Advertisement

 

Seat Ibiza Cupra 1.4TSI 323Ps

Seat Ibiza Cupra 1.4TSI 323Ps

Με 180  ίππους από τον 1.4TSI, DSG7 αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και το βάρος του στα 1.180kg, το Ibiza Cupra ήταν ένα σύνολο που τάραξε τα νερά της κοντράδικης σκηνής. Με ένα τυπικό πρώτο στάδιο αγγίζεις τα 240Ps, με κιβώτιο που δεν κάνει λάθη στις αλλαγές (αν δεν έχει γίνει λάθος από το εργοστάσιο, δυστυχώς πολλά τα παραδείγματα). Άξιος διάδοχος απέναντι στην προηγούμενη γενιά Ibiza, με τον 20vt που κυριαρχεί ακόμα και σήμερα στους δρόμους, παρότι μετράει αισίως μια 20ετία.

 

Weight Reduction

Τομές του tuning με τις οποίες λίγοι ασχολούνται. Οι περισσότεροι έχουν φθάσει μέχρι το σημείο να βγάλουν ρεζέρβα και τα πίσω καθίσματα. Η μείωση βάρους από το αυτοκίνητο όμως, είναι σημαντικό κομμάτι στην επίτευξη χρόνων και ο Γιάννης το ξέρει καλά. Φυσικά και δεν υπάρχουν πίσω καθίσματα ή ρεζέρβα στο Ibiza, συνήθως δεν υπάρχει και κάθισμα συνοδηγού, αλλά στις μετρήσεις έχουμε πάντα δεύτερο άτομο, όποτε αναγκάσαμε τον Γιάννη να βάλει ένα εργοστασιακό. Το κάθισμα του οδηγού αντικαταστάθηκε με ένα bucket της Sparco, που τηρεί την Homologation, την οποία απαιτούν οι αγώνες στην Ελλάδα. Τα εσωτερικά μέρη της επένδυσης στις πόρτες και στην καμπίνα των πίσω επιβατών ξηλώθηκαν και ντύθηκαν με δέρμα και alcantara, ενώ τα χερούλια έγιναν όπως της Porsche GT3-RS, με λουρί που τραβάς για να κλείσεις την πόρτα, ενώ ο διακόπτης για το ξεκλείδωμα της πόρτας βρίσκεται πάνω στην επένδυση, γενικότερα ξηλώθηκε ό,τι δεν ήταν αναγκαίο στο εσωτερικό. Πολλοί σε αυτό το σημείο θα κατακρίνουν αυτήν την επιλογή, σας διαβεβαιώνω, όμως, ότι το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό! Το καπό είναι πολυεστερικό, κατασκευασμένο από την R-TMG, το οποίο θηλυκώνει ακριβώς όπως το εργοστασιακό. Το αυτοκίνητο -σε μορφή αγώνα- ζυγίζει 1.020kg, στο σημείο αυτό θέλω να αναφέρω ότι έχω δει τον Γιάννη να αδειάζει μέχρι και το υγρό από το παγούρι των υαλοκαθαριστήρων πριν από αγώνα.

 

Ζόρικο

Αυτό μου βγάζει, όταν το είδα από κοντά. Λένε ότι το μαύρο κρύβει τις γραμμές και τις λεπτομέρειες, το συγκεκριμένο είναι τόσο καλοδιατηρημένο, που διακρίνεις και το παραμικρό νεύρο στο αμάξωμα, την κάθε γραμμή του αμαξώματος. Ο μπροστινός προφυλακτήρας έγινε αεροδυναμικός με λεία επιφάνεια και μόνο το σημείο στο ύψος του intercooler έμεινε ανοιχτό για να παίρνει αέρα. Ο πίσω προφυλακτήρας δεν έχει πλέον την απόληξη της εξάτμισης στο κέντρο, η εξάτμιση βγαίνει προς τα αριστερά, όπως των 20vt Ibiza. Λεπτομέρεια που ανεβάζει τα επίπεδα τεστοστερόνης του συγκεκριμένου Ibiza. Στο μπροστινό αριστερό φανάρι έχει ανοιχτεί τρύπα για έξτρα παροχή αέρα στο engine bay.Η ανάρτηση είναι της Bilstein και συνδυάζεται με Η&R ελατήρια για να χαμηλώσει όσο χρειάζεται το Ibiza. Οι ζάντες είναι της Αvalint Design, 15inch και αποτελούν πολύ περίεργη επιλογή ως προς τη διάσταση, αφού είναι μικρότερες από τις εργοστασιακές, αλλά όταν το Dragster, οι κόντρες και η ευθεία είναι το κύριο μέλημά σου, η πλευρική πρόσφυση πάει περίπατο…

 

