VW ID.5 Pro Performance 77KWH 204Ps

VW ID.5 Pro Performance 77KWH 204Ps

Φαίνεται να είναι πρακτικά αδύνατο για την πλειοψηφία των εταιρειών να κατασκευάσουν ένα SUV ή Crossover χωρίς να αντισταθούν στον «πειρασμό» να κατεβάσουν λίγο την οροφή και να αλλάξουν τις πίσω κολώνες και τα φανάρια, «δημιουργώντας» μία κουπέ έκδοση. Παρόμοιας προσέγγισης υλοποιήσεις αποτελούν τα VW Taigo, Audi Q4 e-tron Sportback, Skoda Enyaq Coupe και Volvo C40. Και τώρα, περίπου έναν χρόνο έπειτα από το λανσάρισμα του πρώτου ηλεκτρικού SUV της VW (ID.4), δοκιμάζουμε το αδερφάκι του, που φέρνει λίγο περισσότερο στιλ, πανομοιότυπο σύστημα κίνησης και όπως μπορείτε να μαντέψετε...αυξημένη τιμή.

Κάπου σ' έχω ξαναδεί Ο σχεδιασμός του αμαξώματος δεν αποκλίνει τόσο πολύ από το ID.4. Παρότι ο μπροστινός προφυλακτήρας είναι πιο επιθετικός, από ορισμένες γωνίες είναι πολύ πιθανό να μην καταφέρετε να αναγνωρίσετε τα δύο μοντέλα. Η ξεκάθαρη σχεδιαστική διαφορά εντοπίζεται μετά την μεσαία κολώνα, με την επικλινή οροφή, τα ανασχεδιασμένα C-pillars, τα διαφορετικά φωτιστικά σώματα και την ενσωματωμένη αεροτομή στη θύρα του χώρου αποσκευών. Ακόμα και αν αυτά δεν ακούγονται πολλά, αρκούν στην πράξη να φέρουν ένα πιο δυναμικό και ενδιαφέρον παρουσιαστικό σε σχέση με το πιο ήπιο και χαμηλών τόνων ID.4.

Οι διαστάσεις παραμένουν πρακτικά οι ίδιες εφόσον τα δύο μοντέλα βασίζονται αμφότερα στην πλατφόρμα ΜΕΒ, με τα σχεδιαστικά τεχνάσματα να έχουν αυξήσει μόνο το μήκος κατά 1,5cm. Κάτι σίγουρα πιο ουσιώδες είναι η μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή Cd στο 0,26 (από 0,28 στο ID.4).

