VW Golf VIII GTI DSG 245Ps

VW Golf VIII GTI DSG 245Ps

ΠΛΑΙΣΙΑΡΑ! Δεν μπορώ να μην το τονίσω, απ' την πρώτη κιόλας γραμμή, γιατί είναι αυτό που κάνει την εντονότερη εντύπωση και σε κερδίζει! Από τη στιγμή που θα πατήσεις στην πρώτη ανωμαλία του δρόμου, μόλις το «ρίξεις» δυνατά σε μια στροφή, όταν το πιέσεις σκληρά σε μια διασκεδαστική διαδρομή, νιώθεις ότι το σπορ μοντέλο Volkswagen είναι φοβερά δεμένο. Συμπεριφέρεται σαν ένα κομμάτι και δεν νιώθεις ποτέ στρεβλώσεις, λες και είναι σκαλισμένο από ένα μονοκόμματο μπλοκ μετάλλου. Το απίστευτο είναι ότι αυτή η αίσθηση βγαίνει ακόμη και στους επιβάτες και αμέσως ξεκινάει η συζήτηση για το καινούριο Golf GTI.

Ας πάμε με τη σειρά

Εξωτερικά, είναι το αγριότερο απ' τις 8 γενιές. Ιδίως στο κόκκινο “Kings” χρώμα δείχνει καθαρά την εξέλιξη του σχεδιασμού του, αλλά και το γενεαλογικό του δέντρο. Οι καμπύλες μειώθηκαν ακόμα περισσότερο σε σχέση με την 7η γενιά, ενώ οι ακμές τονίστηκαν. Τα σηματάκια GTI είναι μεν μικρά, αλλά το αιχμηρό look του αυτοκινήτου, ο τεράστιος και ιδιαίτερα επιθετικός εμπρός προφυλακτήρας, οι δύο φαρδιές μπούκες πίσω και οι κόκκινες δαγκάνες φρένων μέσα απ' τις εντυπωσιακές 19άρες ζάντες δείχνουν ότι αυτό το Golf δεν είναι ένα απλό μέσο μεταφοράς, είναι και μέσο διασκέδασης. Ανοίγοντας την πόρτα βλέπεις ότι τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά.

Μου αρέσει φοβερά ο μινιμαλισμός στα αυτοκίνητα, οπότε το εσωτερικό του Golf VIII το έχω μέσα στην καρδιά μου. Κουμπιά σχεδόν εξαφανισμένα και τα λίγα που υπάρχουν είναι ενσωματωμένα με τέτοιο τρόπο που δεν τα βλέπεις αμέσως. Είναι ένα όμορφο και τακτοποιημένο εσωτερικό, με ποιοτικά υλικά και 2 μεγάλες οθόνες: ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10in (τον διαμορφώνεις εσύ όπως σου αρέσει) και η οθόνη αφής 10,2in για το σύστημα infotainment. Από εκεί μπορείς να ρυθμίσεις τα πάντα στο αμάξι, όπως π.χ. τo VDM. Το Vehicle Dynamics Manager είναι ο «μαέστρος» του Golf GTI και έχει 4 modes (ECO, Comfort, Sport, Individual), το καθένα με διαφορετικές ρυθμίσεις σε πολλές παραμέτρους (απόκριση, τιμόνι, ήχος, συμπεριφορά κιβωτίου κ.λπ.) οπότε ανάλογα με την περίπτωση μπορείς να επιλέξεις το σωστότερο mode, αλλά σαν βασική επιλογή κατά την εκκίνηση του οχήματος έχει το Comfort.

Με όλη αυτή την ψηφιοποίηση του Golf, αν δεν είσαι τύπος 100% εναρμονισμένος με την τεχνολογία που να «το έχει» με πολύπλοκα μενού και πολλαπλές επιλογές, θα ζοριστείς κάπως. Θέλει αναμφίβολα μια περίοδο εξοικείωσης, δεν είναι αμάξι που μπαίνεις και οδηγείς αμέσως. Ρυθμίζεις το εσωτερικό στα δικά σου μέτρα (η ανιψιά μου ζήτησε ο κρυφός φωτισμός να είναι ροζ και μόλις το έκανα τρελάθηκε..), αλλά από εκεί και πέρα νιώθεις σαν το σπίτι σου. Ιδίως με την εξαιρετική μόνωση που έχει, νιώθεις όντως σαν να είσαι στο σπίτι σου. Ο εξοπλισμός ακόμη και στη «βασική» έκδοση είναι πολύ πλούσιος αλλά υπάρχουν 2 πράγματα που θα πρέπει να τα επιλέξεις σίγουρα στο διαμορφωτή: 1) Tο σύστημα DCC (Dynamic Chassis Control= ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη απόσβεση αμορτισέρ σε 15 θέσεις) έχει μεγάλη διαφορά σε σχέση με τη συμβατική ανάρτηση, αφού μπορείς να μαλακώσεις/σκληρύνεις ακόμη και εν κινήσει, κάνοντας το αμάξι πιο ικανό σε διαφορετικές συνθήκες. 2) Το αυτόματο 7άρι DSG. Είναι πιο γρήγορο, πιο βολικό και με χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, όμως το μεγαλύτερο πλεονέκτημά του είναι πως ταιριάζει πολύ περισσότερο με τον all-around χαρακτήρα του γρήγορου Golf απ' ό,τι το χειροκίνητο 6άρι. Το κάνει ταυτόχρονα ικανότερο και ευκολότερο στο όριο.

