Mazda MX-5 NC 1.8lt Supercharger Time Attack 262Ps

Mazda MX-5 NC 1.8lt Supercharger Time Attack 262Ps

Ο Νίκος είναι τυχερός. Έχοντας ήδη στην κατοχή του ένα Ford Focus RS Mk III, το οποίο, αν και είναι το καθημερινό του όχημα, του έχει τοποθετήσει μία KW Clubsport ανάρτηση για να μπορεί να το βάζει στην πίστα, ήθελε ένα επιπλέον αυτοκίνητο καθαρά και μόνο για time attack. Το ιδανικό γι’ αυτόν όχημα είναι ένα Mazda MX-5, αφού πάντα του άρεσε σαν σχήμα και επιπλέον γνώριζε ότι είναι ένα άκρως ικανό σπορ αυτοκίνητο. Ο Νίκος έχει σαν σκοπό να συμμετέχει σε τέσσερα με πέντε track-days τον χρόνο, οπότε το ΜΧ-5 του το ήθελε αποκλειστικά γι’ αυτή τη χρήση.

Άμα ψάχνεις…

…και είσαι και τυχερός κιόλας, βρίσκεις τρελή ευκαιρία! Βέβαια δεν είναι απλά τυχερός, είναι κωλόφ@ρδος, αφού το διάστημα που έψαχνε τις αγγελίες στο car.gr υπήρχε προς πώληση ένα από τα πιο ολοκληρωμένα MX-5 NC στη χώρα μας. Φυσικά δεν έχασε χρόνο και αγόρασε αμέσως το NC 1.8lt που βλέπετε εδώ. Σίγουρα όλοι σας έχετε «κάψει» άπειρες ώρες στο car.gr κοιτάζοντας και ψάχνοντας αγγελίες και δεν είναι λίγες οι φορές που βλέπετε ένα αυτοκίνητο που φοράει τη μάνα του και τον πατέρα του από aftermarket, θα γκρινιάξατε όμως για την αυξημένη τιμή που ζητάει ο εκάστοτε ιδιοκτήτης. Ο Νίκος όμως δεν είναι από αυτούς τους τύπους. Διάβασε προσεκτικά το τι ακριβώς φοράει το αυτοκίνητο, ήξερε για ποια χρήση το είχε φτιάξει ο προηγούμενος ιδιοκτήτης και το αγόρασε άμεσα. Και πολύ καλά έκανε. Το αυτοκίνητο είναι τρομερά ψαγμένο, με άπειρα ποιοτικά (και φυσικά ακριβά) aftermarket και φυσικά άξιζε μέχρι και το τελευταίο cent της τιμής του.

Πίστα και μόνο πίστα!

Ο προηγούμενος ιδιοκτήτης ήθελε να φτιάξει από την αρχή ένα αυτοκίνητο αποκλειστικά για χρήση εντός πίστας και απευθύνθηκε στους κατάλληλους ανθρώπους. Πέρασε το κατώφλι της PB Motorsport και άφησε τα παιδιά να κάνουν αυτό που ξέρουν καλύτερα. Εκεί το αυτοκίνητο πέρασε άπειρες ώρες είτε στο αναβατόριο είτε στο δυναμόμετρο είτε στην ευθυγράμμιση και βγήκε το αποτέλεσμα που βλέπουμε. Το να φτιάξεις ένα αυτοκίνητο αποκλειστικά για πίστα δεν είναι φυσικά εύκολη υπόθεση. Εκτός βέβαια από μία καλή βάση με μικρό βάρος, που το μικρό διθέσιο μοντέλο της Mazda είναι και τα δύο, χρειάζεται να επιστρατεύσεις και μια μεγάλη σειρά από aftermarket προϊόντα και άπειρες ώρες εργασίας και μελέτης. Η υφασμάτινη οροφή μαζί με τον μηχανισμό της πήγε στην άκρη. Παρέα της έκατσαν όλες οι πλαστικές επενδύσεις από το εσωτερικό. Όλα τα πάνελ κατασκευάστηκαν από την αρχή και αντικατέστησαν τα αντίστοιχα της Mazda. Με άλλα λόγια, έχουμε καινούργιες επενδύσεις στις πόρτες και στο τούνελ μετάδοσης, ενώ από το ταμπλό απουσιάζουν αρκετά πράγματα, όπως το ηχοσύστημα. Το air-condition αφαιρέθηκε, αφού το μεγαλύτερο αλουμινένιο ψυγείο νερού της Koyorad δεν άφηνε επαρκή χώρο για το ψυγείο του κλιματιστικού. Σύντομα θα ακολουθήσει και η αφαίρεση του καλοριφέρ. Πριν την αντικατάσταση των panels είχε προηγηθεί η τοποθέτηση ενός roll-cage τεσσάρων σημείων, κολλητό στους θόλους, το οποίο είναι διπλής διαγωνίου και έχει κατασκευαστεί από τον Νίκο Γιαννόπουλο που έχει έδρα στην Τρίπολη. Το roll-cage, σε συνδυασμό με τις μπάρες ενίσχυσης πλαισίου της Γερμανικής I.L. Motorsport, αύξησαν κατακόρυφα την ακαμψία του διθέσιου roadster. Τα εργοστασιακά δερμάτινα καθίσματα αντικαταστάθηκαν από δύο bucket Sparco EVO II, με ζώνες έξι σημείων. Στο ταμπλό θα συναντήσουμε πλέον μερικά όργανα της ΑΕΜ που περιλαμβάνουν πυρόμετρο, μπαρόμετρο και όργανο θερμοκρασίας λαδιού, ενώ πίσω ακριβώς από το τιμόνι της Sparco έχει τοποθετηθεί το shift-light της Eclipse.

