DS 7 Crossback Performance Line 1.6THP EAT8 225Ps

DS 7 Crossback Performance Line 1.6THP EAT8 225Ps

Εναλλακτικό τερέν

Μόλις 5 χρόνια πίσω, τα μεγάλα κεφάλια του Group PSA αποφάσισαν να ανεξαρτητοποιήσουν την DS από την Citroen, ώστε να αποτελέσει μια δυναμική premium εναλλακτική στην Ευρωπαϊκή αγορά. Μέχρι πριν μερικούς μήνες, όμως, η Γαλλική φίρμα προσέφερε ελαφρώς ανασχεδιασμένες εκδόσεις από αυτοκίνητα που είχαν «γεννηθεί» ως Citroen. Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία είχε μετριοπαθείς πωλήσεις, αλλά πλέον με το νέο 7 η DS έρχεται για το δεύτερο γύρο, ούσα πολύ πιο καλά προετοιμασμένη. Το νέο DS 7 είναι το πρώτο μοντέλο που κατασκευάστηκε αποκλειστικά για να είναι DS, δηλαδή να είναι premium. Μπορεί το νέο μοντέλο να μην έχει το ίδιο ισχυρό brand name, όμως έχει σίγουρα το στυλ για να τα βάλει με τις καθιερωμένες εναλλακτικές των Audi, BMW, Mercedes-Benz και Volvo.

 

Haute Couture

Περνάς στο εσωτερικό και βρίσκεσαι σε ένα μοναδικό συνονθύλευμα καλαισθησίας, ποιότητας και τεχνολογίας. Ανάλογα με την έκδοση, οι επενδύσεις μπορεί να είναι από πλούσιο δέρμα Nappa σε διαφορετικά μοτίβα, αλλά στη δική μας -πιο σπορ- περίπτωση η έκδοση Performance Line διαθέτει εκτεταμένη χρήση alcantara. Ταμπλό, επενδύσεις θυρών, καθίσματα ακόμα και η κεντρική κονσόλα είναι όλα ντυμένα με alcantara, δημιουργώντας μία ατμόσφαιρα που φέρνει τους Γερμανούς και Σουηδούς σε δύσκολη θέση. Κανένα C-SUV μοντέλο δεν διαθέτει την κομψότητα και την προσεγμένη εμφάνιση που φέρνει το DS 7 στην κατηγορία. Είναι φανερό ότι οι σχεδιαστές προσπάθησαν να δώσουν μία γενναία δόση «γαλλικής φινέτσας». Και το κατάφεραν! Η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής 12in είναι χάρμα οφθαλμών και σε κερδίζει όχι μόνο με την ανάλυση, την απεικόνιση και την απόκρισή της στην αφή, αλλά και με τα καλαίσθητα πλήκτρα αφής που βρίσκονται από κάτω της. Τα τελευταία δυστυχώς, όμως, δεν έχουν κάποιο -αισθητό- feedback και σχεδόν πάντα απορείς αν τα πάτησες σωστά. Κάτι που επίσης ξενίζει -αναλογικά με την άκρως θετική εικόνα- είναι ο επιλογέας για το αυτόματο κιβώτιο, αλλά και τα paddles αλλαγής σχέσεων πίσω από το τιμόνι, που είναι δανεισμένα από άλλα μοντέλα του Group PSA. Εδώ, κύριοι μετρ, μπορούσατε και καλύτερα…

 

