VW Taigo 1.0TSI 110Ps DSG

VW Taigo 1.0TSI 110Ps DSG

Ο τρίτος της παρέας

Το νέο VW Taigo ανήκει και αυτό στην κατηγορία Β-SUV και έρχεται να συμπληρώσει την crossover τριάδα που προσφέρει στην γκάμα της η Volkswagen, παρέα με τα T-Roc και Τ-Cross. Η κύρια διαφορά του εντοπίζεται στο coupe σχήμα του, που δείχνει και είναι πιο νεανικό σε σχέση με τα άλλα δύο ομόσταβλα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας.

Το coupe SUV

Το VW Taigo βρίσκεται πιο κοντά στο T-Cross, με την κύρια διαφορά να εντοπίζεται στο coupe σχήμα του, χωρίς ωστόσο να έχει θυσιάσει την πρακτικότητα που χαρακτηρίζει τα SUV αμαξώματα. Σχεδιαστικά δεν ξεφεύγει από την φιλοσοφία της Volkswagen, όμως ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό του είτε εσωτερικό είτε εξωτερικό, χάρη στην γραμμή της οροφής με την κλίση προς το πίσω μέρος, τα φουσκωμένα φτερά του, αλλά και από την λεπτή LED λωρίδα που ενώνει τα επίσης τεχνολογίας LED και σχήματος C εμπρός φωτιστικά σώματα. Το πίσω μέρος θυμίζει αρκετά το αμιγώς ηλεκτρικό ID.4, με τα φωτιστικά σώματα να έχουν και αυτά μια LED γραμμή που τα ενώνει μεταξύ τους.

Το νέο VW Taigo χρησιμοποιεί και αυτό την πλατφόρμα MQB-A0, έχει μεγαλύτερο μήκος όμως από τα T-Roc και T-Cross, που φτάνει τα 4.266mm, έναντι των 4.234mm και 4.120mm αντίστοιχα, με το πλάτος να είναι στα 1.757mm, τη στιγμή που το T-Cross είναι στα 1.782mm και το T-Roc στα 1.819mm. Το Taigo έχει και την χαμηλότερη «σιλουέτα» ανάμεσα στα τρία, με το ύψος του να φτάνει τα 1.518mm. Το μεταξόνιό του στα 2.554mm, είναι μεγαλύτερο κατά 3mm από το T-Cross, αλλά μικρότερο κατά 36mm από το T-Roc. Τέλος, ο χώρος αποσκευών των 440lt είναι απόλυτα ικανοποιητικός για την κατηγορία του, αν και υπολείπεται κατά 5lt από το T-Roc και κατά 15lt από το T-Cross.

Η σχεδίαση του εσωτερικό είναι εμπνευσμένη από το νέο Polo με το ταμπλό να έρχεται σχεδόν αυτούσιο, με μαλακά πλαστικά στα άνω τμήματα, δίνοντας έναν αέρα καλής ποιότητας. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Digital Cockpit (βασικός εξοπλισμός σε όλες τις εκδόσεις) συμπληρώνεται από μια ένθετη οθόνη αφής των 9,2in τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό με κλίση προς τον οδηγό, η οποία διαθέτει ευανάγνωστες ενδείξεις και όμορφα γραφικά. Σε ότι έχει να κάνει με την ευρυχωρία της καμπίνας, τα πράγματα είναι ιδιαίτερα θετικά για τέσσερις επιβάτες με τους πίσω να έχουν μία μικρή παραχώρηση σε σχέση με την απόσταση από τα κεφάλια τους μέχρι την οροφή, απόρροια της coupe αισθητικής. 

Τρεις επιλογές

Το νέο Taigo έχει τρεις επιλογές κινητήρων με τον 1.0TSI να αποδίδει 95 και 110Ps (έκδοση δοκιμής) και τον 1.5TSI Evo να αποδίδει 150Ps. Η κίνηση σε όλες τις εκδόσεις μεταδίδεται στους μπροστά τροχούς και χρησιμοποιείται μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων για την έκδοση με τα 95Ps και το αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG των επτά σχέσεων για τις εκδόσεις με 110Ps και 150Ps. Ο τρικύλινδρος 1.0TSI ανήκει στην σειρά κινητήρων ΕΑ211, είναι άμεσου ψεκασμού και έχει μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο. Η πολλαπλή εξαγωγής είναι ενσωματωμένη την κυλινδροκεφαλή και είναι υδρόψυκτη, με αποτέλεσμα να μειώνεται η θερμοκρασία των καυσαερίων. Το turbo για να έχει μεγαλύτερη ακρίβεια στον έλεγχο της πίεσης διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο wastegate actuator, καθώς και ενσωματωμένο charge-cooler στην πολλαπλή εισαγωγής. Τα μπεκ είναι πιεζοηλεκτρικά και διαθέτουν πέντε οπές για καλύτερη διάχυση του καυσίμου στον θάλαμο καύσης, με την πίεση στην αντλία υψηλής να φτάνει μέχρι τα 350bar. Ο κινητήρας αντί για αντικραδασμικό άξονα διαθέτει τέσσερα μικρά αντίβαρα τοποθετημένα στον στρόφαλο, τα οποία ευθύνονται για το ζύγισμά του, ενώ στρόφαλος, μπιέλες και πιστόνια έχουν ζυγιστεί προκειμένου να μην χρειάζεται η ύπαρξη του αντικραδασμικού άξονα. Ο κινητήρας αποδίδει 110Ps με την ροπή του να φτάνει τα 20,4kgm που αποδίδονται μεταξύ 2.000rpm και 3.000rpm. Στην πράξη ο κινητήρας έχει ζωντάνια και «τραβάει» από χαμηλά, χαρίζοντας αξιοπρεπείς επιδόσεις στο Taigo, αφού χρειάζεται 10,9sec για να ολοκληρώσει την διαδικασία 0-100km/h, με την τελική του ταχύτητα να φτάνει τα 191km/h. Η λειτουργία του είναι αρκετά ομαλή, χωρίς κραδασμούς και με αρκετά χαμηλά επίπεδα θορύβου και συνδυάζεται άψογα με το γνωστό αυτόματο κιβώτιο DSG.

