Fiat Cinquecento 1.4T-Jet 290Ps & Seicento 1.4T-Jet 190Ps
Canonball run
Οι μικρότεροι από εσάς σίγουρα δεν θα γνωρίζετε την επική αυτή ταινία, αλλά ένα από τα αυτοκίνητα που πρωταγωνιστούσαν ήταν ένα μικρό Subaru με έναν πύραυλο στο πίσω μέρος και οδηγό τον Jackie Chan. Γενικά, η ιδέα του μικρού και incognito γρήγορου αυτοκινήτου είναι πολύ παλιά. Όλοι θέλαμε να έχουμε κάποτε ένα αυτοκινητάκι που δεν σου γεμίζει το μάτι, αλλά πηγαίνει σαν τον άνεμο και να κάνουμε πλάκα σε κανονικά γρήγορα αυτοκίνητα, είτε εργοστασιακά είτε βελτιωμένα. Όλοι γελούσαμε σε τέτοιες περιπτώσεις, που ένα «κατσαριδάκι» έριχνε «φάπες» σε μία μεγάλη Mercedes, BMW ή Alfa Romeo, ακόμα και αυτός που έχανε. Μιλάμε βέβαια πάντα για αυτοκίνητα που δεν είναι γρήγορα από την «μάνα» τους, όχι δηλαδή για Fiat Punto GT, Peugeot 106 Rallye, Renault 5 GT Turbo και γενικά τέτοια μικρά. Από αυτά λίγο πολύ το περιμένεις πως μπορεί να σε περάσουν. Αλλά από Seicento και Cinquecento φυσικά και δεν το περιμένεις, γιατί ακόμα και με τα ζαντολάστιχα και τις εξατμίσεις, τόσο δυνατά δεν το περιμένεις με τίποτα να είναι. Το πιο πιθανό είναι να πιστέψεις πως κάποιος πιτσιρίκος έχει βάλει μόνο αυτά που βλέπεις και τέλος. Μέγα λάθος...
.jpg)
Fiat Family
Και τα δύο αυτά διαβολάκια, είναι βελτιωμένα στο ίδιο συνεργείο, το Doulamis Servizio é Elettrica Forza, στον Γέρακα Αττικής. Το κόκκινο “Cinque” είναι του φίλου και κουμπάρου του Δημήτρη Δουλάμη, του Κώστα και το κίτρινο “Sei” είναι του Θανάση που ζει μόνιμα στην Κύπρο και το έχει αφήσει εδώ για να κάνει χαβαλέ όταν έρχεται στην Αθήνα. Και τα δύο φοράνε τον υπερτροφοδοτούμενο 1.4T-Jet του Abarth 500, με διαφορετικό όμως Setup, το κόκκινο Cinquecento είναι πολύ πιο δυνατό και αποδίδει 290Ps, ενώ το Seicento είναι σε πιο λογικά επίπεδα, με απόδοση «μόλις» 190Ps. Είναι βελτιωμένα κυρίως με ανταλλακτικά από άλλα μοντέλα της Fiat, αλλά και custom εξαρτήματα, αφού δεν υπάρχουν και πολλές έτοιμες επιλογές στην aftermarket αγορά γι’ αυτά τα δύο μοντέλα, οπότε το επίπεδο της πατέντας και της «μαστοριάς» είναι μεγάλο. Αυτά είναι που μας αρέσουν περισσότερο εδώ στο Power Automotive Magazine, γιατί όπως έχουμε πει πολλάκις και στο παρελθόν, το να «φλασάρεις» ένα πρόγραμμα και να «βιδώσεις» μια εξάτμιση Milltek, το ξέραμε και εμείς. Το θέμα είναι τι γίνεται όταν δεν υπάρχει σχεδόν τίποτα έτοιμο. Πάμε όμως να τα δούμε ένα-ένα, γιατί είναι αρκετά διαφορετικά μεταξύ τους και αν τα περιγράψω ταυτόχρονα, θα γίνει μπέρδεμα.
