Audi A3 35TFSI S-tronic 150Ps

Audi A3 35TFSI S-tronic 150Ps

Εμφάνιση και κύρος

Να σας πω την αλήθεια, αυτή η δουλειά όσο περνούν τα χρόνια μου φαίνεται όλο και πιο δύσκολη. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο πόσο καλά, αλλά και πόσο παρόμοια έχουν γίνει τα αυτοκίνητα, κάτι που καθιστά εξαιρετικά δύσκολο το να τα κρίνεις και να τα κατατάξεις σε μια σειρά από το καλύτερο προς το χειρότερο. Όταν αυτή η διαφορά είναι τόσο μικρή και το τελικό κριτήριο είναι στην πραγματικότητα θέμα γούστου, εγώ τι πρέπει να γράψω ας πούμε εδώ; Ποιο αυτοκίνητο μου αρέσει στο μάτι; Αυτό το πρόβλημα είναι ακόμα πιο έντονο με τα αυτοκίνητα του Group VW, το οποίο έχει σε κάθε κατηγορία 4 παρόμοια αυτοκίνητα, με διαφορετικά σήματα και είναι όλα τους πλέον πολύ καλά. Εκτός λοιπόν από τις προφανείς τους διαφορές σε εμφάνιση και τιμή, τις οποίες θα ήταν γελοίο να περιγράψω, οι λοιπές διαφορές τους είναι τόσο μικρές που πιθανότατα η διαφορά στον εξοπλισμό να δημιουργεί μεγαλύτερο διαχωρισμό από τη διαφορά στη μάρκα. Δεν είναι όπως πριν σχεδόν 25 χρόνια που πρωτοπαρουσιάστηκε το Audi A3, που ξεχώριζε από ολόκληρη την κατηγορία με διαφορά. Το νέο Audi A3 είναι ακόμα στην κορυφή αυτής της κατηγορίας, τουλάχιστον εντός του Group και εκτός από το «ανώτερο» σήμα του και την εξαιρετική εμφάνιση με τα φουσκωμένα φτερά και τα επιθετικά φώτα, θέλουμε να δούμε τι άλλο έχει που το κάνει να ξεχωρίζει από τα φτηνότερα ξαδέρφια του.  

Καλύτερο από ποτέ

Όπως με τα περισσότερα hatch-back τα τελευταία χρόνια, έτσι και το νέο Α3 διατίθεται πλέον αποκλειστικά ως 5πορτο Sportback. Η τακτική των σχεδιαστών της Audi θέλει κάθε νέο μοντέλο να μην διαφοροποιείται σημαντικά από το αντίστοιχο που αντικαθιστά, στην περίπτωση όμως του νέου A3 τόλμησαν λιγάκι παραπάνω. Τα μπροστινά φανάρια έχουν πιο επιθετικό «δόντι» στον προφυλακτήρα και ενσωματώνουν τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, το καπό φέρει πιο έντονα νεύρα, ενώ η μεγάλη εξάγωνη μάσκα και οι εισαγωγές αέρα σχηματίζουν μία δυναμική φιγούρα. Ίσως ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το πλαϊνό μέρος του νέου A3, με τα φαρδιά φτερά και τα έντονα νεύρα στις πόρτες που δίνουν μία ιδιαίτερα σπορ λογική.

Παρότι λοιπόν έχουν γίνει αρκετές αλλαγές στην εμφάνιση, το εσωτερικό του νέου A3 είναι ακόμα πιο ενδιαφέρον. Έχει για πρώτη φορά οδηγοκεντρική σχεδίαση με έντονες ακμές και οι αεραγωγοί του κλιματισμού είναι τοποθετημένοι ψηλά. Το πάνω μέρος του ταμπλό είναι από μαλακό πλαστικό, ενώ οι μπλε επενδύσεις το κάνουν ακόμα πιο όμορφο, μοντέρνο και νεανικό. Ο στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25in (προαιρετικά 12,3in) συνδυάζεται με μία κεντρική οθόνη αφής 10,1in, η οποία είναι μεν ίδια με του VW Golf VIII, αλλά οι μηχανικοί της Audi επέλεξαν (ορθώς!) να αφήσουν τον χειρισμό του κλιματισμού εκτός, με δικά του κουμπιά. Ο επιλογέας του S-Tronic είναι μικρός, όπως θα έπρεπε να είναι σε όλα τα αυτόματα αυτοκίνητα που δεν χρειάζεται μοχλικό για την επιλογή των σχέσεων και γενικά η αίσθηση στο εσωτερικό του είναι εξαιρετική, δίνοντάς σου την εντύπωση ότι βρίσκεσαι σε ένα ποιοτικό και ακριβό αυτοκίνητο. Τα μόνα στοιχεία που δείχνουν ότι έχουν γίνει κάποιες εκπτώσεις είναι το πλαστικό στην οριζόντια φάσα στο ταμπλό και το σκληρό πλαστικό στις επενδύσεις των πίσω θυρών.

