MINI Cooper S R56 1.6THP 584wHp

MINI Cooper S R56 1.6THP 584wHp

Παγκόσμιο!

Το MINI Cooper S R56 του Βασίλη, που ετοιμάζει η EngiTech του Νώντα Θεοδωρή, είναι αυτή τη στιγμή το δυνατότερο Cooper 1.6THP παγκοσμίως, αφού κατάφερε να αποδώσει 584 άλογα στους τροχούς, διατηρώντας το εργοστασιακό μπλοκ. Οκ και με τη βοήθεια μίας GTX3076R Gen II. Και με αρκετή δουλειά ακόμα φυσικά. Όταν ανέβασε στο Facebook ο Νώντας τη δυναμομέτρηση, υπήρξαν άνθρωποι που αμφισβήτησαν το αποτέλεσμα, δεν μπορούσε να το χωρέσει ο νους τους ότι αυτός ο κινητήρας, με αυτό το setup, έβγαλε αυτό το νούμερο στο Mustang της ACE Motorsport, το οποίο μάλιστα θεωρείται και από τα πλέον απαισιόδοξα δυναμόμετρα της Αθήνας.

Μόνο άλογα!

Ο Βασίλης, ο ιδιοκτήτης του MINI, δεν θα κάτσει να σκάσει προκειμένου να κάνει τον απόλυτο χρόνο που να αντιστοιχεί στην «εξωτική» ιπποδύναμη του αυτοκινήτου. Μόνο και μόνο το γεγονός ότι έβγαλε σχεδόν 600 άλογα στους τροχούς και μάλιστα με το αυτοκίνητο να χάνει την πρόσφυση στα ράουλα και να μην σηκώνει τη μέγιστη πίεση, τον ικανοποιεί απόλυτα. Οπότε όσοι από εσάς θα ανατρέξετε κατευθείαν στον πίνακα για να δείτε τις επιδόσεις από στάση και τις ρεπρίζ, μην περιμένετε να δείτε αντιπροσωπευτικά νούμερα. Οι μετρήσεις έγιναν με τη μικρή πίεση (1,9bar), αφού, όπως σας είπα, ο Βασίλης δεν ασχολείται ιδιαίτερα με τις επιδόσεις στο δρόμο. Του αρκεί και μόνο το γεγονός ότι έχει το πιο δυνατό MINI Cooper R56 αυτή τη στιγμή στον πλανήτη. Μπορεί στις δικές μας μετρήσεις να ήταν με σχετικά χαμηλή πίεση, αλλά όταν το είχε μετρήσει μόνος του στη μεγάλη πίεση με Dragy, είχε κάνει 6,13sec για το 100-200km/h, επίδοση που σε καμία περίπτωση δεν την λες και άσχημη. Το αντίθετο μάλιστα! Και σίγουρα η επίδοση αυτή ανταποκρίνεται περισσότερο στην ιπποδύναμη του αυτοκινήτου.

Η δυναμομέτρηση έγινε με 100άρα βενζίνη πρατηρίου και με τη χρήση μεθανόλης από το κιτ ψεκασμού της ΑΕΜ, με τον κόφτη να είναι στις 7.800rpm και την μέγιστη ιπποδύναμη να είναι στα 584wHp στις 7.400rpm, η ροπή να φτάνει τα 58,4kgm στις 5.580rpm, με την πίεση στο turbo να είναι στα 2,6bar και μάλιστα με τους τροχούς να σπινιάρουν πάνω στα ράουλα του δυναμόμετρου της Mustang. Αν υπολογίσετε 12-13% απώλειες μετάδοσης, μιλάμε για περίπου 650Ps στο στρόφαλο! Τρομακτικό νούμερο, έτσι; Σκεφτείτε επίσης ότι αν δεν σπίνιαρε πάνω στα ράουλα, άνετα η ιπποδύναμη θα ξεπερνούσε τα 600 άλογα στους τροχούς…

Tire burner!

