Budget Test: Mazda RX-8 Challenge 215Ps

Budget Test: Mazda RX-8 Challenge 215Ps

Ξεκινάμε λοιπόν από την αρχή με ένα Mazda RX-8 που διαθέτει περιφερειακές βελτιώσεις, αρκετές για να το χαρακτηρίσουμε σαν ένα τυπικό πρώτο στάδιο. Τη βελτίωση έχει αναλάβει η Top Secret, στην Αργυρούπολη και τον προγραμματισμό η Autoveltiosis, που ακόμα δεν έχει τελειώσει, αφού χρειάζεται μερικές μικρές διορθώσεις. Ας δούμε όμως αναλυτικά το ιστορικό του «ρο-χι» παρακάτω.

Το είχε πάρει απόφαση

Ο Παναγιώτης είναι μόλις είκοσι χρονών και όταν βρεθήκαμε για πρώτη φορά για τη φωτογράφιση του RX-8 του, μου εξήγησε τον μεγάλο έρωτα που είχε με αυτό το αυτοκίνητο. Εδώ και χρόνια ασχολείται και μόνος του με τα μηχανολογικά των αυτοκινήτων, αφού αρκετές φορές αναλάμβανε τη συντήρηση του αυτοκινήτου που είχε η οικογένειά του, από ρότορες όμως δεν ήξερε. Αυτός όμως ήταν και ο λόγος που το έκανε να ξεχωρίζει στο μυαλό του, με αποτέλεσμα να του γίνει έμμονη ιδέα. Μου εξήγησε τον αγώνα που έδωσε για να το αγοράσει, οπότε, αν παρακάτω τον χαρακτηρίσω υπερβολικό με τον τρόπο που του συμπεριφέρεται, να ξέρετε ότι αυτός είναι ο λόγος.

 

Μεγάλε, έμπλεξες…

Θα του έλεγε ο οποιοσδήποτε που παρακολουθεί επιφανειακά αυτά τα αυτοκίνητα, εμείς όμως έχουμε δει μερικά παραπάνω παραδείγματα και ξέρουμε ότι τα RX-8 είναι αρκετά παρεξηγημένα. Έχουν βγάλει κακή φήμη για την αξιοπιστία τους, τις περισσότερες φορές όμως δεν έφταιγε το αυτοκίνητο, αλλά ο ιδιοκτήτης. Δεν λέω, σίγουρα θα υπήρχαν και περιπτώσεις που η ζημιά που έβγαλε το αυτοκίνητο δεν είχε καμία σχέση με τη χρήση του ιδιοκτήτη, αλλά αυτό είναι κάτι που συμβαίνει και σε άλλες μάρκες-μοντέλα. Γνωρίζοντας λοιπόν όλα αυτά, προχώρησε στην αγορά ενός R3 RX-8, με περίπου 40.000km, πριν από δύο χρόνια και μέχρι σήμερα δεν έχει αντιμετωπίσει ούτε ένα πρόβλημα.

Μα πώς;

Αρχικά δεν είναι το καθημερινό του αυτοκίνητο, το έχει για «αυτοκίνητο βόλτας». Από μόνος του μου είπε ότι δεν θα γινόταν να έχει το RX-8, αν δεν είχε άλλο αυτοκίνητο για τις καθημερινές του μετακινήσεις. Η κατανάλωσή του είναι υπερβολική, γεγονός που θα τον γονάτιζε οικονομικά αν το χρησιμοποιούσε καθημερινά. Επίσης είναι υπερβολικά προσεκτικός με το ρο-χι, ένιωσα κάπως περίεργα όταν τον έβλεπα να δυσανασχετεί κατά τη διάρκεια της φωτογράφισης, όταν ο φωτογράφος του ζήταγε να βάζει το αυτοκίνητο σε διαφορετικές θέσεις, οπότε τον πλησίασα και τον ρώτησα. Όταν λοιπόν πήγα κοντά, είδα ότι τσέκαρε από το κινητό του τις ενδείξεις που έδινε η ECU για τη θερμοκρασία εισαγωγής και λαδιού, ενώ κάθε φορά που έσβηνε το αυτοκίνητο, φρόντιζε να πατήσει δύο ξερόγκαζα, για όλα όμως υπάρχει εξήγηση.

 

Τι φοράει και πόσο κόστισε

Ο λόγος που ακολουθούσε την παραπάνω «τελετουργία» είναι γιατί το αυτοκίνητο δεν έχει τελειώσει ακόμα από πρόγραμμα. Όταν το πήρε, έβαλε πρώτα πρόγραμμα και από τότε κυκλοφορεί με αυτή τη χαρτογράφηση παρόλο που έχει προσθέσει τα περιφερειακά που θα δούμε σε λίγο. Η βελτίωση που έκανε στο RX-8 του είχε ως κύριο λόγο την αξιοπιστία του Renesis, χωρίς να τον νοιάζει η απόλυτη ιπποδύναμη. Από τη μέρα που έβαλε το πρόγραμμα, έχει προσθέσει ένα φίλτρο ελεύθερης ροής της MazdaSpeed που μπαίνει μέσα στο εργοστασιακό φιλτροκούτι, αξίας €60 και με την τοποθέτηση να γίνεται από τον ίδιο. Σειρά είχε η εξάτμιση, με την PPM να κατασκευάζει ένα νέο σύστημα διαμέτρου 76mm, με αγωνιστικό καταλύτη, μεσαίο καζανάκι και δύο τελικά στο κέντρο. Για την κατασκευή της εξάτμισης, ο Παναγιώτης ζήτησε από τον Μάνο στην PPM να ακολουθήσει σχεδιαστικά την εξάτμισης της Mazdaspeed. Απέφυγε να το κάνει μονόμπουκο, πρώτον για να γλυτώσει τη φασαρία και δεύτερον, λόγω εμφάνισης, παρόλο που θα κόστιζε λιγότερο, ενώ ταυτόχρονα θα γλύτωνε μερικά κιλά. Το κόστος για την εξάτμιση έφτασε τα €950, μαζί με την εργασία. Σειρά είχε ένα ψυγείο της Koyorad, με 48mm πάχος, που κόστισε €550 και το δοχείο ψυκτικού της BennetBuild, που κόστισε €250. Τέλος βελτίωσε τα φρένα με νέους δίσκους EBC Ultimax, με €650 κόστος.

