Budget Test: Mitsubishi Lancer EVO IX 437Ps

Budget Test: Mitsubishi Lancer EVO IX 437Ps

DISCLAIMER!

Το EVO, που παρουσιάζουμε αυτό το μήνα στη στήλη Budget, δεν είναι και τόσο «budget». Όταν μίλησα με τον Γιώργο Ασανιώτη στη Θεσσαλονίκη, μου είπε ότι έχει ένα EVO «πρώτο στάδιο», 430Ps με λέει, έχει και ζαντούλες και carbon panels, μια χαρά τον λέω, κανόνισέ το! Πού να το περιμένεις ότι θα φέρει ο άλλος EVO με ένα σκασμό aftermarket; Τι να τους πεις; Άδικο δεν είχαν! Ένα EVO στα 430Ps δεν το λες και τέρας, φταίω κι εγώ που δεν εξήγησα ακριβώς το concept της στήλης. Anyway, πάμε να το δούμε πιο αναλυτικά.

Χαλάλι του

Το βαρέθηκες; Το ανταλλάζεις με οικόπεδο στο Καβούρι, σκέψου το αν θες να έρθεις Αθήνα... Ο Θάνος έφτιαξε ένα EVO που στο εξωτερικό θα το έβλεπες σε εκθέσεις και events και το κυκλοφορεί καθημερινά, σπίτι-δουλειά-σουπερμάρκετ-σπίτι, θα σε χάλαγε; Με τίποτα! Παρότι το EVO του Θάνου είναι φορτωμένο με aftermarket, παραμένει ένα καλό πρώτο στάδιο και όσο κι αν σας φαίνεται περίεργο, προσπαθούσαμε καιρό να βρούμε ένα EVO πρώτο στάδιο για να κάνουμε δοκιμή για τη στήλη budget... Πού έχουν χαθεί όλες οι φτερούγες, ρε παιδιά;

Ναι, αλλά...

Υπάρχει και η άλλη πλευρά, για παράδειγμα το δίδισκο της Exedy για τα δικά μου γούστα δεν είναι και ιδιαίτερα πρακτικό και άντε πες εγώ είμαι λίγο περίεργος, το ότι θα χρειαστεί αλλαγή σε πολύ λιγότερα χιλιόμετρα, πού το πας; Και φυσικά μόνο φτηνό δεν είναι... Το ίδιο ισχύει και για πολλά άλλα που είναι τοποθετημένα στο αυτοκίνητο. Κι έτσι σκέφτεσαι εκείνα τα βράδια που φεύγεις με αυτό το EVO από τη δουλειά και ενώ είσαι αναγκασμένος να πας σπίτι, τελικά καταλήγεις να γυρνάς σαν αγρίμι σε στροφές και ευθείες, για να πετύχεις κάτι άλλο γρήγορο να αναμετρηθείς και να κατασπαράξεις, αλλά από την άλλη καίει τα κέρατά του το άτιμο, φαύλος κύκλος, μην το ψάχνεις. Ας χαζέψουμε λίγο το «προικισμένο» spec list.

Πάτα like!

Αυτό το EVO άνετα θα μάζευε αρκετές χιλιάδες likes αν ήταν στο Instagram, άλλωστε σε αντίστοιχες σελίδες τέτοια EVO βλέπεις και μαζεύουν likes και σχόλια σε καταιγιστικούς ρυθμούς! Για να δούμε πόσο πολύ θα ανταποκριθείτε και εσείς, όταν σηκώσουμε post με το EVO, γρήγορα στη σελίδα μας για follow, καρδούλες και comment! Από πού να το πιάσει κανείς αυτό το φοβερό δημιούργημα; Από το εξωτερικό που είναι γεμάτο με την προίκα της Seibon και της Rexpeed ή από τα μηχανολογικά που  σχεδόν όλα τα περιφερειακά είναι αλλαγμένα; Ξεκινώντας απ’ έξω, βλέπουμε σε πρώτη φάση το carbon καπό της Seibon, το οποίο μπορεί να κόστισε €1.000, αλλά άξιζε τα λεφτά του και συνδυάζεται μαζί με διάφορες άλλες carbon λεπτομέρειες, όπως το lip spoiler της Rexpeed των €450, τα πλαϊνά μαρσπιέ των €400 και τα πίσω φτεράκια που κόστισαν €180, επίσης όλα από Rexpeed. Από το ebay αγοράστηκαν δύο μικροί καθρέφτες, που με υδροβαφή απέκτησαν carbon look, με συνολικό κόστος στα €220.

