Ford Mustang Mach-E AWD 351Ps

Ford Mustang Mach-E AWD 351Ps

Electric Future

Όταν η Ford ανακοίνωσε ότι η Mustang θα γίνει «ηλεκτρική», δίχασε την κοινή γνώμη. Το εμβληματικό muscle car της Ford είναι συνώνυμο με V8 σύνολα και πάντα ήταν διαθέσιμο σε δίθυρο Coupe ή Cabrio αμάξωμα. Η νέα Ford Mustang Mach-E «διέλυσε» και τις δύο παραδόσεις, ούσα ένα αμιγώς ηλεκτρικό και πεντάθυρo SUV. Αλλά αντί να αποτελεί μία παράτολμη και βεβιασμένη κίνηση έναντι σε μία παράδοση που χρονολογείται από τα 60's, είναι πιθανότατα η πιο έξυπνη κίνηση που έχει κάνει η Ford στην αυτοκινητιστική σκακιέρα για να παραμείνει επίκαιρη και ανταγωνιστική για την επόμενη δεκαετία.

 

Mustang ethos

Η Mustang Mach-E βασίζεται σε μία ολοκαίνουρια πλατφόρμα που αναπτύχθηκε από την Ford Team Edison για να αξιοποιεί πλήρως το ηλεκτρικό σύστημα προς όφελος των επιδόσεων. Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι κεντρικά τοποθετημένη ανάμεσα στους άξονες και κάτω από το δάπεδο, πετυχαίνοντας ένα χαμηλό κέντρο βάρους που υποστηρίζει το σπορ χαρακτήρα και τη δυναμική συμπεριφορά που γνωρίσαμε στη Mustang τόσο στην έκδοση με τη βασική μπαταρία των 68 ωφέλιμων kWh με τις 288 κυψέλες (standard-range) όσο και στη μεγαλύτερη με τις 376 κυψέλες και την ωφέλιμη αποθηκευτική ικανότητα των 88kWh (extended-range). Οι πολύ αποδοτικές μπαταρίες, οι οποίες έχουν δοκιμαστεί σε ακραίες θερμοκρασίες έως και -40ο C, βρίσκονται μέσα σε μία αδιάβροχη θήκη και προστατεύονται από έναν κλωβό που απορροφά τις δυνάμεις που αναπτύσσονται σε περίπτωση σύγκρουσης. Χρησιμοποιεί ένα προηγμένο σύστημα θέρμανσης και ψύξης με χρήση υγρού, το οποίο ρυθμίζει αναλόγως τη θερμοκρασία λειτουργίας της προκειμένου να εξασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή απόδοση σε ακραίες καιρικές συνθήκες και σε συνεχή οδήγηση με υψηλές ταχύτητες, καθώς και βελτιωμένος χρόνος φόρτισης.

Mustang Powertrain

To πρώτο SUV της Mustang οικογένειας διατίθεται είτε με έναν ηλεκτροκινητήρα και πίσω κίνηση είτε με δύο ηλεκτροκινητήρες και κίνηση σε όλους τους τροχούς για να παρέχει σε κάθε περίπτωση εξαιρετικές επιδόσεις.

Η ισχύς της μπαταρίας μεταφέρεται σε έναν νέο ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) στον πίσω άξονα που διαθέτει σύστημα ψύξης με λάδι, καθώς και σε έναν πρόσθετο ηλεκτροκινητήρα στις τετρακίνητες εκδόσεις που βρίσκεται τοποθετημένος στον εμπρόσθιο άξονα. Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη αποδίδει τη μέγιστη ροπή του σε 0,5 δευτερόλεπτα, παρέχοντας εξαιρετική απόκριση. Η πισωκίνητη Mustang Mach-E αποδίδει 269Ps στην έκδοση με τη μικρή μπαταρία (standard-range), 294Ps σε εκείνη με τη μεγαλύτερη (extended-range) και ροπή 43,8kgm. Η τετρακίνητη Mustang Mach-E αποδίδει 269Ps με την standard-range μπαταρία και 351Ps με την μπαταρία extended-range και ροπή 59,1kgm.