Πιστάδικο χωρίς σωστή ανάρτηση φυσικά και δεν γίνεται. Τι καλύτερο λοιπόν από το coilover κιτ της Ohlins DFV, στο οποίο έγινε revalve από τον Βασίλη Περιστερίδη, με τα ελατήρια που χρησιμοποιήθηκαν να είναι στα 9kg/mm για τον πίσω άξονα και στα 7kg/mm για τον μπροστά. Παράλληλα τοποθετήθηκαν ρυθμιζόμενες αντιστρεπτικές της NoPro και μπήκαν -κυριολεκτικά- παντού τα μαύρα σινεμπλόκ πολυουρεθάνης της Powerflex. Αφού μπήκαν και οι μπάρες θόλων εμπρός και πίσω της I.L. Motorsport, έγινε corner weighting στο αυτοκίνητο και φυσικά ευθυγράμμιση. Πλέον το βάρος του αυτοκινήτου φτάνει τα 1.090kg, οπότε δεν κρίθηκε αναγκαίο να τοποθετηθούν μεγαλύτεροι δίσκοι στα φρένα, ενισχύθηκαν όμως με τακάκια της Gloc Racing και με σωληνάκια υψηλής της Goodridge. Επίσης, τοποθετήθηκαν στον μπροστά προφυλακτήρα αεραγωγοί της Goodwin Racing, εκεί που κάποτε βρίσκονταν οι προβολείς ομίχλης, οι οποίοι φροντίζουν να στέλνουν αέρα στα φρένα. Οι επεμβάσεις στο αμάξωμα ολοκληρώνονται με την τοποθέτηση της αεροτομής GTC 200 της APR, η οποία κατά τη διάρκεια της φωτογράφισης είχε αφαιρεθεί για να μην τραβάει τα βλέμματα. Παράλληλα, μιας και πλέον είχε αφαιρεθεί η εργοστασιακή υφασμάτινη κουκούλα, μπήκε ένα -Mazda- ΟΕΜ hardtop και την εικόνα στο εξωτερικό ολοκληρώνει το carbon spliter της NoPro στον μπροστά προφυλακτήρα, οι APR F1 καθρέφτες και τα side skirts της MazdaSpeed.

