Opel Corsa 1.0 Turbo 115Ps

Opel Corsa 1.0 Turbo 115Ps

Το Corsa είναι το πιο σημαντικό μοντέλο της Opel. Δεν χρειάζεται να είσαι γκουρού της αυτοκίνησης για να το καταλάβεις, αφού τα τελευταία χρόνια για κάθε τέσσερα μοντέλα που πωλούνται από τη γερμανική εταιρεία, το ένα είναι Corsa. Αυτός είναι και ο λόγος που έχει καταφέρει να ξεπεράσει τα 12,5 εκατομμύρια πωλήσεων στα 32 χρόνια ζωής του. Η τέταρτη γενιά έχαιρε ιδιαίτερης εκτίμησης στη χώρα μας, αλλά έπειτα από οκτώ χρόνια παρουσίας στην αγορά, έπρεπε να αλλάξει επειγόντως, αφού ο ανταγωνισμός τα τελευταία δυο χρόνια την είχε ξεπεράσει σε τεχνολογία.   

 

Upper Look

192_opel_corsa 1Οι Γερμανοί έχουν μια κοινή τακτική στην αλλαγή των δημοφιλών τους μοντέλων, αφού πρέπει σε κάθε περίπτωση το σύνολο να παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμο. Έτσι, λοιπόν, η πέμπτη γενιά του Corsa δεν ρισκάρει στο σχεδιαστικό κομμάτι και πατώντας πάνω στη σύγχρονη φιλοσοφία της Opel, δανείζεται στοιχεία από το Adam (χαμηλή τραπεζοειδής μάσκα με μεγάλο έμβλημα) και το Astra (δυναμικά φωτιστικά σώματα με φώτα ημέρας LED) για να κερδίσει σε δυναμισμό και στιλ. Οι αλλαγές στο μπροστινό μέρος κρίνονται άκρως πετυχημένες, όμως το πίσω μέρος έχει μια άτολμη σχεδίαση με φωτιστικά σώματα από το Astra J. Οι διαστάσεις του είναι ελάχιστα διαφορετικές σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με το μήκος να φτάνει πλέον τα 4.021mm (+22mm), το πλάτος τα 1.746mm (+9mm), ενώ το μεταξόνιο έχει παραμείνει πρακτικά το ίδιο στα 2.510mm. Το νέο Corsa είναι ένα από τα μεγαλύτερα σε διαστάσεις supermini, με αποτέλεσμα να χωράει με άνεση τέσσερις επιβάτες ανεξάρτητα από το ανάστημά τους.

Εκεί που άλλαξε σημαντικά το νέο Corsa σε σχέση με τον προκάτοχό του είναι στο εσωτερικό. Τίποτα δεν θυμίζει τη μέτρια εικόνα του παρελθόντος με τα σκληρά πλαστικά. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι από τα καλύτερα της κατηγορίας, αφού όλο το πάνω μέρος του ταμπλό καλύπτεται από μαλακό αφρώδες πλαστικό, ενώ σημαντικά βελτιωμένη είναι και η συναρμογή του. Το νέο Corsa διαθέτει ένα από τα πιο ποιοτικά σαλόνια στην κατηγορία, ενώ παράλληλα είναι μοντέρνο και σύγχρονο. Ο νέος πίνακας οργάνων συνδυάζει αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις, είναι πλήρης και ευανάγνωστος, ενώ η οθόνη των 3,5in στο κέντρο παρέχει πληροφορίες για τον υπολογιστή ταξιδίου και μάλιστα στα ελληνικά! Φυσικά τα βλέμματα πέφτουν στην κεντρική κονσόλα με τη μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής των 7in που πρωτοείδαμε στο Adam. Προσφέρει εύκολη συνδεσιμότητα με συσκευές Google Android και Apple iOS, παρέχοντας τη δυνατότητα εγκατάστασης της εφαρμογής BringGo για ένα προσιτό και πλήρως λειτουργικό σύστημα πλοήγησης. Ο εξοπλισμός είναι πιο πλούσιος από ποτέ, ενώ ανάλογα με την έκδοση το νέο Corsa μπορεί να εξοπλιστεί με μια αρμάδα τεχνολογικών καινοτομιών άνεσης και ασφάλειας, όπως τα Forward Collision Warning, Opel Eye, Lane Departure Warning, Traffic Sing Recognition, Hill Start Assist κ.λπ.


