DS3 Cabrio 1.2PureTech 130Ps
Ragtop
Τα μοντέλα της DS έχουν εδραιωθεί πλέον στην αγορά ως ένα premium υπο-brand στο Group PSA και μπορούν να σταθούν χωρίς το χαρακτηριστικό λογότυπο της Citroen. Το ανανεωμένο DS3 έχει αρκετές αλλαγές σε αμάξωμα, εσωτερικό, συστήματα infotainment, ενώ εξοπλίζεται με τους νέους κινητήρες PureTech, με μαγικό σαλιγκάρι καυσαερίων ή χωρίς. Το DS3 Cabrio, λοιπόν, έπειτα από 7 χρόνια καριέρας στην αγορά, μας επανασυστήνεται, χωρίς πλέον να χρειάζεται τα σήματα της Citroen, με πιο μοντέρνα εμφάνιση, πάνινη οροφή και διακριτικά -σε αμάξωμα και εσωτερικό- που το κάνουν πιο trendy… Όπως και το Fiat 500, το DS3 Cabrio δεν είναι 100% «καμπριολέ», αλλά ragtop, αφού, κατά την αναδίπλωση της οροφής, τα side-pillars του αμαξώματος διατηρούνται. Το ενοχλητικό όμως είναι ότι η πλήρης αναδίπλωση κρύβει το πίσω παρμπρίζ, εκμηδενίζοντας ουσιαστικά την ορατότητα προς τα πίσω. Πώς σκέφτηκαν οι Γάλλοι σχεδιαστές ότι αυτό ήταν καλή ιδέα??? Μάλλον ξεχάστε ότι είπα…μόλις θυμήθηκα ότι η τελευταία αντίστοιχη υλοποίηση ήταν το C3 Pluriel…που κανείς δεν μπορούσε να το ανοίξει ή να το κλείσει σε λιγότερο από 20 λεπτά και χωρίς να τσακίσει τα δάχτυλά του… οπότε, τώρα που το σκέφτομαι, μια χαρά είναι το DS3 Cabrio…και ας μην βλέπεις πίσω… Οι extra -σε σχέση με την κλειστή έκδοση- ενισχύσεις αυξάνουν το βάρος κατά 30kg, φτάνοντας συνολικά τα 1.130kg.
DS Update
Η ανανέωση του DS3 έφερε νέο σύστημα infotainment, με οθόνη αφής 7in στο κέντρο του ταμπλό, νέες επενδύσεις και καλόγουστα αυτοκόλλητα εξατομίκευσης. Η εικόνα του εσωτερικού παραμένει σύγχρονη παρά το γεγονός ότι έχει διαφοροποιηθεί ελάχιστα σε σχέση με την πρώτη παρουσίαση του μοντέλου, το 2010. Το λογισμικό του συστήματος infotainment απαιτεί εξοικείωση, ενώ η εργονομία δεν είναι δίχως ατέλειες. Η πρακτικότητα σίγουρα δεν είναι ο δυνατός τομέας του DS3 Cabrio, αφού οι θήκες είναι ελάχιστες και σχετικά άβολες. Οι χώροι για τους μπροστινούς επιβάτες είναι σχετικά καλοί, οι πίσω όμως θα περάσουν δύσκολες ώρες, ειδικά αν ξεπερνούν το 1,70m. Ο χώρος αποσκευών είναι 245lt, με το μικρό άνοιγμα να δυσκολεύει τη φόρτωση. Πιο σημαντική προσθήκη στη γκάμα του DS3 είναι ο άκρως αποδοτικός 1.2PureTech, που μας έχει αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις σε δοκιμές μοντέλων του ομίλου PSA. Η έκδοση Sport Chic φοράει τη δυνατή εκδοχή του τρικύλινδρου κινητήρα, με 130Ps και 20,3kgm ροπής. Πολύ πιθανόν να πρόκειται για το κορυφαίο σύνολο στα 1,2lt, ο PureTech είναι πολιτισμένος και ισχυρός, με πολύ καλή απόκριση, ωραίο ήχο ψηλά και συνδυάζεται με 6άρι κιβώτιο. Το DS3 Cabrio επιταχύνει στα πρώτα 100km/h σε 9,0sec και έχει τελική που αγγίζει τα 203km/h. Η μέση κατανάλωση -με σβέλτη οδήγηση- κυμαίνεται από 7,2-7,4lt/100km.
