Πρόσωπα Power: Ken Block

Πρόσωπα Power: Ken Block

Σε περίπτωση που δεν το γνωρίζετε, ο 49χρονος Ken Block αποτελεί συν-ιδρυτή της γνωστής φίρμας παπουτσιών DC, την οποία δημιούργησε το1993 με τον Damon Way. Το 2003, η DC shoes εντάχθηκε στον όμιλο της Quicksilver, έναντι του ποσού των 83 εκατομμυρίων δολαρίων. Έπειτα ο Ken Block, στράφηκε προς την αγάπη του, που δεν ήταν άλλη από τα αυτοκίνητα και τους αγώνες. Σε ηλικία 36 ετών, γράφτηκε στη σχολή αγωνιστικής οδήγησης Team O’Neil στο New Hampshire και ξεκινάει την αγωνιστική του εμπλοκή σε διεθνές επίπεδο με ένα Subaru Impreza WRX STI, με το οποίο έλαβε το βραβείο του καλύτερου πρωτοεμφανιζόμενου οδηγού rally για τη χρονιά 2005. Η αγωνιστική του εμπλοκή στο Rally America συνεχίστηκε με αρκετά μεγάλη επιτυχία, ενώ έκανε και ένα σύντομο πέρασμα από τους αγώνες του WRC. Η καταξίωση, όμως, ήρθε, έπειτα από το πρώτο gymkhana video, το 2008, καθώς έγινε αμέσως viral, με τους petrolheads να εκτιμούν την τρέλα του Ken Block, καθώς και τον εξαιρετικό του έλεγχο στην οδήγηση. Εκμεταλλευόμενος τις 290 εκατομμύρια προβολές των gymkhana video, αλλά και με την υποστήριξη της Monster Energy και της Ford, ο Block δημιούργησε τη σειρά αγώνων Gymkhana. Μήπως, όμως, να τον αφήσουμε να μας τα πει ο ίδιος?

 

Που και πότε έκανες την πρώτη σου πλαγιολίσθηση? Ποιό ήταν το πρώτο αμάξι, που βελτίωσες?

Το 2004, ο τότε νεαρός Travis Pastrana ξεκίνησε να διοργανώνει τοπικούς αγώνες αυτοκινήτων σε ειδικά διαμορφωμένες πίστες και ήταν κάτι που με αφύπνισε σχετικά με την ύπαρξη τέτοιων αγώνων στις ΗΠΑ. Ακούγεται τρελό, αλλά πραγματικά νόμιζα ότι τα stage rallies ήταν αποκλειστικό προνόμιο των Ευρωπαίων. Οπότε αυτή ήταν και η πρώτη φορά, που έκανα ελεγχόμενες πλαγιολισθήσεις με το Group-N Subaru Impreza. Το πρώτο αυτοκίνητο, που βελτίωσα, ήταν ένα ’86 VW Golf GTI, το οποίο αγάπησα πολύ.

Τι σε ώθησε στο να ασχοληθείς με τους αγώνες αυτοκινήτου?

Τίποτα δεν με ώθησε ή, αν θες, δεν με εξανάγκασε να ασχοληθώ με το motorsport. Ήταν κάτι που ήθελα πάντα να κάνω. Μεγάλωσα με σπορ, όπως το skateboard, το snowboard, αλλά και τις μοτοσικλέτες motorcross. Αυτά είναι σπορ, με τα οποία ασχολούμαι πάρα πολλά χρόνια. Πιθανότατα περισσότερα απ’ όσο παραδέχομαι… Μου άρεσε η σχέση, που έχουν αυτά τα σπορ με τα αυτοκίνητα, που γλιστράνε ελεγχόμενα και που πραγματοποιούν μεγάλα άλματα στο χώμα. Οπότε, η έλξη στους αγώνες rally ήταν αναπόφευκτη. Μόλις βρήκα την ευκαιρία, την πήρα και ξεκίνησα τους αγώνες το 2005!

Πως κατέληξες στη σύλληψη του Gymkhana?

Η ιδέα πίσω από το Gymkhana ήρθε από το γεγονός ότι δεν είχαμε ασφάλτινα rally στις ΗΠΑ. Ήθελα να αποκτήσω μεγαλύτερη εμπειρία στο γλίστρημα στην άσφαλτο, όπως ακριβώς έκαναν οι Ευρωπαίοι οδηγοί αγώνων. Ήταν ένας τρόπος να επεκτείνω τις ικανότητές μου. Η ιστορία πίσω από το πρώτο video είναι διασκεδαστική. Είχα φτιάξει ένα αγωνιστικό Subaru για να τρέξω σε ένα συγκεκριμένο πρωτάθλημα Gymkhana στην πολιτεία της California, αλλά ο διοργανωτής παραιτήθηκε και έτσι έμεινα με ένα απίστευτο αυτοκίνητο, χωρίς να έχω τι να το κάνω. Τότε έκανα το πρώτο μου video σε μία από τις εγκαταστάσεις, που θα γινόταν το Gymkhana. Γυρίσαμε ένα ολόκληρο practice session, αλλά πραγματικά δεν είχαμε ιδέα πόσο δημοφιλές θα γινόταν αυτό το video! Μάλιστα, αν δείτε το πρώτο video, η περιγραφή αναφέρει Gymkhana Testing and Practice, γιατί αυτό ακριβώς έκανα!

