Audi RS4 B7 4.2 V8 FSI TTS Supercharger 630Ps

Audi RS4 B7 4.2 V8 FSI TTS Supercharger 630Ps

Τι κάνει η αλεπού στο παζάρι;

Έτσι λέγαμε παλιά όταν κάτι δεν κόλλαγε με το περιβάλλον του και εδώ την ίδια απορία είχε ακόμα και ο ιδιοκτήτης αυτού του θηρίου: «Ρε Κώστα, μου λέει, το δικό μου μήπως δεν κολλάει με το concept του τεύχους»; Κάθε άλλο, φίλε μου Γιώργο. Το τεύχος είναι αφιερωμένο στα τετρακίνητα, την τετρακίνηση με σκοπό τις επιδόσεις και όχι τις εκτός δρόμου ικανότητες την ξεκίνησε η Audi και αυτό εδώ είναι ένα από τα ελάχιστα μοντέλα της Audi που διαθέτουν το “Quattro permanent all-wheel drive” (τα άλλα είναι τα RS5, RS6 και RS7), την «καλή» τετρακίνηση δηλαδή, παρόμοια με αυτήν που είχε και το γνήσιο Audi Quattro την δεκαετία του '80. Όχι πως δεν είναι καλά αυτοκίνητα και τα πιο μικρά, με τον κινητήρα εγκάρσια, αλλά το σωστό, το γνήσιο ήταν έτσι. Με τρία διαφορικά και μεγαλύτερο μέρος της κίνησης πίσω. Μοιρασμένη την έχει την παράδοση η Audi, τα τρία διαφορικά στα μεγάλα RS μοντέλα και τον πεντακύλινδρο στο RS3. Δεν πειράζει, αρκεί που υπάρχουν ακόμα και ας μη συναντιούνται στο ίδιο μοντέλο. Ένα πεντακύλινδρο ΤΤ πάντως με το μοτέρ στον διαμήκη άξονα θα ήταν όνειρο. Αλλά και ο ατμοσφαιρικός V8 αυτής της γενιάς, δεν πάει πίσω, ούτε σε δύναμη, ούτε σε ήχο. Ειδικά έτσι όπως τον έχει βελτιώσει ο Γιώργος το αποτέλεσμα είναι φανταστικό.

Όταν η πολυτέλεια συναντά τις επιδόσεις

Κλασικός «ψυχάκιας» ο φίλος μας το έχει το RS4 ίσως σε λίγο καλύτερη κατάσταση από την μέρα που το έβγαλε η Audi από το εργοστάσιο, αν κρίνω από το ότι πήγε και έντυσε τα καθίσματα με το ακριβότερο δέρμα που βρήκε, ενώ δεν χρειαζόταν... ήταν μια χαρά ακόμα το εργοστασιακό. Το «μια χαρά» το δικό μου όμως δεν έχει καμία σχέση με το «μια χαρά» του Γιώργου. Αλλάζει πράγματα προληπτικά, λες και είναι Airbus το αμάξι και το διατηρεί πάντα καινούργιο. Επειδή την ημέρα που είχαμε κανονίσει την δοκιμή ήξερα ότι θα βρέχει, καθώς και το ότι το αυτοκίνητο θα ερχόταν από το Αίγιο, του έδωσα ραντεβού σε ένα πλυντήριο κοντά στο λιμανάκι της Ελευσίνας που πλένουμε συχνά αυτοκίνητα γιατί είναι πολύ γρήγορο, πέφτουν πάνω στο αμάξι 3-4 άτομα με πιεστικά και σφουγγάρια και σε 5 λεπτά είναι έτοιμο.

Έρχεται λοιπόν ο Γιώργος, το κοιτάζω... και τον ρωτάω, το έπλυνες; Όχι μου λέει. Τι όχι, ρε φίλε, εγώ όταν πλένω μόνος μου το δικό μου, φεύγοντας από το πλυντήριο είναι πιο βρόμικο από αυτό που ήρθε με βροχή από το Αίγιο. Είδες, μου λέει, τι κάνει η κεραμική επίστρωση... δεν λερώνεται! Εκεί κατάλαβα ότι αυτό το αμάξι θα είναι ξεχωριστό... είχα δει και τα τεράστια φρένα όταν έφτασε και τα Michelin Pilot 4S, δεν θέλει πολλά το έμπειρο μάτι να καταλάβει ποιο αμάξι είναι «πληρωμένο» και αυτό το RS4 είναι πληρωμένο χοντρά. Ήξερα από πριν ότι είναι κομπρεσσοράτο, αλλά περίμενα να δω τι και πώς. Ανοίγουμε λοιπόν το καπό και μου πέφτει το σαγόνι στην μετόπη. Αυτό δεν είναι Supercharger kit, είναι έργο τέχνης. Ολόκληρη καινούργια αλουμινένια εισαγωγή με ενσωματωμένο τον Rotrex C38-91 στο κάτω μέρος, από ένα chargecooler μέσα στο plenum για κάθε σειρά κυλίνδρων και όλο αυτό να εφαρμόζει τέλεια στο κενό ανάμεσα στο V που κάνει το μπλοκ. Ούτε εργοστασιακό να ήταν. Είναι ολόκληρη καινούργια εισαγωγή που τα έχει όλα πάνω της. Ο C38-91 είναι ένα θηρίο με παροχή 0,63kg/s ή αλλιώς κάτι περισσότερο από 1.000cfm που γυρίζει μέχρι και 90.000rpm. Τα chargecoolers έχουν δικό τους κύκλωμα ψύξης με μεγάλη αντλία νερού και ολόκληρη η εισαγωγή είναι μονωμένη με ειδικές φλάντζες στα σημεία που ακουμπάει στις κυλινδροκεφαλές για να μην μεταφέρεται θερμότητα από το μοτέρ στο plenum. To kit περιλαμβάνει και φαρδύτερες τροχαλίες από τις εργοστασιακές, με πιο χοντρό ιμάντα 8 ραβδώσεων αντί για 5. Είναι της Αγγλικής TTS Performance, του το έφερε ο Βαγγέλης Κανταρτζής της 9secParts και τοποθετήθηκε στο συνεργείο που το βελτιώνει και το συντηρεί στην Πάτρα, στην εταιρεία Latsis Audi-VW.

