Seat Leon 20VT4 AWD DSG 804WHP

Seat Leon 20VT4 AWD DSG 804WHP

Lionheart

Όντως πιστεύω ότι εκτός από την αναζήτηση των επιδόσεων και την αδρεναλίνη που δίνει η μεγάλη ιπποδύναμη, το tuning πρέπει να ξεκίνησε την καριέρα του σαν μια «μεγάλη φάρσα». Κάπου, κάποιος, κάποτε, ήταν ο πρώτος που είπε «λοιπόν θα πάρουμε αυτό το μικρό σαραβαλάκι και θα του βάλουμε μία μεγάλη μηχανή να κάνουμε πλάκα στον κόσμο». Έχει μια μεγάλη δόση χιούμορ το tuning, ειδικά σε αυτοκίνητα που δεν είναι του sport αυτού καθαυτού. Αυτός είναι και ο λόγος που πολλοί βελτιώνουν τέτοια μοντέλα τα οποία καταλήγουν μεν να κοστίζουν πολύ περισσότερα χρήματα από την εμπορική τους αξία, αλλά από την άλλη να ρίχνουν αβέρτα καρότσες, κολώνες και ταχυδρομικούς κώδικες σε μοντέλα με πολλαπλάσια τιμή αγοράς από αυτά.

Ένα τέτοιο αυτοκίνητο είναι αυτό εδώ το Seat Leon 1M του φίλου μας του Γιώργου από την Κέρκυρα, που το έφερε στην Αθήνα για να το αφήσει στα χέρια του Τάκη Παρασκευόπουλου, στην 0-400 Tune 2 Race, με μία λευκή επιταγή στο ντουλαπάκι και ένα σημείωμα, «όσο πάει πολιτικό...». Το αποτέλεσμα είναι λίγο πολύ γνωστό... αλλά ας το δούμε και από την οπτική γωνία που περιέγραψα προηγουμένως. Για παράδειγμα, στη μοναδική μέτρηση που έχουμε από αυτό το Leon, αυτή του 100-200km/h και μάλιστα όχι στη μέγιστη πίεση του turbo, μία Lamborghini Aventador LP750-4 SV χρειάζεται 5,8sec, μία Ferrari 488 GTB 5,3sec, μία Porsche 918 Spyder Weissach 4,7sec, μία Bugatti Veyron SuperSport 4,5sec και το Leon του Γιώργη 4,02sec. Δεν είναι αστείο; Αφήστε τις πέτρες κάτω, φυσικά και δεν προσπαθώ να συγκρίνω ένα Seat Leon με μία Aventador, απλά σας δείχνω τι μπορεί να συμβεί σε μια ευθεία κάπου στην εθνική από την Αθήνα μέχρι την Κέρκυρα. Τώρα θα μου πείτε, γιατί έχουμε μόνο αυτήν την μέτρηση, ρε Τσουρουλή; Γιατί μας έλειπαν πολλοί παράγοντες που χρειαζόταν το αυτοκίνητο αυτό για να ξεκινήσει από στάση. Πρώτος και κυριότερος, η στεγνή άσφαλτος, που η εκνευριστική ψιχάλα των ελάχιστων ημερών που βρισκόταν το αυτοκίνητο στην Αθήνα δεν την άφηνε να στεγνώσει, δεύτερον τα semi-slick ελαστικά του, που δεν ήταν γι’ αυτές τις συνθήκες και τρίτον και σημαντικότερο, το ρεζερβουάρ που είχε βενζίνη πρατηρίου, γιατί το αυτοκίνητο θα έφευγε την ίδια μέρα για το ταξίδι της επιστροφής και δεν νομίζω να έχει κάνει ποτέ κανένας ταξίδι με αγωνιστική βενζίνη VP Import 120+ οκτανίων από το βαρέλι. Το ξέρω ότι είναι σπαστικό να μην υπάρχουν όλες οι μετρήσεις και ότι έχουμε «αναγκαστεί» να το κάνουμε πολλές φορές, αλλά πιστέψτε με, δεν είναι πάντα εφικτό, ειδικά σε τόσο «ειδικά» αυτοκίνητα. Για παράδειγμα, αν προσπαθούσαμε να το μετρήσουμε από στάση σε αυτές τις συνθήκες, ξέρουμε από προηγούμενες περιπτώσεις παρόμοιων αυτοκινήτων με DSG ότι ανοίγει την πρώτη σπινιάροντας, βάζει δευτέρα την οποία επίσης αφήνει ολόκληρη στον τόπο και μετά κουμπώνει Τρίτη, ενώ το αυτοκίνητο είναι ακόμα στα πρώτα 50 μέτρα από την εκκίνηση... εκτός λοιπόν από το ότι δεν θα κάνει ποτέ «σοβαρό» χρόνο, έχεις και τον κίνδυνο να βρει κάπου ξαφνικά πρόσφυση και να κουρέψει το σύμπαν ή ακόμα χειρότερα να βρουν πρόσφυση μόνο οι δεξιοί ή οι αριστεροί τροχοί ξαφνικά με το κοντέρ να δείχνει 120km/h και το αμάξι να πηγαίνει με 50km/h. Αυτό να ξέρετε μπορεί να έχει πλάκα και να είναι ελεγχόμενο σε ένα μπροστοκίνητο με 200-300Ps, αλλά εδώ δεν είναι τόσο απλό... Υπάρχει πάντως και βίντεο από το dragy του Τάκη με τη μέτρηση στο youtube, αν γράψετε: «leon 0-400», το οποίο, παρότι δεν έχει τις ίδιες επιλογές στην ανάλυση του διαγράμματος, σε απόλυτα νούμερα είναι πολύ κοντά με τα δικά μας V-BOX, που μερικές φορές έχει τύχει να μετρήσουμε και με τα δύο στο ίδιο αυτοκίνητο. Ας πάμε να δούμε όμως τι πράγματα φοράει αυτό το θηρίο για να μπορεί να τα βάζει με ό,τι κι αν κάτσει δίπλα του στο δρόμο.