Η μετάδοση για την ώρα είναι εργοστασιακή, δεν έχει αλλαχθεί κάτι εκτός από τον συμπλέκτη, ο οποίος είναι ο Stage 3 της Helix Autosport. Και αυτός ήταν και ο δεύτερος λόγος που ο Βασίλης δεν ήθελε να κάνουμε μετρήσεις με φουλ πίεση. Αρκεστήκαμε να το μετρήσουμε με τη μικρή πίεση στο 1,9bar, τόσο από στάση όσο και από ρεπρίζ. Στις μετρήσεις από στάση πάντως μην δώσετε ιδιαίτερη σημασία, αφού τα λάστιχα Extreme VR2 άφησαν αρκετό από το πέλμα τους στην άσφαλτο στις πρώτες τρεις σχέσεις! Σκεφτείτε ότι το σπινιάρισμα ήταν τέτοιο που τα πρώτα 18 μέτρα τα κάναμε σε 3,18sec! Οπότε μπορείτε να καταλάβετε ότι τόσο τα 6,97sec για τα πρώτα 100km/h, αλλά και τα 14,18sec για το 400άρι δεν ανταποκρίνονται στην ιπποδύναμη του αυτοκινήτου. Κάπως καλύτερα ήταν τα πράγματα με τις ρεπρίζ, με το 60-160km/h να γίνεται σε 6,57sec και το 100-200km/h σε 6,97sec. Το MINI του Βασίλη είναι φυσικά φουλ ντυμένο, με ηχοσύστημα, επενδύσεις, καθίσματα πίσω κ.λπ. Επιπλέον είχε παρέα και τα 86kg μου. Επίσης, για να σας προλάβω, ο Βασίλης δεν είναι καριερίστας των φαναριών, οπότε δεν μέτρησε το αυτοκίνητό του με την μικρή πίεση για να μην μαθευτούν οι πραγματικές του επιδόσεις, απλά, όπως είπα και στην αρχή, τον ένοιαζε και τον νοιάζει να έχει το πιο δυνατό MINI Cooper με ΤΗΡ κινητήρα στον πλανήτη, όχι το πιο γρήγορο. Όταν έγραψα ότι ο Βασίλης δεν ασχολείται με τις κόντρες, εννοώ ότι δεν κάθεται σε φάση να μπαίνει σε ομάδες που ασχολούνται με κόντρες και να κανονίζει πατήματα. Αλλά όταν βγαίνει βόλτα και βρει αντίπαλο στον δρόμο, δεν θα πει όχι σε ρολλαριστά ανοίγματα, όπου μέχρι στιγμής δεν έχει βρεθεί ποτέ στη θέση του χαμένου!

Ο δύσκολος δρόμος!

Το MINI Cooper S ήταν το αυτοκίνητο που πάντα ήθελε να έχει ο Βασίλης και ξεκίνησε να το κάνει ως ένα δυνατό, αλλά και όμορφο αυτοκίνητο βόλτας. Για να καταφέρει όμως να έχει το δυνατότερο Cooper με ΤΗΡ κινητήρα, ταλαιπωρήθηκε αρκετά, αφού άλλαξε δώδεκα συνεργεία μέχρι να βρει τον Νώντα και την EngiTech. Σε κάθε ένα από αυτά τα συνεργεία είχε επενδύσει πολλά χρήματα, χωρίς όμως να πάρει το αποτέλεσμα που ήθελε. Ένα από τα συχνά προβλήματα που αντιμετώπισε ο Βασίλης ήταν με τον ιμάντα του δυναμό. Βασικά αυτό το πρόβλημα (μαζί φυσικά με τις αστοχίες σε τεντωτήρα και καδένα χρονισμού...) το αντιμετωπίζουν όλα τα ΤΗΡ, ιδιαίτερα σε μεγάλα στάδια βελτίωσης, όπου σε υψηλές πιέσεις και φορτία, κόβεται ο ιμάντας του δυναμό. Τη λύση την βρήκε ο Νώντας και μάλιστα έλυσε το πρόβλημα μέσα σε μία μόλις ήμερα, όταν αντικατέστησε τον εργοστασιακό ιμάντα με έναν ενισχυμένο της HKS και κάνοντας μια δική του κατεργασία στην τροχαλία του στροφάλου. Αυτό που έκανε, έδωσε στον Βασίλη να καταλάβει ότι ο Νώντας ξέρει καλά αυτά τα μοτέρ και αποφάσισε να τον εμπιστευτεί τυφλά και να βγει το αποτέλεσμα που βλέπετε στις σελίδες του περιοδικού μας. Σκεφτείτε ότι από τότε έχει κάνει πάνω από 6.000km, με τις πιέσεις να φτάνουν ακόμα και στα 2,8bar και τα πάντα να λειτουργούν όπως πρέπει.

