Kia Sportage 1,6T-GDi GT Line 177ps

Kia Sportage 1,6T-GDi GT Line 177ps

Και πλήρες και κουκλί!

Το Sportage είναι το μοντέλο της ΚΙΑ το οποίο αποτελεί πάνω από το 1/4 των πωλήσεων της φίρμας στην Ευρωπαϊκή αγορά. Η τέταρτη και πιο όμορφη γενιά του μοντέλου κατασκευάζεται στην Zilina της Σλοβακίας και είναι σχεδιασμένο στο ΚΙΑ European design studio της Φρανκφούρτης σε συνεργασία με το κεντρικό στούντιο της Namyang στην Κορέα, αλλά και το studio Irvine στην California. Το αποτέλεσμα είναι ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό παρουσιαστικό, με τη φαρδιά «tigernose» μάσκα και το μεγάλο άνοιγμα στον προφυλακτήρα, αλλά και με τις όμορφες γραμμές του αμαξώματος και τα μοντέρνα φώτα ειδικά στην έκδοση GTLine της δοκιμής, με τις μεγάλες ζάντες των 19in, τα μαύρα γυαλιστερά διακοσμητικά πλαστικά και το λευκό μεταλλικό χρώμα. Είναι πραγματικά πανέμορφο. Δείχνει μεγαλύτερο απ’ ότι είναι, με μήκος 4.480mm, πλάτος 1.855mm, μεταξόνιο 2.670mm, ύψος 1,635mm και χωρητικότητα χώρου αποσκευών 503lt, με χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και διπλό πάτωμα που σου  παρέχει τη δυνατότητα να έχεις κρυμμένα αντικείμενα χωρίς τη χρήση της εταζέρας. Η ποιότητα των υλικών δεν έχει τίποτα να ζηλέψει ακόμα και από πολύ ακριβότερα αυτοκίνητα, με το οδηγοκεντρικό ταμπλό, τα μαλακά πλαστικά, την οθόνη των 8in του συστήματος ΗΜΙ και την ιδιαίτερα αναβαθμισμένη ηχομόνωση να δίνουν στο μεσαίο SUV τον αέρα μεγαλύτερης κατηγορίας και τιμής αυτοκινήτου. Έχει αποσπάσει 5 αστέρια στις δοκιμές του Euro NCAP και -εκτός των συστημάτων ευστάθειας Vehicle Stability Management (VSM) και Electronic Stability Control (ESC)- εξοπλίζεται με Autonomous Emergency Braking (AEB), που φρενάρει το αυτοκίνητο αν εντοπίσει εμπόδιο εμπρός και ενδεχόμενη σύγκρουση, Lane Departure Warning System (LDWS) και Lane Keeping Assist System (LKAS), που βοηθούν τον οδηγό να διατηρήσει τη λωρίδα του και Rear Cross Traffic Alert (RCTA), το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό ότι κάποιο άλλο όχημα ενδέχεται να τον χτυπήσει από πίσω.

 

Δυνατό!

Γενικά, όπου βλέπετε έναν κινητήρα ο οποίος υπάρχει και σε άλλο μοντέλο της γκάμας ή ακόμα και στο ίδιο με περισσότερη ισχύ, να ξέρετε ότι περίπου την ίδια θα έχει και στην detuned εκδοχή του και ας δηλώνεται λιγότερο. Ο 1.6 T-GDi του Sportage υπήρχε και στο προηγούμενο Pro Ceed GT, με απόδοση 204Ps και τώρα εδώ είναι κατεβασμένος στα 177Ps, με 27kgm ροπής μεταξύ 1.500 και 4.500rpm. Σε αυτές τις περιπτώσεις, λοιπόν, παρατηρείται συνήθως οι κινητήρες να είναι αρκετά δυνατότεροι από τη δηλωμένη ισχύ του εργοστασίου και είμαι σίγουρος ότι και εδώ συμβαίνει κάτι τέτοιο, μιας και το δικίνητο SUV με βάρος 1.530kg έκανε 0-100 σε 7,9sec! αντί για τα 9,2secπου δηλώνει η ΚΙΑ! Αυτός είναι χρόνος από hot hatch προηγούμενης γενιάς και δεν νομίζω ότι μπορεί να επιτευχθεί με 177Ps μόνο. Ουδέν καλόν όμως αμιγές κακού, μιας και η μέση κατανάλωσή του κυμάνθηκε στα 9,5lt/100km σε κανονικές συνθήκες και δεν αναφέρω πόσο έφτασε σε μία διαδρομή που έκανα γρήγορα για να δω τη συμπεριφορά του, γιατί δεν είναι αντιπροσωπευτικό και θα ήταν άδικο να υπάρχει αυτός ο αριθμός στο κείμενο. Αυτό είναι κάτι λογικό όμως από ένα ψηλό, βαρύ όχημα που κάνει το 0-100km/h σε λιγότερα από 8sec. Εντάξει, είπαμε, μονά-ζυγά δικά μας δεν γίνεται.

