Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110Ps

Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110Ps

Η ιστορία της Citroen περιλαμβάνει πάντα λύσεις με καινοτομία και με τόλμη για δημιουργία αντισυμβατικών έως και εκκεντρικών οχημάτων. Οι Γάλλοι αρέσκονται στο να ξεχωρίζουν και σχεδόν πάντα το καταφέρνουν με θετικές αντιδράσεις. Διαβάζοντας φυσικά την τάση της εποχής, που θεωρεί πλέον τα MPV βαρετά, αντικαθιστά το δημοφιλές C3 «Picasso» με το C3 «Aircross» και μπαίνει στην SUV οικογένεια της Citroen.

Je SUVed

Το Citroen C3 Aircross ακολουθεί τη μοντέρνα και εκκεντρική σχεδίαση που γνωρίσαμε για πρώτη φορά στο νέο C3 και ύστερα στο C4 Cactus. Το σχεδιαστικό μοτίβο ταιριάζει στα πρότυπα των SUV, με το σχεδόν κάθετο μπροστινό μέρος, τις προστατευτικές ποδιές σε μαύρο χρώμα, τα τονισμένα φτερά και τις μπάρες οροφής. Η σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της Citroen φυσικά και υπάρχει, με τη μάσκα δύο επιπέδων με τα λεπτά φώτα LED στο πάνω μέρος και τα μεγάλα τετράγωνα φωτιστικά σώματα στο κάτω μέρος να αναλαμβάνουν το ρόλο των φώτων πορείας και των προβολέων. Το σύνολο είναι αρκετά εκκεντρικό και ενώ μπορεί να μην αρέσει σε όλους, σίγουρα ξεχωρίζει και είναι επιβλητικό. Κανείς δεν θα μπερδέψει το C3 Aircross με άλλο μοντέλο της κατηγορίας B-SUV. Η σχεδίαση στο εσωτερικό μοιάζει σε μεγάλο βαθμό με το C3, με μοναδική διαφορά τους αεραγωγούς. Τα υλικά είναι σκληρά και μέτρια σε ποιότητα, με την καμπίνα να φιλοξενεί με άνεση τέσσερα άτομα και διαθέτοντας έναν πραγματικά μεγάλο χώρο αποσκευών που ξεκινάει από τα 410lt και, με τη μετακίνηση των πίσω καθισμάτων προς τα εμπρός, να μπορεί να φτάσει τα 520lt. Στην περίπτωση αυτή όμως ο διαθέσιμο χώρος των πίσω επιβατών μειώνεται κατά 15cm. Η οθόνη αφής 7 ιντσών εναρμονίζεται πλήρως με την κεντρική κονσόλα και αναλαμβάνει όλες τις βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως ηχοσύστημα, πλοήγηση κ.λπ. Η εργονομία βρίσκεται σε καλά επίπεδα, με μοναδικά φάουλ τις ρηχές ποτηροθήκες. Επίσης, ο κλιματισμός ελέγχεται αποκλειστικά από την οθόνη πολυμέσων, κάτι που προβληματίζει στην καθημερινή μετακίνηση, αφού σε αναγκάζει να πάρεις τα μάτια σου μακριά από το δρόμο. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή -όπως περιμένεις από ένα τέτοιο αυτοκίνητο-, με τα καθίσματα να είναι μεγάλα και ιδιαίτερα άνετα, χωρίς να παρέχουν καλή πλευρική στήριξη. Αυτό όμως είναι πρόβλημα που θα αντιληφθούν ελάχιστοι οδηγοί που θα πρέπει να πιέσουν το αυτοκίνητο στις στροφές.

Μικρό και θαυματουργό!

Στην κίνηση εντός πόλεως ξέρεις τι να περιμένεις από το C3 Aircross. Άνεση, ευελιξία και ξεκούραστη οδήγηση. Αυτό που δεν περιμένεις όμως είναι οι εκτός δρόμου δυνατότητές του, αφού -παρά το γεγονός ότι είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητο- περνάει από σημεία που δεν το περιμένεις. Το σύστημα GripControl, με το οποίο ήταν εξοπλισμένο το αυτοκίνητο δοκιμής, ρυθμίζειανάλογα τοESPγια κίνηση σε χιόνι, λάσπη και άμμο με ασφάλεια. Πραγματικά πέρασε από σημεία που δεν το πιστεύαμε ότι ένα δικίνητο θα τα κατάφερνε. Τα 17,8cm απόστασης από το έδαφος είναι ένας καλός σύμμαχος στις εκτός δρόμου διαδρομές, όπως και τα ελαστικά M+S με τα οποία ήταν εξοπλισμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής. Στα θετικά συμπεριλαμβάνεται και η λειτουργία του συστήματος Hill Descent Assist, χάρη στο οποίο το Aircross μπορεί να κατέβει απότομες κατηφόρες με χαμηλή ταχύτητα και με απόλυτο έλεγχο, σε κάθε είδους επιφάνεια.