The usual suspects

Πλάκα-πλάκα, αν είστε τακτικοί αναγνώστες, είμαι σίγουρος ότι τα μισά και βάλε από τα specs αυτού του αυτοκινήτου τα έχετε μαντέψει ήδη. Πρώτον γιατί είναι δίλιτρο VW και δεύτερον, γιατί είναι και αυτό από την 0-400 Tune 2 Race, από την οποία προέρχονται τα περισσότερα δυνατά μοντέλα του Group που έχουμε κάνει δοκιμή τα τελευταία χρόνια. Τι να κάνουμε, το έχουμε πει, κατά καιρούς, κάποιοι κινητήρες αποτελούν την πιο εύκολη και αποδοτική λύση για μεγάλες ιπποδυνάμεις και αναγκαστικά πέφτουν όλοι με τα μούτρα σε αυτούς. Μάλιστα, ο φίλος μου, ο Τάκης, μου είπε ότι αυτό το μπλοκ, το δίλιτρο TFSi, το εμπιστεύεται ακόμα και για 1.000Ps. Θα μου πεις, καλά, 1.8 20V δεν είναι αυτό εδώ; Όχι, από το 20VT είναι μόνο το καπάκι με τις 5 βαλβίδες ανά κύλινδρο, ο κορμός είναι από δίλιτρο TFSi. Tο μπλοκ και ο στρόφαλος λοιπόν είναι δίλιτρα, με ενισχυμένα φυσικά εντόσθια, βίδες ARP 625+, μέταλλα ACL black series, ατσάλινες σφυρήλατες custom μπιέλες της 0-400 και έμβολα της CP-Carrillo. Αυτά τα ολίγα, αλλά αρκετά για να αντέξει λοιπόν έχει το θηρίο στον κορμό και λίγα ακόμα στο καπάκι, όπως μία ροϊκή εξέλιξη από την 0-400 και βαλβίδες, ελατήρια και retainers της Supertech στις εργοστασιακές διαστάσεις. Οι οδηγοί των βαλβίδων είναι custom της 0-400 και φοράει εκκεντροφόρους Stage 3 της CAT Cams, οι οποίοι έχουν 245 και 262 μοίρες διάρκεια στην εισαγωγή και την εξαγωγή, με 8,25 και 9,75mm βύθισμα αντίστοιχα. Αυτοί οι εκκεντροφόροι, σε συνδυασμό με τη ροϊκή εξέλιξη, τις 5 βαλβίδες ανά κύλινδρο και την τεράστια πολλαπλή εισαγωγής της 0-400, δίνουν στην Precision PT6466 Gen 2 τη δυνατότητα να πρεσάρει μεγάλες ποσότητες αέρα στον κινητήρα, απαραίτητη προϋπόθεση για την υψηλή απόδοση. Αχ αυτή η εισαγωγή, έτσι μου έρχεται να παραγγείλω μία στον Τάκη και να την βάλω στο σαλόνι μου, για διακοσμητικό. Είναι ένα έργο τέχνης που σου τραβάει το μάτι με το που ανοίγεις το καπό, είναι ένα αλουμινένιο γλυπτό, με ανάγλυφο το logo 0-400, με διαφορά το πιο όμορφο plenum που έχω δει στη ζωή μου και φυσικά δεν είναι εκεί για την ομορφιά.