Digital minimalism Το ID.5 ακολουθεί κατά γράμμα την ID φιλοσοφία στο εσωτερικό, με ρηχό ταμπλό, πρακτικές θήκες για αντικείμενα, όμορφες διχρωμίες στις επενδύσεις, ποιοτικά υλικά και σχεδόν πλήρη απουσία φυσικών διακοπτών με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Οι διακόπτες για τα παράθυρα (με την εναλλαγή λειτουργίας μπροστά-πίσω) συνεχίζουν να αποτελούν ό,τι πιο άστοχο έχω συναντήσει σε αυτοκίνητο τα τελευταία χρόνια (και δεν είναι λίγες οι κοτσάνες των κατασκευαστών στην προσπάθεια να κάνουν τα εσωτερικά πιο minimal), αλλά ευτυχώς το panel για τα φώτα είναι διακριτικό και χρηστικό. Οι οθόνες παραμένουν δύο, μία μικρή 5,3in για τον πίνακα οργάνων που διαθέτει μόνο βασικές ενδείξεις για την κίνηση του αυτοκινήτου και μία πιο χορταστική, με διαγώνιο 12in στο κέντρο του ταμπλό. Το τελευταίο λογισμικό του συστήματος infotainment, 3.1, έχει μειώσει ακόμα περισσότερο τον χρόνο απόκρισης του συστήματος, όμως το μενού συνεχίζει να είναι πολύπλοκο, ιδιαίτερα στον έλεγχο του κλιματισμού, ενώ οι touch-sliding μπάρες για την αυξομείωση της έντασης του ηχοσυστήματος και της θερμοκρασίας στην καμπίνα δεν έχουν και πάλι φωτισμό, κάτι που υποδηλώνει ότι δεν πρόκειται να αλλάξει με κάποιο over-the-air update. Ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο του ID.5 είναι οι νέες θύρες USB-PD (Power Delivery), οι οποίες παρέχουν ισχύ φόρτισης έως και 45watt. Το ID.5 είναι εφοδιασμένο από τη βασική έκδοση με ό,τι πιο σύγχρονο διαθέτει η Volkswagen σήμερα στο τεχνολογικό οπλοστάσιό της: Adaptive Cruise Control με Speed Limiter, Front Assist με City Emergency Braking και Pedestrian & Cyclist Monitoring, υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, Traffic Jam Assist με Emergency Assist, φωτεινή μπάρα, μπάρα προειδοποίησης ID. Light, Park Assist με Park Pilot κ.α. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε αρκετά έξτρα, όπως πανοραμική γυάλινη οροφή, διαδραστικό heads up display, κλιματισμό 3 ζωνών, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα, LED Matrix προβολείς και πολλά ακόμα. Κάθε πακέτο όμως κοστίζει και αυτό που προτείνουμε σίγουρα είναι το Sport package Plus που κοστίζει €1.050 και προσθέτει ηλεκτρονικά αμορτισέρ Adaptive Chassis Control DCC και το Progressive Steering.

Σε ό,τι αφορά τους χώρους, το ID.5 παρατάσσει μία ιδιαίτερα ευρύχωρη καμπίνα επιβατών, με την κλίση της οροφής να επηρεάζει ελάχιστα το κεφάλι των πίσω επιβατών, κάτι που δεν θα ενοχλήσει καθόλου όσους είναι κάτω του 1,85m. Ο χώρος επιβατών με τα 549lt (αυξημένος κατά 6lt σε σχέση με το ID.4) ικανοποιεί απόλυτα για την κατηγορία και διαθέτει διπλό πάτωμα για την τοποθέτηση των καλωδίων φόρτισης.

Pro Performance dude!

Το γράφει στην έκδοση, άρα θα είναι πιο δυνατό και γρήγορο...Nope! Το ID.5 χρησιμοποιεί τα ίδια σύνολα κίνησης με το ID.4, με τη διαφορά ότι η βασική έκδοση με τα 174Ps δεν εισάγεται στη χώρα μας, οπότε η γκάμα ξεκινάει από εδώ, το Pro Performance, με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204Ps και 31,6kgm ροπής και κίνηση στους πίσω τροχούς. Υπάρχει βέβαια και ισχυρότερη έκδοση, η GTX, που διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, 299Ps και τετρακίνηση, κοστίζοντας επιπλέον 8.200 ευρώ, ενώ χρησιμοποιεί την ίδια μπαταρία κάτι που σημαίνει μικρότερη αυτονομία (You win some, you lose some που λένε και στο χωριό μου). Το εν λόγω battery pack βρίσκεται τοποθετημένο χαμηλά στο πάτωμα και έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 77kWh (ονομαστική 82kWh). Η συστοιχία είναι χωρισμένη σε 12 διαμερίσματα για ευκολία στη συντήρηση και στην όποια ανάγκη επισκευής μπορεί να προκύψει στο μέλλον, παρότι η Volkswagen εγγυάται ότι η μπαταρία θα διατηρήσει τουλάχιστον το 70% της απόδοσης της έπειτα από 8 χρόνια ή 160.000km.

