Hyundai Tucson 1.6T-GDi 48V 2WD 180Ps

Hyundai Tucson 1.6T-GDi 48V 2WD 180Ps

Τίνος είσαι εσύ;

Η Hyundai εδώ και αρκετά χρόνια επιλέγει προσεκτικά τις κινήσεις της στην αυτοκινητιστική σκακιέρα. Τα τελευταία 2 χρόνια έχει επαναπροσδιορίσει πλήρως τη γκάμα των αυτοκινήτων της με το πολυτάλαντο Kona, το νέο i10, το νέο i20, το ανανεωμένο i30 και τώρα ολοκληρώνει με το βαρύ πυροβολικό! Το νέο Tucson έρχεται να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του SUV της Hyundai, που έχει σημειώσει περισσότερες από 7 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως, με τα 1,4 εκατομμύρια να αφορούν την Ευρωπαϊκή αγορά. Με δεδομένο όμως ότι ο ανταγωνισμός στην C-SUV κατηγορία έχει ενταθεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, τα μεγάλα κεφάλια της Κορεάτικης φίρμας δεν αρκέστηκαν σε μία ακόμα ανανέωση, πατώντας στα χνάρια της προηγούμενης γενιάς. Πρέπει να πήγαν στους σχεδιαστές και να τους είπαν: «ό,τι είχατε σχεδιάσει μέχρι τώρα, σκίστε το»! Δεν θέλουμε να έχει απολύτως καμία σχέση με το προηγούμενο μοντέλο»!

Sensuous Sportiness

Το νέο Tucson είναι το δεύτερο μοντέλο της Hyundai -μετά το i20- που υιοθετεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία “Sensuous Sportiness”, όμως εδώ το αποτέλεσμα είναι πολύ πιο κομψό και αποτελεί ένα ξεκάθαρο statement για την Κορεάτικη εταιρεία που όμοιο του δεν έχουμε ξαναδεί. Η μπροστινή όψη είναι άκρως εντυπωσιακή, αφού τα μπροστινά φωτιστικά σώματα και τα φώτα ημέρας ουσιαστικά κρύβονται ανάμεσα από τα σκουρόχρωμα γεωμετρικά μοτίβα τα οποία η Hyundai ονομάζει «parametric jewels». Όταν τα φώτα ενεργοποιηθούν, το αποτέλεσμα είναι ακόμα πιο αξιοθαύμαστο έως και φουτουριστικό. Οι φωτογραφίες το αδικούν, αφού από κοντά είναι πιο όμορφο και δυναμικό. Δείχνει επίσης μεγαλύτερο απ’ ό,τι υποδηλώνουν τα νούμερα, με μήκος 4.500mm, πλάτος 1.865mm, μεταξόνιο 2.680mm και ύψος 1,650mm. Η ιδιαίτερη και δυναμική σχεδίαση συνεχίζεται σε όλο το μήκος του αμαξώματος, με τα ιδιαίτερα τονισμένα έως και υπερβολικά πίσω φτερά και τους θόλους, που δεν σχηματίζουν το γνωστό ημικύκλιο και είναι πιο τετραγωνισμένοι. Το πίσω μέρος συνεχίζει τη δυναμική προσέγγιση με λιγότερη όμως επιτυχία και τα κάθετα φωτιστικά σώματα να θυμίζουν τα αντίστοιχα του Mustang Mach-E.

Premium Feel

Δεν υπάρχει περίπτωση να μπεις στην καμπίνα του νέου Tucson και να μην σαστίσεις για λίγο, όχι μόνο για το προηγμένο του design, αλλά και για την εξαιρετικά ποιοτική κατασκευή του. Η Hyundai ονομάζει την καμπίνα “Interspace” και συνδυάζει την πρακτικότητα με την προηγμένη τεχνολογία. Μπροστά από το νέο πολυλειτουργικό τιμόνι με τις οριζόντιες ακτίνες βρίσκεται ένα ψηφιακό panel με διαγώνιο 10,25in. Έχει διαφορετικό layout ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (Eco, Normal και Sport), ενώ στο κέντρο του ταμπλό συναντάμε την οθόνη αφής που στη μεσαία έκδοση Premium της δοκιμής μας φτάνει τις 8in σε διαγώνιο, με την κορυφαία έκδοση Distinctive να διαθέτει οθόνη 10,25in. Η οθόνη είναι ενσωματωμένη σε μία επένδυση γυαλιστερής μαύρης λάκας που φέρει μόνο δύο φυσικούς περιστροφικούς διακόπτες, με τις υπόλοιπες λειτουργίες να πραγματοποιούνται μέσω αφής. Το λογισμικό του συστήματος infotainment δεν συγκαταλέγεται στα κορυφαία της κατηγορίας C-SUV, ανταποκρίνεται όμως άμεσα και παρέχει όλες τις απαραίτητες δυνατότητες συνδεσιμότητας με Android Auto και Apple CarPlay. Οι αεραγωγοί του κλιματισμού έχουν ενσωματωθεί περίτεχνα σε δύο επιχρωμιωμένες λωρίδες που επεκτείνονται μέχρι τις πίσω πόρτες. Η σχεδίαση είναι εξαιρετικά πετυχημένη και αρκούντως φουτουριστική, με μοναδικό μελανό σημείο τις ενδείξεις στην οθόνη του κλιματισμού.

