Renault Twingo 09 TCe 90Ps

Renault Twingo 09 TCe 90Ps

Κίτρινο
Αυτό το χρώμα είχε εκείνο το Twingo, τότε, πριν δύο χρόνια περίπου. Φορούσε τον ατμοσφαιρικό τρικύλινδρο κινητήρα των χιλίων εκατοστών με τα 70 άλογα. Δεν θα έλεγα ότι έψαχνες τη δύναμη, δεδομένου ότι μέσα στην πόλη τα κατάφερνε μια χαρά και, μάλιστα, ο κινητήρας συμπεριφερόταν ιδιαίτερα ελαστικά. Μία πιο νευρική πινελιά, όμως, θα την θέλαμε. Έτσι, όταν ενημερωθήκαμε ότι θα οδηγήσουμε το Twingo με τον 900άρη turbo κινητήρα των 90 ίππων, ενθουσιαστήκαμε, αφού -πριν ακόμη το πάρουμε στα χέρια μας- νιώθαμε ότι θα μας αρέσει. Μάλιστα, πάθαμε μεγαλύτερη πλάκα, όταν το είδαμε και από κοντά. Λευκό, με μαύρες και κόκκινες λεπτομέρειες εξωτερικά, ενώ τα αυτοκόλλητα, που διατρέχουν το αμάξωμα, δίνουν ένα sport προφίλ. Εντυπωσιακές και οι ζάντες και όσο σκέφτεσαι ότι αυτό το αυτοκινητάκι είναι πισωκίνητο, νιώθεις έτοιμος για να ξυπνήσεις οδηγικά για τα καλά. Βέβαια, η ουρά δεν γλιστράει με τίποτα και όταν με το καλό γλιστρήσει, το ESP επεμβαίνει άμεσα. Οπότε τις ανωριμότητες ξεχάστε τις και αν θέλετε τέτοια, βρείτε άλλο όχημα. Εδώ μιλάμε για ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης, το οποίο όμως χωράει μπόλικα μέσα του. Εγώ, συγκεκριμένα, μετέφερα μία τεράστια ολοκαίνουργια –στο κουτί της- ψησταριά για ένα φίλο, συν τον κολλητό, καθώς και ένα παιδί στο πίσω κάθισμα. Ε, τι άλλο θες? 

TCe
Ο -από τη συνεργασία Renault-Nissan- κινητήρας 0.9 TCe είναι ένας τρικύλινδρος κινητήρας με 998 κυβικά εκατοστά, turbo σταθερής γεωμετρίας και έμμεσο ψεκασμό. Διαθέτει καδένα για την κίνηση των εκκεντροφόρων. Οι βαλβίδες είναι τέσσερις ανά κύλινδρο, δηλαδή 12 στο σύνολο, με τον εκκεντροφόρο εισαγωγής να διαθέτει VVT σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων. Η πίεση υπερπλήρωσης στην εισαγωγή φτάνει το 1,05bar. Για δοκιμή είχαμε πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο στη διάθεσή μας, ενώ υπάρχει και αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Πάντως ο επιλογέας ήταν σαφέστατος και ωραίος στο κούμπωμα.  

Μαγικός διάκοσμος
Σαν παιχνίδι, αλλά ποιοτικό. Το σαλόνι του Twingo σου φτιάχνει τη διάθεση. Άσπρες, κόκκινες και μαύρες λεπτομέρειες, με έξυπνες θήκες, άνετα καθίσματα, full συνδεσιμότητα και ορεξάτες γραμμές. Όμορφο και το τριάκτινο τιμόνι και τα πεντάλ αλουμινίου, αλλά, κάποιες φορές, μας έλειψε το στροφόμετρο. Ίσως η συνήθειά μας να μελετάμε τη λειτουργία του κινητήρα να μας δημιούργησε την έλλειψη αυτή. Άνετα κάθονται οι τέσσερις επιβάτες που μπορεί να φιλοξενήσει η καμπίνα και το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 188 λίτρα. Μην ξεχνάτε ότι κάτω από αυτό βρίσκεται ο κινητήρας. Κάτι που εντυπωσιάζει όποιον οδηγήσει για πρώτη φορά το Twingo είναι το πόσο πολύ κόβει το τιμόνι του. Έχοντας αρκετό χώρο μπροστά, λόγω της απουσίας του κινητήρα, η αρχιτεκτονική της ανάρτησης επιτρέπει στους εμπρός τροχούς να φτάνουν τις 45 μοίρες γωνία στο στρίψιμο. Αυτό μεταφράζεται σε πανεύκολη διαδικασία παρκαρίσματος, αλλά και μανούβρας σε στενούς δρόμους.