 

Νούμερα...

Τα κοιτάς και κατευθείαν... ψιλοαπογοητεύεσαι! 245Ps και με βάρος 1.460kg, τα πράγματα δεν δείχνουν και πολύ ενθαρρυντικά. Με 5,95 κιλά ανά ίππο νομίζεις ότι δεν πρόκειται να διασκεδάσεις πολύ. Νομίζεις λάθος, εδώ έχουμε από αυτές τις σπάνιες περιπτώσεις όπου τα νούμερα δεν λένε όλη την αλήθεια! Ο δίλιτρος ΕΑ888 έφτασε στην EVO4 έκδοσή του και είναι ρυθμισμένος για ροπή και άμεση απόκριση. Είναι υποτετράγωνος «μακρυμπίελος» (82,5mm διάμετρο, 92,8mm διαδρομή) και μαζί με τα διπλά μπεκ (άμεσου ψεκασμού πίεσης 300bar συν έμμεσου ψεκασμού για μείωση της κατανάλωσης και μέγιστη απόδοση μέχρι ψηλά) του χαρίζει μια ροπή «τραπέζι», με 37,7kgm από τις 1.600 έως 4.300rpm. Αυτό σημαίνει ότι η ροπή είναι πανταχού παρούσα και μόλις πατήσεις λίγο περισσότερο το γκάζι, το Golf αρχίζει να επιταχύνει έντονα. Από τις 5.000rpm και μέχρι τις 6.200rpm, η δύναμη μένει στα 245Ps, ενώ τα κόκκινα ξεκινάνε στις 6.800rpm, όπου και το κιβώτιο ανεβάζει σχέση. Κατευθείαν μόλις αρχίζεις να πατάς το γκάζι βλέπεις ότι το γρήγορο Golf είναι αρκετά πιο ζωντανό απ' ό,τι περίμενες και απ' ό,τι υποδηλώνουν τα νούμερα.

Στήνομαι στην ευθεία. Επιλέγω Sport mode, ESP στο OFF, ταχύτητα στο S1, ενεργοποιώ το launch control πατώντας φρένο και γκάζι ταυτόχρονα. Το στροφόμετρο καρφώνεται στις 4.000rpm (στο κρύβει δυστυχώς η επιγραφή Launch Control), το μπαρόμετρο γράφει 1,4bar και το μοτέρ γρυλίζει. Παρατάω το φρένο και τα Bridgestone Potenza 235/35 προσπαθούν να διαχειριστούν τα σχεδόν 38kgm, αλλά δεν τα καταφέρνουν, οι εμπρός τροχοί σπινιάρουν έντονα. Ταυτόχρονα όμως το μπλοκέ «κλειδώνει» και νιώθεις το μπροστινό να αρχίζει να βρίσκει πρόσφυση στον κρύο δρόμο (καταχείμωνο, με θερμοκρασία οδοστρώματος χαμηλό μονοψήφιο!). Το 18μετρο έρχεται σε 2,69s, με ταχύτητα εξόδου τα 48,11km/h, από εκεί και πέρα που η πρόσφυση δεν αποτελεί πρόβλημα τα πάντα είναι πολύ πιο εύκολα χάρη στο 7άρι DSG κιβώτιο, που αλλάζει αστραπιαία κάθε φορά που η βελόνα του στροφόμετρου χτυπάει τις 6.800rpm. Η VW δίνει 6,2s για το 0-100km/h και εγώ έγραψα...6,21s! Με πιάνει το πείσμα και λέω να σπάσω τον εργοστασιακό χρόνο, οπότε έκανα άλλα 2 πατήματα. Όμως το VBOX δεν μου έκανε το χατίρι, έδειχνε συνεχώς το ίδιο νούμερο, λες και έχει κολλήσει! Για το 400άρι θέλει 14,34s, με ταχύτητα εξόδου 166,73km/h, έναν πολύ καλό χρόνο για ένα hot-hatch με 5,95kg/Ps! Αν συνεχίσεις να πηγαίνεις με τέρμα γκάζι, το GTI θα φτάσει τα 250km/h, όπου και θα σταματήσει να επιταχύνει, όχι γιατί δεν μπορεί να πάει πιο γρήγορα, αλλά γιατί εκεί έχει κόφτη τελικής!

