Ford Focus ST-Line 1.5 EcoBlue 120Ps 8AT

Ford Focus ST-Line 1.5 EcoBlue 120Ps 8AT

Συστάσεις για το Ford Focus προφανώς και δεν χρειάζονται. Είναι πιθανότατα το πιο εμβληματικό μοντέλο στη σύγχρονη ιστορία της Ford, αποτελώντας το μοντέλο που άλλαξε ολοκληρωτικά την εικόνα που είχαν οι καταναλωτές προς τη φίρμα. Με κύρια όπλα του την αιχμηρή σχεδίαση και τη δυναμική οδική συμπεριφορά, επανένταξε την εταιρεία στο θετικό πρόσημο. Το Focus εξακολουθεί φυσικά να είναι ένα πολύ σημαντικό μοντέλο για την Ford, αφού, μαζί με το Fiesta, αποτελεί τα πιο δυνατά χαρτιά στην αγορά της Ευρώπης.

ST-Like

Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε ένα συνεχώς αυξανόμενο trend των αυτοκινητοβιομηχανιών να προσφέρουν πιο σπορτίφ εκδόσεις, βασιζόμενες στα επιτυχημένα γρήγορα μοντέλα τους. Κάποιες απόπειρες κρίνονται επιτυχημένες, μιας και οι παρεμβάσεις των μηχανικών είναι ουσιαστικές και επιβεβαιώνουν στην πράξη την πρόθεση των σχεδιαστών και του τμήματος marketing για ένα πιο σπορτίφ και ενδιαφέρον μοντέλο. Σε άλλες περιπτώσεις το αποτέλεσμα δεν δικαιώνει την ιδέα, μιας και περιορίζονται στη σχεδίαση του αμαξώματος και του εσωτερικού, χωρίς να δίνουν έμφαση στα μηχανικά μέρη και στο στήσιμο του αυτοκινήτου. Το νέο Ford Focus ST-Line ανήκει στην πρώτη περίπτωση. Οι μηχανικοί βασιζόμενοι στη νέα, πιο άκαμπτη (κατά 20%) και ελαφρύτερη (κατά 70 έως 88kg) πλατφόρμα C2 της Ford, έκαναν σημαντικές αλλαγές στη ρύθμιση της ανάρτησης και στις αρθρώσεις της, για να προσφέρουν στο εξαιρετικά ολοκληρωμένο μοντέλο της Ford μια πιο έντονη οδηγική εμπειρία που να μην κάνει παραχωρήσεις στον τομέα της άνεσης. Η σχεδίαση του νέου Ford Focus είναι πιο ήπια και αρμονική σε σχέση με το παρελθόν, με το bodykit της έκδοσης ST-Line να επαναφέρει τα έντονα και δυναμικά στοιχεία στο αμάξωμα. Η έντονη προσωπικότητα του ST-Line οφείλεται στους πιο επιθετικούς προφυλακτήρες, στο μαύρο περίγραμμα της κυψελωτής μάσκας, στα side-skirts, στη διπλή απόληξη της εξάτμισης και στις σκουρόχρωμες 17άρες ζάντες.

Πιο πρακτικό, πιο ποιοτικό

Το εσωτερικό δεν θυμίζει σε τίποτα το προηγούμενο μοντέλο, με τους σχεδιαστές να στοχεύουν στην αύξηση των χώρων και στην επίτευξη μιας πιο premium αύρας. Το ταμπλό έχει μετακινηθεί 100mm πιο μπροστά, ενώ η σημαντική αύξηση του μεταξονίου στα 2.700mm (+52mm) έχει τεράστια επίπτωση στο διαθέσιμο χώρο στην καμπίνα, ιδιαίτερα για τους πίσω επιβάτες. Πλέον, 5 ενήλικες θα βολευτούν με άνεση, με αρκετό διαθέσιμο χώρο τόσο για τα πόδια όσο και στο κεφάλι. Τα υλικά του ταμπλό είναι στην πλειοψηφία τους ποιοτικά και μαλακά, με τη συναρμογή να κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα. Η μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών «αιωρείται» ψηλά στο ταμπλό και το ανανεωμένο σύστημα πολυμέσων SYNC 3 δίνει τη δυνατότητα χειρισμού του κλιματισμού, της πλοήγησης και του ηχοσυστήματος με φωνητικές εντολές. Οι σχεδιαστές ενσωμάτωσαν πολλές λειτουργίες στο σύστημα infotainment, χρησιμοποιώντας 50% λιγότερους διακόπτες σε σχέση με το ταμπλό του προηγούμενου Focus, δίνοντας σαφές προβάδισμα στην εργονομία. Ο εξοπλισμός είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο, με το Focus ST-Line να διαθέτει διζωνικό κλιματισμό, σύστημα Head Up Display και το εκπληκτικό ηχοσύστημα της B&O Playμετα 10 ηχεία. Από πλευράς ασφαλείας, το «πέπλο» της Ford ονομάζεται CoPilot360 και περιλαμβάνει πολλά συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, όπως το Pre-Collision Assist, το Adaptive Cruise Control με λειτουργία stop & go, το Lane Keeping Assist, το Speed Sign Recognision και το Active Park Assist 2.

