Ford Puma ST-Line V Powershift 155Ps

Ford Puma ST-Line V Powershift 155Ps

Full full extra

Πάρα πολλές πλέον είναι οι εκδόσεις στον κατάλογο της Ford για το εξαιρετικό B-SUV της, το οποίο μαζί με το Kuga αποτελούν το μεγαλύτερο μερίδιο των πωλήσεων της φίρμας στην Ευρώπη, άρα λογικό είναι να το ενισχύουν συνεχώς με περισσότερες επιλογές. Αυτή εδώ, η ST-Line V (από τις εκδόσεις Vignale), είναι η πλουσιότερη από όλες, δίνοντας έμφαση στην πολυτέλεια και την ποιότητα. Φυσικά διατηρούνται οι εκδόσεις ST-Line και ST-Line X, αλλά εκείνες είναι προσανατολισμένες προς τον σπορ χαρακτήρα. Το ST-Line V έχει όλες τις επιλογές εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας αυτών, αλλά τον συνδυάζει με εξαιρετικής ποιότητας θερμαινόμενα δερμάτινα καθίσματα από δέρμα “Windsor, τα οποία έχουν και λειτουργία μασάζ και επενδεδυμένο με συνθετικό δέρμα ταμπλό.

Οι διαφορές του δεν σταματούν εδώ, αλλά επεκτείνονται και σε πολλές ακόμα σχεδιαστικές λεπτομέρειες, όπως η διαφορετική μάσκα με τα «διαμαντάκια», οι διαφορετικές ζάντες 18in με ελαστικά 215/50, η μαύρη επένδυση στην οροφή, τα φιμέ πίσω κρύσταλλα και οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες με επενδύσεις χρωμίου. Όλα αυτά φυσικά είναι επιπροσθέτως του ήδη πλούσιου εξοπλισμού των εκδόσεων ST-Line και ST-Line X που περιλαμβάνει φώτα LED μπροστά και πίσω, αυτόματο κλιματισμό, ηχοσύστημα της B&O ισχύος 675W με 10 ηχεία, ασύρματη φόρτιση smartphone, adaptive cruise control, καθώς και όλη την σουίτα συστημάτων ασφαλείας της Ford.

Simply Puma...

Κατά τα άλλα, είναι το γνωστό αγαπημένο μας Ford Puma, το αγαπημένο μας δεν σας κρύβω B-SUV, καθαρά και μόνο για την οδηγική του συμπεριφορά και τον ζωντανό χαρακτήρα.. Έχει πανέμορφο design, με compact εξωτερικές διαστάσεις, αλλά άριστη εκμετάλλευση χώρων στο εσωτερικό, όπου προσφέρει κάτι παραπάνω από επαρκείς χώρους για 4 ενήλικες. Αυτό που εντυπωσιάζει όμως είναι ο χώρος των αποσκευών. Ακόμα και μετά τη μείωση του χώρου για τις ανάγκες της μπαταρίας, τα 401lt που διαθέτει είναι κορυφαία τιμή για την κατηγορία, με το Puma να διαθέτει έναν επιπλέον κρυμμένο άσσο: το περίφημο Mega Box. Κάτω από το -διπλό- πάτωμα κρύβεται ένας δευτερεύων χώρος 80lt, ο οποίος είναι κατασκευασμένος από πλαστικό και διαθέτει τάπα αποστράγγισης, που επιτρέπει τον σωστό καθαρισμό του με νερό, αν χρειαστεί να μεταφέρουμε κάποιο αντικείμενο που μπορεί να τον λερώσει.

Το τεχνολογικό πακέτο του Ford Puma συνεχίζει να παραμένει επίκαιρο, ακόμα και αν έχουν περάσει 3 χρόνια από το λανσάρισμά του. Εξοπλίζεται με οθόνη αφής 8 ιντσών και το σύστημα infotainment SYNC 3 της Ford, που προσφέρει εύκολη συνδεσιμότητα smartphones μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Επιπρόσθετα, το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect μετατρέπει το Puma σε WiFi hotspot, με δυνατότητα σύνδεσης έως και 10 διαφορετικών συσκευών. Το σύστημα επιτρέπει τον έλεγχο διαφόρων λειτουργιών μέσω της εφαρμογής FordPass, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η Vehicle Locator και η Vehicle Status, η οποία ελέγχει τη στάθμη καυσίμου, τη διάρκεια ζωής του λιπαντικού του κινητήρα κ.α. Ο πίνακας οργάνων είναι μία εντυπωσιακή ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών που αλλάζει γραφικά και χρωματισμούς απεικόνισης, ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης (Normal, Eco, Sport, Slippery και Trail).