Tres Jolie

Ενώ οι κατασκευαστές, όπως η Audi και η BMW, καταφέρνουν μέσω σχεδιαστικής «μαγείας» να κρύψουν τις διαστάσεις των μεσαίων SUV τους, το DS 7 Crossback δείχνει μεγαλύτερο από αυτό που είναι πραγματικά. Το μήκος των 4.573mm το τοποθετεί στο υψηλότερο άκρο των C-SUV, όμως στην πραγματικότητα το DS 7 διαθέτει το «εκτόπισμα» και την επιβλητική παρουσία των μοντέλων του D-SUV, όπως το Q5 και η BMW X3. Με το πληθωρικό πλάτος των 1.906mm και εκλεπτυσμένες σχεδιαστικές λεπτομέρειες είναι αδύνατο να µη σου τραβήξει την προσοχή. Η μεγάλη εξάγωνη μάσκα «DS Wings», οι λεπτοί προβολείς με την πληθώρα των μονάδων LED (DS Active LED Vision), αλλά και τα τοποθετημένα -στις άκρες του προφυλακτήρα- φώτα ημέρας (φυσικά LED) δίνουν μία ξεχωριστή παρουσία, η οποία ολοκληρώνεται από τα κομψά πίσω φωτιστικά σώματα (το ότι είναι LED το μαντέψατε ή έπρεπε να σας το πω;) και τις τετραγωνισμένες απολήξεις των δύο εξατμίσεων. Το κοστούμι Performance Line προσθέτει ζάντες 18in σε μαύρο χρώμα με ελαστικά 235/55 και μαύρη μάσκα, αναδεικνύοντας τις σπορ διαθέσεις της γρήγορης έκδοσης.

Άνεση vs Sport Feeling

Ο οδηγός κάθεται σε ένα πανέμορφο και άκρως αναπαυτικό κάθισμα με πολλαπλές ρυθμίσεις και απολαμβάνει πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα και τον άκρως καλαίσθητο ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3in που διαθέτει διαφορετικά μοτίβα (πέντε συνολικά) από τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας. Οι χώροι -μεταξόνιο που ξεπερνά τα 2,7m γαρ- είναι υψηλού επιπέδου, ακόμα και του πίσω μέρους, με τον χώρο αποσκευών να φτάνει τα 555lt. Κάτω από το γκρι καπό συναντάμε τον «αειθαλή» κινητήρα 1.6THP που υπηρετεί το Group PSA εδώ και 13 χρόνια. Είναι όμως ανανεωμένος στα σημεία (σύστημα τροφοδοσίας και διαχείρισης εκπομπών ρύπων) και στην κορυφαία έκδοση Performance Line αποδίδει 225Ps, με 30,6kgm ροπής. Αποτελεί την απάντηση σε όσους θεωρούν ότι τα SUV έχουν δικαίωμα στις καυτές επιδόσεις, αφού επιταχύνει στα πρώτα 100km/h σε 8,3sec, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 233km/h. Είναι αρκετά γραμμικός και πολιτισμένος, το turbo-lag είναι αισθητό μονάχα μέχρι τις 1.800rpm και καταφέρνει να κινεί με άνεση το αμάξωμα σε συνεργασία με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο της Aisin. νβΗ ισχύς είναι κάτι που δεν λείπει από αυτήν την έκδοση, αφού ακόμα και με μισό γκάζι μπορείς να κινείσαι ιδιαίτερα ξεκούραστα και σβέλτα, με καταναλώσεις που παίζουν στο 8,5-9lt/100km. Αν αξιοποιήσεις όμως τα 225Ps, θα ξεπεράσεις εύκολα το 10άρι, αυτό όμως δεν θα σε ενοχλήσει ιδιαίτερα, αφού εσύ αποφάσισες να σανιδώσεις το δεξί κουλό σου. Αυτό που θα ενοχλήσει, όμως, είναι το τραχύ μουγκρητό του κινητήρα πάνω από τις 4.500rpm. Ναι, είναι «μαγκιά» όλο αυτό το σύνολο να κινείται με «μόλις» 1.598cc, αλλά στις υψηλές rpm ο ήχος του κινητήρα δεν ταιριάζει με τον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Αν μάλιστα πατήσεις το Sport από το Drive Mode, το soundtrack γίνεται πιο έντονο με την τεχνητή συμβολή του εξαιρετικού ηχοσυστήματος της Focal. Στο προφίλ αυτό θα έχεις extra βάρος στο τιμόνι, ταχύτερες αλλαγές από το κιβώτιο, τον κινητήρα στην κορυφαία του απόκριση και την ανάρτηση στο πιο επιθετικό damping.

