Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 163Ps

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 163Ps

Τα τελευταία τρία διαμάντια

Για τους φανατικούς της φίρμας, αυτό το αυτοκίνητο είναι πιθανότατα το τελευταίο καθαρόαιμο Mitsubishi. Όταν λέω καθαρόαιμο, εννοώ ότι έχει εξελιχθεί αποκλειστικά από την Mitsubishi και δεν μοιράζεται μηχανικά μέρη με αυτοκίνητα από άλλες φίρμες, όπως θα συμβαίνει από εδώ και πέρα με τα επόμενα, λόγω της εξαγοράς της από τον όμιλο της Renault-Nissan. Σχεδιαστικά, το Eclipse Cross ξεχωρίζει με τις μοντέρνες γραμμές του, που συνδυάζονται με έντονες γωνίες στο αμάξωμα. Έχει εντυπωσιακό εμπρός μέρος, με επιθετικές γραμμές και η κουπέ αισθητική της οροφής που χαμηλώνει προς τα πίσω συνθέτουν μία εικόνα που παραπέμπει σε sport χαρακτήρα, η οποία, όπως θα δούμε στη συνέχεια, δεν είναι πλασματική. Στην ουρά, η μπάρα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα χωρίζει στα δύο το πίσω τζάμι, βελτιώνοντας ελαφρώς την ορατότητα, αλλά χρειάζεται λίγο καιρό να την συνηθίσεις. Όπως και να έχει, πρόκειται για ένα πολύ ενδιαφέρον σχήμα που ξεχωρίζει από τα περισσότερα SUV.

Into Space

Στο εσωτερικό του, η φρέσκια και νεανική σχεδίαση δίνουν ένα μοντέρνο αποτέλεσμα, διατηρώντας όμως την παραδοσιακή ιαπωνική εικόνα, εμπλουτισμένη με τον πλούσιο εξοπλισμό της εποχής μας. Εξοπλισμό που περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, αλλαγής λωρίδας, τυφλού σημείου και διασταυρούμενης κυκλοφορίας, καθώς και τα συστήματα adaptive cruise control και αυτόματης λειτουργίας προβολέων. Οι χώροι είναι πλούσιοι για μία οικογένεια, παρά τον coupe σχεδιασμό, με τα πίσω συρόμενα -κατά 200mm- καθίσματα να διαμορφώνουν τον διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα ή την χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ που, ανάλογα με τη θέση τους, κυμαίνεται από 341 έως 448lt, με extra 37lt ακόμα κάτω από το κάλυμμα. Τα συρόμενα πίσω καθίσματα είναι μια ιδέα που ακόμα δεν έχω καταλάβει γιατί δεν υπάρχει σε όλα τα hatchback αυτοκίνητα. Ειδικά για οικογένειες με μικρά παιδιά που κάθονται σε δικό τους καρεκλάκι, δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο βολικό είναι να τα φτάνει ο συνοδηγός από το εμπρός κάθισμα. Στη θέση του οδηγού, η εργονομία είναι ικανοποιητική, με πολλές θήκες για αντικείμενα και ένα touch pad στη βάση της κεντρικής κονσόλας, ώστε να μπορείς και από εκεί να χειριστείς τις λειτουργίες της οθόνης αφής των 7in. Πολύ χρήσιμο και αυτό για εμάς που καθόμαστε σχετικά μακριά από το τιμόνι, γιατί στα περισσότερα μοντέλα πρέπει να σηκώσω την πλάτη μου από το κάθισμα για να την χειριστώ. Φυσικά υπάρχει και η δυνατότητα σύνδεσης με το κινητό μέσω Android Auto και Apple CarPlay.