Θα μετρήσουμε;

Η αλήθεια είναι ότι ανησύχησα όταν μου απάντησε θετικά, σκεφτόμουν ότι το προσέχει σαν τα μάτια του, σίγα μην μετρήσουμε σήμερα που δεν έχει τελειώσει ακόμα με το πρόγραμμα. Είχε προετοιμαστεί όμως, αφού είχε προσθέσει ένα ποσοστό ενισχυτικού στη βενζίνη του για κάθε ενδεχόμενο. Ξεκινήσαμε λοιπόν για την ευθεία της Κερατέας, με αρκετή υγρασία (πλησίαζε ο «Ιανός» στην Αττική), το RX-8 χρειάστηκε για το 0-400m 15,7sec, με 148km/h έξοδο. Σε αυτή τη μέτρηση, έγραψε 2,7sec για τα πρώτα 18m και 7,9sec για το 0-100km/h. Στη roll μέτρηση, με σχέση στο κιβώτιο, χρειάστηκε 6,89sec για το 60-120km/h, 15,15sec για το 60-160km/h και τέλος 19,52sec για το 100-200km/h, με τις μετρήσεις να γίνονται με δύο άτομα μέσα. Η φάση των μετρήσεων ήταν απλώς τυπική, καθώς ο Παναγιώτης πρέπει να τελειώσει με το πρόγραμμα για να δούμε το τελικό αποτέλεσμα. Θέλαμε παρ’ όλα αυτά να δοκιμάσουμε ένα RX-8 και να το συμπεριλάβουμε στη στήλη «Budget Test» για να ξέρετε πόσο κοστίζει ένα πρώτο στάδιο στους Renesis. Εδώ θα πρέπει να υπολογίσετε και επιπλέον 500-600 ευρώ για ένα set ενισχυμένων πολλαπλασιαστών της AEM, MSD ή Bosch, καθώς αυτό αποτελεί απαραίτητη λύση για να μην αλλάζετε κάθε 2 χρόνια πολλαπλασιαστές. Αυτό είναι και το επόμενο βήμα του Παναγιώτη, μαζί φυσικά με το fine tuning της ECU.

Μην με ψήνεις

Είναι «ιδιαίτερα» όμορφα τα RX-8 και ακόμα περισσότερο τα τελευταία R3, πάντα όμως στο πίσω μέρος του μυαλού σου υπάρχει ο φόβος, θα βρεις το σωστό ή θα μπλέξεις; Ο Παναγιώτης το πάει μια χαρά μέχρι τώρα και με μερικές εμφανισιακές λεπτομέρειες, έχει φτιάξει ένα πολύ ωραίο σύνολο για να απολαμβάνει τις βόλτες του. Δεν αρνείται το πρόβλημα της κατανάλωσης, αφού όσο και να χτυπάς τον κώλο σου, κάτω από τα 15lt/100km δεν θα δεις ποτέ σαν μέση τιμή. Αλλά σε κάθε γρήγορη βόλτα με το RX-8 αποζημιώνεσαι πάντα, αφού το αυτοκίνητο έχει μοναδικό ήχο και εκπληκτικό στήσιμο! Χαλάλι τα 15lt!

BUDGET

MazdaSpeed φίλτρο: €60

PPM Exhaust σύστημα εξαγωγής: €950

Koyorad ψυγείο νερού: €550

BennetBuild δοχείο ψυκτικού: €250

EBC Ultimax δίσκοι: €650

Autoveltiosis ECU remapping: €450

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.308cc

Διάμετρος x Διαδρομή: -

MazdaSpeed φίλτρο αέρα

PPM Exhaust σύστημα εξαγωγής 76mm με μεταλλικό καταλύτη

Koyorad ψυγείο νερού

BennetBuild δοχείο ψυκτικού

Autoveltiosis ECU remapping

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εργοστασιακή

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εργοστασιακή

 

ΑΜΑΞΩΜΑ

Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

EBC Ultimax δίσκοι

 

ΤΡΟΧΟΙ

Εργοστασιακές ζάντες 8Jx18in

Ελαστικά Michelin Primacy 4 225/45

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 4,03

0-80                 5,82

0-100               7,91

0-120               10,69  

0-140               13,59

0-160               18,73

0-180               24,05

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,70     @        44,67

60        5,21     @        76,91

100      6,96     @        91,30

200      10,38   @        117,83

400      15,73   @        148,21

 

Roll με 2α ΚΜ/Η             SEC

60-120             6,89

60-160             15,15

60-200             23,59

100-200           19,52

 

Αρθρογράφος

 

Νίκη του DS E-Tense FE21 στο Ε-Prix της Ρώμης

Νίκη του DS E-Tense FE21 στο Ε-Prix της Ρώμης

Δεν θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερο ντεμπούτο για το νέο DS E-TENSE FE21, καθώς ο Jean-Éric Vergne το έφερε στο υψηλότερο σκαλοπάτι του βάθρου στον 1ο...