Mazda RX-8 Renesis Turbo 382WHP

Mazda RX-8 Renesis Turbo 382WHP

Η Κρήτη ποτέ δεν μας έχει απογοητεύσει. Υπάρχουν μερικά «καλόπαιδα» εκεί κάτω που εδώ και χρόνια δεν σταματούν να μας εκπλήσσουν με τα project που ετοιμάζουν στο δρόμο, αλλά και στις πίστες. Το συγκεκριμένο RX-8 το θυμάμαι πριν χρόνια να κονταροχτυπιέται με το κίτρινο S3 20VT του MaikS3 (για όσους θυμούνται…) και πρόκειται για ένα από τα πρώτα που έγιναν turbo στην Ελλάδα. Γνωστός ως «Νονός», ο Μανώλης ήταν από τους πρώτους που έδωσαν στο RX-8 αυτό που του έλειπε. Παραπάνω δύναμη!

Παρεξηγημένο αυτοκίνητο

Δεν ξέρω αν ήταν τυχερή η Mazda ή όχι με το RX-8. Με το που βγήκε στην αγορά γνώρισε τεράστια αναγνώριση από τον κόσμο, ανάλογη της επιτυχίας, όμως, ήταν και η κακή κριτική που δέχθηκε στη συνέχεια από σχεδόν όλους τους ιδιοκτήτες που άρχισαν να παραπονιούνται για την υψηλή κατανάλωση καυσίμου (και λαδιού) και για τα προβλήματα μακροχρόνιας αξιοπιστίας του Renesis. Ναι, το RX-8 είναι ένα περίεργο, ένα «ειδικό» αυτοκίνητο που απαιτεί και τους αντίστοιχα προσεκτικούς και ψαγμένους ιδιοκτήτες. Στη δική μας περίπτωση, κατά τη βελτιωτική δηλαδή οδό, την ευθύνη την έχει ο κάθε βελτιωτής που αποφασίζει να βάλει χέρι σε κάτι που δεν κατέχει 100%. Ο Μανώλης τα γνωρίζει καλά αυτά, γιατί ήταν από τους πρώτους που τούρμπισαν τον 4port Renesis με κωδικό 13B-MSP, παρόλα αυτά, δεν το μετανιώνει ούτε λεπτό!

Θα φταίει το νερό εκεί στην Κρήτη…

Δεν έχει περάσει και λίγα το 8άρι του Μανώλη, όπως είπαμε και παραπάνω ήταν από τα πρώτα τουρμπάτα που κυκλοφόρησαν στη χώρα μας. Ξεκίνησε με την εξωτερική εμφάνιση μόλις μετά από κανένα μήνα αφότου πήρε το αυτοκίνητο, στο εξάμηνο το είχε ήδη τουρμπίσει με το γνωστό Τ618Ζ kit της GReddy, που δεν ήταν αντάξιο των προσδοκιών του, οπότε βγήκε και έγινε GT3076R, το οποίο και κράτησε για τουλάχιστον 6 χρόνια. Πολλά δεν είναι 6 χρόνια με το ίδιο Setup; Ξαναμπήκε στη διαδικασία να πάει σε ακόμα μεγαλύτερο setup. Σε όλη τη διάρκεια του βελτιωτικού ταξιδιού με το 8άρι αντιμετώπισε αρκετές δυσκολίες, γιατί,  όταν είσαι από τους πρώτους που κάνουν ένα τέτοιο project, θα είσαι και ο πρώτος που θα έρθει αντιμέτωπος με το λεγόμενο “troubleshooting”. Το αυτοκίνητο του Μανώλη, εν γνώσει του, έγινε αρκετές φορές πειραματόζωο έως ότου δοκιμαστούν διάφορες λύσεις και πετύχουν ένα σωστό αποτέλεσμα. Παρόλα αυτά, αλλάζει για 3η φορά setup, ενώ ετοιμάζει και ένα R3, τούρμπο πάλι. Κουβαλάει τρέλα ο άνθρωπος λέμε!

Τον τρώει ο….