Με βάρος 2.118kg είναι εύκολο να υποθέσεις ότι τα 204Ps δεν είναι ικανά για εκρηκτικές επιδόσεις και φυσικά θα πέσεις μέσα. Τα 8,4sec που χρειάζεται για να πιάσει τα πρώτα 100km/h είναι μία αξιόλογη τιμή, με το σύνολο να παρέχει με ευκολία σβέλτες μετακινήσεις μέχρι τα 160km/h στα οποία μπαίνει ηλεκτρονικό φρένο.

Η θέση οδήγησης είναι καλή και με πολλές ρυθμίσεις, ελάχιστη ορατότητα προς τα πίσω (ευτυχώς που υπάρχουν οι αισθητήρες παρκαρίσματος και οι κάμερες) και εφόσον μιλάμε για λίγο πιο δυναμικό προφίλ αυτοκινήτου (σε σχέση με το ID.4), λίγη περισσότερη πλευρική στήριξη από τα καθίσματα θα ήταν καλοδεχούμενη. Το ID.5 δεν θα σε προβληματίσει ποτέ με το μέγεθος του στην καθημερινότητα χάρη στο ελαφρύ τιμόνι και τον μικρό κύκλο στροφής των 10,2m. Η αλήθεια είναι ότι περίμενα από το ID.5 πιο ενθουσιώδη οδηγική συμπεριφορά, ίσως λίγο διαφορετικά ρυθμισμένο ESP, που να επιτρέπει ένα ελαφρύ άνοιγμα του πίσω μέρους ή μία πιο σφιχτή ανάρτηση, αλλά στην πράξη δεν υπάρχει καμία διαφορά στο οδηγικό προφίλ σε σχέση με το ID.4. Η ανάρτηση είναι προσανατολισμένη περισσότερο προς την άνεση και διαχειρίζεται αξιόλογα τις μετακινήσεις του αμαξώματος, ενώ οι μικρότεροι τροχοί των 19in (το ID.4 που είχαμε δοκιμάσει φόραγε ζάντες 21in) παρέχουν εξαιρετική κύλιση με μόνο τις πιο απότομες ανωμαλίες να γίνονται ελάχιστα αισθητές στην καμπίνα. Οι μικρότεροι τροχοί σημαίνουν και λιγότερη πρόσφυση, όμως και το ID.5 θα εμφανίσει σχετικά σύντομα υποστροφή που το ESP θα διορθώσει άμεσα. Όπως το ID.4, έτσι και το ID.5 είναι εξαιρετικά σταθερό στο δρόμο και ελάχιστα πιο αθόρυβο, με την βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση να είναι αισθητή στο ταξίδι, όπου ακόμα και κοντά στην τελική του ταχύτητα φτάνει στα αυτιά σου ελάχιστος θόρυβος από τον αέρα.

Το οδηγικό προφίλ Sport προσφέρει σημαντικά βελτιωμένη απόκριση από τον ηλεκτροκινητήρα (με αντίστοιχα βελτιωμένες ενδιάμεσες επιταχύνσεις) και το απαραίτητο βάρος στο τιμόνι, όμως το ID.5 δεν καταφέρνει να σε ευχαριστήσει ιδιαίτερα σε γρήγορο ρυθμό κυρίως λόγω της μέτριας αίσθησης από το τιμόνι που διαθέτει μεταβλητή ηλεκτρική υποβοήθηση (το Progressive Steering που λέγαμε νωρίτερα). Ακόμα και αν το παρακάνεις, δεν θα σε αιφνιδιάσει ποτέ, με την επέμβαση των ηλεκτρονικών συστημάτων να είναι άμεση και χωρίς υπερβολές.

