Opel Corsa E 1.0Τ 132Ps

Opel Corsa E 1.0Τ 132Ps

Όταν πήγα να πάρω το αυτοκίνητο για τη δοκιμή από τις εγκαταστάσεις της Petropoulos Werks, είδα αυτό το ανοιχτό, γαλάζιο, πεντάθυρο Corsa να με περιμένει. Στην αρχή νόμιζα ότι ο Πάνος Πετρόπουλος μου έκανε πλάκα, αφού το Corsa δείχνει τελείως εργοστασιακό. Μέχρι και το μαμά τελικό καζανάκι έχει. Είναι όμως το πρώτο βελτιωμένο Corsa που δοκιμάζουμε με τον τρικύλινδρο χιλιάρη κινητήρα, που στην εργοστασιακή μορφή αποδίδει 90Ps, τα οποία, ακόμα και για την κοπέλα που το οδηγεί, της φάνηκαν λίγα. Δεν δυσκολεύτηκε να βρει πού θα πάει για αναβάθμιση, αφού είναι μέλος της οικογένειας των Πετρόπουλων και έτσι το Corsa της δέχθηκε ένα πρώτο στάδιο βελτίωσης και πλέον αποδίδει 132Ps. Η βελτίωση αυτή εστιάζει τόσο στην αναβάθμιση των επιδόσεων όσο και στην απόκριση του κινητήρα στις χαμηλές και στις μεσαίες rpm. Ας δούμε για τι βελτιώσεις μιλάμε και πόσο κόστισε το kit.

Ένας ενδιαφέρον κινητήρας

Ο νέος αυτός κινητήρας που κινεί το Corsa ονομάζεται 1.0 SIDI και εκτός από μικρός, είναι και ελαφρύς, αφού είναι κατασκευασμένος εξ’ ολοκλήρου από αλουμίνιο και το βάρος του φτάνει τα 106kg. Είναι τρικύλινδρος, αλλά έχει ελάχιστους κραδασμούς κάτι που οφείλεται στο ότι ο στροφαλοθάλαμος είναι σχεδιασμένος με τέτοιο τρόπο, που οι κραδασμοί εξαλείφονται πλήρως και σε αυτό συντελεί και ο νέας σχεδίασης αντικραδασμικός άξονας. Ο κινητήρας χρησιμοποιεί αλουμινένια πιστόνια, στα οποία ένα μπεκ ψεκάζει λάδι στο κάτω μέρος τους για καλύτερη ψύξη και λίπανση και συνδυάζονται με σφυρήλατες μπιέλες, κατασκευασμένες από Powder Metal, οι οποίες, εκτός από μειωμένο βάρος, έχουν και μεγαλύτερη αντοχή. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το turbo του, το οποίο είναι χαμηλής αδράνειας, mono-scroll, έχει ταχύτητα περιστροφής που φτάνει μέχρι τις 250.000rpm και χρησιμοποιεί φτερωτή συμπιεστή με διάμετρο στα 35mm, ενώ η φτερωτή του στροβίλου είναι  κατασκευασμένη από Inconel. Διαθέτει μεταβλητό χρονισμό δύο σταδίων στους εκκεντροφόρους, που παίρνουν κίνηση μέσω οδοντωτής καδένας. Η πολλαπλή εξαγωγής είναι ενσωματωμένη στην κεφαλή, προκειμένου να βοηθήσει τον κινητήρα να έρχεται πιο γρήγορα σε θερμοκρασία λειτουργίας και χάρη στην υδρόψυξη που έχει, βοηθάει πολύ στο να αποβάλλεται αρκετή από τη θερμότητα που προέρχεται από το turbo.

 

Lowbudget!

Το κόστος της βελτίωσης για το συγκεκριμένο Corsa είναι αρκετά χαμηλό, αλλά ιδιαίτερα αποδοτικό. Με €135 μπορεί κανείς να αγοράσει μία φιλτροχοάνη GReddy Airnix, να αλλάξει το downpipe με ένα custom που κοστίζει €200 και έχει διάμετρο 63mm και τέλος, να κάνει ένα προσεκτικό remapping στην εργοστασιακή ECU, με κόστος από €450, το οποίο, στην περίπτωσή μας, ανέλαβε φυσικά η Petropoulos Werks. Η τιμή αυτή διαφοροποιείται ελαφρώς ανάλογα με την έκδοση του κινητήρα, αφού ο 1.0 SIDI διατίθεται σε εκδόσεις 90 και 115Ps. Με το πρώτο στάδιο βελτίωσης της Petropoulos Werks, ο μικρός χιλιάρης έφτασε τα 132Ps αβίαστα, αξιόπιστα και τελείως ομαλά! Την ομαλή λειτουργία του κινητήρα την κατάλαβα αμέσως μόλις έκανα τα πρώτα αναγνωριστικά χιλιόμετρα μέσα στην κίνηση με το Corsa. Είναι γραμμικός και ήρεμος, χωρίς ξεσπάσματα, ενώ διαθέτει άφθονη δύναμη και ροπή, έχοντας πάντα την ικανότητα -με ένα πάτημα του γκαζιού- να επιταχύνει αβίαστα. Ο τρόπος που περνάει μάλιστα η δύναμη στο δρόμο είναι τέτοιος, που σου δίνει την εντύπωση ότι οδηγείς μια πιο γρήγορη έκδοση του Corsa, όπως ακριβώς βγήκε από το εργοστάσιο!