Οι χώροι είναι ελαφρώς βελτιωμένοι σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με την MQB καμπίνα του Group να προσφέρει εξαιρετικούς χώρους στην κατηγορία, ενώ ο χώρος αποσκευών παρέμεινε στα 380lt. Ο εξοπλισμός του είναι επαρκής σε συστήματα ασφαλείας ακόμα και στη βασική έκδοση, ενώ στην Advanced της δοκιμής και ακόμα περισσότερο στην κορυφαία S-Line είναι πολύ πλούσιος. Επίσης μπορείς αργότερα, μετά την αγορά δηλαδή, να τον επεκτείνεις σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες και εφαρμογές μέσω αναβάθμισης. Ο extra εξοπλισμός του περιλαμβάνει πολλές ακόμα ευκολίες, αλλά δεν είναι φτηνός.   

Κινητήρας και οδήγηση

Η έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας είναι αυτή με τον εξαιρετικό τετρακύλινδρο 1.5TSI EVO των 150Ps, με ήπιο υβριδικό σύστημα που βοηθά στην εξοικονόμηση ενέργειας και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Ένας μοντέρνος κινητήρας τελευταίας γενιάς, γεμάτος τεχνολογίες, όπως αντλία λαδιού μεταβλητής παροχής, σύστημα άμεσου ψεκασμού με πίεση 350bar, ειδικά κανάλια για το ψυκτικό υγρό ανάμεσα στους κυλίνδρους, ξεχωριστό κύκλωμα στην κυλινδροκεφαλή και επίστρωση από ατσάλι στα τοιχώματα των κυλίνδρων για αυξημένη αντοχή και μειωμένες τριβές. Επίσης διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης των δύο μεσαίων κυλίνδρων (ACT) που λειτουργεί μεταξύ 1.400-4.000rpm σε συνθήκες χαμηλού φορτίου. Όλα αυτά συμβάλλουν στη χαμηλή κατανάλωση και τις μειωμένες εκπομπές ρύπων, που πλέον είναι άμεσα συνδεδεμένες με τη φορολογία ενός οχήματος. Μαζί με τον επίσης τετρακύλινδρο 1,3lt της Renault/Nissan είναι οι δύο νέοι κινητήρες που μου έχουν αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις -στην κατηγορία- και είμαι σίγουρος ότι αποδίδουν περισσότερο απ’ όσο λένε τα χαρτιά. Είναι και το  ηλεκτρικό μοτέρ των 9kW και 5,0kgm βέβαια που τον βοηθάει στις χαμηλές στροφές, αλλά ακόμα και στα ψηλά, που δεν το χρησιμοποιεί, η απόδοσή του είναι εντυπωσιακή για 1,5lt.