Οδηγώντας το  KΙΑ Sportage, εκτός από τις πολύ καλές επιδόσεις από στάση για όχημα του είδους, θα εκπλαγείς από την εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία και το μεγάλο εύρος απόδοσης του μοτέρ. Ο λεβιές ταχυτήτων έχει μικρές διαδρομές και εύκολο κούμπωμα ακόμα και στις γρήγορες αλλαγές, ενώ το τιμόνι του, με την αρωγή των χαμηλού προφίλ ελαστικών, είναι ζωντανό και άμεσο. Εκεί όμως που πληρώνεις το τίμημα αυτής της ζωντάνιας είναι στην άνεση, που δεν είναι κακή μιας και συνολικά το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικό, αλλά έχοντας οδηγήσει και την έκδοση με τους τροχούς των 17in η διαφορά σε άνεση είναι παραπάνω από αισθητή. Είναι πολύ όμορφο με αυτές τις ζάντες, είναι πολύ καλό οδηγικά, αλλά δεν περνάει τις λακκούβες όπως το άλλο, που δεν τις υπολογίζεις καν και δεν κάνεις ελιγμό να τις αποφύγεις. Ίσως αν υπήρχε έκδοση με 18άρες ζάντες, να ήταν η χρυσή τομή. Η ανάρτηση ελέγχει πάντως απόλυτα το μεγάλο και βαρύ αμάξωμα και περιορίζει την κλίση του στις στροφές, αφήνοντας τον οδηγό με ένα οδηγικά ευχάριστο αυτοκίνητο, με «μασίφ» αίσθηση από το πλαίσιο και γεύση απόλυτης σιγουριάς σε διαδρομές με στροφές. Είναι τόσο καλό συνολικά, που σε κάνει να αναρωτιέσαι, αν συνεχίσουν να βελτιώνονται με αυτόν τον ρυθμό τα SUV, τι θέση θα έχουν τα κανονικά sedan και station wagon αυτοκίνητα στην αγορά σε λίγα χρόνια. Βέβαια σε λίγα χρόνια μπορεί όλα αυτά περί επιδόσεων και οδικής συμπεριφοράς να είναι εντελώς άσχετα πράγματα σε μια δοκιμή αυτοκινήτου, όπου πιθανότατα θα μιλάμε για οχταπύρηνους επεξεργαστές, 4K οθόνες και 5G συνδεσιμότητες, αλλά αφού προς το παρόν ακόμα μπορούμε, να αναφέρω ότι το Sportage στην έκδοση GT Line με αυτό το μοτέρ είναι το καλύτερο SUV που μπορούν να σου αγοράσουν τα €28.590 σου.

Είναι πολύ καλό στην άσφαλτο, θα σε πάει παντού στο χώμα, αρκεί να μην προσπαθήσεις να περάσεις από κανένα λασπόλουτρο με τις 19αρες και την κίνηση μπροστά και όταν θα χρειαστεί να κάνεις μια προσπέραση στο εναπομείναν επαρχιακό δίκτυο ή ακόμα και στην εθνική θα εντυπωσιάσει και εσένα και αυτόν που πέρασες. Η δύναμη δεν του λείπει πουθενά, σε κανένα σημείο του στροφόμετρου και η καλή κλιμάκωση του εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου το βοηθά ακόμα περισσότερο. Πραγματικά είναι ένα αυτοκίνητο που όποιος το πάρει θα διαπιστώσει ότι δεν χρειάζεται να έχει και δεύτερο πουθενά. Ούτε στο ταξίδι ούτε στις διακοπές ούτε καν στην πόλη. Τα κάνει όλα και σε καλή τιμή.    

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ


ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €22.290

ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ: €28.590

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 

Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο.

Χωρητικότητα : 1,591 cc

Διάμετρος x Διαδρομή (mm): 77.0 x 85.4

Σχέση συμπίεσης: 10.0:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, turbo

Βάρος(kg): 1530

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης

Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική ράβδος

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ιπποδύναμη  (Ps/rpm): 177 ps / 5,500

Ροπή (kgm/rpm): 27 / 1,500-4,500

0-100km/h (sec): 9,2

Τελική Ταχύτητα (km/h): 205

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 8J x 19in

Ελαστικά:  245/45 R19

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km):       170-175

 

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km):  7,6

Δοκιμής (lt/100km):    9,5 

 

Αρθρογράφος

 

Τα πρώτα σκίτσα του νέου Skoda Octavia RS iV

Τα πρώτα σκίτσα του νέου Skoda Octavia RS iV

Τα επίσημα σκίτσα που έδωσε στη δημοσιότητα η Skoda αποκαλύπτουν την κορυφαία σπορ έκδοση της τέταρτης γενιάς Octavia.