#Because_Racecar

Όπως είπα, οτιδήποτε δεν χρειάζεται, έχει αφαιρεθεί, στο εσωτερικό έχεις τα απολύτως απαραίτητα. Τιμόνι με alcantara επένδυση της Sparco, Wideband της AEM για την επίβλεψη του μείγματος καυσίμου/αέρα, controller του Aem methanol kit που σου επιτρέπει τη ρύθμιση του ψεκασμού water/meth και τέλος το I-Boost. Θα μείνουμε λίγο εδώ, το i-boost είναι ένα boost controller κατασκευασμένο από τον Βασίλη Λασκαρίδη. Ο Βασίλης, φοιτητής πλέον του Cranfield University, κατασκεύασε από το μηδέν ένα boost controller που ακόμα και μεγάλοι βελτιωτικοί οίκοι θα ζήλευαν. Εύκολο στη χρήση του, με οθόνη που διευκολύνει πολύ τη ρύθμισή του, με επιλογή χρωματισμού οθόνης και λειτουργίες των κορυφαίων -και σημαντικά ακριβότερων- boost controller της αγοράς. Είμαι σίγουρος ότι το συγκεκριμένο boost controller με τον κατάλληλο boost-χορηγό θα βρίσκεται σύντομα στα top choices για βελτιωμένα αυτοκίνητα.

 

Beastmode : On

Τη μηχανική βελτίωση του αυτοκινήτου έχει αναλάβει εξ’ ολοκλήρου η R-TMG. Δεν είναι τυχαίο που τα πιο γνωστά και τα πιο δυνατά 1.4TSI εμπιστεύονται την R-TMG για βελτίωση. Καταρχάς, έχουν στην κατοχή τους αυτοκίνητο με αυτό το μοτέρ που κατέχει το παγκόσμιο ρεκόρ στα dragster, έχουν περάσει από κάθε στάδιο βελτίωσης του συγκεκριμένου μοτέρ και ξέρουν τις απαιτήσεις του και τις αδυναμίες του. Πλέον έχουν φτάσει σε σημείο να παράγουν hardware για το συγκεκριμένο μοτέρ και σασμάν έχοντας μεγάλη απήχηση σε πωλήσεις στο εξωτερικό. Το turbo είναι kit της R-TMG, ενώ το εργοστασιακό Κ03 turbo του Ibiza αποκτά μεγαλύτερο αλουμίνιο για να χωρέσουν οι μεγαλύτερες φτερωτές από Opel Astra H OPC και η παροχή του αγγίζει τα 330-340Ps. Το kit εισαγωγής της R-TMG περιλαμβάνει carbon βαρελάκι, που κρατάει χαμηλά τη θερμοκρασία του αέρα, ενώ ταυτόχρονα προστατεύει από τις θερμοκρασίες του μοτέρ και στο εσωτερικό υπάρχει η εισαγωγή της BMC. H σκάστρα είναι επίσης της R-TMG από τη γκάμα τους με σκληρό ελατήριο, για την επίτευξη των πιέσεων αναλόγως των απαιτήσεων του setup. Ένα external wastegate 38mm της TiAL προστέθηκε, αφού προσφέρει αμεσότητα στην εκτόνωση του turbo και τρομερό ήχο! Τέλος, εκτός από το universal intercooler, τοποθετήθηκε AEM water methanol kit για αύξηση ιπποδύναμης και χαμηλότερες θερμοκρασίες, πολλαπλασιαστές από R8, που έχουν αποδείξει τα αποτελέσματά τους και την αξιοπιστία τους και η χειροποίητη εξάτμιση από το turbo και πίσω με διαστάσεις downpipe διαμέτρου 70mm και σωλήνα μέχρι το τελικό καζανάκι 63,5mm. Το σύστημα τροφοδοσίας είναι εργοστασιακό, με εργοστασιακά μπεκ και εργοστασιακές αντλίες υψηλής χαμηλής. Κομβικό σημείο, στο στάδιο βελτίωσης που βρίσκεται το Ibiza, είναι η κατάργηση του κομπρέσσορα. Σε αυτό το στάδιο, που ο χαρακτήρας τείνει προς αγωνιστικό, ο κομπρέσσορας παίρνει πόδι για λιγότερες παρασιτικές απώλειες! Σημείο που πονάνε αυτά τα μοντέλα είναι φυσικά το σασμάν. Σε setup από 300Ps και πάνω ο εργοστασιακός συμπλέκτης δεν είναι αρκετός και αρχίζει να πατινάρει, ο Γιάννης θα έτρεχε και σε αγώνες, οπότε η ενίσχυσή του ήταν αναγκαίο κομμάτι για την επίτευξη χρόνων στην πίστα! Η λύση δόθηκε πάλι από την R-TMG και συγκεκριμένα με το kit συμπλέκτη από τη γκάμα τους, το οποίο περιλαμβάνει ένα συμπλέκτη με ενισχυμένα φτερά από Kevlar, που αντέχουν περισσότερη καταπόνηση και δύναμη, ενώ με τον κατάλληλο προγραμματισμό, οι αλλαγές γίνονται πιο άμεσες και γρήγορες. Μιας και μιλήσαμε για προγραμματισμό, πρώτη η R-TMG ασχολήθηκε με το προγραμματισμό των DSG7, με κωδικό DQ200 και άνοιξε τις πόρτες στη βελτίωση των 1.4TSI στην Ελλάδα και στο εξωτερικό! Έτσι και το Ibiza του Γιάννη προγραμματίσθηκε σε μοτέρ και σασμάν από τον Πέτρο Ταξόπουλο, της R-TMG και έδειξε 320Ps στο δυναμόμετρό τους.