Καθημερινή χρήση

Το αφήνεις στο Comfort Mode, μαλακώνεις στο τέρμα τα DCC αμορτισέρ και κινείσαι άνετα και εύκολα. Παραμένει σχετικά σφιχτή η ανάρτηση, μην περιμένεις να γίνει «χαλί», αλλά δεν θα σε ενοχλήσει ποτέ καθόλου, ακόμα και παρά την ύπαρξη των τεράστιων τροχών. Το 8άρι GTI είναι εντυπωσιακά ομαλό στην καθημερινότητα με την υψηλή ροπή και με το DSG κάνουν τη ζωή σου πανεύκολη. Πες όμως ότι σπάει ο «έξω από εδώ» το πόδι του και δίπλα σου έχεις μια όμορφη βουνίσια διαδρομή (π.χ. Πάρνηθα). Όταν ο δρόμος δεν έχει σπασίματα και είναι σωστά στρωμένος, βάλε το Sport mode, βγάλε το ESP και σκλήρυνε το DCC στο τέρμα του. Η απόσβεση «τσιμεντώνει», το τιμόνι βαραίνει αρκετά περισσότερο, η απόκριση γίνεται πιο άμεση στο γκάζι, δυναμώνει και αγριεύει ο ήχος. Τώρα μπορείς να πας τέρμα γκάζι...πραγματικά είναι το καλύτερο των Golf GTI! Το μπροστινό έχει σοβαρό grip και το κρατάει ακόμη και στο βρεγμένο, ενώ το παχύ σπορ τιμόνι, με την κρεμαγιέρα μεταβλητού βήματος (2,1 στροφές από άκρη σε άκρη), σου λέει τι συμβαίνει στους μπροστινούς τροχούς. Το μπλοκέ διαφορικό VAQ στις κλειστές στροφές βοηθάει αρκετά την κατάσταση, αφού αν δώσεις παραπάνω γκάζι, το νιώθεις να κλειδώνει και να σου βάζει τα μούτρα περισσότερο στο εσωτερικό της στροφής. Αλλά μεγάλη αποκάλυψη είναι η ρυθμισιμότητα της πίσω ανάρτησης. Πιο σκληρή κατά 15%, κάνει το αμάξι πιο ζωντανό πίσω και μπορείς να το τοποθετείς ευκολότερα στη στροφή, τσιμπώντας λίγο το φρένο. Όμως ακόμη και όταν το πίσω μέρος ανοίγει την τροχιά του δεν θα σε φοβίσει, οι πολλαπλοί σύνδεσμοι κάνουν εκπληκτική δουλειά και έχεις πάντα πρόσφυση και έλεγχο. Μαζί με το, θα το τονίσω πάλι, σοβαρό πλαίσιο, έχεις εσύ το πάνω χέρι στην κατάσταση.

Αν όμως ο δρόμος δεν έχει τόσο καλό οδόστρωμα, καλύτερα να το αφήσεις στο Comfort Mode και το ESP στο Sport. Έτσι και περισσότερη πρόσφυση θα έχεις σε κακό δρόμο, αφού η ανάρτηση θα αντιδρά λιγότερο ξερά στις ανωμαλίες, ενώ και το ESP θα επιτρέπει γλιστρήματα και παιχνίδια, μέχρι ενός σημείου όμως. Από εκεί και πέρα θα αναλάβει να διορθώσει την κατάσταση. Τα μεγάλα φρένα (δίσκοι διαμέτρου 340mm εμπρός, 310mm πίσω) είναι δυνατά, ανθεκτικά και με καλή αίσθηση ενώ το ABS μπαίνει μόνο όταν χρειάζεται. Το 8άρι GTI εμπνέει τρομερή εμπιστοσύνη και μπορείς να μπεις με περισσότερα στη στροφή απ' όσα πίστευες... και ακόμα και τότε θα συνειδητοποιήσεις ότι μπορούσες και πιο γρήγορα!

Final words

Αρνητικά δεν υπάρχουν; Βρήκα μόνο 2! Το πρώτο είναι τα μπροστινά καθίσματα. Εκπληκτικά στη γρήγορη οδήγηση, συγκρατούν σωστά το σώμα, είναι όμως σχετικά σκληρά και μετά από κάμποση οδήγηση (πάνω από 2 ώρες) αρχίζει να μουδιάζει...το «οπίσθιο» κομμάτι του σώματος. Το δεύτερο είναι το παράπονό μας με όλη την 8η γενιά του Golf, το «ψηφιοποιημένο» εσωτερικό χρειάζεται αρκετή εξοικείωση μέχρι να γίνουν όλες οι κινήσεις μηχανικές. Γύρισα το βράδυ σπίτι και έσβησα το Golf με τον ζεστό αέρα να φυσάει στο σώμα. Το επόμενο παγωμένο πρωινό που έβαλα εμπρός, ξεκίνησε αμέσως να φυσάει τον αέρα πάνω μου, αλλά επειδή ο κινητήρας ήταν κρύος, το ίδιο ήταν κι ο αέρας! Σαν να κάνεις παγωμένο ντουζ, μέχρι να συνέλθει ο εγκέφαλος και να μπω στο μενού του κλιματισμού και να κλείσω τον ανεμιστήρα, τουρτούριζα!