 

Φουλ περιφερειακά

Ανοίγω το πανάλαφρο carbon καπό και τυφλώνομαι από τη γυαλάδα του κινητήρα! Μιλάμε ότι είναι τέρμα προσεγμένο, χωρίς ίχνος σκόνης και με κάνει να αναρωτιέμαι αν κινείται ποτέ! Όλα τα μηχανικά μέρη τα έχει επιμεληθεί ο Παντελής Βουλγάρογλου της Garage και η δουλειά είναι αψεγάδιαστη. Ξεκινάμε λοιπόν με τη μοναδική επέμβαση στον κινητήρα, που είναι οι αγριότεροι συμμετρικοί εκκεντροφόροι από την Garage, που έχουν 272ο διάρκεια και κοστίζουν €400, ενώ όλο το υπόλοιπο μοτέρ έχει παραμείνει εργοστασιακό. Πίσω από τη μάσκα έχει πάρει θέση ένα intercooler kit της AMS Performance, που κόστισε €900, μία φιλτροχοάνη της HKS, με κόστος στα €180, ενισχυτής ανάφλεξης πάλι από την HKS, αφού πρώτα έδωσε €500, το 76άρι downpipe των €350, άντε και μία σκάστρα, ξέρετε από πού, με κόστος στα €250 και τελειώσαμε. Όχι με τα πράγματα, αλλά με την HKS! Η υπόλοιπη εξάτμιση έχει διατομή 76mm και έχει κατασκευαστεί από την Gialantzis Exhaust, με κόστος στα €750. Το turbo είναι της Force Performance, με κωδικό FP Green, κόστισε €1.500 και έχει φτερωτή συμπιεστή 52,6mm και παροχή αέρα 57lb-min. Με το νέο setup, αλλαγή χρειαζόταν και η παροχή καυσίμου. Μία αντλία της Walbro των 255lt/hr, που κόστισε €110 και μία τετράδα μπεκ της Injector Dynamics 1.050cc/min, με κόστος στα €600, καλύπτουν τις ανάγκες του 4G63. Ο Μιχάλης Παρίδης της DynoExelixis ανέλαβε το remapping της εργοστασιακής ECU με €700 και σαν αποτέλεσμα είχαμε να βγάλει ο κινητήρας 437,6Ps στις 7.240rpm και 51,84kgm ροπής στις 4.285rpm. Φυσικά η μετάδοση δεν θα έμενε μαμά, αφού όπως είπαμε ο συμπλέκτης αντικαταστάθηκε με ένα δίδισκο set της Exedy που κόστισε €1.950. Η ανακατασκευασμένη Bilstein ανάρτηση από τον Κυρλακίτση κόστισε €650, ενώ οι χαρακτοί δίσκοι της Stoptech των €400 και τα τακάκια της Carbotech των €180 ολοκληρώνουν την εικόνα των βελτιώσεων! Ωραία, είδαμε πόσο θα σας «ξαλαφρώσει» το λογαριασμό ένα τέτοιο στάδιο, πάμε τώρα να δούμε και τι κάνει στο δρόμο!

Κούμπωσε το V-BOX

Και κάθομαι στη θέση του οδηγού, πού πάμε; Εθνική, εκεί στη συμπρωτεύουσα φτιάχνουν νέους σταθμούς για διόδια, ε, και μέχρι να μπουν σε λειτουργία, το έχουν κάνει dragstrip οι μάγκες! Ωραίοι! Το EVO είναι άμεσο σε αντιδράσεις, με ροπή από χαμηλά, παρά το μεγαλύτερο turbo! Ένα θέμα που θα λυθεί μόλις επιστρέψει ο Μιχάλης Παρίδης είναι το ότι από στάση δεν μπορεί να ξεκινήσει με πίεση, οπότε δεν έχει launch control, τετρακοσάρι «πουλημένο» για τετρακίνηση Mitsu, λοιπόν, σε 12,73sec, με 192km/h έξοδο και με 2,5sec για τα πρώτα 18 μέτρα. Αν πέσει το 18μετρο, θα είναι εύκολα στο ξερό 12sec! Από roll για το 60-160km/h χρειάστηκε 6,85sec και για το 100-200km/h χρειάστηκε 9,72sec, όσο ένα καλό S3 K04-064 TFSI πρώτο στάδιο. Αυτά όμως μόνο στην ευθεία, αφού το EVO είναι πολύ πιο άμεσο, «ζωντανό» και συμμετοχικό και σε μία στροφοδιαδρομή, το S3 δεν θα είχε καμία ελπίδα. Ωραία εργαλεία αυτά τα EVO, δυστυχώς εμείς οι νεότεροι δεν τα προλάβαμε τότε που μεσουρανούσαν στους δρόμους και στις κόντρες, όμως αυτοκίνητα σαν του Θάνου, που είναι προσεγμένα και βελτιωμένα σε όλους τους τομείς, σου τραβάνε το μάτι ακόμα και σήμερα, ενώ είναι και πολύ πιο hardcore στη γρήγορη οδήγηση απ’ όλα τα σύγχρονα γρήγορα hatch...τετρακίνητα ή μη...