 

Παρακαλώ κύριε Musk...

Το αμιγώς ηλεκτρικό powertrain της Mustang Mach-E και η μεγάλη κάθετη οθόνη αφής έχουν δημιουργήσει πολλές συγκρίσεις με τα μοντέλα της Tesla, όμως εκεί που διαφέρει το SUV της Ford είναι στην ποιότητα κατασκευής. Η συναρμογή είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ιδιαίτερα ποιοτικά, με εναλλαγές από ανοιχτόχρωμο γκρι ύφασμα και δερμάτινες φάσες με κόκκινες ραφές να δημιουργούν μία όμορφη ατμόσφαιρα άνεσης και πολυτέλειας. 

Η τεράστια οθόνη αφής 15,5in ελέγχεται μέσω χειρονομιών αφής (pinch, ζουμάρισμα, περιστροφή κ.λπ.) και υιοθετεί έναν απλοποιημένο τρόπο χρήσης για κάθε ρύθμιση και κάθε πληροφορία. Το τελευταίας γενιάς σύστημα πολυμέσων Ford SYNC 4 κάνει το ντεμπούτο του στην Mustang Mach E και επιτρέπει την εξατομίκευση 80 και πλέον ρυθμίσεων του οχήματος, χρησιμοποιώντας φωνητικές εντολές σε 15 διαφορετικές γλώσσες, ώστε οι ιδιοκτήτες να ελέγχουν τα πάντα, από τις λειτουργίες ψυχαγωγίας και πλοήγησης μέχρι το περιβάλλον της καμπίνας και τις τηλεφωνικές κλήσεις. Το σύστημα Intelligent Range υπολογίζει με μεγάλη ακρίβεια την υπολειπόμενη αυτονομία με βάση το στυλ οδήγησης και την πρόγνωση του καιρού, «προβλέποντας» με δυναμικό τρόπο την κατανάλωση ενέργειας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Η Ford προσφέρει στους αγοραστές της νέας Mustang Mach-E τον επιτοίχιο φορτιστή Ford Connected Wallbox για ταχύτερη οικιακή φόρτιση. Διαθέσιμος σε εκδόσεις ισχύος 7,4kW και 11kW, ο φορτιστής μπορεί να φορτίσει τη μπαταρία της Mustang Mach-E από το 10 μέχρι το 80% της χωρητικότητάς της σε περίπου 6-7 ώρες. Υπάρχει φυσικά και η δυνατότητα φόρτισης σε συνεχές ρεύμα (DC), με ισχύ έως 150kW, χρησιμοποιώντας έναν ταχυφορτιστή της κοινοπραξίας IONITY, με την πισωκίνητη έκδοση με extended-range μπαταρία να ανακτά αυτονομία 119km, με περίπου 10 λεπτά φόρτισης. Η τετρακίνητη Mustang Mach-E με extended-range μπαταρία θα μπορεί να προσθέτει κατά μέσο όρο αυτονομία 107km, με φόρτιση περίπου 10 λεπτών.

 

Μοιάζει με Mustang, οδηγείται ως Mustang;

Άμεσα αναγνωρίσιμη ως Mustang, διαθέτει πολλά από τα στοιχεία που διαπρέπουν στο αμάξωμα του σπορ μοντέλου της Ford, όπως το μακρύ και δυναμικό καπό, η σχεδίαση των πλαϊνών, οι επιθετικοί προβολείς τεχνολογίας LED και το σήμα κατατεθέν, τα πίσω φώτα με τα τρία κάθετα στοιχεία.

