Fiat Punto GT Dragster 603PS

Fiat Punto GT Dragster 603PS

Old School
Βελτιωμένο Fiat Punto GT στο POWER? Πρέπει να πάνε πολλά χρόνια που κάναμε τέτοια παρουσίαση. Δεν θυμάμαι καν πόσα. Έχοντας φτάσει όμως στον Πύργο Ηλείας για να δοκιμάσουμε δύο ακόμα αυτοκίνητα, «πέσαμε» πάνω σε αυτό το Punto και κάτι μας τράβηξε. Δεν είναι από εκείνα τα αυτοκίνητα που θα τα έβαζες άνετα σε βιτρίνα. Δεν πρόκειται για τέτοιο. Είναι όμως από εκείνα που ο POWER αναγνώστης θέλει να βλέπει κάπου-κάπου. Μια κατασκευή που σκοπό έχει να είναι γρήγορη στα 400m από στάση. Δύο φορές έχει συμμετάσχει σε Drag Day events και μάλιστα την δεύτερη πρόλαβε να κάνει μόνο ένα πέρασμα, μιας και ο αγώνας διακόπηκε. Τα 11sec τα έχει στο τσεπάκι του, όμως τα άλογά του απαιτούν πίστα με πολύ καλή πρόσφυση για να αποδώσουν. Δεν είναι εύκολη υπόθεση να κουμαντάρεις 600 στους μπροστά!

Bravo!
Όχι και το πιο προσεγμένο μηχανοστάσιο που έχουμε δει. Δούλευε ρολόι όμως και ανεβάζει στροφές που θυμίζουν Honda
Ένα μοτέρ που η Fiat δεν φαντάστηκε ποτέ ότι κάποιος θα το κάνει να αποδίδει 600 άλογα, αλλά ο Κώστας Μαρκόβας (Markovas Performance) είναι ικανός να φτιάξει τα πάντα. Πιάνουν τα χέρια του. Έτσι βρήκε έναν κινητήρα 1.6 16V από Fiat Bravo και δούλεψε πάνω του. Η Garrett GT35R που επέλεξε υπόσχεται περισσότερα από 600 άλογα, κάτι που έγινε τελικά πραγματικότητα. Πρόκειται για ένα turbo που πλέον σπάνια συναντάμε, μιας και έχουν βγει πολύ πιο σύγχρονα, με περίεργα μαντέμια, ψαγμένες φτερωτές κλπ. Όμως η GT35R είναι μία πολύ αξιόπιστη τουρμπίνα που καταφέρνει να γράψει πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα σε βελτιωμένα μοτέρ, χωρίς να προβληματίσει ποτέ. Και θέλετε και το άλλο? Το service της είναι αστεία υπόθεση. Εύκολα και φθηνά. Σε μία dragsterάδικη κατασκευή, που το spoolάρισμα δεν είναι ο «νούμερο ένα» παράγοντας, αυτό το turbo μπορεί να σε βγάλει ασπροπρόσωπο. Όλη η κατασκευή του περίεργου χταποδιού, αλλά και της εξάτμισης που απειλεί οποιονδήποτε πλησιάσει εκεί που βρίσκεται, είναι κατασκευής Markovas Performance. Το ίδιο συμβαίνει και με το τεράστιο εμπρός intercooler. Στο προηγούμενο τεύχος, είχαμε εκτενές αφιέρωμα στα intercoolers. Checkit!