Τον προγραμματισμό του εγκεφάλου στα νέα δεδομένα ανέλαβε ο Νίκος Φίλος, στην Filos Rennsport. To kit αποδίδει τα μέγιστα χάρη στα χταπόδια της Supersprint (η οποία μάλιστα έχει ειδικά για RS4 B7 V8 με supercharger) και μετά από αυτά, Supersprint είναι και όλη η υπόλοιπη εξάτμιση που διαθέτει μεγαλύτερες σωληνώσεις στα 70mm και ενεργές βαλβίδες που ρυθμίζουν τον ήχο. Και τι ήχος... Δεν υπάρχει το πώς ακούγεται το αυτοκίνητο, είτε στο φορτίο είτε στο παρκάρισμα. Μιλάμε για συμφωνική ορχήστρα, εκπληκτική εξάτμιση, άριστη, σε ποιότητα, εφαρμογή, χροιά, ένταση... ό,τι πληρώνεις, παίρνεις, όπως λέει και ο Τάσος Μπίθας από την Group A Motorsport που του έβαλε τις εξατμίσεις και μας έφερε σε επαφή με το Γιώργο. O Τάσος ευθύνεται και για την υπόλοιπη...προίκα του RS4, με τα τρομερά Brembo με οκταπίστονες δαγκάνες και διαιρούμενους δίσκους 380x34mm εμπρός και τα τετραπίστονα Brembo με διαιρούμενους δίσκους 360x30mm πίσω... ποιος βάζει διαιρούμενα τετραπίστονα Brembo πίσω, ρε φίλε; Πάντως οι πανέμορφες και πανάλαφρες (μόλις 12kg η κάθε μία..) 20in OZ Racing Ultraleggera HLT, αν μη τι άλλο, δείχνουν γεμάτες. Στην ανάρτηση, η KW Variant 3 κρατάει σταθερά τα 1.700kg του μεγάλου Audi, χωρίς να χτυπάει παρά το χαμηλό προφίλ των ελαστικών, ένα δύσκολο έργο στους ελληνικούς δρόμους, αλλά όχι τόσο δύσκολο όσο αυτό που έχει αναλάβει ο συμπλέκτης της Sachs Performance με βολάν μονής μάζας, ο οποίος έχει να αντιμετωπίσει το βάρος, τη ροπή του θηριώδη πλέον V8 και τέσσερα Pilot Sport 4S, με 265 πέλμα. Ευτυχώς τουλάχιστον είναι γραμμικό και δεν κάνει ξεσπάσματα πουθενά, γιατί δεν θα την πάλευε.

Super Limo

Για να πω την αλήθεια ποτέ δεν κατάλαβα γιατί τα εργοστάσια έχουν εγκαταλείψει τη λύση του κομπρέσσορα. Είναι τόσο γλυκός και τόσο «ατμοσφαιρικός» ο τρόπος που αποδίδει τη δύναμη, που είναι σαν απλά να προσθέτεις κυβικά. Πιθανότατα για την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων, μιας και έχει αρκετές απώλειες από την άντληση της κίνησης από τον στρόφαλο που απαιτεί κι έτσι οι πιο αποδοτικές πλέον τουρμπίνες έχουν επικρατήσει κατά κράτος. Κρίμα όμως γιατί είχαν τη χάρη τους τα compressor και ευτυχώς που υπάρχουν ακόμα τόσο ποιοτικά kit για τα ατμοσφαιρικά μοντέλα. Αν μπείτε στο site της TTS θα εκπλαγείτε από το πόσα έτοιμα κιτ υπάρχουν, αποτελώντας μία πολύ καλή λύση για Honda Civic Type R, S2000, Lotus Elise κ.α.

