Jeep Compass 2.0MTJ AWD AUTO 170 PS

Jeep Compass 2.0MTJ AWD AUTO 170 PS

Ελκυστικό
Η προηγούμενη γενιά του JeepCompass, εμφανισιακά τουλάχιστον, πέρασε και δεν ακούμπησε. Ευτυχώς το νέο Compass είναι πολύ εντυπωσιακό και μάλιστα θα λέγαμε ότι θυμίζει πολύ ακριβότερα μοντέλα. Μοιάζει επίσης μεγαλύτερο απ’ ότι είναι στην πραγματικότητα, κάτι θετικό για όσους στοχεύουν σε αυτήν την κατηγορία. Έχοντας καλή εμπειρία από το Renegade και την τετρακίνησή του, ήμασταν σίγουροι ότι και το Compass θα τα πηγαίνει περίφημα. Εμείς πήραμε για δοκιμή την καλύτερη έκδοση που υπάρχει στη γκάμα της Jeep. Με δίλιτρο turbodiesel, 170 άλογα και αυτόματο σασμάν εννέα σχέσεων και φυσικά, τετρακίνηση.

4.4m
Σχεδόν τόσο μεταφράζεται σε μέτρα το συνολικό του μήκος, αφού φτάνει τα 4.394mm. Σημειώστε 1.647mm για το ύψος και 1.819mm για το πλάτος του, το βάρος του, όμως, ξεπερνά τα 1.600kg, νούμερο ζόρικο για να καταφέρει να πετύχει εντυπωσιακές επιδόσεις σε επιταχύνσεις, αλλά και σε κατανάλωση. Η απόσταση από το έδαφος φτάνει τους 21,5 πόντους. Μένοντας στους αριθμούς, το νέο Compass έχει χωρητικότητα στο πορτ-μπαγκάζ 438 λίτρα. Η επίδοση για την επιτάχυνση 0-100 κυμαίνεται στα 10sec και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 190km/h. Η μέγιστη ροπή του MultiJet2 φλερτάρει τα 40kgm (37 για την ακρίβεια) και μάλιστα από πολύ χαμηλές rpm. Οι εννέα σχέσεις του αυτόματου κιβωτίου βοηθούν πολύ στη μείωση της κατανάλωσης, αφού το έξυπνο κιβώτιο φροντίζει -κάθε φορά- να κινείσαι με τη σωστή. Εντούτοις, αν και έξυπνο, θα λέγαμε ότι δεν είναι γρήγορο, αφού ορισμένες φορές καθυστερούσε να επιλέξει τη σχέση που σωστά –και γρήγορα- είχε άλλες φορές κουμπώσει. Κλείνοντας με τα νούμερα, τα χαμηλά 5lt/100km, που υπόσχεται η Jeep, πιθανότατα δεν θα καταφέρετε να τα δείτε ποτέ σε πραγματικές συνθήκες, υπολογίστε, όμως, γύρω στα 8lt/100km και κάτω, αναλόγως με το πόσο προσεκτικοί θα είστε στο γκάζι.

Premium?
Χωρίς να πλησιάζει τις τιμές των καθαρά premium μοντέλων, το νέο Compass καταφέρνει να είναι πολύ ποιοτικό στο εσωτερικό του, χωρίς να είναι «πανάκριβο». Καλά πλαστικά, ωραία δεμένα μεταξύ τους, σωστοί αρμοί και καλή μόνωση είναι τα χαρακτηριστικά της συνταγής για την καμπίνα. Η καλή απόσβεση της ανάρτησης και η καλή ποιότητα κύλισης, βοηθά στο να νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε κάτι μεγαλύτερο και ακριβότερο. Εδώ είναι που χρειάζεται να αναφέρουμε ότι οι τιμές του νέου Compass ξεκινούν από τα €25.900 για τη βενζινοκίνητη έκδοση με τον 1.4 Turbo των 140 ίππων. Η τετρακίνητη έκδοση με τονδίλιτρο κινητήρα diesel και το αυτόματο 9άρι κιβώτιο ξεκινά από τα 41.400 ευρώ.

Γνήσιο Jeep

Οι περισσότεροι νομίζουν ότι τα νέα μοντέλα έχουν γίνει «φλώρικα» και ότι δεν μπορούν να κινηθούν ικανοποιητικά σε εκτός δρόμου διαδρομές. Εδώ απαντάμε ότι κάνουν λάθος, τουλάχιστον για τα Jeep. Η τετρακίνηση του Compass, αλλά και του Renegade, είναι υπερβολικά δύσκολο να σε προδώσει και κυριολεκτούμε. Με τον περιστροφικό διακόπτη, που βρίσκεται στην κονσόλα, μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα από άσφαλτο, λάσπη, άμμο και χιόνι και η ρύθμιση του πολύδισκου συμπλέκτη αλλάζει συμπεριφορά και μάλιστα μπορεί να δοθεί στιγμιαία έως και το 100% της ροπής σε έναν μόνο τροχό, προκειμένου να αποκτήσουν και οι υπόλοιποι τροχοί πρόσφυση.

Για ποιους?
Το
Compass είναι για εκείνους που θεωρούν το Renegade μικρό και θα ήθελαν κάτι περισσότερο premium. Σαν πακέτο, είναι πολύ ολοκληρωμένο και, όταν η τιμή της βασικής έκδοσης είναι λίγο πιο ακριβή από ένα καλό Renegade, δεν είναι και λίγοι αυτοί που θα το σκεφτούν δεύτερη φορά. Η εμφάνισή του, ειδικά με τη διχρωμία λευκό-μαύρο, θυμίζει πολύ ακριβότερες κατασκευές και ο υπερπλήρης εξοπλισμός του δεν θα σας αφήσει ακάλυπτους σε κανέναν τομέα. Θα επανέλθουμε σύντομα και με τις εκδόσεις βενζίνης. Μείνετε συντονισμένοι!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ JEEP COMPASS 2.0 MULTIJET AWD AUTO 170 PS
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ
1.4T 140PS FWD SPORT: €25.900
ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ: €41.400

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ από χυτοσίδηρο, κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 1ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

ΘΕΣΗ Εμπρός, εγκάρσια

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.956

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 83 x 90,4

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 16,5:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Common rail έμμεσου ψεκασμού, turbo μεταβλητής γεωμετρίας

ΒΑΡΟΣkg 1.619

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ Αυτόματη τετρακίνηση Active Drive

ΚΙΒΩΤΙΟ Αυτόματο 9 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ Με σύστημα Jeep Active Drive

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα McPherson, τηλεσκοπικά αμορτισέρ, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ Πολλαπλών συνδέσμων, τηλεσκοπικά αμορτισέρ, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι 305mm

ΠΙΣΩ Δίσκοι 278mm

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ 7Jx17in

ΕΛΑΣΤΙΚΑ 225/60 R17

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 170/4.000

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 38/1.750

0-100km/h 10,1sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h 190

Εκπομπές CO2

C02 (gr/km) 148

Μέση κατανάλωση

Ονομαστική (lt/100km) 5,7

Δοκιμής (lt/100km) 7,8

 

Αρθρογράφος

 

Ετοιμάζεται το νέο Mercedes-Benz eSprinter

Ετοιμάζεται το νέο Mercedes-Benz eSprinter

Η Mercedes-Benz Vans ανακοινώνει τη νέα πλατφόρμα «Electric Versatility Platform» για την επόμενη γενιά του eSprinter.