Ποιά είναι η πιο συναρπαστική πτυχή του Gymkhana συγκριτικά με άλλες μορφές αγώνων?

Το Gymkhana διαθέτει διάφορα μοναδικά σημεία σε σύγκριση με άλλες μορφές motorsports. Όταν έτρεχα σε αγώνες, ήθελα να βρω έναν εναλλακτικό τρόπο να απολαμβάνω το αγωνιστικό μου αυτοκίνητο στο όριό του. Η πλαγιολίσθηση είναι αναμφίβολα κάτι πολύ ξεσηκωτικό! Όμως δεν φτάνει μόνο ο έλεγχος στο drift. Το Gymkhana απαιτεί συνδυασμό υψηλής ταχύτητας, τεχνικής και ακρίβειας. Το παραμικρό λάθος μπορεί να σου στοιχίσει τη νίκη!

 

Έχεις ασχοληθεί με διάφορα είδη motorsports πέρα από το Gymkhana, όπως Rallycross και WRC. Μίλησε μας γι’ αυτά…

Ναι, αυτό το χρόνο έλαβα μέρος στο FIA World Rallycross Championship μαζί με την ομάδα μου, Hoonigan Racing Division, σε συνεργασία πάντα με την Ford Performance. Εξελίξαμε από κοινού το Ford Focus RS RX, ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο για εμάς αλλά και για το πρωτάθλημα, οπότε έχουμε ακόμα πολύ μέλλον. Μαζί με τον Andreas Bakkerud είχαμε μια εκπληκτική πρώτη σεζόν και περιμένουμε με ανυπομονησία την επόμενη χρονιά, ελπίζοντας να έχουμε ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία.

 

Πέρα από τα αυτοκίνητα και τους αγώνες, τι άλλα extremesports σε ευχαριστούν?

Όταν επιστρέψω στην Utah, απολαμβάνω να κάνω mountain bike και snowboard, όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες. Όπως προανέφερα, μεγάλωσα κάνοντας skateboard και motocross, οπότε αυτά είναι σπορ, που θα κάνω για πάντα, αρκεί βέβαια να μπορώ!

 

Πως έχει εξελιχθεί το Gymkhana με την πάροδο των ετών?

Είναι εκπληκτικό το πώς η σειρά βίντεο Gymkhana έχει λάβει τόσο μεγάλη υποστήριξη και μάλιστα για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα και είμαι πραγματικά ευγνώμων για αυτό. Πριν λίγο καιρό ολοκληρώσαμε το ένατο μέρος, που ήταν εκπληκτικό και στο οποίο γυρίσαμε περισσότερα πλάνα πιθανότατα και από το πρώτο Gymkhana! Έχω μία εκπληκτική ομάδα με φοβερές ιδέες και όσο έχουμε κοινό, που μας βλέπει και μας υποστηρίζει, θα συνεχίζουμε τα video της σειράς Gymkhana!

Πως σου φάνηκε το ταξίδι σου στην Ελλάδα, ποιές ήταν οι προσδοκίες σου γι’ αυτό το event?

Είμαι ενθουσιασμένος, που φέραμε το Gymkhana GRiD: European Gauntlet series στην Ελλάδα! Όταν ξεκίνησα τα Gymkhana, ήταν ένας τρόπος να δοκιμάσω το αυτοκίνητό μου στο όριο και φυσικά να διασκεδάσω πίσω από το τιμόνι. Διοργανώνοντας το Gymkhana GRiD, παράλληλα με τα άκρως δημοφιλή video, το Gymkhana έχει φτάσει σε επίπεδο, που δεν φανταζόμουν ποτέ! Έχω ταξιδέψει σε κάθε μεριά του πλανήτη και φέτος επισκέφτηκα την Ελλάδα για να φέρουμε τη σειρά σε ένα εντελώς ξεχωριστό κοινό. Προσωπικά, έχω παρακολουθήσει Ελληνικούς αγώνες εδώ και πολλά χρόνια -κυρίως το Rally Acropolis που είναι εκπληκτικό- και ο ενθουσιασμός από τους θεατές είναι σε άλλο επίπεδο! Χαρήκαμε πολύ που βρεθήκαμε στην Ελλάδα, καθώς η ανταπόκριση από το κοινό ήταν μοναδική! Ήταν αναμφίβολα ένα ξεχωριστό σαββατοκύριακο.

Έχεις αυτήν τη στιγμή τρία αγωνιστικά: ToFordFiestaRX43, το HoonicornMustang και το νέο σου παιχνίδι, το FocusRSRX. Ποιό είναι, όμως, το αγαπημένο σου?