Modern old school

Πού βρίσκεται λοιπόν το old school που αναφέρουμε στην αρχή; Εκεί που πρέπει, εκεί που μας έχει λείψει από σχεδόν όλα πλέον τα καινούρια αυτοκίνητα, στον κινητήρα. Ο νέος 1,5lt turbo αποδίδει 163Ps, τα οποία στην πραγματικότητα μοιάζουν για αρκετά περισσότερα και αυτό συμβαίνει λόγω της σταθερά υψηλής ροπής των 25,5kgm, από τις 1.800 έως τις 4.500rpm. Αυτό επιτυγχάνεται με τον διπλό μεταβλητό χρονισμό Mivec που φροντίζει ώστε ο κινητήρας να βρίσκεται σχεδόν σε ολόκληρο το φάσμα λειτουργίας του «μέσα» στη ροπή, δίνοντάς του μια ζωντάνια και μία απόκριση στο γκάζι που θυμίζει τους παλιούς καλούς υπερτροφοδοτούμενους με μηχανική πεταλούδα. Κάτω από τις 1.500rpm εμφανίζει μία υστέρηση, η οποία επίσης συμβάλλει στην αίσθηση που περιγράφω, μιας και όταν ανέβουν οι στροφές με το γκάζι βαθιά πατημένο, θα κάνει ένα διασκεδαστικό ξέσπασμα, πλήρως ελεγχόμενο βέβαια, συνοδεία του σφυρίγματος από το turbo, αλλά και του σπινιαρίσματος που είναι αναπόφευκτο με τόση δύναμη και μαλακή ανάρτηση. Τα 1.425kg του αμαξώματος δείχνουν να μην τον ενοχλούν καθόλου και από τις 2.000rpm και πάνω επιταχύνει γραμμικά και δυνατά μέχρι το όριο περιστροφής του. Είναι πραγματικά εξαιρετικός ο τρόπος που αποδίδει την ισχύ του αυτός ο κινητήρας και βλέποντας το 10,3sec που δίνει η Mitsubishi για το 0-100km/h και οδηγώντας το αυτοκίνητο για μία εβδομάδα, μου φάνηκε υπερβολικά πολύς χρόνος. Όταν έχεις μετρήσει ότι έχει ρόδες και ξέρεις πώς είναι το 0-100 από τα 3,0sec μέχρι τα 15sec, αποκτάς μια αίσθηση που τις περισσότερες φορές δεν σε διαψεύδει, όπως και εδώ καλή ώρα, που το αυτοκίνητο έκανε σχεδόν 2 sec λιγότερο στο 0-100km/h, με χρόνο 8,5sec!

Στις στροφές θα συμπεριφερθεί σαν ένα καλό μοντέρνο SUV που ακολουθεί έναν σβέλτο ρυθμό σε μια ωραία διαδρομή, αλλά μέχρι εκεί. Αν αποφασίσεις να εκμεταλλευτείς την υψηλή ισχύ του κινητήρα και του ζητήσεις το κάτι παραπάνω σε στριφτερή διαδρομή, θα το αρνηθεί ευγενικά, υποστρέφοντας και ανοίγοντας ελαφρώς την πορεία του. Η ανάρτηση είναι σχετικά μαλακή, με τη συμπεριφορά του Eclipse Cross στις ανωμαλίες των δρόμων να είναι πολύ καλή.

Η δικίνητη έκδοση με βασική τιμή τα €21.350 είναι ιδανική για την Ελλάδα, ενώ ακόμα και η καλά εξοπλισμένη έκδοση Invite Plus που είχαμε στα χέρια μας κοστίζει €22.700, τιμή ιδιαίτερα συμφέρουσα για την κατηγορία. Γενικά, το Eclipse Cross είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, μοντέρνο, δυνατό, διασκεδαστικό και, όπως είπαμε, μάλλον το τελευταίο «καθαρόαιμο» Mitsubishi. Όσοι πιστοί, προσέλθετε.

 

Μας Άρεσε (+)

Δυνατός κινητήρας

Επιδόσεις

Οδική συμπεριφορά

Εμφάνιση

Τιμή

Δεν μας άρεσε (-)

Ορατότητα πίσω

Τιμή βασικής έκδοσης 1.5 163Ps MT 2WD Inform: €21.350

Τιμή έκδοσης 1.5 163Ps MT 2WD Invite+: €22.700

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Θέση: Εμπρός, εγκάρσια

Κυβισμός: 1.499cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 75mm x 84,8mm

Σχέση Συμπίεσης: 10:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων   

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

 

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 8Jx18in

Ελαστικά: 225/55

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.405

Πλάτος (mm): 1.806

Ύψος (mm): 1.685

Μεταξόνιο (mm): 2.670

Βάρος (kg): 1.425

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 163/5.500

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 25,5/1.800-4.500

0-100km/h (sec): 10,3

Τελική Ταχύτητα (km/h): 205

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km): 151

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 6,6

Δοκιμής (lt/100km): 8,8

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η:      SEC

0-60:         4,11

0-80:         5,86

0-100:       8,50

0-120:       11,45

0-140:       15,22

0-160:       20,86

0-180:       27,84

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ:       SEC:        ΚΜ/Η

18:       2,81:          45,92

60:       5,34:          74,43

100:     7,07:          91,05

200:     10,58:        114,46

400:     16,11:        143,84

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η:      SEC

50-80:       4,02

80-110:     4,56

80-110:     6,32

100-140:   9,72

 

Αρθρογράφος

 

Audi, στόχος η Formula E

Audi, στόχος η Formula E

Η Audi αφοσιώνεται αποκλειστικά στη Formula E, σε αγωνιστικό επίπεδο.