Στο δρόμο για την κορυφή

Ο κινητήρας τώρα ενισχύθηκε με σφυρήλατα πιστόνια της CP-Carrillo, τα οποία είναι oversize κατά 0,5mm, με αποτέλεσμα ο κυβισμός να ανέβει από τα 1.598cc στα 1.619cc και συνδυάστηκαν με μπιέλες και τον στρόφαλο της ZRP. Χρησιμοποιήθηκαν μέταλλα της ACL σε στρόφαλο και μπιέλες και φυσικά μπήκαν παντού βίδες ARP. Το ρεκτιφιέ του κινητήρα το ανέλαβε η Samartzis Machine Shop, ενώ ο Νώντας ασχολήθηκε εκτενώς με την κυλινδροκεφαλή. Αφού την άδειασε, έκανε ροϊκή εξέλιξη σε αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής και αντικατέστησε όλο το valvetrain με τα αντίστοιχα προϊόντα της Supertech. Δηλαδή, βαλβίδες, ελατήρια, οδηγούς και retainers, ενώ παράλληλα μπήκαν νέοι και πιο άγριοι εκκεντροφόροι από την Boubis Cams. Η κυλινδροκεφαλή δέθηκε με τον κορμό με τη βοήθεια της ARP, αφού πρώτα μπήκε μια φλάντζα κεφαλής της Athena, με τη σχέση στατικής συμπίεσης να κατεβαίνει από το 10,5:1 στο 10,1:1.

Η σειρά της περιφέρειας!

Με μπλοκ έτοιμο, σειρά τώρα είχαν όλα τα υπόλοιπα περιφερειακά. Ο Στέλιος Παναγιωταράς της NS Racing ανέλαβε την πολλαπλή εξαγωγής, αλλά φυσικά και το υπόλοιπο σύστημα εξαγωγής που αποτελείται από σωληνώσεις διαμέτρου των 76mm, ένα μεσαίο και ένα τελικό καζανάκι με διπλή μπούκα. Η Hercules Parts κατασκεύασε ένα intercooler μαζί με τις σωληνώσεις του, που συνδυάστηκε με κολάρα σιλικόνης της Samco Sport, τα οποία αντικατέστησαν, μεταξύ άλλων, τις παροχές νερού, τις υποπιέσεις και αρκετές από τις εργοστασιακές σωληνώσεις. Η GTX3076R Gen II της Garrett συνδυάστηκε με ένα external wastegate της TiAL, με διάμετρο εμβόλου στα 44mm, καθώς και με μία σκάστρα επίσης TiAL. Τα μπεκ άμεσου ψεκασμού προέρχονται από Opel GT και έχουν παροχή στα 550cc/min και τροφοδοτούνται από μία αντλία της ΑΕΜ που η παροχή της είναι στα 340lt/hr. Σημαντική επίσης είναι και η βοήθεια του κιτ ψεκασμού μεθανόλης της ΑΕΜ. Η εργοστασιακή ECU παρέμεινε στη θέση της, όπως και η εργοστασιακή πλεξούδα, με τον δαιμόνιο Γρηγόρη Δημητριάδη της ACE Motorsport να περνάει αρκετές ώρες επάνω στο δυναμόμετρο, βγάζοντας και το τελευταίο κρυμμένο άλογο από το big turbo setup. Την τελική εικόνα στο χώρο του κινητήρα την συμπληρώνει η μονωτική κουβέρτα για το turbo της SRP, το δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού της Hi-Tech Flow και τέλος η φιλτροχοάνη της Raemco.

Μέσα και έξω!

Ο Βασίλης τοποθέτησε όλο το aero kit από το John Cooper Works, που περιλαμβάνει εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, αεραγωγούς στο καπό, πλαϊνά μαρσπιέ, αλλά και αεροτομή. Αντίστοιχα έκανε και με το εσωτερικό, όπου και εκεί θα συναντήσουμε το σαλόνι από το JCW. Τα εργοστασιακά αμορτισέρ και τα ελατήρια έδωσαν τη θέση τους στο ρυθμιζόμενο coilover kit της KW, Variant 3, ενώ τα φρένα ενισχύθηκαν με εξαπίστονες δαγκάνες από GP2, με τακάκια Ferodo DS2500 και φυσικά σωληνάκια αεροπορικού τύπου της Goodridge. Την τελευταία πινελιά στην εμφάνιση του MINI την έδωσαν οι 17άρες ζάντες Rally της OZ Racing. Το τελικό οπτικό αποτέλεσμα δικαιώνει πλήρως τον Βασίλη, αφού έχει φτιάξει ένα αρκετά όμορφο και ξεχωριστό σύνολο που τραβάει τα βλέμματα, χωρίς να είναι υπερβολικό. Είναι αυτό που λέμε «τόσο όσο»!