To 8άρι είναι ένα πραγματικό Golf GTI, έγινε όμως πιο συμμετοχικό και διασκεδαστικό στη σπορ οδήγηση από πριν. Ο δίλιτρος κινητήρας κουβαλάει τόση τεχνολογία που όχι μόνο έχει ένα τεράστιο ωφέλιμο φάσμα απόδοσης, αλλά έχει και εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση. Η Volkswagen αναφέρει 7,4lt/100km, ίσως να μπορούσα να πλησιάσω κάπως σε αυτά τα νούμερα αν επέλεγα το ECO mode και κινούμουν σαν να είναι το αμάξι φορτωμένο κρυστάλλινα ποτήρια, όμως προτίμησα να το βάλω στο Sport mode και να ανεβοκατέβω την Πάρνηθα 3-4 φορές! Μαζί με τις μετρήσεις επιδόσεων και με κίνηση μέσα στην πόλη, το GTI έγραψε μόνο 11,1lt/100km, κάτι που δείχνει πραγματικά ότι όντως κάνανε σοβαρότατη δουλειά στη μείωση της κατανάλωσης. Πολύ εύκολα μπορείς να κινείσαι σβέλτα χωρίς να περάσεις τα 10lt/100km..

Αν εξαιρέσω το ότι μόλις φτάσεις στον κόφτη το κιβώτιο θα ανεβάσει (δεν μπορείς να κρατήσεις την σχέση), δεν θα είχε ουσιαστικό μειονέκτημα σαν hot hatch. Ποιοτικό, εύκολο στη χρήση, γρήγορο και με upper class αίσθηση και παρουσία, ξεχωρίζει χωρίς να είναι κραυγαλέο. Τα 245Ps μπορεί να ακούγονται σχετικά λίγα για την κατηγορία, αλλά στην πράξη δεν είναι, αφού σε δρόμο με στροφές λίγα αυτοκίνητα θα απομακρυνθούν απ' το καλύτερο VW Golf GTI όλων των εποχών.

 

Μας Άρεσε (+)

Επιδόσεις

Οδηγική συμπεριφορά

Ακαμψία πλαισίου

Κατανάλωση

Ποιότητα κατασκευής

Άνεση ανάρτησης

Δεν μας άρεσε (-)

Πολύπλοκο σύστημα infotainment

Σκληρά καθίσματα σε πολύωρη χρήση

Τιμή βασικής έκδοσης Golf GTI 2.0TSI 245Ps 6MT: €39.900

Τιμή έκδοσης δοκιμής Golf GTI 2.0TSI 245Ps DSG: €41.700

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής

Κυβισμός: 1.984cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 82,5mm x 92,8mm

Σχέση συμπίεσης: 9,3:1

Τροφοδοσία: Άμεσος και έμμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων  

Διαφορικό: Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο περιορισμένης ολίσθησης

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 340mm με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι 310mm με μονοπίστονες δαγκάνες

 

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 8,5Jx19in

Ελαστικά: 235/35

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.287

Πλάτος (mm): 1.789

Ύψος (mm): 1.478

Μεταξόνιο (mm): 2.627

Βάρος (kg): 1.463

Χώρος αποσκευών (lt): 374

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 245/5.000-6.200

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 37,7/1.600-4.300

0-100km/h (sec): 6,2

Τελική ταχύτητα (km/h): 250

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km): 178 (WLTP)

 

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 7,4 (WLTP)

Δοκιμής (lt/100km): 11,1

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η:      SEC

0-60:         3,44

0-80:         4,62

0-100:       6,21

0-120:       8,07

0-140:       10,04

0-160:       13,23

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ:       SEC:        ΚΜ/Η

18:       2,69:       48,11

60:       4,96:       84,77

100:     6,49:       103,25

200:     9,51:       132,79

400:    14,34:      166,73

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η:      SEC

50-80:      1,81

80-110:    2,48

100-140:  4,19

 

Αρθρογράφος

 

Ενίσχυση των ΜΜM, καλυτερεύει η κατάσταση στο κέντρο της Αθήνας

Ενίσχυση των ΜΜM, καλυτερεύει η κατάσταση στο κέντρο της Αθήνας

Στην ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και την εφαρμογή του «καθαρού» δακτυλίου αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών  κ. Κώστας Καραμανλής,...