Mild Hybrid Power

Ο τρικύλινδρος 1.0EcoBoost χρησιμοποιεί όλες τις τεχνολογίες της Ford για μείωση των τριβών και αύξησης της απόδοσης. Οι μηχανικοί της Ford έχουν χρησιμοποιήσει ένα νέο turbo χαμηλής τριβής για βελτιωμένη ευστροφία και μειωμένο turbo lag. Αποτελεί τον πρώτο κινητήρα της Ford που διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου, όταν οι απαιτήσεις σε ισχύ είναι χαμηλές, συνεισφέροντας στην οικονομία καυσίμου του μοντέλου. Στην ισχυρότερη εκδοχή του και με τη συνεισφορά ενός ήπιου υβριδικού συστήματος 48V, ο 1.0EcoBoost αποδίδει 155Ps, με 19,4kgm ροπής, από τις 1.900rpm έως τις 5.500rpm. Η τιμή αυτή μπορεί να φτάσει μέχρι τα 24,5kgm, όταν ο οδηγός πατήσει τέρμα το γκάζι (e-assist), απαιτώντας τη μέγιστη ισχύ από τον θερμικό κινητήρα και τον ηλεκτροκινητήρα. Το ηλεκτρικό σύστημα του Ford Puma περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα 11,5kW, που παίζει τον ρόλο της μίζας, αλλά και της γεννήτριας που αναλαμβάνει να φορτίσει την μπαταρία 48V ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 10Ah, η οποία διαθέτει ξεχωριστό σύστημα ψύξης.

Οδηγώντας

Το Puma ST-Line V διατηρεί τον ζωντανό χαρακτήρα των υπόλοιπων εκδόσεων, παρά την αυξημένη άνεση που προσφέρει στο εσωτερικό δεν ξεχνά τις σπορτίφ καταβολές του και θα ικανοποιήσει πλήρως και αυτούς που ζητάνε το «κάτι παραπάνω» όσον αφορά την οδήγηση. Διαθέτει την καλύτερη οδική συμπεριφορά από όλα τα μικρά SUV, σε σημείο που πολλές φορές ξεχνάς ότι δεν οδηγείς hatch-back. Τα πολυτελή δερμάτινα καθίσματα με την εξαιρετική λειτουργία μασάζ στηρίζουν σωστά το σώμα και η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, αφού διαθέτεις πολύ καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, χωρίς να κάθεσαι υπερβολικά ψηλά. 

Η λειτουργία του χιλιάρη κινητήρα είναι ιδιαίτερα πολιτισμένη και δύσκολα κάποιος αντιλαμβάνεται την τρικύλινδρη αρχιτεκτονική του, αφού απουσιάζουν κάθε είδους κραδασμοί που συναντάμε σε αντίστοιχα σύνολα μικρού κυβισμού. Το υβριδικό σύστημα συνεργάζεται συνεχώς με τον κινητήρα για να παρέχει επιπλέον ροπή μέχρι 5,5kgm, συμπληρώνοντας την ισχύ και μειώνοντας την κατανάλωση, με τη μέση τιμή να κυμαίνεται στα 7,3-7,5lt/100km. Η πλούσια ροπή του μοτέρ σε συνδυασμό με το εξαιρετικό 7άρι αυτόματο κιβώτιο Powershift διπλού συμπλέκτη συνεισφέρουν στη διασκεδαστική συμπεριφορά του Puma, αλλά και στην ξεκούραστη και ανέμελη οδήγηση εντός πόλης. Καθοριστικό ρόλο στη συμπεριφορά κινητήρα-κιβώτιου διαδραματίζουν τα προγράμματα οδήγησης που μπορείς να επιλέξεις από τον μικρό διακόπτη μπροστά από το -παραδοσιακό- χειρόφρενο. Το Sport πρόγραμμα ενισχύει σημαντικά τη διάθεση του Puma στην γρήγορη οδήγηση, με τις αλλαγές των σχέσεων να πραγματοποιούνται ταχύτερα και σε υψηλότερες στροφές, με τα κατεβάσματα να είναι πολύ πιο άμεσα και «αποφασιστικά» και τα paddles, που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι, να βάζουν τον οδηγό σε κλίμα διασκέδασης. Βελτιωμένες είναι και οι επιδόσεις του σε σχέση με τις αντίστοιχες εκδόσεις με μηχανικό κιβώτιο, όντας πιο γρήγορο κατά 0,3sec στο 0-100km/h από στάση, με μόλις 8,7sec, ενώ η τελική του αγγίζει τα 200km/h.