Το Cinquecento
Ο κόκκινος σίφουνας, με τα 290Ps σε 800kg καρότσα που σημαίνει 2,76kg/Ps ή 362Ps/τόνο, φοράει μοτέρ 1.4T-Jet από κάποιο συγχωρεμένο Abarth. Μάλιστα έχουν αλλάξει το εργοστασιακό turbo με μια Garrett GT2554R την οποία λειτουργούν στα 1.4bar. Το intercooler προέρχεται από το πεντακύλινδρο Fiat Coupe 2.0lt 20V Plus. Η εξάτμισή του είναι χειροποίητη και την έχει κατασκευάσει φίλος του Δημήτρη Δουλάμη, ο Φώτης Βαρσάνης, με 63,5mm διάμετρο και τελικό 70mm. Το ίδιο και το χταπόδι καθώς και τις σωληνώσεις στην εισαγωγή διαμέτρου 50mm. Η πεταλούδα προέρχεται από άλλο μοντέλο της Fiat και έχει και αυτή διάμετρο 50mm. Ο εγκέφαλος του κινητήρα είναι ο άγραφος Maxx ECU Street, με πλεξούδα και πρόγραμμα από την Autoveltiosis του Σωκράτη Νουχουτίδη, που έκανε εξαιρετική δουλειά. Οι πολλαπλασιαστές του είναι NGK, ενώ για την τροφοδοσία έχει επιστρατευθεί μια αντλία βενζίνης της Walbro, παροχής 255lt/h, με μεγαλύτερα μπεκ από Opel Corsa OPC. Έχει πολλά ακόμα που χρειάστηκαν για να συμπληρωθεί το «πάζλ» μέσα σε αυτό το τρελό μηχανοστάσιο, αλλά λόγω χώρου εδώ σας αναφέρω μόνο τα βασικά. Ο χώρος ήταν πρόβλημα και εκεί, όπως και στο Seicento, με την μετόπη να πριονίζεται και να φεύγει και στην θέση της έχουν τοποθετηθεί πιο χαμηλά μπάρες για να μην επηρεαστεί η ακαμψία του εμπρός μέρους.... μην γελάτε, η όποια ακαμψία τέλος πάντων είχαν.
.jpg)
Τα «δεσίματα» δεν σταματούν εδώ, καθώς έχει και μπάρα θόλων αλλά και μία στις πίσω κολώνες της ZEP Racing που κανονικά ήταν για Toyota Starlet EP81, αλλά ταιριάζει. Έχει και μπάρα ψαλιδιών της OMP, silent blocks της Powerflex, ενισχυμένες βάσεις μηχανής της Strongflex και αμορτισεράκι engine damper που κρατάει κόντρα στην κίνηση του μοτέρ μέσα στο μηχανοστάσιο το οποίο κανονικά είναι για Honda Civic, αλλά το έχουν προσαρμόσει με custom βάσεις.
Το κιβώτιό του είναι από Seicento 1.1lt Sporting, ενώ η ανάρτηση έχει αμορτισέρ Bilstein B6 εμπρός και B8 Sprint πίσω και τα φρένα του είναι τα πολύ δυνατά του Fiat Punto GT, με δίσκους 257mm εμπρός και του Fiat Uno turbo, με δίσκους 227mm πίσω. Φοράει και σωληνάκια υψηλής πίεσης της Sparco για ακόμα καλύτερο φρενάρισμα, ενώ οι ζάντες του είναι οι 15άρες από το Fiat Panda 100HP, με λάστιχα Toyo TR1 195/45. Ιταλικός Frankenstein έτσι; Είναι σαν να έκανε πλιάτσικο στην αποθήκη της Fiat στο Torino, πριν χρόνια βέβαια, γιατί από ό,τι μαθαίνω, πλέον δεν θα βρεις τίποτα από ανταλλακτικά εκείνης της εποχής.
To Seicento
Το “Sei” είναι πιο καλό παιδί, πιο συνεσταλμένο. Πήρε δώρο το μοτεράκι του, το ίδιο με τον κόκκινο μπουκαδόρο από πάνω και ήταν ευχαριστημένο. Ούτε τουρμπίνα άλλαξε, ούτε πολλά πράγματα. Τα απαραίτητα που χρειάστηκαν για την μετατροπή, όπως μια καινούργια χειροποίητη εξάτμιση decat 63,5mm, μια πεταλούδα από Fiat Coupe 2.0lt 20V και έναν άγραφο εγκέφαλο Link Monsoon G4X για να μπορέσουν να λειτουργήσουν αρμονικά τα εξαρτήματα των διαφορετικών γενεών. Η καλωδίωση για να γίνει αυτό, καθώς και ο προγραμματισμός του άγραφου εγκεφάλου έγινε από τον -μετρ της Link-, Τάκη Γεωργιάδη. Τα μπεκ και η αντλία βενζίνης είναι από το αυτοκίνητο που ήθελαν να μοιάσουν τότε αυτά τα δύο όταν μεγαλώσουν, που δεν είναι άλλο από το Fiat Punto GT, μόνο που στην πορεία, τελικά το ξεπέρασαν, γιατί, όπως και να το κάνουμε, ο 1.4T-Jet δεν συγκρίνεται με εκείνη την οχταβάλβιδη «μπουργάνα» που είχε το GT, με την εισαγωγή και την εξαγωγή στην ίδια πλευρά. Το μόνο που το έσωζε εκείνο το μοτέρ ήταν πως ήταν πολύ υπερτετράγωνο και έτσι στροφάριζε ψηλά παρά τις 8 βαλβίδες και φυσικά ήταν «γομάρι» από μπλοκ και στρόφαλο, αφού για να το σπάσεις, ήθελε να είσαι μεγάλο ταλέντο. Το ψυγείο νερού είναι κατασκευής Hercules Parts, από υψηλής ποιότητας αλουμίνιο και αυτό να σημειωθεί γιατί τελευταία κυκλοφορούν ψυγεία και intercoolers από Chinesium τα οποία δεν κάνουν ούτε για καλοριφέρ σε πολυκατοικία του '50.