Πάμε ξανά στο μοτέρ. Τα oversize πιστόνια ανέβασαν τον κυβισμό στα 1.617cc. Αυτά είναι της Mahle. Οι μπιέλες της Arrow έχουν αναλάβει δράση, έχοντας για συντροφιά τον εργοστασιακό στρόφαλο. Δυνατός συνδυασμός. Η κυλινδροκεφαλή λύθηκε εντελώς και πριν πάρουν την θέση τους εκκεντροφόροι, βαλβίδες, ελατήρια κλπ, η Markovas Performance έδωσε στους αυλούς να καταλάβουν τι πάει να πει «ροϊκή εξέλιξη». Ο αέρας που πουσάρει η GT35R πρέπει να φτάνει στον θάλαμο καύσης το ταχύτερο δυνατόν! Οι εκκεντροφόροι δεν μάθαμε τι είναι. Πάντως όχι κάτι συνηθισμένο και σίγουρα δεν πρόκειται για κάτι off-the-self. Τα διπλά ελατήρια της Kent Cams καταφέρνουν να ανοιγοκλείνουν σωστά τις βαλβίδες κάπου εκεί μετά τις 9.000rpm που μπορεί να ανεβάσει το τέρας. Η μέγιστη δύναμη βγήκε λίγο μετά τις 8.000rpm για να καταλάβετε. Οι βαλβίδες λοιπόν, δεν είναι –φυσικά- εργοστασιακές. Οι εισαγωγής είναι κατά 2mm και οι εξαγωγής κατά 1mm μεγαλύτερες από τις stock. Είναι της Ferrea, όπως και τα retainers τιτανίου. Μεταποίηση έχει γίνει και στα μπουζόνια της κυλινδροκεφαλής, που πλέον αυτά έχουν μεγαλύτερη διάμετρο, φτάνοντας στα 11mm, πράγμα σημαντικό για να μην έχει τάσεις να «σηκωθεί» το καπάκι. Βλέπετε, αυτό το μοτεράκι έχει τα δίμπαρα για πρωϊνό. Δύο bar και 9.000rpm δεν είναι εύκολη υπόθεση.

Κι άλλα στο χέρι

Τεράστιο, τόσο που λιγότερο ψύχει και περισσότερο τρομοκρατεί. Όπως είπαμε στην αρχή, τα χέρια του ιδιοκτήτη «πιάνουν». Γι’αυτό και κατασκεύασε δική του πολλαπλή εισαγωγής, η οποία συνδυάζεται με πεταλούδα διαμέτρου 70mm. Χειροποίητη είναι και η μπεκιέρα, η οποία φιλοξενεί τα τέσσερα μπεκ της Bosch με παροχή 1.000cc/min. Οι best seller 255lt/hr αντλίες της Walbro βρίσκονται σε ζευγάρι στο custom ντεπόζιτο καυσίμου και όλες οι σωληνώσεις έχουν φτιαχτεί από τα χέρια του Κώστα. Τα πάντα λοιπόν έχουν περάσει από τα χέρια του. Ή σχεδόν τα πάντα. Τον κινητήρα διαχειρίζεται μία standalone ECU, αυτή της DTA, με κωδικό S40. Μπορεί να κάνει τα πάντα και μάλιστα πολύ περισσότερα από όσα χρειάζεται το Punto. Εδώ λοιπόν έχει βάλει το χεράκι του ο Δημήτρης Κεραμίδας, ο ιδιοκτήτης της κόκκινης Toyota Supra που είχαμε φιλοξενήσει στο εξώφυλλο του POWER#175. Σε δυναμόμετρο Vamag στην Πάτρα, το Punto, με χρήση βενζίνης 100oct, απέδωσε 603,3 άλογα λίγο μετά τις 8.000rpm.

Ατσάλι!

Το μεγαλύτερο ζόρι το τραβάνε τα ημιαξόνια. Fact! Ο δίδισκος συμπλέκτης της AP Racing φροντίζει ώστε τα άλογα του κινητήρα να φτάνουν σε αυτά, τα οποία είναι custom από ατσάλι. Ατσάλινο και χειροποίητο είναι επίσης και το βολάν, φτιαγμένο από την Markovas Performance. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον σε αυτό το αυτοκίνητο όμως, δεν το έχει ούτε το μοτέρ, ούτε τα άλογά του, αλλά το σασμάν του! Πρόκειται για ένα εξατάχυτο σύνολο, ναι, καλά διαβάσατε, το οποίο δεν προέρχεται από κάποιο Fiat. Τι είναι όμως? Να το πάρει το ποτάμι? Όχι αυτό του Σταύρου Θοδωράκη... Το σασμάν αυτό ήταν κάποτε πάνω σε Audi S3 20VT! Ντόινκ! Κι όμως! Η χελώνα του μεταποιήθηκε από τον Κώστα και κολλήθηκε νέο αλουμινένιο τμήμα επάνω της, με αποτέλεσμα να βιδώνει κανονικά πάνω στο μπλοκ του 1.600άρη κινητήρα. Αυτό που δεν ξέρω είναι το κατά πόσο βολεύουν οι σχέσεις του συγκεκριμένου κιβωτίου, καθώς οι πρώτες τρεις έχω την εντύπωση ότι πέφτουν «κοντές» για το Punto. Για να έφτασαν σε αυτή τη λύση όμως τα παλικάρια, κάτι θα τους βόλεψε.