Δεν είναι μόνο οι επιδόσεις…

Είμαι σχεδόν σίγουρος ότι μετά τη δοκιμή του MINI του Βασίλη θα αρχίσουν οι σχολιασμοί για τους χρόνους που καταγράψαμε με το V-BOX και γιατί δεν έγιναν με τη μεγάλη πίεση κ.α. Πριν όμως αρχίσετε να γκρινιάζετε, σκεφτείτε ότι υπάρχουν άνθρωποι που δεν καίγονται και τόσο για να βγάλουν και το τελευταίο δέκατο του δευτερολέπτου στις μετρήσεις και ούτε που τους νοιάζει αν θα έχουν τον απόλυτο χρόνο στην κατηγορία τους. Υπάρχουν μερικοί άνθρωποι που αρκούνται να έχουν απλά ένα δυνατό αυτοκίνητο και να το οδηγούν σε καθημερινή βάση, παίζοντας στο δρόμο μόνοι τους. Τώρα αν τους κάτσει και κανένα άνοιγμα, δεν θα πουν και όχι! Ένας από αυτούς είναι και ο Βασίλης, μόνο που δεν έχει απλά ένα δυνατό αυτοκίνητο, αλλά το δυνατότερο MINI με ΤΗΡ κινητήρα στον πλανήτη!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.619cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 77,5mm x 85,8mm

Σχέση συμπίεσης: 10,1:1

CP-Carrillo πιστόνια

ZRP μπιέλες

ZRP στρόφαλος

ACL μέταλλα στροφάλου

ACL μέταλλα μπιελών

ARP βίδες μπιελών

ARP βίδες κεφαλής

HKS ιμάντας δυναμό

Supertech ελατήρια βαλβίδων

Supertech οδηγοί βαλβίδων και retainers

Supertech βαλβίδες

Athena φλάντζα κεφαλής

Garrett GTX3076R Gen II turbo

TiAL 44mm external wastegate

TiAL σκάστρα

Boubis Cams Stage 2 reprofiled εκκεντροφόροι

Hercules Parts intercooler

Opel GT μπεκ καυσίμου 550cc/min

ΑΕΜ αντλία βενζίνης 340lt/hr

NS Racing πολλαπλή εξαγωγής

NS Racing σύστημα εξαγωγής 76mm

Σαμαρτζής ρεκτιφιέ

EngiTech ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής

ACE Motorsport ECU remapping

ΑΕΜ κιτ ψεκασμού μεθανόλης

Raemco φιλτροχοάνη

Hi-Tech Flow δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Helix Autosport Stage 3 σετ συμπλέκτη

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

KW Variant 3 πλήρως ρυθμιζόμενο coilover kit

 

ΑΜΑΞΩΜΑ

JCW aero kit

JCW εσωτερικό

ΦΡΕΝΑ

GP2 εξαπίστονες δαγκάνες

Ferodo DS2500 τακάκια

Goodridge σωληνάκια υψηλής

 

ΤΡΟΧΟΙ

OZ Rally Racing 7,5Jx17in

Extreme VR2 225/45 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Mustang της ACE motorsport

Μέγιστη ισχύς (wHp/rpm): 584/7.400

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 58,4/ 5.580

Stage: 3

Επίπεδο βελτίωσης: +275%

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η      SEC

0-60         4,38

0-80         5,82

0-100       6,97

0-120       8,31

0-140       9,32

0-160       10,95

0-180       12,38

0-200       13,94

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ       SEC        ΚΜ/Η

18       3,18       37,96

60      5,72        78,13

100    7,29       103,01

200    10,10    151,79

400    14,18    202,72

ROLL

ΚΜ/Η            SEC

60-120          3,93

60-160          6,57

100-200        6,97

 

Αρθρογράφος

 

Νέος αισθητήρας ελαστικών από την Yokohama και την Zenrin

Νέος αισθητήρας ελαστικών από την Yokohama και την Zenrin

Τα ελαστικά Yokohama  και η  Zenrin ξεκινούν πρακτικές δοκιμές  ενός αισθητήρα ελαστικών, προσαρτημένου  στην εσωτερική επιφάνεια του ελαστικού.