Details

Γενικά, το μηχανοστάσιο σε αυτό το Leon νομίζω ότι το έχει τερματίσει. Είναι τόσο τακτοποιημένο και σωστά μελετημένο, που ακόμα και το breather των αναθυμιάσεων έχει ειδικά κομμένη γωνία για να μην βρίσκει πάνω στη σκάστρα. Μία επίσης πολύ όμορφη ιδέα είναι τα καπάκια που έχει τοποθετήσει η 0-400 που κρύβουν ορισμένα «άχαρα» εξαρτήματα, όπως μπαταρίες και πλαστικά παγούρια, δίνοντας την εικόνα εργοστασιακού μηχανοστασίου, μόνο που τόσο όμορφο εργοστασιακό δεν έχει ούτε η AMG. Η τεράστια Precision είναι βιδωμένη σε χειροποίητο χταπόδι της PPM, που έχει κατασκευάσει και την υπόλοιπη εξάτμιση διαμέτρου 76mm, με το downpipe να έχει διάμετρο 80mm. Η πίεση ρυθμίζεται από το εξαιρετικό iBoost μέσω ενός external wastegate της Turbosmart. Από τη μεριά της εισαγωγής, τον αέρα που φιλτράρει η χοάνη της Aeroflow τον ψύχει ένα intercooler της Energy Racing Parts, ενώ την τροφοδοσία την έχει αναλάβει μία αντλία Bosch 044 και τέσσερα μπεκ της Injector Dynamics, παροχής 1200cc/min. Για την έχτρα ψύξη, αλλά και τροφοδοσία υπάρχει και ένα κιτ ψεκασμού νερού/μεθανόλης της ΑΕΜ. Το πρόγραμμα του εγκεφάλου είναι της Dynodrome, μαζί με το αντίστοιχο για τον εγκέφαλο του DSG και το ενδιάμεσο εγκεφαλάκι της MS Labs που παίζει τον ρόλο του μεσολαβητή και επιτρέπει στους άλλους δύο εγκεφάλους να επικοινωνούν. Αυτό δεν ξέρω πόσοι το θυμάστε, το είχαμε δει και παλιότερα σε ένα Ibiza 20VT του Τάκη, που είχε και εκείνο μεν τον εγκέφαλο του 1,8lt σε συνδυασμό με κιβώτιο DSG και ήταν το πειραματόζωο για να εξελιχθεί αυτή η γέφυρα επικοινωνίας του CAN BUS των δύο μονάδων διαχείρισης (ECU και TCU). Το αποτέλεσμα πάντως είναι ότι πλέον αυτή η λύση υπάρχει, δουλεύει και εφαρμόζεται με επιτυχία σε πολλά αυτοκίνητα, χωρίς προβλήματα και με ένα λογικό κόστος. Το κιβώτιο προέρχεται από κάποιο ορφανό Audi S3 8V με ενισχυμένα δισκάκια συμπλέκτη της Dodson Motorsport και ημιαξόνια από Audi S3 8P. Οι βάσεις του σασμάν είναι custom της 0-400 και για την ψύξη του κιβωτίου (λόγω των κατά πολύ μεγαλύτερων φορτίων) φροντίζει ένα ψυγείο λαδιού DSG της Aeroflow. Ξέχασα να σας αναφέρω ότι αυτό το Leon ήταν η έκδοση Leon 20VT4, δηλαδή με τετρακίνηση τύπου Haldex από το εργοστάσιο και δεν είναι μετατροπή σε τετρακίνητο.