Το τιμόνι του είναι γρήγορο και άμεσο, με έντονη την προδιάθεση να επανέλθει στην ευθεία (τεχνητά), αλλά με πολύ καλή αίσθηση.  Είναι ευέλικτο, αλλάζει ταχύτατα κατεύθυνση σε σημείο που ξεφεύγει από το οδηγικό πλαίσιο των crossover μοντέλων. Όσο γρήγορα κι αν του «ζητήσεις» να στρίψει, θα ανταποκριθεί θετικά, με το ακριβές τιμόνι του να σου «χτίζει» αυτοπεποίθηση και το ESP να παραμονεύει για την υπερβολή, όπου θα σε επαναφέρει στην τάξη χωρίς να σου κόψει εντελώς τον ρυθμό. Η ρύθμιση της ανάρτησης ισορροπεί σχεδόν ιδανικά ανάμεσα στην άνεση και στη δυναμική συμπεριφορά, είναι σχετικά σφιχτή για να μην επιτρέπει μεγάλες κλίσεις στις στροφές, όμως ταυτόχρονα δεν «χτυπάει» στις έντονες ανωμαλίες.

Η τιμή του είναι αυξημένη, κάτι που ισχύει πλέον για όλα τα αυτοκίνητα και θα μας πάρει λίγο καιρό να το «χωνέψουμε», ειδικά για μοντέλα που υπάρχουν στους παλιούς καταλόγους σε εξωφρενικά χαμηλότερες τιμές από τις σημερινές, αλλά κανείς μας δεν μπορεί να κάνει κάτι γι’ αυτό. Τα 36.189 της έκδοσης ST-Line V 155Ps με το αυτόματο κιβώτιο είναι όντως πολλά, φτάνοντας επίπεδα της C-SUV κατηγορίας και για να την επιλέξει κάποιος θα πρέπει να το κάνει κυρίως λόγω διαφορετικότητας, ανώτερης ποιότητας και εμπλουτισμού του εξοπλιστικού πακέτου συγκριτικά με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Η ίδια έκδοση με μηχανικό κιβώτιο κοστίζει ένα πιο «λογικό» 30.796.

Διαμορφώστε το δικό σας Ford Puma πατώντας εδώ

Μας Άρεσε (+)

Design

Άνεση

Εξοπλισμός

Ποιότητα κατασκευής

Οδηγική συμπεριφορά

Φρένα

Δεν μας άρεσε (-)

Τιμή

Τιμή βασικής έκδοσης Puma 1.0T mHEV 125Ps 6MT Titanium: €24.994

Τιμή έκδοσης δοκιμής Puma 1.0T mHEV 155Ps Powershift ST-Line V: €36.189

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο

Κυβισμός: 999cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 71,9mm x 82mm

Σχέση συμπίεσης: 10,5:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.186

Ύψος (mm): 1.550

Πλάτος (mm):  1.805

Μεταξόνιο (mm): 2.558

Βάρος (kg): 1.334

Χώρος αποσκευών (lt): 401/1.216

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 278x25mm με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Δίσκοι 271x11mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7,5Jx18in

Ελαστικά: 215/50

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς βενζινοκινητήρα (Ps/rpm): 155/6.000

Ονομαστική ροπή βενζινοκινητήρα (kgm/rpm): 19,4/1.800-5.500

Συνδυαστική ροπή (kgm): 24,5/2.500-3.000

0-100km/h (sec): 8,7

Τελική ταχύτητα (km/h): 200

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 κατά WLTP (gr/km): 129

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 5,6-5,8

Δοκιμής (lt/100km): 7,4

<SCRIPT language='JavaScript1.1' SRC="https://ad.doubleclick.net/ddm/trackimpj/N9166.1868620.POWERMAG.GR/B29218054.363795107;dc_trk_aid=554827545;dc_trk_cid=185668828;ord=[timestamp];dc_lat=;dc_rdid=;tag_for_child_directed_treatment=;tfua=;gdpr=${GDPR};gdpr_consent=${GDPR_CONSENT_755};ltd=?"></SCRIPT>

 

Αρθρογράφος

 

Από το Scenic Vision στο All-New Renault Scenic E-Tech Electric

Από το Scenic Vision στο All-New Renault Scenic E-Tech Electric

Το Scenic E-Tech Electric είναι το δεύτερο ηλεκτρικό μοντέλο κατηγορίας C της νέας εποχής «Renaulution» και θα αποκαλυφθεί στην έκθεση αυτοκινήτου του...