.jpg)
Το στήσιμό του είναι και εδώ προσεγμένο, με μπάρα θόλων, ενισχύσεις στη μετόπη, αμορτισέρ Bilstein B6 με ελατήρια της H&R που το χαμηλώνουν 3,5cm και Silent Blocks της Powerflex. Τα φρένα του είναι και αυτά από Fiat Punto GT, εμπρός και πίσω. Λιγότερο πασπαρτού από τον κόκκινο πρόγονό του και στο αγαπημένο μου χρώμα, αυτό το κίτρινο των Fiat της δεκαετίας του 90, το πιο όμορφο χρώμα στον κόσμο. (Ναι, είχα κίτρινο Punto GT ρε... τρέχει τίποτα;).
Luna Park
Θα περίμενε κανείς να είναι εντελώς τρενάκια του τρόμου τα δύο μικρά Fiatάκια, αλλά αυτό δεν ισχύει, τουλάχιστον για το Seicento, που είναι λίγο καλύτερο σαν καρότσα και 100 άλογα πιο «λογικό». Μάλιστα, αυτό το μετρήσαμε μαζί με τον Θανάση, αφού μου είπε πως θα το βάλει στην χαμηλή πίεση (1bar) λόγω καύσωνα γιατί την επόμενη μέρα θα έφευγε για Κύπρο και δεν θα υπήρχε κάποιος εδώ να το γιατροπορεύσει αν πάθει τίποτα. Πήγα κι εγώ μαζί του στην μέτρηση για τον χαβαλέ, αφού έτσι κι αλλιώς δεν πάτησε «τέρμα». Το Cinquecento, ο Κώστας όμως το μέτρησε μόνος του, στην μεγάλη πίεση και μάλιστα δύο φορές γιατί δεν του άρεσε η πρώτη, παρά τους 36-37 βαθμούς κελσίου. Το έχει πάρει στα σοβαρά το θέμα το τρελό αυτό αγόρι, είναι και μικροκαμωμένος ο ίδιος, είναι και 800kg το Cinque και έφυγαν σφεντόνα Έκανε και τρομερή εκκίνηση το αλάνι, με απίστευτο 18άμετρο σε 2,33sec (είδατε το χαμηλό βάρος;!) και 0-100km/h σε μόλις 5,25sec!!! Απίθανα πράγματα για Cinquecento έτσι; Να το πετύχεις σε φανάρι, να κλάψεις με μαύρο δάκρυ. Για το τετρακοσάρι έκανε ένα αξιοπρεπέστατο 13,37sec, με ταχύτητα 167,09km/h, αφού το μικροσκοπικό «περίπτερο» μετά τα 120km/h το κόβει και ο αέρας. Όπως και να έχει, αυτές οι επιδόσεις είναι διαστημικές για Cinque, που, κατά πάσα πιθανότητα, το μικρό κόκκινο διαβολάκι του Κωστή θα είναι ένα από τα πιο γρήγορα στον κόσμο, ειδικά σήμερα που δεν έχουν απομείνει και πολλά στους δρόμους.
.jpg)
Το Seicento του Θανάση είναι πιο φρόνιμο παιδί, αλλά και λίγο βαρύτερο. Έγραψε, όπως είπα, με δύο άτομα μέσα, 0-100km/h σε 7,46sec (σαν πρώτο στάδιο Punto GT) και τετρακοσάρι σε 15,30sec με ταχύτητα εξόδου 153,63km/h. Και αυτό είναι πολύ γρήγορο για Seicento, αλλά το κόκκινο Cinque του Κώστα είναι παλαβό! Μέσα, την ταχύτητα και την επιτάχυνση τις καταλαβαίνεις, με μπόλικο σπινιάρισμα το οποίο όμως είναι «παραγωγικό» λόγω χαμηλού βάρους, δηλαδή οι τροχοί του σπινιάρουν πολύ μεν, τραβάνε προς τα εμπρός δυνατά δε. Για στροφές, ας μην μιλήσουμε καλύτερα, όχι πως τα δοκιμάσαμε, αλλά δεν θέλει και πολλή φαντασία. Με την ανάρτηση, τα δεσίματα και τους μεγάλους τροχούς πάντως είναι μακράν πιο σταθερά από όσο φαντάζεστε, απλά με πατημένο γκάζι, εγώ δεν θα τα έστριβα σε δρόμο με λιγότερο από 15 μέτρα πλάτος. Για τη πόλη όμως και για να κάνεις τον χαβαλέ σου, όταν πετυχαίνεις σύγχρονο hot-hatch, είναι καταπληκτικά!