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ καλής ποιότητας, με τη συναρμογή να φέρνει το Tucson στις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας. Η αύξηση των διαστάσεων έφερε και καλύτερους χώρους τόσο για το κεφάλι όσο και για τα πόδια, με τους πίσω επιβάτες να έχουν στη διάθεσή τους επιπλέον 26mm «αέρα» για τα γόνατά τους. Επιπρόσθετα, το ιδιαίτερα χαμηλό τούνελ στο πάτωμα διευκολύνει τη μεταφορά πέμπτου ατόμου. Ωστόσο απουσιάζει το ιδιαίτερα βολικό -σε τέτοιου τύπου αυτοκίνητα- συρόμενο πίσω κάθισμα. Ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί από 3 έως 107 λίτρα σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο. Στην έκδοση με βενζινοκινητήρα και 48V υβριδικό σύστημα, ο χώρος των αποσκευών είναι 577lt και φτάνει τα 1.756lt με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων που μπορεί να γίνει και από τον αντίστοιχο διακόπτη “Remote Folding”.

Smartstream

Η πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα του νέου Tucson περιλαμβάνει μηχανικά σύνολα βενζίνης και diesel σε συνδυασμό με ήπια υβριδικά συστήματα 48V με κίνηση στον μπροστινό άξονα ή σύστημα τετρακίνησης. Στα χέρια μας έχουμε την mild hybrid έκδοση, με τον νέο 1.6T-GDi της οικογένειας Smartstream. Είναι πλήρως αλουμινένιος, με υψηλή σχέση συμπίεσης 10,5:1 και άμεσο ψεκασμό καυσίμου με πίεση που φτάνει τα 350bar. Οι μηχανικοί της Hyundai έχουν μειώσει τις εσωτερικές τριβές σε σχέση με τον προηγούμενης γενιάς 1.6T-GDi κατά 34% χάρη στα ανασχεδιασμένα έμβολα και σε ένα νέο σύστημα θερμικής διαχείρισης με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αντλία νερού. Είναι επίσης ο πρώτος κινητήρας παραγωγής που διαθέτει σύστημα CVVD (Continuously Variable Valve Duration) που μεταβάλλει συνεχώς τη διάρκεια του ανοίγματος των βαλβίδων εισαγωγής (ανεξάρτητα από τον χρονισμό). Η Hyundai υποστηρίζει ότι το σύστημα αυτό επιτυγχάνει 4% αύξηση ισχύος, 5% βελτιωμένη απόδοση και 12% μείωση στις εκπομπές ρύπων. Αποδίδει 180Ps, με 27kgm ροπής μεταξύ 1.500 και 4.500rpm.

Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, με ηλεκτρονική ενεργοποίηση (drive by-wire) του συμπλέκτη. Το κιβώτιο iMT έχει τα θετικά του, όπως λειτουργία rev-matching σε κατεβάσματα σχέσεων, όμως απαιτεί συνήθεια στο συμπλεκτάρισμα και στο ξεκίνημα για να ξεκινάς ομαλά. Σε αυτό δεν βοηθάει και η μέτρια απόκριση του γκαζιού στις χαμηλές rpm. Η λύση είναι η επιλογή του προγράμματος Sport που ο κινητήρας δείχνει το καλύτερο του πρόσωπο. Όλα αυτά ισχύουν όμως από το ρελαντί μέχρι τις 1.500rpm, γιατί από εκεί και έπειτα η ροπή του 1.6T-GDi είναι εξαιρετική. Το μοτέρ έχει άκρως ραφιναρισμένη λειτουργία και οι στροφές ανεβαίνουν χωρίς να το καταλαβαίνεις. Το 0-100km/h που ανακοινώνει η Hyundai σε 9,4sec είναι σίγουρα απαισιόδοξο, γιατί το αυτοκίνητο φαίνεται να είναι σημαντικά ταχύτερο. Το κιβώτιο iMT έδωσε τη δυνατότητα για λειτουργία coasting που συναντάμε για πρώτη φορά σε χειροκίνητο κιβώτιο. Στο πρόγραμμα Eco, όταν ο οδηγός αφήσει το γκάζι, ο κινητήρας απεμπλέκεται από τη μετάδοση και σβήνει, με το αυτοκίνητο να ρολάρει ελεύθερα. Η εμπλοκή του κινητήρα γίνεται άμεσα χάρη στο ηλεκτρικό μοτέρ BISG 48V, με τον οδηγό να μην αντιλαμβάνεται τίποτα.