Flight to Corfu

Όπως είδατε, λοιπόν, η συνταγή της επιτυχίας είναι η γνωστή και δοκιμασμένη για την 0-400 και δεν βλέπω τον λόγο να μην είναι, αφού με αυτά τα εξαρτήματα και αυτές τις ρυθμίσεις έχουνε βρει ότι τα αυτοκίνητα δουλεύουν άψογα, δεν παρουσιάζουν προβλήματα, αντέχουν αρκετά χιλιόμετρα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν καθημερινά σαν κανονικά αμάξια. Τι άλλο να ζητήσεις, ρε φίλε, από ένα αμάξι με 800 άλογα στους τροχούς; Παρόμοιο setup με αυτό είχε και εκείνο το τρομερό γκρι Leon mk2 από την Καλαμάτα, του τεύχους #23 και πολλά ακόμα δίλιτρα ή «υβριδικά» δίλιτρα -με καπάκι από 1,8 20VT- και όλα τους είναι πολύ γρήγορα, αλλά και αρκετά αξιόπιστα αν κρίνω από τα χρόνια που κυκλοφορούν με αυτά τα «κτηνώδη» setup. Όταν λοιπόν έχεις καταλήξει σε μία συνταγή που δουλεύει, δεν χρειάζεται άλλους πειραματισμούς. Αυτούς τους είχε φάει εκείνο το ασημί Ibiza του τεύχους #15 που λέγαμε πριν, το αυτοκίνητο που είναι ο μπαμπάς όλων αυτών τώρα. Έτσι έχουμε αυτό το αποτέλεσμα που βλέπετε στις φωτογραφίες, ένα αυτοκίνητο που εξωτερικά δείχνει εντελώς εργοστασιακό, το σαλόνι του είναι full και πεντακάθαρο και το μηχανοστάσιο καλύτερο απ’ ό,τι ήταν τη μέρα που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής.

Ζυγίζει μάλιστα 1.450kg και απ’ ό,τι μου είπε ο Γιώργος, που ήρθε να το παραλάβει από την Κέρκυρα, θα το χρησιμοποιήσει ακόμα και όταν θα μαζεύει τις ελιές! Ρε θα μας κουφάνετε εσείς! Γνωστή και αγαπημένη η τρέλα των επτανήσιων, ειδικά από εμένα που είμαι κοντοχωριανός τους από την Ηγουμενίτσα και πηγαίνω κάθε χρόνο στο Ιόνιο. Αν μπορέσω θα πάω και φέτος να τους βρω στο Σιδάρι και τον George και τον φιλαράκο του με το GTR που τον έφερε στην Αθήνα για να παραλάβουν το Leon, να κάνουμε καμία βόλτα με τα θηρία τους στο Canal D' amour.