To Hoonicorn Mustang είναι ένα εκπληκτικό επίτευγμα! Πριν λίγο καιρό βάλαμε δύο τεράστιες τουρμπίνες της Garrett -με την απόδοση να φτάνει τα 1.400Ps- για την επόμενη σειρά video, το Climbkhana! Το Hoonicorn είναι πιθανότατα ένα από τα πιο τρομακτικά αυτοκίνητα, που έχω οδηγήσει, μόνο και μόνο από την ωμή δύναμή του. Οπότε πιστεύω ότι αυτό είναι και το αγαπημένο μου. Λατρεύω, όμως, και το νέο Ford Focus RS RX Rallycross. Πάντα ήθελα να γίνω οδηγός αγώνων εργοστασιακής ομάδας και η Ford μου έδωσε αυτήν τη μοναδική ευκαιρία, να αγωνιστώ, δηλαδή, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rallycross. Μπορώ να έχω δύο αγαπημένα?!

 

Πόσες μέρες γυρισμάτων απαιτείται για το εκπληκτικό αποτέλεσμα, που δίνετε στους Hoonifans? Πόσες GoProέχουν θυσιαστεί στα γυρίσματα?

Αρχικά απαιτείται προγραμματισμός περίπου 6 μηνών πριν τα γυρίσματα, αφού δεν μπορείς να αφήσεις τίποτα στην τύχη. Η ομάδα μας είναι πολύ συγκεκριμένη στα γυρίσματα, στο Gymkhana 9 είχαμε ίσως την πιο μικρή ομάδα από πλευράς ατόμων, αυτό εξάλλου δείχνει το πόσο απίστευτοι έχουν γίνει όλοι στην παραγωγή των video.

Συνήθως χρειαζόμαστε περίπου 4 μέρες γυρισμάτων, αν όλα πάνε καλά.

Γενικά, δεν καταστρέφουμε πολλές GoPro. Οι περισσότερες, που έχουμε καταστρέψει, είναι νομίζω 15, στο Gymkhana 5, όπου πέρασα πάνω από μία σειρά GoPro, που κάποιος είχε βάλει ακριβώς στο apex της στροφής. Στο Gymkhana 9, όμως, δεν θυσιάσαμε ούτε μία! Χα!

Ποιά είναι τα μακροπρόθεσμα σχέδια σου σχετικά με το motorsport?

Η συνεργασία μας με το τμήμα Ford Performance στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rallycross αποτελεί μέρος μιας πολυετούς συμφωνίας, οπότε γι’ αυτήν τη στιγμή αυτός είναι ο κύριος στόχος μου. Σκοπός μας είναι να μαζέψουμε περισσότερους βαθμούς και θέσεις σε podiums μέσα στην επόμενη χρονιά! Έχω μία εξαιρετική ομάδα πίσω μου και όλοι εργάζονται προς ένα και μόνο σκοπό: Την προσπάθεια για νίκη!

Θα πρέπει να περιμένουμε κάποιο διαφορετικό projectcar μέσα στην επόμενη χρονιά?

Θα πρέπει να περιμένετε και να δείτε…  δεν είναι, όμως, ένα τετρακίνητο twin turbo V8 Mustang 1.400Ps  αρκετό προς το παρόν?

 

Κλείνοντας, ποιά θα ήταν η συμβουλή σου για νέους οδηγούς, που θέλουν να μπουν στο χώρο των αγώνων αυτοκινήτου?

Αρχικά θα πρέπει οπωσδήποτε να πάνε σε μία σχολή αγωνιστικής οδήγησης και να την ολοκληρώσουν. Δεν υπάρχει υποκατάστατο για την εκμάθηση των βασικών χειρισμών του αυτοκινήτου σε ένα ασφαλές περιβάλλον με έναν επαγγελματία. Το να μάθεις να περπατάς σωστά πριν ξεκινήσεις το τρέξιμο είναι πολύ σημαντικό. Μόλις μάθεις τα βασικά σωστά και με ασφάλεια, τότε μόνο μπορείς να αρχίσεις τους αγώνες. Από εκεί και έπειτα πρέπει να είσαι έξυπνος και να εξελίσσεσαι συνεχώς. Από το τι τρως, πως ασκείσαι, πως μελετάς τις πίστες μέχρι τον τρόπο, που συνεργάζεσαι με τους μηχανικούς και την ομάδα σου, για να βρείτε τις κατάλληλες ρυθμίσεις, που θα κάνουν το αυτοκίνητο πιο αποτελεσματικό. Όλα αυτά είναι πολύ σημαντικά στοιχεία της προετοιμασίας. Είναι τόσο σημαντικά όσο τα άτομα, που αποτελούν την ομάδα. 

 

Αρθρογράφος

 

Renault Clio 1.5dCi 110Ps

Renault Clio 1.5dCi 110Ps

Το ανανεωμένο Renault Clio βελτιώνεται στα σημεία, φοράει τη δυνατότερη έκδοση του 1,5dCi και, με φρεσκαρισμένη εμφάνιση, είναι έτοιμο να συνεχίσει τη...