 

Είπαμε, ΘΑ ΣΕΒΕΣΤΕ!

Με 320Ps ,1.200kg με οδηγό και συνοδηγό και βρεγμένο οδόστρωμα πάμε για μετρήσεις. Το αμάξι του Γιάννη το μετρήσαμε μετά από κάποια αυτοκίνητα άλλης κλάσης και αξίας (ΤΤRS, A45AMG, Scirrocco GT24 κλπ κλπ), στην επίσκεψη που κάναμε στη Θεσσαλονίκη και οι χρόνοι τους τριγυρνάνε στο μυαλό μου! Mε 2α γράφει 60-160km σε 6,7sec και 100-200km σε 9,17sec, αν το αναλύσουμε, αμέσως αρχίζω τις συγκρίσεις και συνειδητοποιώ ότι αντιμετωπίζει στα ίσα δίλιτρα αυτοκίνητα με 400Ps, με μόλις 320Ps από τον μικρό 1.4TSI, έτσι καταλαβαίνεις τη σημασία της λέξης «γρήγορο». Δεν έχει πάρα πολλά άλογα, αλλά είναι τρομερά γρήγορο με το βάρος και το κιβώτιο που έχει. Από στάση, η έκπληξη ήταν ακόμα μεγαλύτερη. Για το 0-100km χρειάστηκε 4.66sec, γράφοντας 18μετρο σε 2,42secμε λάστιχα R888 σε βρεγμένο οδόστρωμα! Με πιάνουν τα γέλια, όταν σκέφτομαι τι θα έγραφε, αν είχε κάνει καλύτερο 18άρι ή αν οι συνθήκες του οδοστρώματος ήταν καλύτερες. Για τα 402m χρειάσθηκε 12,52sec, δεν θα κάνω πάλι σύγκριση, το πόρισμα το έβγαλα. Όπως είπα, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο χρήζει σεβασμού και το αποδεικνύει με τους χρόνους του. Για την ιστορία, ο καλύτερός του χρόνος σε αγώνα Dragster είναι 11,578sec για τα 402m, με 1,713sec 18μετρο και 186,04km/hέξοδο, στον αγώνα βέβαια τρέχει με ΜΗ 24,5/8,5/15 ελαστικά, αλλά το setup παραμένει, όπως διαβάσατε παραπάνω. Με το ίδιο setup τρέχει και στις Σέρρες και το λιώνει στους γύρους άφοβα. Το Ibiza του Γιάννη είναι το πιο αξιόλογο και ολοκληρωμένο 1.4TSI που έχω γνωρίσει και δυστυχώς ξέρω πολλά. Αν σκέφτεσαι να βελτιώσεις ποτέ Ibiza FR/Cupra ή Polo GTI, ακολούθα τα βήματά του, γιατί το αυτοκίνητο αυτό είναι υπόδειγμα από θέμα λειτουργίας και απόδοσης και δεν διστάζει να το δείξει σε πίστα και δρόμο. Και κάτι τελευταίο, όλα αυτά με στοκ μοτέρ! Το μοτέρ του είναι εργοστασιακό και δεν έχει ανοιχθεί ποτέ, δεν έχει πάθει ποτέ ζημιά και δεν τον χαρακτηρίζεις ήρεμο οδηγό, μετά από τη βόλτα, που κάναμε, το λιώνει χωρίς δεύτερη σκέψη.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός : 1390cc

Διαδρομή : 76.5 x 75.6

Συμπίεση : 10:1

R-tmg Hybrid Turbo

R-tmg intake kit

R-tmg R8 coil kit

R-tmg blow off valve

TiAL external wastegate 38mm

AEM water methanol kit

Χειροποίητη εξάτμιση 70\63,5mm

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

R-tmg Kevlar Clutch pack

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Sparco bucket κάθισμα οδηγού

Αem wideband

Aem water methanol remote controller

I-boost boost cotroller

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Bilstein coilover

Hr springs

ΤΡΟΧΟΙ

Avanti Design Wheels 15inch

TUNEDBY:

R-TMG Θεσσαλονίκη

Προέκταση Μαιάνδρου 41, Εύοσμος
ΤΚ 56238, Θεσσαλονίκη

Τηλ : +30 2310778880

info@tmg-performance.com

 

R-TMG Αθήνα

Πευκών 60, Μεταμόρφωση Αττικής
ΤΚ 14451

Τηλ : +30 2155013939

athens@tmg-performance.com

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

                                                                                                                       

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η           SEC   STOCK CAR*

0-60                 2,63   

0-80                 3,64   

0-100               4,66   

0-120               5,95   

0-140               7,42   
0-160               9,28

0-180               11,38   

 

*Μετρήσεις

 

AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,42     @        55,09

60        4,42     @        95,87

100      5,76     @        117,15

200      8,42     @        150,96
400      12,52   @        185,91

 

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

80-110             1,62

Roll με 2α
ΚΜ/Η            
SEC
60-120             3,44
60-160             6,7
60-200             11,89
100-200           9,17

 

Αρθρογράφος