Comfort Cruiser

Ο τρόπος που ταξιδεύει το νέο Tucson είναι επίσης εντυπωσιακός. Η κύλιση με τους τροχούς των 18in είναι υψηλού επιπέδου, με τα αμορτισέρ να χρησιμοποιούν μία νέα τεχνολογία βαλβίδων που προσφέρει πιο αποτελεσματικό βαθμό απόσβεσης. Είναι πραγματικά ελάχιστες οι ανωμαλίες που γίνονται αισθητές στην καμπίνα, με το Tucson να δίνει την αίσθηση του αρχοντικού οδοστρωτήρα. Ο αεροδυναμικός θόρυβος στον ανοιχτό δρόμο με ταχύτητες 130+km/h είναι αισθητός, χωρίς ποτέ να ενοχλεί. Οι κλίσεις που παίρνει το αμάξωμα είναι περιορισμένες, κάτι το οποίο οφείλεται στη ρύθμιση της ανάρτησης και στα 170mm απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος, που περιορίζει κάπως τις εκτός δρόμου δυνατότητες του νέου Tucson που, όπως είπαμε, διατίθεται και με τετρακίνηση. Το μοτέρ είναι εξαιρετικό, με τη δύναμη να μην λείπει πουθενά, αρκεί να βρίσκεσαι πάνω από τις 1.500rpm και η καλή κλιμάκωση του εξατάχυτου κιβωτίου με τον απολαυστικό επιλογέα το βοηθά ακόμα περισσότερο. Το τιμόνι έχει έντονα τεχνητή αίσθηση, παρέχει όμως αρκετές πληροφορίες που απαιτεί ο οδηγός.

Quite a bargain!

Απέναντι σε μία ιδιαίτερα πολυπληθή κατηγορία, το νέο Hyundai Tucson κάνει τη διαφορά! Εντυπωσιακό σε εμφάνιση, ποιοτικά κατασκευασμένο, με άφθονους χώρους και χωρίς εκπτώσεις σε τεχνολογία, έρχεται να βάλει σπαζοκεφαλιά στον ανταγωνισμό. Ιδιαίτερα αν κάποιος εξετάσει τον τιμοκατάλογο και τον παρεχόμενο εξοπλισμό. Ακόμα και στη βασική έκδοση Exclusive με τον κινητήρα των 150 ίππων και τιμή €24.990 είναι πολύ δύσκολο να σου λείψει κάτι. Διαθέτει όλη την ομπρέλα ασφαλείας SmartSense με 15 βοηθήματα οδήγησης, ψηφιακό πίνακα οργάνων, οθόνη αφής 8in, ζάντες 17in, διζωνικό κλιματισμό και κάμερα οπισθοπορείας. Το απόλυτο value-for-money είναι η μεσαία έκδοση Premium (η έκδοση που δοκιμάζουμε) που τιμολογείται στα €26.590, με 180Ps και χειροκίνητο κιβώτιο ή στα €30.790, με αυτόματο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και τετρακίνηση.

Μας Άρεσε (+)

Προηγμένο design σε αμάξωμα και εσωτερικό

Χώροι

Ποιότητα κατασκευής

Άνεση ανάρτησης

Τιμή

Δεν μας άρεσε (-)

Απόκριση στο γκάζι

Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης

Τιμή βασικής έκδοσης 1.6T-GDi 48V 2WD 150Ps (Exclusive): €24.990

Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.6T-GDi 48V 2WD 180Ps (Premium): €26.590

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο με συνεχή μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων CVVD

Χωρητικότητα : 1.598cc

Διάμετρος x Διαδρομή (mm): 75,6 x 89

Σχέση συμπίεσης: 10,5:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων, ηλεκτροκινητήρας BISG 48V με μπαταρία χωρητικότητας 0,44kWh

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.500

Ύψος (mm): 1.650

Πλάτος (mm):  1.865

Μεταξόνιο (mm): 2.680

Βάρος (kg): 1.463

Χώρος αποσκευών (lt): 577-1.756

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου με ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική ράβδος

Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου με ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική ράβδος

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων (με ηλεκτρονική λειτουργία συμπλέκτη)

Διαφορικό: Ελεύθερο, τελική σχέση μετάδοσης 4,467:1

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

           

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7,5J x 18in

Ελαστικά: 235/55

           

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ιπποδύναμη (Ps/rpm): 180/5.500

Ροπή (kgm/rpm): 27/1.500-4.500

0-100km/h (sec): 9,4

Τελική ταχύτητα (km/h): 205

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 κατά WLTP (gr/km): 150

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική κατά WLTP (lt/100km): 6,6

Δοκιμής (lt/100km): 8,9

 

Αρθρογράφος

 

Η Nissan e.dams στην τρίτη θέση του πρωταθλήματος

Η Nissan e.dams στην τρίτη θέση του πρωταθλήματος

H Nissan e.dams με μια θέση στο βάθρο των νικητών, στον πρώτο διπλό αγώνα της Formula E, στο Βερολίνο.