Λέγε με Turbo Ecotec

192_opel_corsa 2Κάτω από το καπό συναντάμε ένα από τα μεγαλύτερα προτερήματα του νέου Corsa. Ο τρικύλινδρος 1.000άρης turbo είναι εξ ολοκλήρου νέος και υιοθετεί τεχνολογίες μείωσης των τριβών και αύξησης της απόδοσης. Είναι κατασκευασμένος εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο με το βάρος του να φτάνει τα 106kg. Ο 1.0 SIDI της Opel είναι ο πιο αθόρυβος και ομαλός τρικύλινδρος κινητήρας της αγοράς. Πολυάριθμα μέτρα εξελιγμένου σχεδιασμού συμβάλλουν σε αυτό το αποτέλεσμα.

Ο στροφαλοθάλαμος είναι σχεδιασμένος για να μη μεταδίδει δονήσεις, ενώ στο κάρτερ βρίσκεται ένας νέος αντικραδασμικός άξονας. Η μπεκιέρα δεν εφάπτεται με κανένα μεταλλικό μέρος ή με την κυλινδροκεφαλή για μειωμένο θόρυβο και συντονισμούς. Ο άμεσος ψεκασμός λειτουργεί με πίεση που φτάνει τα 200bar, ενώ η τουρμπίνα χαμηλής αδράνειας mono-scroll διαθέτει φτερωτή συμπιεστή 35mm, φτερωτή στροβίλου κατασκευασμένη από Inconel, με ταχύτητα περιστροφής που φτάνει μέχρι τις 250.000rpm. Οι σφυρήλατες μπιέλες είναι κατασκευασμένες από Powder Metal προσφέροντας μειωμένο βάρος και αυξημένη αντοχή, ενώ τα αλουμινένια πιστόνια διαθέτουν στο κάτω μέρος τους μπεκ ψεκασμού λαδιού για καλύτερη λίπανση. Τι μοτέρ είπαμε πάλι ότι είναι αυτό? Corsa 1.000άρη, έτσι?

Οι δύο εκκεντροφόροι διαθέτουν μεταβλητό χρονισμό δύο σταδίων τόσο σε εισαγωγή όσο και εξαγωγή, ενώ η κίνηση τους γίνεται μέσω μιας ειδικής οδοντωτής καδένας για μείωση του θορύβου. Τα ωστήρια χαμηλής τριβής είναι αλουμινένια και κούφια στο εσωτερικό τους για μείωση βάρους. Η πολλαπλή εξαγωγής, που είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή, είναι υδρόψυκτη και βοηθάει τον κινητήρα να έρχεται πιο γρήγορα σε θερμοκρασία λειτουργίας και αποβάλλει σημαντικό ποσοστό θερμότητας από το turbo.

Ο κινητήρας διατίθεται σε δυο εκδόσεις με 90 και 115Ps και με τη ροπή των 17,3kgm να μην αλλάζει, ενώ στην πιο δυνατή έκδοση της δοκιμής μας, πληρώνει €103,50 τέλη κυκλοφορίας, αφού εκπέμπει 115gr CO2.

 

Αλλαγές Ουσίας

192_opel_corsa 3ο νέο Corsa μπορεί να βασίζεται στο πάτωμα SCCS του προηγούμενου μοντέλου, ωστόσο εκεί τελειώνουν και οι ομοιότητες. «Βελτιστοποιήσαμε ακόμα και την πιο “ασήμαντη” βίδα για να πετύχουμε μια καλύτερη οδηγική εμπειρία με νέα επίπεδα άνεσης, ακρίβειας και απόλαυσης», δήλωσε ο Michael Ableson, αντιπρόεδρος του τμήματος Vehicle Engineering. Το νέο υποπλαίσιο αυξάνει την ακαμψία και μειώνει το κέντρο βάρους κατά 5mm. Οι αλλαγές στη γεωμετρία της ανάρτησης με διαφορετικά αμορτισέρ και ελατήρια, οι μεγαλύτερες αντιστρεπτικές καθώς και ο ανασχεδιασμένος ημιάκαμπτος άξονας προσδίδουν πολύ καλύτερη αίσθηση και ακρίβεια στην οδήγηση σε σχέση με το Corsa D.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, ενώ τα καθίσματα έχουν απρόσμενα καλή πλευρική στήριξη. Το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει νέα χαρτογράφηση και παρά το ότι είναι ακριβές, μου φάνηκε υπερβολικά ελαφρύ ακόμα και χωρίς τη λειτουργία City.