ΒUDGET

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:

Garage εκκεντροφόροι 272ο: €400

ID μπεκ καυσίμου 1.050cc/min: €600

HKS σωληνώσεις: €200

AMS intercooler: €900

FP Green turbo: €1500

HKS φίλτρο: €180

HKS ενισχυτής ανάφλεξης: €500

DynoExelixis ECU remapping: €700

Walbro αντλία βενζίνης 255lt/hr: €110

HKS σκάστρα: €250

Gialantzis Exhaust 76mm: €750

HKS downpipe: €350

ΑΜΑΞΩΜΑ:

Rays Gram lights S7 Xtreme ζάντες: €2.500

Υδροβαφή καθρεπτών: €220

Seibon Carbon καπό: €1.000

Rexpeed carbon νυχάκι μπροστά: €450

Rexpeed carbon μπαρσπιέ: €400

Rexpeed πλαϊνά πίσω φτερά: €180

ΜΕΤΑΔΟΣΗ:

Exedy δίδισκος συμπλέκτης: €1.950

ΦΡΕΝΑ-ΑΝΑΡΤΗΣΗ:

Bilstein Jamsport: €650

Stoptech δίσκοι: €400

Carbotech τακάκια: €180

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.997cc

Διάμετρος x Διαδρομή:  85mm x 88mm

Σχέση Συμπίεσης: 8,8:1

Garage εκκεντροφόροι 272ο

ID μπεκ καυσίμου 1.050cc/min

HKS σωληνώσεις

AMS intercooler

FP Green turbo

HKS φίλτρο

HKS ενισχυτής ανάφλεξης

DynoExelixis ECU remapping

Walbro αντλία βενζίνης 255lt/hr

HKS σκάστρα

Gialantzis Exhaust 76mm

HKS downpipe

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Bilstein Jamsport

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Exedy δίδισκος συμπλέκτης

ΑΜΑΞΩΜΑ

AMS λεβιές

Seibon Carbon καπό

Rexpeed carbon νυχάκι μπροστά

Rexpeed carbon μπαρσπιέ

Rexpeed πλαϊνά πίσω φτερά

Recaro καθίσματα bucket x2

ΦΡΕΝΑ

Stoptech δίσκοι

Carbotech τακάκια

ΤΡΟΧΟΙ

Rays Gram lights S7 Xtreme 8,5Jx18in ζάντες

Aeolus 235/40 R18 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο MAHA LPS3000 της Dyno Exelixis Μέγιστη ισχύς (wHP/rpm) 437,6/7.240

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 51,84/4.285

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 2,70

0-80                 3,74    

0-100               4,71

0-120               6,15    

0-140               7,53

0-160               9,53

0-180               11,51

0-200               14,03

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,49     @        53,69

60        4,48     @        95,89

100      5,84     @        114,94

200      8,52     @        149,10

400      12,73   @        191,76

 

ΡΕΠΡΙΖ

Roll με 2α ΚΜ/Η             SEC

60-120             3,31

60-160             6,85

60-200             11,56

100-200           9,72

Tuned by:

Garage Auto Techniques

Θερμαϊκού 17, Ν. Ευκαρπία, Θεσσαλονίκη, 56430

Τηλέφωνο: 2310 655 830

www.auto-garage.gr

E-mail: info@auto-garage.gr

 

Αρθρογράφος

 

Εξακύλινδροι κινητήρες και πισωκίνητη πλατφόρμα από την Mazda

Εξακύλινδροι κινητήρες και πισωκίνητη πλατφόρμα από την Mazda

Η Mazda ετοιμάζει μια σειρά από εξακύλινδρους κινητήρες καθώς και μια πλατφόρμα που θα τους υποστηρίζει με την κίνηση να είναι στον πίσω άξονα.