Για το RS4 λοιπόν η TTS δίνει απόδοση 630Ps και κρίνοντας από το πώς πήγαινε στον δρόμο, δεν έχω κανένα λόγο να αμφιβάλλω. Μάλιστα δεν το μετρήσαμε σε κάποιο από τα γνωστά μας σημεία και εκεί που κάναμε το πάτημα ήταν ελαφρώς ανηφόρα, με δύο άτομα μέσα, οπότε τα 4,41sec για τα πρώτα 100km/h από στάση και τα 12,41sec με 190,02km/h για το τετρακοσάρι σίγουρα μπορούν να πέσουν κι άλλο, αλλά δεν υπήρχε λόγος να προσπαθήσουμε περισσότερο αφενός γιατί ο Γιώργος είχε βάλει το συμπλέκτη της Sachs 3 μέρες πριν τη δοκιμή και αφετέρου γιατί το αυτοκίνητο αυτό δεν είναι για κόντρες. Ο Γιώργος όμως μας έδειξε και screenshot από το Dragy κατά τη διάρκεια ρύθμισης με τον Νίκο Φίλο, όπου με ένα άτομο και καλύτερες συνθήκες (στεγνό και επίπεδο δρόμο), το RS4 σημείωσε 100-200sec σε 7,32sec (1,9sec ταχύτερα από τη δική μας μέτρηση). To RS4 είναι άριστα βελτιωμένο, προσεγμένο στην εντέλεια και απολύτως καθημερινό. Κάνει μεγάλα ταξίδια, είναι πολυτελές, στρίβει με όσα έρχεται και όπου βρει άδειο δρόμο, μπορεί να ξεδιπλώσει και την δύναμή του, είτε είναι σε ευθεία είτε σε στροφές, με την τετρακίνηση να του δίνει την πρόσφυση που χρειάζεται. Μια πρόσφυση που παρά τα τρομερά λάστιχα και το μεγάλο βάρος, μπορεί εύκολα να την σπάσει στο βρεγμένο, όπως όταν φύγαμε με τον Γιώργο σβέλτα από τα διόδια και πάτησε μια πρώτη και Δευτέρα και το -σωστό- το πραγματικά τετρακίνητο έφυγε πλαγιολισθαίνοντας ελαφρώς την ουρά του προς τα δεξιά. Το άκουσες κύριε Haldex; Την ουρά, όχι την μούρη, την ουρά!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ: V8 με μπλοκ και κυλινδροκεφαλές από αλουμίνιο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο Κυβισμός (cc): 4.163

Διάμετρος x Διαδρομή (mm): 84,5 x 92,8

Συμπίεση: 12,5:1

Rotrex Supercharger kit C38-91 της TTS Performance

Τοποθέτηση του kit στην Latsis Audi VW

Supersprint χταπόδια για RS4 B7 V8 με supercharger

Supersprint εξάτμιση 70mm με Active Valves

Πρόγραμμα custom by Filos Rennsport


ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Set συμπλέκτη Sachs Performance με βολάν μονής μάζας

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Εργοστασιακό

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

KW Variant 3 coilover kit

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Brembo οκταπίστονες δαγκάνες, διαιρούμενοι δίσκοι 380x34mm, σωληνάκια αεροπορικού τύπου, τακάκια Ferodo DS2500

Πίσω: Brembo τετραπίστονες δαγκάνες, διαιρούμενοι δίσκοι 360x30mm, σωληνάκια αεροπορικού τύπου, τακάκια Ferodo DS2500

ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: OZ Racing Ultraleggera HLT 11Jx20in
Λάστιχα: Michelin pilot sport 4S 265/30

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η: SEC

0-60: 2,25

0-80: 3,42

0-100: 4,41

0-120: 5,79

0-140: 7,20

0-160: 8,94

0-180: 11,29

0-200: 13,67

ROLL ON

ΚΜ/Η: SEC

60-160: 6,69

100-200: 9,26

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ: SEC: ΚΜ/Η

18: 2,22: 59,13

60: 4,19: 95,80

100: 5,54: 116,66

200: 8,20: 152,14

400: 12,41: 190,02

TUNED BY:

GroupA - Motorsport Tuning

Εθνικής Αντιστάσεως 43, Νέα Ερυθραία, Αθήνα

Τηλ.: 210 62 51 752

E-mail: info@groupa.gr

Web: www.groupa.gr

Latsis Audi-VW

Λ. Γλαύκου 46, Πάτρα Αχαΐας

Τηλ.: 2610 32 68 18

E-mail: latsistakis@gmail.com

 

Αρθρογράφος

 

Oι 7 finalist για το ευρωπαϊκό αυτοκίνητο της χρονιάς

Oι 7 finalist για το ευρωπαϊκό αυτοκίνητο της χρονιάς

Την τελική 7άδα των αυτοκινήτων που θα διεκδικήσουν τον τίτλο του ευρωπαϊκού COTY για το 2024 ανακοίνωσε η επιτροπή του θεσμού.