Η Mustang Mach-E μπορεί να μην είναι μια Mustang όπως την ξέραμε μέχρι σήμερα, αλλά μπορείς χωρίς κανένα ενδοιασμό να πεις ότι είναι «η Mustang των SUV». Ενσωματώνει το πνεύμα του ελεύθερου άγριου αλόγου με ευχάριστη και ζωντανή οδηγική συμπεριφορά, που είναι αντιστρόφως ανάλογη από αυτό που περιμένεις από ένα μεγάλο SUV με βάρος 2.182kg. Βέβαια, με απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 147mm, δεν μπορούμε να μιλάμε για Off-Road κατασκευή, ακόμα και με την ύπαρξη της τετρακίνησης, κάτι που υπογραμμίζεται από την επιλογή των μηχανικών να δημιουργήσουν ένα τόσο καλοστημένο -crossover- σασί.

Το τιμόνι της είναι άμεσο και ακριβές, η απόκριση στο γκάζι, ως ηλεκτρικό, είναι από άλλον πλανήτη, η ροπή το λιγότερο εκρηκτική και οι επιδόσεις της καταιγιστικές. Δεν τολμάς να βυθίσεις το πόδι σου στο γκάζι και βλέπεις τα χιλιόμετρα να ανεβαίνουν με απίθανους ρυθμούς, μέσα από ένα πέπλο ηρεμίας και σιγουριάς, που χρειάζεται να το έχεις «στο νου σου» για να μην περάσεις από κάπου με τα διπλά χιλιόμετρα απ’ όσα λέει η πινακίδα.

Στις στροφές, τα κιλά της φυσικά και είναι αισθητά, όμως η έξυπνη τοποθέτηση της συστοιχίας των μπαταριών χαμηλά στο πάτωμα (600kg περίπου για την extended range) και η εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει από τους μηχανικούς της Ford στην ανάρτηση με τη σφιχτή ρύθμιση, δεν σου δίνουν ποτέ την αίσθηση ότι οδηγείς ένα βαρύ και δυσκίνητο SUV. Στο προφίλ Whisper, η Mustang Mach-E είναι απόλυτα αθόρυβη, ταχύτατη και -παρά το μέγεθος της- αρκετά ευέλικτη και άνετη στην πόλη. Το Active τονώνει την απόκριση των κινητήρων και το σύστημα ανάκτησης είναι πιο έντονο. Βέβαια, το εξαιρετικό one-pedal drive μπορεί να συνδυαστεί με όλα τα προφίλ οδήγησης, εκμηδενίζοντας τη χρήση του πεντάλ του φρένου και προσθέτοντας αρκετά επιπλέον χιλιόμετρα στην αυτονομία. Η Ford ανακοινώνει για την έκδοση που είχαμε στα χέρια μας (351Ps Extended Range) αυτονομία 540km που είναι πολύ κοντά στα πραγματικά χάρη στην εξαιρετική διαχείριση ισχύος. Τις ημέρες που την είχαμε στα χέρια μας καλύψαμε περισσότερα από 450km χωρίς φόρτιση, με τον κλιματισμό σχεδόν πάντα ενεργοποιημένο και τιμές κατανάλωσης από 13 έως 22kWh/100km, με μέση τιμή 17kWh/100km, τιμή που είναι εξαιρετική για το μέγεθος, το βάρος και την ισχύ της Mach-E.

Στο προφίλ Untamedδίνεται ξεκάθαρη προτεραιότητα στην σπορ οδήγηση και το αυτοκίνητο «ζωντανεύει» χαρίζοντάς μέχρι και μικρές δόσεις πλαγιολίσθησης στις εξόδους των στροφών με το γκάζι πατημένο τέρμα. Το προφίλ Untamed ενισχύει όχι μόνο την ισχύ που παρέχουν οι ηλεκτροκινητήρες, βελτιώνει ταυτόχρονα την αίσθηση στο τιμόνι, την απόκριση στο γκάζι, ενώ γεμίζει την καμπίνα με έναν ηλεκτρονικό και όχι ιδιαίτερα πετυχημένο ήχο κινητήρα.