Διασκεδαστικό
Το DS3 Cabrio, όπως τα περισσότερα Γαλλικά hatch, είναι ενδιαφέρον και διασκεδαστικό στην οδήγηση. Το τιμόνι είναι άμεσο και ικανοποιεί με την πληροφόρησή του, ενώ η ανάρτηση είναι αρκετά σφιχτή, προσφέροντας καλό κράτημα και μειωμένες κλίσεις στις στροφές. Το πίσω μέρος ανοίγει την τροχιά του στη διαδικασία του στριψίματος, ειδικά σε καταστάσεις μεταφοράς βάρους, όσο, όμως, το αφήνει το μη- απενεργοποιούμενο ESP. Η άνεση έχει θυσιαστεί λίγο για χάρη της διασκέδασης, αφού το DS3 Cabrio αντιδράει ορισμένες φορές ξερά και νευρικά, ιδιαίτερα στον πίσω άξονα. Παρά τις ενισχύσεις του αμαξώματος, οι στρεβλώσεις υπάρχουν, όπως και μικροτριγμοί ελέω απουσίας κανονικής οροφής, χωρίς ωστόσο να είναι έντονες και να ενοχλούν. Τα φρένα είναι ικανά και ανταποκρίνονται πλήρως στον σπορτίφ χαρακτήρα αυτής της έκδοσης του DS3 Cabrio. Με τιμή που ξεκινάει από τα €17.245 (με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα με τα 82Ps), το DS3 Cabrio είναι μία ενδιαφέρουσα και στιλάτη πρόταση για κάποιον που θέλει ανέμελες βόλτες με ανοιχτή οροφή. Η πιο δυνατή έκδοση με τα 130Ps, από την άλλη απευθύνεται σε ένα πολύ ειδικό κοινό, αφού με €25.442 υπάρχουν πολύ πιο ισχυρές και σπορ επιλογές στην αγορά.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΗΣΤΙΚΑ
Τιμή βασικής έκδοσης DS3 Cabrio 1.2PureTech 82Ps (So Chic): €17.245
Τιμή έκδοσης δοκιμής DS3 Cabrio 1.2PureTech 130Ps (Sport Chic): €25.442
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣ Τρικύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο, μεταβλητός χρονισμός
ΘΕΣΗ Εμπρός, εγκάρσια
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.199
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 75 x 90,5
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 10,5:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΑΝΑΦΛΕΞΗ Ηλεκτρονική, με ξεχωριστό πηνίο ανάφλεξης ανά κύλινδρο
ΒΑΡΟΣ (kg) 1.130
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚΙΝΗΣΗ Εμπρός
ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ Ελεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠΙΣΩ Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΤΡΟΧΟΙ
ΖΑΝΤΕΣ 6,5Jx17in
ΕΛΑΣΤΙΚΑ 205/45
ΦΡΕΝΑ
ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι 247mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠΙΣΩ Ταμπούρα διαμέτρου 200mm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 130/ 5.500
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 23,4/1.750
0-100km/h 10,9sec
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h 170
Εκπομπές Ρύπων
C02 (gr/km) 105
Μέση κατανάλωση
Ονομαστική (lt/100km) 4,5
Δοκιμής (lt/100km) 7,2
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Μην προσπαθήστε να μαντέψετε αφού το κόστος πλησιάζει ένα πολύ καλό μεταχειρισμένο αυτοκίνητο ή ένα καινούργιο B-SUV.