Στο κρίσιμο κομμάτι της κατανάλωσης ενέργειας, το ID.5 σταθεροποίησε τη μέση τιμή του τις ημέρες της δοκιμής μας ανάμεσα στα 18,6-19kWh που είναι πολύ καλή. Αυτό μεταφράζεται σε μία πραγματική αυτονομία της τάξεως των 420-430km, που είναι πιθανό να φτάσει και τα 450km αν κινείσαι αρκετά εντός πόλεως. Εδώ θα βοηθούσε λίγο παραπάνω και η δυνατότητα ελέγχου του επιπέδου ανάκτησης στο φρενάρισμα, καθώς το ID.5 έχει μόνο το D στο οποίο το σύστημα λειτουργεί αυτόματα ανάλογα με τη θέση των προπορευόμενων αυτοκινήτων και το B το οποίο φρενάρει πιο έντονα, αλλά και πάλι δεν φτάνει την λογική του one pedal, που συναντάμε σε πολλά ηλεκτρικά μοντέλα του ανταγωνισμού. Ο on-board φορτιστής των 11kW σημαίνει πλήρη φόρτιση σε επτά ώρες και 30 λεπτά, ενώ με χρήση ταχυφορτιστή DC μπορεί να δεχθεί έως και 135kW, κάτι που σημαίνει πως για τη φόρτιση από το 0 έως το 80% αρκούν μόλις 29 λεπτά.

Συνοψίζοντας, το ID.5, διατηρεί όλα τα προτερήματα που γνωρίσαμε στο ID.4, σε ένα πιο δυναμικό και ενδιαφέρον σχήμα με ελάχιστες παραχωρήσεις σε χωροταξικό επίπεδο. Η αυτονομία του είναι απόλυτα επαρκής για να αποτελέσει οικογενειακό αυτοκίνητο και η άνεση που προσφέρει είναι κορυφαίου επιπέδου. Η διαφορά τιμής των €3.200 είναι σίγουρα σεβαστή και απαιτεί ένα διαφορετικό κοινό που επιζητεί να ξεχωρίζει από τον κοινωνικό τους περίγυρο.

Τιμή βασικής έκδοσης ID.5 Pro Performance 77kWh 204Ps: €55.100 (€47.100 με κρατική επιδότηση)

+

Design

Ποιότητα κατασκευής

Αυτονομία

Εξοπλισμός

Ποιότητα κύλισης

-

Εργονομικές ατέλειες (όπως στο ID.4)

Πολύπλοκο infotainment (όπως στο ID.4)

Τιμή

Σχεδόν καμία διαφορά στο οδηγικό προφίλ (σε σχέση με το ID.4)

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Ηλεκτροκινητήρας AC, σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη

Θέση: Πίσω, εγκάρσια

 

ΜΠΑΤΑΡΙΑ

Τύπος: Συστοιχία ιόντων λιθίου

Χωρητικότητα: 77kWh (Ωφέλιμη)

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους πίσω τροχούς

Κιβώτιο: 1 σχέσης

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 340mm με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Ταμπούρα 280mm

 

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 8Jx19in

Ελαστικά: 235/55 μπροστά, 255/50 πίσω

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.599

Πλάτος (mm): 1.852

Ύψος (mm): 1.615

Μεταξόνιο (mm): 2.771

Βάρος (kg): 2.118

Χώρος αποσκευών (lt): 549-1.561

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 204

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 31,6

0-100km/h (sec): 8,4

Τελική ταχύτητα (km/h): 160

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km): 0 (WLTP)

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (kWh/100km): 16,3-16,9kWh/100km (WLTP)

Δοκιμής (kWh/100km): 18,8kWh/100km

AYTONOMIA

Ονομαστική (km): 482-544 (WLTP)

Δοκιμής (km): 420-430

 

Αρθρογράφος

 

KIA Sportage 1.6GDi 2WD 7-DCT 48V 180Ps

KIA Sportage 1.6GDi 2WD 7-DCT 48V 180Ps

Το νέο KIA Sportage εντυπωσιάζει με την τολμηρή του σχεδίαση, την πολυτελή του φινέτσα και την υψηλή τεχνολογία, διεκδικώντας μία θέση ανάμεσα στα κορ...