TUNED BY:
Doulamis Servizio é Elettrica Forza
Ιωαννίνων & Αργολίδος, Γέρακας 153 44
Τηλ: 210 66 14 735
FIAT CINQUECENTO
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤΥΠΟΣ: Τετρακύλινδρος με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων
Κυβισμός: 1.368cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 72mm x 84mm
Σχέση συμπίεσης: 9,8:1
Τουρμπίνα Garrett GT2554R
Intercooler από Fiat Coupe 2.0lt 20V Plus
External wastegate Turbosmart 38mm
Ψυγείο λαδιού custom
Εξάτμιση 63,5mm χειροποίητη με τελικό 70mm Doulamis Service
Χταπόδι χειροποίητο Doulamis Service
Σωληνώσεις turbo 50mm Doulamis Service
Πεταλούδα Fiat 50mm
Stand-alone εγκέφαλος Maxx ECU Street
Πρόγραμμα από την Autoveltiosis
Πολλαπλασιαστές NGK
Custom ψυγείο νερού
Κάρτερ λαδιού αλουμινίου με διαφράγματα και χωρητικότητα 5lt
Αντλία βενζίνης Walbro 255lt/h
Μπεκ από Opel Corsa OPC
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κιβώτιο από Seicento 1.1lt Sporting
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Silent blocks της Powerflex
Custom μπάρα θόλων
Μπάρα ψαλιδιών OMP
C-pillar bar ZEP Racing
Βάσεις μηχανής Strongflex
Custom engine torque damper
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
Αμορτισέρ Bilstein B6 εμπρός / B8 Sprint πίσω
Μπροστινές δαγκάνες και δίσκοι 257mm από Fiat Punto GT
Πίσω δαγκάνες και δίσκοι 227mm από Fiat Uno Turbo
Σωληνάκια υψηλής πίεσης Sparco
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες από Fiat Panda 100HP 5,5J x 15in
Λάστιχα Toyo TR1 195/45
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 2,73
0-80 3,86
0-100 5,25
0-120 6,82
0-140 9,20
0-160 11,82
0-180 15,98
0-200 21,64
ROLL ON
ΚΜ/Η SEC
60-120: 4,09
60-160 9,09
100-200 16,39
AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,33 @ 53,10
60 4,27 @ 86,03
100 5,75 @ 106,89
200 8,69 @ 135,47
400 13,37 @ 167,09
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤΥΠΟΣ: Τετρακύλινδρος με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων
Κυβισμός: 1.368cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 72mm x 84mm
Σχέση συμπίεσης: 9,8:1
Χειροποίητη εξάτμιση decat 64mm
Πεταλούδα από Fiat 2.0lt 20V
Εγκέφαλος Link Monsoon G4X
Custom καλωδίωση Τάκης Γεωργιάδης
Πρόγραμμα Τάκης Γεωργιάδης
Custom ψυγείο νερού από Hercules Parts
Μπεκ από Fiat Punto GT
Τρόμπα βενζίνης Fiat Punto GT
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εργοστασιακή
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Silent Block Powerflex
Custom μπάρα θόλων
Omori μπαρόμετρο
VDO όργανο θερμοκρασίας νερού
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
Αμορτισέρ Bilstein B6
Ελατήρια H&R
Μπροστινές δαγκάνες και δίσκοι 257mm από Fiat Punto GT
Πίσω δαγκάνες και δίσκοι 240mm από Fiat Punto GT
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες 5,5J x 15in Fiat
Λάστιχα Uniroyal Rainsport 3 195/45
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 3,88
0-80 5,38
0-100 7,46
0-120 9,83
0-140 12,57
0-160 16,37
ROLL ON
ΚΜ/Η SEC
60-160 12,49
AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,73 @ 45,96
60 5,20 @ 77,80
100 6,90 @ 93,53
200 10,17 @ 122,61
400 15,30 @ 153,63
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
H Manhart προχώρησε στην βελτίωση της BMW XM πετυχαίνοντας υψηλές αποδόσεις, αλλά και εντυπωσιακή σχεδίαση τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό μέ...
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)