Αλλά μια στιγμή, γιατί να έχει επιθετικό damping ένα μοντέλο της DS; Επειδή, δυστυχώς, το επιτάσσουν οι εποχές της αυτοκίνησης, αν δεν έχεις sport mode, δεν πας πουθενά. Εγώ προσωπικά το έβαλα μία και μοναδική φορά στο sport mode, όπου η ανάρτηση γινόταν ιδιαίτερα σκληρή, με το comfort και το normal mode να ταιριάζουν πολύ περισσότερο στον avant-garde χαρακτήρα του μοντέλου ακόμα κι αν έχει 225 ίππους. Σε αυτά τα modes, η προσαρμοζόμενη ανάρτηση DS Active Scan Suspension λειτουργεί υποδειγματικά, διαβάζοντας το δρόμο χρησιμοποιώντας μία ειδική κάμερα μπροστά από το αυτοκίνητο και ρυθμίζοντας αναλόγως την απόσβεση των αμορτισέρ. Δεν αφήνει το αμάξωμα να πάρει κλίσεις και παρά τους 18άρηδες τροχούς, το DS 7 είναι ικανό για φοβερά ποιοτική κύλιση, αρκεί να μην δελεαστείς από το Sport Mode. Πολύ σπάνια στα normal προγράμματα θα καταλάβεις τυπική ελληνική λακκούβα και αν δεν είναι αυτό κατόρθωμα, τότε δεν ξέρω τι είναι. βνΣε κάθε περίπτωση, το DS 7 Performance Line είναι εξαιρετικά σταθερό, έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και είναι ελαφρώς υποστροφικό στο όριο, με απόλυτα προοδευτικές αντιδράσεις. Καταλαβαίνεις φυσικά ότι δεν είναι φτιαγμένο για έντονο στροφιλίκι από το μέτριο -σε αίσθηση τιμόνι- και την πρώιμη παρέμβαση του ESP, αλλά ποτέ δεν θα πει όχι σε κίνηση με γρήγορους ρυθμούς και με «στρωτή» οδήγηση.

Εν κατακλείδι, το νέο DS 7 Crossback έρχεται ακριβώς εκεί που ήθελε η Γαλλική εταιρεία. Φέρνει στην κατηγορία των C-SUV έναν νέο αέρα, με σπάνια κομψότητα, εμμονή στην πολυτέλεια και κορυφαία συστήματα τεχνολογίας που συναντάμε σε αυτοκίνητα D-SUV, με σημαντικά υψηλότερη τιμή από τα €44.700 που ζητάει η έκδοση Performance Line. Φυσικά και δεν είναι λίγα, αλλά μιλάμε για την κορυφαία έκδοση της γκάμας, με 225 ίππους και αυτόματο 8άρι κιβώτιο. Εξάλλου, αν θες ξεχωριστό χαρακτήρα και διαφορετικότητα, είσαι διατεθειμένος να πληρώσεις το παραπάνω, σωστά;

Μας Άρεσε (+)

Design

Ποιότητα κατασκευής

Υψηλή τεχνολογία

Επιδόσεις

Λειτουργία κιβωτίου

Δεν μας άρεσε (-)

Άνεση ανάρτησης στο Sport Mode

Υψηλή τιμή

Απουσία τετρακίνητης έκδοσης

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή Βασικής Έκδοσης 1.2PureTech 130Ps (Chic): €27.999

Τιμή Έκδοσης Δοκιμής 1.6THP 225Ps EAT8 (So Chic): €44.700

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο

Κυβισμός: 1.598cc

Διάμετρος x Διαδρομή:  77mm x 85,8mm

Σχέση Συμπίεσης: 11:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερσυμπιεστής καυσαερίων

Βάρος (kg): 1.420

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Εμπρός

Κιβώτιο: Αυτόματο, με μετατροπέα ροπής οκτώ σχέσεων (EAT8)   

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ DS Active Scan Suspension, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ DS Active Scan Suspension, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 304x28mm με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 290x12mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 8Jx18in

Ελαστικά: 235/55

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 225/ 5.500

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 30,6/ 1.900

0-100km/h (sec): 8,2sec

Τελική Ταχύτητα (km/h): 233

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (gr/km):      135

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km):  5,9

Δοκιμής (lt/100km):    9,0

 

Αρθρογράφος

 

Κάηκε ολοσχερώς μια Ferrari F355

Κάηκε ολοσχερώς μια Ferrari F355

Ένα ταξίδι από την Αμερική στη Γαλλία, μία δοκιμή που δεν πήγε καλά και μια καταστραμμένη Ferrari 355.