Πόσο “stock” ήταν το Civic Type R που έκανε το ρεκόρ στο Nurburgring?

Πόσο “stock” ήταν το Civic Type R που έκανε το ρεκόρ στο Nurburgring?

Το Honda Civic Type R είναι ξανά ο βασιλιάς του Nurburgring, αλλά τα ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect δεν είναι τελικά η μοναδική διαφορά σε σχέση με ένα μοντέλο που μπορείς να αγοράσεις από την αντιπροσωπεία. Η Honda δήλωσε ότι το ρεκόρ σημειώθηκε με μία διαφορετική και ελαφρύτερη έκδοση του Type R που θα είναι διαθέσιμη μόνο σε ορισμένες αριστεροτίμονες ευρωπαϊκές αγορές. Το μοντέλο αυτό αναφέρεται ως Type R S και παρότι διατηρεί την οθόνη του infotainment δεν διαθέτει σύστημα πλοήγησης αλλά και κλιματισμό! Άλλες «ελλείψεις» της συγκεκριμένης έκδοσης αφορούν οι αισθητήρες στάθμευσης, τα άγκιστρα φορτίου στο χώρο αποσκευών, τον καθρέφτη με το auto-dimming, και τους ηλεκτρικά αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους πλαϊνούς καθρέφτες. Όλα αυτά σε συνδυασμό με τις διαφορετικές σφυρήλατες ζάντες μειώνουν το βάρος -σύμφωνα με την Honda- κατά 47kg.

Wait, there's more

Φυσικά δεν αποτελεί έκπληξη στους petrolheads το γεγονός ότι η εταιρεία θα έκανε τα πάντα για να ξανακερδίσει το ρεκόρ, και τα FWD hot-hatch έχουν φτάσει συχνά σε αυτό το σημείο, με τη Renault, τη Seat και τη VW να έχουν στείλει στο παρελθόν αυτοκίνητα σε «ειδικό» setup για να προσπαθήσουν να διεκδικήσουν το πολυπόθητο ρεκόρ. Πολύ συχνά, πρόκειται για “pre-production” πρωτότυπα και σε πολλές περιπτώσεις, στερούνται αρκετών χαρακτηριστικών. Συχνά, οι κατασκευαστές ισχυρίζονται ότι αυτό γίνεται απλώς για να αντισταθμίσουν το βάρος ενός πρόσθετου roll-cage (που τοποθετείται για την ασφάλεια του οδηγού), αλλά αυτό από μόνο του είναι ανοησία, καθώς κανένα αυτοκίνητο δρόμου δεν εξοπλίζεται με roll-cage και ένας τέτοιος κλωβός βελτιώνει σημαντικά την ακαμψία ενός αυτοκινήτου, επιτρέποντας στους κατασκευαστές να προσαρμόσουν την ανάρτηση ειδικά για τον συγκεκριμένο γρήγορο γύρο.

Φυσικά και οι αλλαγές σε σχέση με ένα εργοστασιακό Type R δεν τελειώνουν εδώ αφού έχουμε δει πολλές φορές σε προηγούμενα ρεκόρ σημαντικές διαφορές στην ισχύ των κινητήρων και πάλι στην περίπτωση της Honda κάτι δεν είναι απόλυτα σωστό όπως υπέδειξαν αρκετοί χρήστες και ο Misha Charoudin, πολύ γνωστός οδηγός στο Nurburgring. Ο Misha περιγράφει ότι το αυτοκινητο που έθεσε το ρεκόρ έχει διαφορετικό γρανάζωμα στο σασμάν, με την 6η ταχύτητα να είναι πολύ πιο κοντή από τα μοντέλα παραγωγής, ενώ και η πίεση φυσικά και δεν είναι stock. Η οθόνη και το LogR αποδεικνύουν την αυξημένη πίεση στο turbo, καθώς το εργοστασιακό μοντέλο δεν ξεπερνάει ποτέ τα 1,5bar, όταν στο video βρίσκεται πολύ συχνά στα 1,75 και ακόμα και 1,83bar. Δείτε το video όπου ο Misha περιγράφει και αναλύει όλες τις αλλαγές που έχει το αυτοκίνητο που έθεσε το χρόνο ρεκόρ.

 

Αρθρογράφος

 

Δωρεάν τεχνικός έλεγχος από την Subaru

Δωρεάν τεχνικός έλεγχος από την Subaru

Δωρεάν Τεχνικός Έλεγχος και έκπτωση 20% σε γνήσια ανταλλακτικά και 20% στην εργασία!