Σαν κάτι να έχω ξεχάσει…

Α, ναι! Ο κινητήρας! Τελικός στόχος ήταν να μπει το κιτ μηχανικού φυγοκεντρικού κομπρέσορα  της KraftWerks, το οποίο συνδυάστηκε με 75mm τροχαλία χάρη στην οποία σηκώνει 0,9bar πίεσης στις 7.000rpm. Το κιτ είναι πλήρες και περιλαμβάνει κομπρέσορα Rotrex C30-84, μπεκ καυσίμου των 550cc/min, τα οποία όμως αντικαταστάθηκαν από ένα set ακόμα μεγαλύτερα της DW που έχουν 800cc/min παροχή, καθώς και αλλάχθηκε η αντλία καυσίμου με μία ΑΕΜ των 340lt/h. Το κιτ περιλαμβάνει επιπλέον intercooler, όλες τις απαραίτητες σωληνώσεις και τα κολάρα, φιλτροχοάνη, ακόμα και ψυγείο λαδιού. Ο κινητήρας, από την άλλη, προετοιμάστηκε με σφυρήλατα πιστόνια της CP και μπιέλες της K1 και τοποθετήθηκε αγωνιστικό βολάν που ζυγίζει 3,6kg, κατασκευασμένο από την Flyin Miata. Η πολλαπλή εξαγωγής 4-2-1, όπως και το υπόλοιπο σύστημα εξαγωγής των 63mm που χρησιμοποιεί ένα τελικό καζανάκι, έχουν κατασκευαστεί από την Ninos Exhaust. Για τη διαχείριση του κινητήρα, η KraftWerks προσφέρει μία μονάδα της EcuTek σαν επιλογή, αλλά εδώ η PB Motorsport τοποθέτησε την MS3 της MS Labs, την οποία ανέλαβε ο Άγγελος Παπαηλίας της AP+ Power. Στη μετάδοση θα συναντήσουμε πλέον ένα εξάρι κιβώτιο από το δίλιτρο NC, το οποίο έχει τελική σχέση μετάδοσης 4.44:1 χάρη σε ένα κοντύτερο κορωνοπήνιο της FGR και συνδυάστηκε με μπλοκέ διαφορικό 1.5way της Cusco, το Type RS.

Μετρήσεις;

Γιατί όχι; Μπορεί ο προσανατολισμός του αυτοκινήτου να είναι ξεκάθαρα η πίστα και οι χρόνοι μέσα σε αυτήν, αλλά ο Νίκος δεν είπε όχι για να δούμε και τι μπορεί να κάνει στην ευθεία. Από την αρχή, βέβαια, μας το ξεκαθάρισε ότι ούτε τον πολύ-ενδιαφέρουν οι χρόνοι στην ευθεία, αλλά και ότι είναι η πρώτη φορά που κάνει εκκίνηση για χρόνο στα 400 μέτρα με το ΜΧ-5 του. Χάρη στο supercharger kit, ο κινητήρας αποδίδει πλέον 262,8Ps και 29,4kgm ροπής στις 6.000rpm. Από τις 3.000rpm και πάνω, ο κινητήρας έχει περισσότερα από 20kgm ροπής διαθέσιμα, ενώ από τις 4.200rpm και μετά, πάνω από 25kgm. Βρήκα αρκετά ενδιαφέρον να συγκρίνω τους χρόνους του Νίκου με το ΜΧ-5 NC 2.5lt του Γιάννη, που είχαμε μετρήσει μερικούς μήνες πριν. Του Γιάννη, που έχει και διαφορετικό προσανατολισμό, ήταν πιο γρήγορο στις επιδόσεις από στάση και αυτό οφείλεται και στο γεγονός ότι ο Γιάννης μετράει πολλές εκκινήσεις στο ενεργητικό του, οπότε δεν θα συγκρίνω αυτούς τους χρόνους, αλλά τις επιδόσεις με ρεπρίζ και σχέση, καθώς και με . Ο Γιάννης, με το 2.5lt, θέλει με σχέση 3,4sec για να επιταχύνει από τα 50km/h μέχρι τα 80km/h, ενώ ο Νίκος μόλις 2,79sec, ενώ για το 80-110km/h ο Γιάννης θέλει 3,34sec, τη στιγμή που ο Νίκος αρκείται στα 2,46sec. Εξίσου μεγάλη είναι και η διαφορά με σχέση για το 60-160km/h, όπου ο Γιάννης κάνει 13,11sec, ενώ ο Νίκος 11,16sec, αλλά και στο 100-200km/h, με το ατμοσφαιρικό 2,5lt να θέλει 22,44sec και το κομπρεσοράτο 17,86sec. Πριν αρκετά χρόνια και συγκεκριμένα στο τεύχος #010 είχαμε μετρήσει και δοκιμάσει ένα NC με 1.8lt που φορούσε ένα κιτ turbo της BBR, το οποίο απέδιδε 246Ps, που και αυτό μένει πίσω στις ρεπρίζ σε σχέση με του Νίκου, με για το 50-80km/h θέλει 3,29sec, ενώ για το 80-110km/h θέλει 2,77sec και για το 60-160km/h, 11,88sec.

Αρκετά με τις ευθείες όμως!