Σπορ αίσθηση!

Αφού απευθύνεται και σε πιο νεανικό κοινό, το Taigo οφείλει να έχει και πιο σπορ αίσθηση στον δρόμο. Αυτό το καταφέρνει χάρη στην πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, αλλά και στην πιο σφιχτή αίσθηση που έχει το τιμόνι του σε σχέση με τα άλλα δύο B-SUV της οικογένειας του. Οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες, με την οδηγική συμπεριφορά του Taigo να είναι προβλέψιμη, ακόμα και στο όριο. Η ουρά έχει μια τάση να αποσταθεροποιείται ελαφρά, προκειμένου να τοποθετηθεί καλύτερα στην στροφή το αυτοκίνητο. Διακριτική είναι η επέμβαση των συστημάτων ευστάθειας του αυτοκινήτου, τα οποία δεν απενεργοποιούνται, αλλά βρίσκονται παρόντα και προσφέρουν την μέγιστη δυνατή ασφάλεια στον οδηγό. Τα φρένα διαθέτουν την απαραίτητη δύναμη και αντοχή για να επιβραδύνουν και να σταματήσουν το Taigo όσες φορές και να χρειαστεί, συντελώντας στην γενική θετική εικόνα που λαμβάνει ο οδηγός πίσω από το τιμόνι. Οι μετακινήσεις στην πόλη είναι ξεκούραστες, χάρη στον μικρό κύκλο στροφής και στις compact διαστάσεις του μοντέλου, που θα του επιτρέψουν να χωρέσει σε κάθε στενό δρομάκι που θα συναντήσει κανείς μπροστά του. Σύμμαχος είναι και η καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, με την θέση οδήγησης να είναι εργονομική και πλήρως ρυθμιζόμενη στον σωματότυπο του οδηγού. Ο έλεγχος του αμαξώματος είναι εξαιρετικός, τη στιγμή που οι τροχοί των 17in με ελαστικά 205/55, παρέχουν υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και φιλτράρουν αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου σε συνδυασμό με την σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση.

Άλλης κατηγορίας!

Το Taigo διατίθεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, το Life και το Style. Η βασική έκδοση Life προσφέρεται με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, ηχοσύστημα Ready 2 Discover με οθόνη αφής 8in, κλιματισμό, park pilot με αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, Lane Assist, Front Assist με City Emergency Braking, καθώς και ζάντες αλουμινίου 16in. Η έκδοση της δοκιμής είχε το πακέτο εξοπλισμού Style, το οποίο προσφέρει ζάντες 17in, το IQ.Light που έχει LED Matrix προβολείς και LED φώτα ημέρας, Dynamic Light Assist, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας Travel Assist, Adaptive Cruise Control, αυτόματο κλιματισμό Air Car Climatron δύο ζωνών, Sport Comfort καθίσματα οδηγού και συνοδηγού, καθώς και εσωτερικό φωτισμό Ambient. Ο εξοπλισμός του Taigo είναι τέτοιος, που σου δίνει την εντύπωση πως ανήκει σε μεγαλύτερη κατηγορία και όχι στα B-SUV.

Το ζουμί της υπόθεσης!

Έχουμε λοιπόν ένα αξιόλογο, ενδιαφέρον οδηγικά, πρακτικό και πλούσια εξοπλισμένο μοντέλο που ακούει στο όνομα Taigo, αλλά αυτό που ενδιαφέρει τον κόσμο είναι το ποσό που θα κλιθεί να πληρώσει για να το αποκτήσει. Και εδώ τα νέα είναι ευχάριστα, αφού η entry level έκδοση με το πακέτο εξοπλισμού Life και τον 1.0TSI που αποδίδει 95Ps με το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων κοστίζει €21.100, ενώ η έκδοση με τα 110Ps με το πακέτο εξοπλισμού Life κοστίζει €23.800 και η έκδοση δοκιμής Style έρχεται στα €25.800.

Τιμή βασικής έκδοσης Taigo 1.0TSI 95Ps 5ΜΤ Life: €21.100

Τιμή έκδοσης δοκιμής Taigo 1.0TSI 110Ps DSG Style : €25.800

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής-εξαγωγής

Θέση: Εμπρός, εγκάρσια

Κυβισμός: 999cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 74,5mm x 76,4mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,5

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων μεταβλητής γεωμετρίας με charge-cooler

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

 

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 6.5J x 17in

Ελαστικά: 205/55

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.266

Πλάτος (mm): 1.757

Ύψος (mm): 1.518

Μεταξόνιο (mm): 2.554

Βάρος (kg): 1389

Χώρος αποσκευών (lt): 440-1.222

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):110/5.500

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 20,4/2.000-3.000

0-100km/h (sec): 10,9

Τελική Ταχύτητα (km/h): 191

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km):       134 (WLTP)

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km):  5,8 (WLTP)

Δοκιμής (lt/100km): 7,2

 

Αρθρογράφος

 

Η EKO μέγας χορηγός στο Ράλι Ακρόπολις

Η EKO μέγας χορηγός στο Ράλι Ακρόπολις

Η ΕΚΟ στηρίζει, ως Μεγάλος Χορηγός, την επιστροφή του “EKO Acropolis Rally” στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ της FIA!