Rollbar

Fiat Punto GT Dragster 603PSΤα τζάμια είναι όλα πλαστικά. Η προσπάθεια να μειωθεί το βάρος είναι εμφανής παντού στο αυτοκίνητο. Από τα πλαστικά μούτρα του μέχρι το τέρμα ξηλωμένο εσωτερικό του. Ευτυχώς ένα roll cage φροντίζει για την ασφάλεια του οδηγού στην «άσχημη», γιατί η αλήθεια είναι ότι ένα τέτοιο Punto εύκολα βλέπει 215km/h στα 400m. Μετρήσεις δεν είχε νόημα να δοκιμάσουμε να κάνουμε, όταν το αυτοκίνητο δεν καταφέρνει να πατήσει κάτω με τα μπαλόνια στην πίστα και γι’αυτό γράφει και 12άρια, αφού στα πρώτα 150m σπινάρει έντονα. Εκτός αυτού, κάθισμα συνοδηγού δεν υπήρχε και αυτά που έκανα παλιά, να κάθομαι δηλαδή στη λαμαρίνα, δεν τα κάνω πλέον. Γέρασα, έχω και παιδί...

Fiat Punto GT δεν βλέπουμε συχνά στους δρόμους πλέον, ευτυχώς όμως συναντάμε ακόμα αρκετά στους αγώνες και τα event. Δεν αφήσαμε την ευκαιρία να πάει χαμένη. Φεύγοντας, το Punto έδωσε μια καλή γκαζιά και ο ήχος από τις εννιάρες του 1.600άρη κινητήρα, σε συνδυασμό με την external wastegate, μας έκανε να θυμηθούμε παλιότερες εποχές. Τότε που δεν ξέραμε την κόλλα στους αγώνες και όλοι πάλευαν να βρουν πρόσφυση. Μια βόλτα στο παρελθόν λοιπόν κάναμε με αυτό το Punto, για εσάς κι εμάς!

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1.617cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  87mm x 68mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 9,0:1

Tuned by

Markovas Performance
Πύργος Ηλείας
Τηλ. 6937525782

TUNING SPECS

  • Mahle σφυρήλατα πιστόνια
  • Arrow Μπιέλες
  • ARP 11mm μπουζόνια κυλινδροκεφαλής
  • Ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής Markovas Performance
  • Custom εκκεντροφόροι
  • Ferrea retainers τιτανίου
  • Ferrea βαλβίδες, εισ. +2mm, εξ. +1mm 
  • Kent ελατήρια βαλβίδων
  • Markovas Performance πολλαπλή εισαγωγής
  • Bosch 1000cc/min μπεκ
  • Walbro 255 x 2 αντλίες καυσίμου
  • Markovas Performance μπεκιέρα
  • Markovas Performance σωληνώσεις
  • Markovas Performance εξάτμιση 80mm
  • Garrett GT35R turbo
  • DTA S40 ECU
  • MSD ανάφλεξη
  • Turbosmart external wastegate
  • Turbosmart 50mm σκάστρα
  • ECU remap Δημήτρης Κεραμίδας

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Koni coilover kit

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • AP Racing δίδισκο set συμπλέκτη
  • Markovas Performance custom ατσάλινο βολάν
  • Audi S3 20VT σασμάν
  • Custom ατσάλινα ημιαξόνια

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • Roll bar
  • Πλαστικά τζάμια

ΦΡΕΝΑ

  • Εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ

  • Drag Wheels ζάντες 8.5Jx15in
  • MH Racemaster Drag Slicks ελαστικά

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε σε δυναμόμετρο VAMAG 4X4

  • Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 603,3/8.330 
  • Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 53,4/7.336

 Fiat Punto GT Dragster 603PS

 

Αρθρογράφος

 

Επίσημο: Ανανεωμένο Skoda Karoq

Επίσημο: Ανανεωμένο Skoda Karoq

Το Skoda Karoq είναι κοντά μας από το 2017 και φέτος δέχθηκε μια ανανέωση και αναμένεται στην χώρα μας την άνοιξη του 2022.