Μετά από έξι χρόνια, λοιπόν, ο Μανώλης μπήκε ξανά στο τρυπάκι να πάει το «ρο-χι» ένα σκαλί παραπάνω, αυτή τη φορά όμως ήταν προετοιμασμένος. Πριν κάνει οποιαδήποτε κίνηση, μίλησε πρώτα με τον Γιάννη Μότη, τον προγραμματιστή του και του εξήγησε τι έχει στο μυαλό του. Είναι γνωστό ότι οι ρότορες θέλουν μεγάλα τούρμπο για να αδειάζει γρήγορα ο χώρος καύσης, η Garrett GTX3582R Gen I όμως παραείναι μεγάλη, χρειάζεται υποδομή για να λειτουργήσει σωστά το γαϊδούρι αυτό. Ξεκινάμε με τον κινητήρα που δεν έγινε κάποια αλλαγή από το προηγούμενο setup, η Tuning Zone είχε κάνει το “Street Port” άνοιγμα στις θυρίδες του κινητήρα, ενώ άλλαξε και τα εργοστασιακά μαχαίρια με νέα ενισχυμένα custom. Η αρχή του project έγινε με το χταπόδι που έπρεπε να κατασκευαστεί για να κάτσει πάνω το νέο turbo. Αυτό το ανέλαβε η Fotaras Extreme Tuning, που, μαζί με το χταπόδι, έφτιαξε την ολόσωμη εξάτμιση 80mm με δύο τελικά καζανάκια και τις σωληνώσεις για το front mount intercooler της Autobahn88. Για να γίνει λοιπόν όλο αυτό λειτουργικό, ο Γιάννης Μότης συνεργάστηκε με τον Αλέκο Τζιάκη για να φτιάξουν το σύστημα καυσίμου του RX-8. Τα δύο primary μπεκ είναι της FIC, με παροχή 850cc/min, με τα secondary να τροφοδοτούν 1.200cc/min και αμφότερα πατάνε πάνω σε μία χειροποίητη μπεκιέρα, που κατασκεύασε ο Αλέκος, με τεράστιες παροχές, η όποια φαίνεται και στις φωτογραφίες. Το καύσιμο σπρώχνει μία Bosch Motorsport αντλία από ένα χειροποίητο ντεπόζιτο καυσίμου (χωρητικότητας 4lt) που βρίσκεται στο πορτμπαγκάζ, που τροφοδοτείται από το εργοστασιακό ρεζερβουάρ και την εργοστασιακή αντλία 255lt/h, σε συνεργασία με έναν ρυθμιστή πίεσης καυσίμου της AEM. Δουλειά με παράλληλο εγκέφαλο δεν υπήρχε περίπτωση να γίνει. Φοράει τον F-CON PRO V της HKS, ρυθμισμένο φυσικά από τον Γιάννη Μότη και την J.P. Motis Service & Tuning. Με την πίεση ρυθμισμένη μόλις στο 0,8bar, απέδωσε 382wHp στο δυναμόμετρο DynoJet του Λάμπρου Στρατή. Για να σηκώσει πάνω από 1bar, θα πρέπει να αλλάξει την πλαστική πολλαπλή εισαγωγής, κάτι που θα έκανε μέχρι να βγει το αυτοκίνητο στις σελίδες του περιοδικού.

#menoume_spiti

Δυστυχώς, όμως, έσκασε μύτη αυτός ο Covid-19 και μπήκε ένα φρένο στο Project και αναγκαστήκαμε να αρκεστούμε στις μετρήσεις που είχαμε κάνει με 0,6bar πίεσης όταν είχαμε κάνει τη φωτογράφιση του RX-8, τον Αύγουστο του ’19, μέσα στο κατακαλόκαιρο, με τη θερμοκρασία να ξεπερνάει τους 36ο C. Φυσικά και είχαμε σκοπό να το ξαναμετρήσουμε τώρα που θα ανέβαινε να ρυθμίσει με full πίεση, αλλά…αλλά… Στις μετρήσεις αυτές χρειάστηκε για το τετρακοσάρι 13,65sec με σχεδόν 175km/h έξοδο και 2,5sec για το 18άρι. Αν οι συνθήκες ήταν καλύτερες, τα νούμερα θα ήταν εντελώς διαφορετικά, πού πας καλοκαιριάτικα στην Κρήτη για μετρήσεις, θα μου πεις τώρα...