Ο κινητήρας είναι πραγματικά αποκάλυψη. Πολιτισμένος, αθόρυβος και δυνατός, συνεργάζεται τέλεια με το νέο 6άρι κιβώτιο. Έχοντας τον κινητήρα στο ρελαντί, ορκίζεσαι ότι είναι τετρακύλινδρος, αφού η λειτουργία του είναι εξαιρετικά ομαλή. Η σημαντικά βελτιωμένη ποιότητα κύλισης, σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση, επιτρέπουν ήσυχες και ξεκούραστες διαδρομές ακόμα και με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 150km/h.

Αν αποφασίσεις να κινηθείς γρήγορα, το νέο Corsa δεν θα σε προδώσει ποτέ αφού διαθέτει μπόλικη πρόσφυση από τα ελαστικά 195/55, ενώ η ανάρτηση αφήνει το αμάξωμα να παίρνει μικρές κλίσεις. Αν ξεζουμίσεις τα 115Ps του κινητήρα θα παίζεις στα 8lt/100km, ενώ με σύνεση πέφτεις εύκολα κάτω από τα 6lt/100km. Άκρως οικονομικό!

Όσο Oh υπόσχεται!

Το νέο Corsa με τον κινητήρα 1.0 Turbo έχει σημαντικές αρετές που το φέρνουν πολύ κοντά στην κορυφή της κατηγορίας. Είναι σύγχρονο και δυναμικό εμφανισιακά, έχει ένα πολύ ποιοτικό σαλόνι με καλό επίπεδο εξοπλισμού, ενώ η ποιότητα κύλισης και η οδική συμπεριφορά είναι σημαντικά βελτιωμένες σε σχέση με το παρελθόν.

Η τιμή της έκδοσης με τα 115Ps ξεκινάει από τα €15.500 (χωρίς το όφελος απόσυρσης) και παρά το γεγονός ότι δεν είναι λίγα, σκεφτείτε ότι παίρνετε ένα από τα πιο ποιοτικά supermini με έναν εξαιρετικά αποδοτικό κινητήρα! 

Τιμή βασικής έκδοσης 1.0 Turbo 115Ps Start&Stop 5d Color Edition: €14.571 (Με όφελος απόσυρσης)

Τιμή βασικής έκδοσης 1.0 Turbo 115Ps Start&Stop Cosmo: €15.540 (Με όφελος απόσυρσης)

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ           Τρικύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

ΘΕΣΗ              Εμπρός, εγκάρσια

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        999

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   74 x 77.4

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           10,5:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων, με υπερτροφοδότη καυσαερίων

ΒΑΡΟΣ kg                  1.199

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ                     Εμπρός

ΚΙΒΩΤΙΟ                    Χειροκίνητο έξι σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ               Ελεύθερο

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ   Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου

 

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ                     6,5Jx16in

ΕΛΑΣΤΙΚΑ                195/55

 

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ                    Μονοπίστονες δαγκάνες με αεριζόμενους δίσκους

ΠΙΣΩ                           Μονοπίστονες δαγκάνες με συμπαγείς δίσκους

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)      115/ 5.000

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   17,3/ 1.800-4.500

0-100km/h      10,3sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  195

Εκπομπές Ρύπων

C02 (gr/km)      114

Μέση κατανάλωση

Ονομαστική (lt/100km)  4,3

Δοκιμής (lt/100km)    5,8

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η SEC

0-60     4,97

0-80     7,42

0-100   10,81

0-120   15,92

0-140   23,38

 

ΡΕΠΡΙΖ

Κm/h   SEC

50-80   3,62

80-110             3,93

Κm/h   SEC

50-80   4,59

80-110 6,07

100-140           9,77

Κm/h   SEC

80-110 6,56

100-140           10,53

 

Roll on

Κm/h   SEC

60-120 11,43

 

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC @ ΚΜ/Η

18        2,78@42,21

60        5,49@68,65

100      7,48@82,63

200      11,20@103,27

400      17,34@126,32

 

Αρθρογράφος

 

Πρώτη Επαφή: Νέο Fiat 500X Sport

Πρώτη Επαφή: Νέο Fiat 500X Sport

Με την έλευση του πιο «αθλητικού» 500X Sport ολοκληρώνεται ουσιαστικά η γκάμα του δημοφιλούς Crossover της Fiat, τουλάχιστον μέχρι να το αγγίξει ο σκο...