Με το πόδι στο πάτωμα!

Ο Πάνος Πετρόπουλος, όταν πήρα το αυτοκίνητο, μου είπε να το πατήσω αρκετά, γιατί είχε κάνει αρκετά χιλιόμετρα με χαμηλές ταχύτητες μέσα στην πόλη και ήθελε ένα καλό σκίσιμο για να «ξεμπουκώσει». Χατίρι δεν του χάλασα, οπότε του ήπια το αίμα. Ελευθερία, συγγνώμη, αλλά εγώ οδηγίες ακολουθούσα, ναι? Αφού λοιπόν βρήκα ανοιχτό δρόμο μπροστά μου άρχισα να πατάω τέρμα το γκάζι. Το Corsa δουλεύει απλά άψογα. Τίποτα δεν προδίδει ότι έχει γίνει κάποια επέμβαση, πέρα από το λίγο πιο δυνατό ήχο του μοτέρ, που οφείλεται στη φιλτροχοάνη και το downpipe. Αφού τελειώσαμε με τη φωτογράφιση, είχαν μείνει οι μετρήσεις, οπότε οδήγηση μέχρι την ευθεία των μετρήσεων, κούμπωμα του V-BOX και πάμε! Ήθελα πολύ να δω τι κάνει το Corsa της Petropoulos Werks σε σχέση με το εργοστασιακό, που είχαμε μετρήσει παλιότερα στην έκδοση με τα 115Ps.Το εργοστασιακό, λοιπόν, με 3η σχέση θέλει 3,62sec από τα 50km/h μέχρι τα 80km/h, ενώ εγώ με το βελτιωμένο Corsa έκανα μόλις 2,91sec, ένα καλό δείγμα που επιβεβαιώνει τα λόγια των Πετρόπουλων ότι το αυτοκίνητο αποδίδει αρκετά καλύτερα πλέον στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Από τα 80km/h μέχρι και τα 110km/h, το εργοστασιακό θέλει 3,93sec, ενώ το βελτιωμένο 3,01sec. Μια χαρά τα πάει! Από στάση τώρα, έκανα αρκετές δοκιμές και σε όλες το Corsa έκανε όλο και καλύτερους χρόνους. Αφού λοιπόν βρήκα τις ιδανικές στροφές για να αφήσω συμπλέκτη, χρειάστηκα 2,41sec για τα πρώτα 18 μέτρα, 8,43sec για το 0-100km/h και σε 16,07sec και με 139,86km/h πέρασα τα 402 μέτρα. Οι αντίστοιχες επιδόσεις του εργοστασιακού Corsa με τα 115Ps, που πλέον μένει αρκετά πίσω, είναι 10,81sec για τα πρώτα 100km/h και 17,34sec με 126,32km/h για το τετρακοσάρι. Μεγάλη διαφορά με μόλις 3 πράγματα!

 

Αυτό το μικρό…

Είναι ένα μικρό και αθώο, στο μάτι, πεντάθυρο Corsa, σε ανοιχτό γαλάζιο χρώμα, που μία φίλη μου, μου είπε ότι λέγεται «πετρόλ», το οποίο κρύβει επιμελώς το γεγονός ότι έχει 42 άλογα παραπάνω από την εργοστασιακή του μορφή. Ο τρόπος λειτουργίας του κινητήρα είναι τέτοιος, που πραγματικά νομίζεις ότι έτσι βγήκε από το εργοστάσιο.

 

BUDGET:

GReddy Airnix φιλτροχοάνη: €135

Petropoulos Werks downpipe 63mm: €200

Petropoulos Werks ECU remapping: Από €450 (Ανάλογα με την έκδοση και το S/N της ECU)

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 999cc
Διάμετρος x Διαδρομή:  74mm x 77,4mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1
GReddy Airnix φιλτροχοάνη

Petropoulos Werks downpipe 63mm

Petropoulos Werks ECU remapping

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εργοστασιακή

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εργοστασιακή


ΑΜΑΞΩΜΑ
Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

Εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ
6Jx16in ζάντες
195/55 R16 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 3,74

0-80                 5,90

0-100               8,43

0-120               11,71

0-140               16,24

0-160               24,32

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,41     @        46,15

60        5,19     @        73,26

100      7,02     @        89,25

200      10,48   @        116,11

400      16,07   @        139,86

 

ΡΕΠΡΙΖ

ΚM/H             SEC

50-80               2,91

80-110             3,01

Tuned by
Petropoulos Werks

Σωκράτους 5,

Άγιος Δημήτριος

Τηλ.: 210 98 48 456

 

Αρθρογράφος

 

Τελικά θα μπει η Audi στην F1;

Τελικά θα μπει η Audi στην F1;

Μέχρι το τέλος του πρώτου τετραμήνου του 2022 η Audi θα πάρει την οριστική απόφαση για το αν τελικά θα μπει στον κόσμο της Formula 1.