Υπολογίζει να ξεπεράσει τα 500Ps

Αυτός είναι και ο στόχος του project, αφού η υποδομή υπάρχει, το κιβώτιο 5 σχέσεων που διαθέτει -μάλλον- αντέχει, το carbon kit συμπλέκτη της Exedy με carbon δίσκο και ελαφρωμένο βολάν -μάλλον- αντέχει, ενώ επιπρόσθετα έχει κοντύνει και τη διαδρομή του επιλογέα με το Short-Shifter της RE-Amemiya. Δουλειά έχει γίνει και στο στήσιμο με την ανάρτηση coilover B16 της Bilstein, με ενισχυμένες βάσεις κινητήρα, κιβωτίου και διαφορικού, ενώ φοράει και τις μπάρες θόλων τις GReddy. Ακόμα αλλαγές έχουν γίνει και στα φρένα, με διαιρούμενους χαρακτούς δίσκους της NEX μαζί με τις εξαπίστονες δαγκάνες από την ίδια εταιρεία για τα μπροστινά φρένα, με αεροπορικού τύπου σωληνάκια και μπρος και πίσω. Οι ζάντες είναι από την RS-Wheels και είναι 19in. Το μόνο που χρειάζεται είναι να σηκώσει πίεση για να δει τι μπορεί να κάνει, ενώ ήδη υπάρχει file έτοιμο για χρήση αγωνιστικής βενζίνης.

Γιατί τόσο πείσμα με τον Renesis;

Όλη αυτή η τρέλα, απ’ ό,τι μου διηγήθηκε, προέρχεται από τους φίλους και γνωστούς του, που του είπαν ότι δεν θα καταφέρει τίποτα αξιόλογο με αυτόν τον κινητήρα. Το RX-8 σαν αυτοκίνητο το λάτρεψε και δεν μπορούσε να δεχθεί αυτά που του έλεγαν, οπότε πήρε την κατάσταση στα χέρια του και οι πολλές κόντρες που έχει κάνει στην Κρήτη δεν τον έχουν διαψεύσει για την επιλογή του. Κόπιασε για να φτάσει μέχρι εδώ, όμως σε καμία περίπτωση δεν το έχει μετανιώσει. Ετοιμάζει, όπως είπα, και ένα R3 με το ίδιο περίπου setup, ήδη κανονίσαμε το συγκριτικό!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.308cc

Διάμετρος x Διαδρομή:  -

ΣχέσηΣυμπίεσης: 10,0:1

13B-MSP Street port by Tuning Zone

Garrett GTX3582R Gen I

Autoban88 Intercooler

GReddy Airinx φίλτρο αέρα

ΤiAL 60mm external wastegate

Bosch 044 αντλία καυσίμου

Custom ντεπόζιτο

AEM ρυθμιστής πίεσης καυσίμου

Μπεκ FIC 2x1.400cc/min και 2x850cc/min

Custom Μπεκιέρα Tziakis Service

Custom ολόσωμη εξάτμιση 80mm Fotaras Tuning Extreme Customs

Custom σωληνώσεις intercooler Fotaras Tuning Extreme Customs

GReddy Type-RS σκάστρα

GReddy δοχεία αναθυμιάσεων

Unorthodox τροχαλίες

HKS F-CON Pro V By J.P Motis Service and Tuning

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Short-Shift RE-Amemiya

Greddy Carbon kit

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Bilstein B16 Coilover Kit

 

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μπάρα θόλων Greddy

Ενισχυμένες βάσεις κινητήρα κιβωτίου και διαφορικού

 

ΦΡΕΝΑ

Μπροστινό kit NEX με εξαπίστονες δαγκάνες και διαιρούμενους δίσκους

Σωληνάκια υψηλής πίεσης μπρος-πίσω

 

ΤΡΟΧΟΙ

RS-Wheels 9Jx19in μπροστά – 10Jx19in πίσω

Yokohama Advan AD08R 235/30 μπροστά 255/35 πίσω

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

Wangan-Neodesign μπροστά προφυλακτήρας

Carbon τρύπα εισαγωγής αέρα

AutoExe sideskirts

MazdaSpeed πίσω προφυλακτήρας

Seibon Carbon καπό

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

SRTI DSD Serier μπαρόμετρο

GReddy Profec-B Boost Controller

Phormula Knock Analyser KS4

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 2,99

0-80                 4,14

0-100               6,06

0-120               7,51    

0-140               9,05

0-160               11,62

0-180               14,44

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,51     @        50,94

60        4,67     @        84,75

100      6,22     @        102,75

200      9,16     @        141,43

400      13,65   @        174,77

 

Αρθρογράφος

 

Η Aston Martin DB12 Volante κάνει το ντεμπούτο της

Η Aston Martin DB12 Volante κάνει το ντεμπούτο της

Η ανοιχτή DB12 έχει 680Ps και μαλακή οροφή με οκτώ στρώματα ύφασμα και 325 km/h τελική ταχύτητα.