Ecofun

O 1.5TDCi είναι μέλος της νέας σειράς EcoBlue κινητήρων της Ford, φέρνοντας -μεταξύ άλλων- πολλές μηχανικές λύσεις μείωσης τριβών που του επιτρέπουν να πληροί τα νέα, αυστηρότερα, όρια ρύπων Euro6d. Η απόδοσή του είναι 120Ps, με τη μέγιστη ροπή να είναι 30,6kgm, μόλις από τις 1.750rpm. Στην πράξη, το μοτέρ έχει ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία, με ελάχιστο θόρυβο να φτάνει στην καμπίναΔεν χρειάζεται να διανύσεις μεγάλη απόσταση για να αντιληφθείς τις ανώτερες οδηγικές ικανότητες του νέου Ford Focus. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και το τιμόνι με την παχιά στεφάνη δίνει πόντους στο σπορτίφ χαρακτήρα. Το Ford Focus ST-Line κάθεται σε 10mm χαμηλότερα ελατήρια, με το setup της ανάρτησης να διαφοροποιείται σημαντικά από τα υπόλοιπα μοντέλα, δίνοντας προβάδισμα στη σπορ οδήγηση. Όλες οι εκδόσεις μέχρι τα 125Ps εξοπλίζονται με ημιάκαμπτο άξονα, με τη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων να αποτελεί προνόμιο των ισχυρότερων μοντέλων. Βέβαια, οι μηχανικοί της Ford δεν χρησιμοποίησαν οποιονδήποτε ημιάκαμπτο. Μιλάμε για τον πίσω άξονα από το νέο Fiesta ST, μαζί με τα force vectoring ελατήρια. Ακόμα και με αυτή τη διάταξη και την πιο σπορ ρύθμιση ανάρτησης του ST-Line, το Focus φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου χάρη στο ιδιαίτερα δεμένο πλαίσιο.Αισθητή είναι και η βελτίωση της ηχομόνωσης, αφού οι εξωτερικοί θόρυβοι απομονώνονται πιο αποτελεσματικά από ποτέ, προσφέροντας στους επιβάτες ένα όσο το δυνατόν πιο ήσυχο ταξίδι. Ο 1.5lt EcoBlue παρέχει αξιοπρεπείς επιταχύνσεις (0-100km/h σε 9,9sec) και είναι φειδωλός σε καύσιμο, απαιτώντας περίπου 6lt/100km στην καθημερινή μετακίνηση στην πόλη. Το αυτόματο 8άρι κιβώτιο κοστίζει €1.500, αλλά αποτελεί ιδανική επιλογή για την καθημερινή οδήγηση στην πόλη, αλλάζοντας γρήγορα και ομαλά. Το τιμόνι επιδεικνύει επικοινωνιακή αίσθηση που τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας αδυνατούν να παρέχουν, με μοναδική εξαίρεση τη σειρά 1 της BMW. Ιδιαίτερα στο προφίλ οδήγησης Sport, όπου έχει και «extra» βάρος, σημαδεύεις και το ιδανικά ρυθμισμένο πλαίσιο ακολουθεί με αντιδράσεις που θα ταίριαζαν σε αυτοκίνητο της κατηγορίας GTi. Τα αυξημένα μετατρόχια και το πληθωρικό μεταξόνιο συμβάλλουν στη σταθερότητα στα πολλά χιλιόμετρα και δίνουν μία ακλόνητη αίσθηση σε υψηλές ταχύτητες. Παράλληλα, το πίσω μέρος ανοίγει την τροχιά του γλυκά, βοηθώντας στην τοποθέτηση και συνεισφέροντας στο διασκεδαστικό χαρακτήρα του μοντέλου. Το νέο Ford Focus ST-Line είναι ένα φοβερά ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Βελτιώθηκε σε σημεία που υπήρχε περιθώριο βελτίωσης, όπως σε χώρους, άνεση, ποιότητα και εργονομία, ενώ παραμένει κορυφαίο σε σπορ διάθεση και οδική συμπεριφορά. Η έκδοση με τον 1.5TDCi προσφέρει οικονομία, ενώ το αυτόματο 8άρι αποτελεί μία ιδανική επιλογή από τη λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού, αν κάνετε πολλά χιλιόμετρα μέσα στην πόλη.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή βασικής έκδοσης 1.5EcoBlue 95Ps 6MT (Trend): €19.901

Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.5EcoBlue 120Ps 8AT (ST-Line): €25.488

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 1ΕΕΚ και 2 βαλβίδες/κύλινδρο

ΘΕΣΗ             Εμπρός, εγκάρσια

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.499

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   73,5 x 88,3 

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           16,3:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ          Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων Common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων

ΒΑΡΟΣ kg                  1.363

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ                    Εμπρός

ΚΙΒΩΤΙΟ                   Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ             Ελεύθερο με ηλεκτρονικό κλείδωμα

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ  Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ                     7Jx17in

ΕΛΑΣΤΙΚΑ                215/50

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ                    Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΠΙΣΩ                          Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)     120/ 3.600

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   30,6/ 1.750-2.250

0-100km/h   9,9sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h 193

Εκπομπές Ρύπων

C02 (gr/km) 111

Μέση κατανάλωση

Ονομαστική (lt/100km)  4,2

Δοκιμής (lt/100km)    6,1

 

Αρθρογράφος