Όπως είπαμε, ο σκοπός ύπαρξης του ΜΧ-5 του Νίκου είναι η πίστα και σε μία αναγνωριστική και χαλαρή βόλτα στις Σέρρες γύρναγε στο 1:35 περίπου, ενώ στα Μέγαρα στο 1:08. Όταν ο Νίκος μάθει καλά το αυτοκίνητο είναι σίγουρο ότι οι χρόνοι θα κατέβουν αρκετά. Στο δρόμο, η οδήγηση με το ΜΧ-5 δεν είναι και τόσο εύκολη υπόθεση, αφού σε επιτόπιους ελιγμούς ακούς την έντονη εμπλοκή του διαφορικού, ενώ η ανάρτηση χοροπηδάει σε λακκούβες και σαμαράκια, πράγμα όμως λογικό για ένα αυτοκίνητο, που δεν ξέρω αν σας το έχω πει, αλλά έχει φτιαχτεί μόνο για την πίστα!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.798cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 83mm x 83,1mm

Σχέση συμπίεσης: 10,8:1

CP σφυρήλατα έμβολα

K1 σφυρήλατες μπιέλες

DW μπεκ καυσίμου 800cc/min

KraftWerks Supercharger κιτ

Φυγοκεντρικός συμπιεστής  Rotrex C30-84

Flyin Miata αγωνιστικό βολάν

Koyorad αλουμινένιο ψυγείο νερού

Nino Exhaust πολλαπλή εξαγωγής 4-2-1

Nino Exhaust σύστημα εξαγωγής 60mm

ΑΕΜ αντλία καυσίμου 340lt/hr

I.L. Motorsport βάσεις κινητήρα

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

NC 2.0lt κιβώτιο ταχυτήτων

Cusco Tpe RS 1.5 way μπλοκέ διαφορικό

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Ohlins DFV coilover kit

NoPro ρυθμιζόμενες ζανφόρ

Powerflex Black Series σινεμπλόκ

I.L. Motorsport μπάρα θόλων εμπρός

I.L. Motorsport μπάρα θόλων πίσω

 

ΑΜΑΞΩΜΑ

Sparco EVO II GRT bucket καθίσματα

Sparco ζώνες έξι σημείων

Custom roll-cage 4 σημείων

Custom πάνελ θυρών

Custom πάνελ ταμπλό

Sparco τιμόνι

Eclipse shift-light

ΑΕΜ a/f ratio

AEM μπαρόμετρο

ΑΕΜ πυρόμετρο

ΑΕΜ θερμοκρασία λαδιού

APR GTC 200 αεροτομή

APR F1 καθρέφτες

MazdaSpeed πλαϊνές ποδιές

ΟΕΜ hardtop

NoPro carbon spliter

Bonnet louver

I.L. Motorsport μπάρες ενίσχυσης αμαξώματος

ΦΡΕΝΑ

GLoc Racing τακάκια

Goodridge σωληνάκια αεροπορικού τύπου

Goodwin Racing αεραγωγοί φρένων

 

ΤΡΟΧΟΙ

Rota Titan 8Jx17in ζάντες

Nankang AR1 235/40 ελαστικά

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο DynoMite της PB Motorsport

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 262,8/6.800

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 29,43/6.000

Stage 3

109%

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 3,41

0-80                 4,71

0-100               6,77

0-120               9,27    

0-140               11,99

0-160               16,04

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,62     @        48,27

60        4,91     @        82,03

100      6,55     @        97,70

200      9,76     @        123,80

400      14,87   @        153,84

 

Roll με 2α ΚΜ/Η             SEC

60-120             5,1

60-160             11,16

60-200             20,89

100-200           17,86

ΡΕΠΡΙΖ 3ης

KM/H                            SEC

50-80                              2,79

80-110                            2,46

Tuned by

PB Motorsport

2ο χλμ Λ. Μαρκοπούλου - Παιανίας

Παιανία

Τηλ.: 211 214 6286

E-mail: info@pb-motorsport.com

Site: pb-motorsport.com

 

Αρθρογράφος

 

Ford Kuga Plug-In Hybrid ST-Line 225Ps

Ford Kuga Plug-In Hybrid ST-Line 225Ps

Η Ford με το νέο Kuga Plug-in Hybrid ST-Line παραδίδει μαθήματα τεχνολογίας, αλλά και εξαιρετικά χαμηλής κατανάλωσης!