Γενικά, πάντως, αυτά τα αυτοκίνητα είναι από αυτά που χαίρεσαι να τα βλέπεις. Όπως ακριβώς αυτό το Leon που το καμαρώνεις, γιατί είναι τόσο καλοφτιαγμένο και προσεγμένο στη λεπτομέρεια, αλλά και συνάμα τόσο διακριτικό, που μπορεί να το κυκλοφορείς σαν κανονικό Leon 4 ολόκληρη την ημέρα, με λίγο περισσότερους κραδασμούς από τις σκληρές βάσεις της μηχανής και του σασμάν, αλλά όταν θα ανοίξει με τέρμα πίεση και θα σουρώσει την άσφαλτο σαν μοκέτα, θα μείνεις με το στόμα ανοιχτό. Μιλάμε για δύναμη πέρα από τα συνηθισμένα και πέρα από αυτό που λέμε «γρήγορο». Το αυτοκίνητο αυτό είναι καμουφλαρισμένη ρουκέτα. Μακάρι να μπορέσω το καλοκαίρι να πάω να το ξαναδώ. Μήπως να έχω και το V-BOX μαζί μου;

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ


ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 5 βαλβίδες/κύλινδρο
Κυβισμός: 1984cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 82,5mm x 92,8mm

Σχέση Συμπίεσης: 9,5:1

Μπλοκ από VW 2.0TFSI

Πρόγραμμα Dynodrome

Ροϊκή εξέλιξη 0-400 tune 2 Race

Έμβολα CP
Ατσάλινες σφυρήλατες μπιέλες της 0-400 tune 2 Race

Εκκεντροφόροι CAT CAMS 36/52

Βαλβίδες, ελατήρια και retainers της Supertech
Χειροποίητη εξάτμιση PPM 76mm με 80mm downpipe

Χειροποίητο χταπόδι PPM
Turbo Precision PT6466 Gen2
External wastegate Turbosmart 44mm
Custom kit intercooler Energy Racing Parts
Aντλία καυσίμου Bosch 044
Μπεκ 1200cc/min της Injector Dynamics

Σκάστρα Tial

AEM water-methanol kit

ACL black μέταλλα στροφάλου και μπιελών

ARP βίδες κορμού και κεφαλής

Φιλτροχοάνη Aeroflow

Billet 0-400 tune 2 Race plenum

Custom δοχείο αναθυμιάσεων 0-400 tune 2 Race


ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Πλήρως ρυθμιζόμενη τύπου Coilover KW Variant 3


ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κιβώτιο DSG από Audi S3 8V

Dodson Motorsport σετ Sportsman Plus

Πρόγραμμα Dynodrome

Custom ημιαξόνια Audi S3 8P

Βάσεις σασμάν Custom 0-400 tune 2 Race

Ψυγείο λαδιού DSG Aeroflow

Παράλληλη μονάδα TCU MS Labs


ΑΜΑΞΩΜΑ

iBoost Boost Controller + water injection

AEM Wideband meter

ΦΡΕΝΑ

Εξαπίστονες δαγκάνες της Brembo με διαιρούμενους δίσκους διαμέτρου 355x32mm

ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες OZ Superleggera 8J x 18in

Λάστιχα Nankang 225/40

TUNED BY:

0-400 Tune 2 Race

Λ. Φυλής 19, Καματερό 134 51

Τηλ: 2102639990

https://www.0-400.info

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dynapack της Dynodrome

Μέγιστη ισχύς (Whp/rpm) 804/8125

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm)

 

Αρθρογράφος

 

Chris Harris διαλέγει αυτοκίνητο!

Chris Harris διαλέγει αυτοκίνητο!

Ο διάσημος παρουσιαστής του Top Gear μέσω ενός βίντεο μας λέει την άποψή του για το τι αυτοκίνητο μπορεί να αγοράσει κανείς με λιγότερα από €35.000.