Τα 150Ps και τα 25kgm από τις 1.500 έως τις 3.500rpm, μαζί με τα «ηλεκτρικά» 5kgm που είναι παντού, το κάνουν να δείχνει αρκετά δυνατότερο και να επιταχύνει γραμμικά σε όλες τις σχέσεις (0-100km/h σε 8,4sec), που έτσι όπως τις αλλάζει το S-Tronic κιβώτιο είναι σαν μία. Όλα αυτά, μαζί με το βελτιωμένο σύστημα διεύθυνσης (σε κάθε γενιά Audi είναι και λίγο καλύτερο), αλλά και την «καλή» πίσω ανάρτηση -πολλαπλών συνδέσμων- που έχει αυτή η έκδοση, το κάνουν πολύ ευχάριστο οδηγικά. Η γενική αίσθηση ποιότητας, η απόσβεση και το σίγουρο πάτημα που έχει εμπνέουν εμπιστοσύνη ώστε να φέρεις εύκολα τα λάστιχά του στο όριό τους και να το διασκεδάσεις πραγματικά. Η πληροφόρηση από το τιμόνι είναι σε καλό επίπεδο και τα ηλεκτρονικά δεν λένε όχι στις περιορισμένες υπερβολές. Τα 7,7lt/100km της δοκιμής μπορούν εύκολα να κατέβουν μισό λίτρο ακόμη με προσεκτική οδήγηση, κάτι που είναι λίγο δύσκολο να επιτύχεις σε μια δοκιμή που θέλεις κυρίως να δεις τι κάνει το αυτοκίνητο στο δρόμο, παρά το πόσο λίγο μπορεί να καίει.

Η άνεση από την ανάρτηση είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα, όπως και η ηχομόνωση, κάνοντας την καθημερινή μετακίνηση με το νέο Α3 ξεκούραστη και ευχάριστη. Στο όριο παραμένει ουδέτερο κι αν το επιδιώξεις, δεν θα αρνηθεί να «παίξει» λίγο μαζί σου. Με το κατάλληλο άφημα του γκαζιού, θα ανοίξει λίγο την τροχιά της ουράς του και θα σημαδέψει ακριβώς εκεί που θέλεις. Το 7άρι S-Tronic διπλού συμπλέκτη λειτουργεί άψογα και στην καθημερινή οδήγηση και στη δυναμική, όμως δεν καταφέρνει να είναι τόσο προσαρμόσιμο στην οδήγησή σου, όπως το 8άρι της ZF που χρησιμοποιεί η BMW.

Σε γενικές γραμμές, το νέο Audi Α3 Sportback έχει μία ισορροπία σε άνεση και κράτημα που δείχνει ότι είναι «ψαγμένη» και όχι τυχαία, ενώ μαζί με την ποιότητα και τον αέρα πολυτέλειας που αποπνέει το εσωτερικό του ξέρεις ότι τα επιπλέον χρήματα που έδωσες έπιασαν τόπο. Όπως είπα και στην αρχή, η διαφορά του πλέον από ένα VW Golf 8 δεν είναι αυτή που ήταν πριν 20 χρόνια, αλλά είναι υπαρκτή. Υπάρχει και δικαιολογεί τη διαφορά στο κόστος.    

Μας Άρεσε (+)

Σχεδίαση αμαξώματος

Ποιότητα

Άνεση ανάρτησης

Δυνατός κινητήρας

Οδική συμπεριφορά

Υψηλή τεχνολογία

Δεν μας άρεσε (-)

Τιμή

Πλαστική οριζόντια φάσα στο ταμπλό

Τιμή βασικής έκδοσης A3 SB 30TFSI 110Ps 6MT (Basic): €22.000

Τιμή έκδοσης δοκιμής A3 SB 35TFSI mHEV 150Ps S Tronic (Advanced): €28.640

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Θέση: Εμπρός, εγκάρσια

Κυβισμός: 1.498cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 74,5mm x 85,9mm

Σχέση συμπίεσης: 10,5:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

           

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7J x 17in

Ελαστικά: 225/45

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.343

Πλάτος (mm): 1.816

Ύψος (mm): 1.449

Μεταξόνιο (mm): 2.636

Βάρος (kg): 1.330

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm):150/5.000-6.000

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 25/1.500-3.500

0-100km/h (sec): 8,4

Τελική ταχύτητα (km/h): 224

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km): 128-133 (WLTP)

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 5,8-6,4 (WLTP)

Δοκιμής (lt/100km): 7,7

 

 

Αρθρογράφος

 

Το κατά Clarkson Supercar της χρονιάς

Το κατά Clarkson Supercar της χρονιάς

Ο διάσημος παρουσιαστής του The Grand Tour και αρθρογράφος των The Sunday Times, Jeremy Clarkson ανακοίνωσε το αγαπημένο του supercar της χρονιάς για ...