Η ποιότητα κύλισης είναι σε πολύ καλό όχι όμως κορυφαίο επίπεδο και αυτό καθώς τα αμορτισέρ δεν είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενα και είναι αρκετά σφιχτά σε setup για τον ομολογουμένως εξαιρετικό έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος. Το σύστημα τετρακίνησης παρέχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και διαχειρίζεται με εξαιρετικά αποτελεσματικό έως και απολαυστικό τρόπο την υψηλή ισχύ τόσο στην είσοδο όσο και στην έξοδο των στροφών. Η Mustang Mach-E με τα 351Ps και την τετρακίνηση μπορεί να κινηθεί πραγματικά γρήγορα, με τον οδηγό να διασκεδάζει πίσω από το τιμόνι της, πράγμα που δικαιώνει τις προσπάθειες των μηχανικών της Ford, που κατάφεραν να κάνουν ένα SUV 2,2 τόνων να είναι fun to drive.

Το όνομα Mustang μπορεί να ακούγεται αποκλειστικά ως marketing τέχνασμα για να δελεάσει τους πελάτες με το βαρύγδουπο όνομά της, όμως εκεί που το όνομα Ford για πολλούς σημαίνει καλοστημένο οικογενειακό, το όνομα Mustang σημαίνει επιδόσεις. Και η Mustang Mach-E είναι ένα αυτοκίνητο επιδόσεων με όλες τις ανέσεις που επιζητά μία οικογένεια στη σύγχρονη ηλεκτρική εποχή. Είναι πολυτελής, δυναμική, ταχύτατη, καλοστημένη και έχει πραγματικά υψηλή αυτονομία. Η τιμή της ξεκινάει από τα 54.487 ευρώ για την πισωκίνηση έκδοση με τα ωφέλιμα 68kWh και τα 269Ps που είναι απόλυτα λογική εφόσον μιλάμε για ένα μεγάλο και πολυτελές SUV, με το extender pack -των 88kWh- με 294Ps να ξεκινάει από τα 62.959 ευρώ. Αντίστοιχα, η τετρακίνητη έκδοση της δοκιμής μας, με την extended μπαταρία 88kWh και τα 351Ps, ξεκινάει από τα €68.712.

Μας Άρεσε (+)

Design

Επιδόσεις

Εξαιρετική διαχείριση ενέργειας

Αυτονομία

Υψηλή τεχνολογία

Οδηγική συμπεριφορά

Δεν μας άρεσε (-)

Χώρος αποσκευών

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Δύο ηλεκτροκινητήρες AC, σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη

Θέση: Εμπρός και πίσω

ΜΠΑΤΑΡΙΑ

Τύπος: Συστοιχία ιόντων λιθίου

Χωρητικότητα: 88kWh ωφέλιμα (Extended Range)

Βάρος (kg): 2.182

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο: 1 σχέσης

Διαφορικό: Ελεύθερο, με ηλεκτρονικό κλείδωμα

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 362x27mm με τετραπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 316x11mm με μονοπίστονες δαγκάνες

 

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 8,5Jx19in

Ελαστικά: 225/55

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 351

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 59,1

0-100km/h (sec): 5,1

Τελική ταχύτητα (km/h): 180 (Ηλ. περιορισμένη)

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km): 0 (WLTP)

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (kWh/100km): 16,3kWh/100km (WLTP)

Δοκιμής (kWh/100km): 17kWh/100km

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η:      SEC

0-60:         3,05

0-80:         4,23

0-100:       5,78

0-120:       7,76

0-140:       10,41

0-160:       13,83

0-180:       19,21

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ:       SEC:        ΚΜ/Η

18:      2,64:       51,98

60:      4,77:       87,01

100:    6,22:       104,79

200:    9,29:       132,57

400:    14,16:     161,88

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η:      SEC

60-120:      4,32

 

Αρθρογράφος

 

Η Nissan συνεχίζει τις δοκιμές του Ariya

Η Nissan συνεχίζει τις δοκιμές του Ariya

Η Nissan παρουσιάζει λεπτομέρειες από το σχολαστικό πρόγραμμα δοκιμών οχημάτων της, αναδεικνύοντας τα ασυναγώνιστα επίπεδα επιδόσεων, άνεσης και ελέγχ...