«Χαλαρουίτα»

Η καθημερινή μετακίνηση με το C3 Aircross είναι άνετη και χαλαρή. Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, αλλά και το ελαφρύ τιμόνι σε αφήνουν απλά να οδηγείς χαλαρά χωρίς να πιέζεις το αυτοκίνητο. Καθώς το Aircross διαθέτει ψηλότερο αμάξωμα από αυτό του C3, τοποθετήθηκαν πιο σφιχτά ελατήρια για να περιοριστεί το body-roll στις στροφές. Ακόμα και έτσι, όμως, η ρύθμιση είναι τέτοια που απορροφά με ικανοποιητικότατο τρόπο τις ανωμαλίες του δρόμου. Ο τρικύλινδρος turbo κινητήρας 1.2 PureTech, με απόδοση 110Ps και ροπή 20,9kgm από τις 1.500ρrpm ταιριάζει κατάλληλα στο αμάξωμα των 1.230kg, συνδυάζοντας αρκετά γρήγορες επιταχύνσεις με λογική κατανάλωση καυσίμου. Ο κινητήρας με τα 110Psσυνδυάζεται πλέον με 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων (το 5άρι διατίθεται πλέον μόνο στον κινητήρα με τα 82Ps), με κλιμάκωση που ευνοεί τον κινητήρα, ενώ προαιρετικά διατίθεται και με το αυτόματο ΕΑΤ6 που έχουμε δοκιμάσει σε αρκετά μοντέλα του Group PSA. Μάλιστα, οι ζωντανές επιδόσεις, που προσφέρει, ανεβάζουν και την κατανάλωση, αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε μια μέση τιμή στα 8,1lt/100km. Με λίγη εγκράτεια πάντως πέφτει γρήγορα στα 7,5lt/100km, χωρίς να «σέρνεσαι». Το τιμόνι είναι εστιασμένο, όπως είπαμε, στην άνεση και στην ευκολία στους χειρισμούς και ως εκ τούτου δεν προτίθεται να δώσει το κάτι παραπάνω σε αίσθηση σε συνθήκες γρήγορης οδήγησης.

Με τα λεφτά στην τσέπη!

Το Citroen C3 Aircross είναι αναμφίβολα ένα αυτοκίνητο που ακολουθεί το δικό του δρόμο σχεδιαστικά και ξεφεύγει από την αισθητική των μοντέλων του B-SUV, ενώ καταφέρνει να διατηρήσει στοιχεία που χαρακτήριζαν τα αυτοκίνητα της κατηγορίας MPV, όπως οι χώροι, η πρακτικότητα και η άνεση. Η τιμή της βασικής έκδοσης Live με τον κινητήρα των 82Ps ξεκινάει από τα €15.450, ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής, στην έκδοση Shine, φτάνει τα €19.920. Τα παραπάνω χρήματα δικαιολογούνται από το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει σύστημα Grip Control,αυτόματο κλιματισμό, συρόμενο πίσω κάθισμα, ράγες οροφής, ζάντες 17in με ελαστικά 215/50 και σύστημα πολυμέσων Citroen Connect με οθόνη αφής 7in και πλοήγηση.

Μας άρεσε (+)

Εκκεντρικό styling που ξεχωρίζει

Άνετα καθίσματα

Απόδοση κινητήρα

Ποιότητα κύλισης

Τιμή βασικής έκδοσης (82Ps Live)

Εντυπωσιακή κίνηση σε χώμα-λάσπη

Δεν μας άρεσε (-)

Τιμή που ξεφεύγει στις καλά εξοπλισμένες εκδόσεις (110Ps Shine)

Μέτρια ποιότητα κατασκευής

Χειρισμός κλιματισμού αποκλειστικά μέσω της οθόνης

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ CITROENC3 AIRCROSS 1.2PURETECH 110PS


ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €15.450

ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ: €19.920

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.199cc

Διάμετρος x Διαδρομή:  75mm x 90,5mm

Τρικύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο

Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός υπερσυμπιεστής καυσαερίων

Βάρος (kg): 1.230

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson, με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, ράβδος στρέψης, αμορτισέρ αερίου

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 110/ 5.500

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)20,9/ 1.750

0-100km/h (sec): 10,2sec

Τελική Ταχύτητα (km/h): 185

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (gr/km):      108

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ Ονομαστική (lt/100km):  5,2

Δοκιμής (lt/100km):    8,1

ΦΡΕΝΑ

Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 6,5Jx17in

Ελαστικά: 215/50

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Εμπρός

Κιβώτιο: Χειροκίνητο έξι σχέσεων   

 

Αρθρογράφος

 

Ο Valtteri Bottas παρέλαβε τη δική του Mercedes-AMG ONE

Ο Valtteri Bottas παρέλαβε τη δική του Mercedes-AMG ONE

Με την φράση: «Αξίζει να περιμένετε» και πολλές φωτογραφίες ο Φινλανδός ανάρτησε την παραλαβή του hypercar του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.