Ζωντανό
Με τον κινητήρα να τουρμπίζει από χαμηλά σε συνδυασμό με το καλό σασμάν, ώρες-ώρες νιώθεις ότι οδηγείς κάτι αρκετά πιο γρήγορο. Σε σημείο που εύκολα παρασύρεσαι και χαλάς τη χαμηλή κατανάλωση, που εύκολα πετυχαίνει ο 0.9 TCe. Είδαμε άνετα χαμηλά 6lt/100km σε 7 ημέρες χρήσης και με λίγη υπομονή ακόμα θα χτυπούσαμε νούμερο από 5. Αυτό το μοτεράκι έχει μεταμορφώσει το Twingo και το έχει μετατρέψει σε ένα εργαλείο πόλης και καθημερινότητας, ιδιαίτερα σβέλτο και ευκολόχρηστο. Προσπερνάς με τη σκέψη, εμπιστεύεσαι τα φρένα του και το μπροστινό σύστημα σου επιτρέπει να παρκάρεις οπουδήποτε. Ίσως ένας κινητήρας να μην φέρνει την άνοιξη, στην περίπτωση, όμως, του Twingo 0.9 TCe σε κάνει να βλέπεις το μοντέλο με άλλο μάτι και μετατρέπει το αυτοκίνητο σε ένα πιο ώριμο και ολοκληρωμένο σύνολο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ RENAULTTWINGOTCE 90PS
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 0.9
TCES/SEXCITE 12.910€

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

•           ΤΥΠΟΣ           Τρικύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

•           ΘΕΣΗ  Πίσω, εγκάρσια

•           ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        898

•           ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   72,2 x 73,1

•           ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           9,5:1

•           ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Έμμεσος σειριακός ψεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερτροφοδότης καυσαερίων

•           ΒΑΡΟΣ kg                  970     

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

•           ΚΙΝΗΣΗ Πίσω

•           ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 5 σχέσεων

•           ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ   Ελεύθερο

           

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

•           ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική ράβδος

•           ΠΙΣΩ   Άξονας De Dion, αμορτισέρ λαδιού

 

ΤΡΟΧΟΙ

•           ΖΑΝΤΕΣ  6Jx16in


ΕΛΑΣΤΙΚΑ   

•           Εμπρός 205/45 R16

•           Πίσω 185/50 R16       

 

ΦΡΕΝΑ

•           ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι  με μονοπίστονες δαγκάνες

•           ΠΙΣΩ   Ταμπούρα

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

•           ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)      90 / 5.250

•           ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   13,8/ 2.500

•           0-100km/h      10,8sec

•           ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  165    

Εκπομπές CO2

•           C02 (gr/km)       99

 

Μέση κατανάλωση

•           Ονομαστική (lt/100km)  4,3

•           Δοκιμής (lt/100km)    6,1

 

Αρθρογράφος

 

Την τέταρτη νίκη της στο Le Mans στοχεύει η Toyota

Την τέταρτη νίκη της στο Le Mans στοχεύει η Toyota

Η Toyota ευελπιστεί στην τέταρτη νίκη της στο Le Mans έχοντας στο οπλοστάσιό της το νέο GR010 Hybrid Hypercar.