Skoda Fabia Monte Carlo 1.0TSI 95Ps

Skoda Fabia Monte Carlo 1.0TSI 95Ps

Η έκδοση Monte Carlo εξοπλίζεται με δύο εκδόσεις του κινητήρα 1.0TSI, με τη μία να αποδίδει 95Ps και να συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο των πέντε σχέσεων και την άλλη να αποδίδει 110Ps και να έχει ως επιλογή είτε χειροκίνητο των έξι σχέσεων είτε το αυτόματο εφτάρι DSG. Αμφότερες εκδόσεις είναι εναρμονισμένες με το Euro6c και ξεχωρίζουν σχεδιαστικά από διάφορες κομψές λεπτομέρειες που θα αναλύσουμε παρακάτω.

Personalize it!

Αυτή η γενιά που κυκλοφορεί είναι η τρίτη, η οποία μάλιστα είναι στην παραγωγή από το 2014, οπότε, όπως αντιλαμβάνεστε, ένα φρεσκάρισμα ήταν κάτι παραπάνω από αναγκαίο. Ξεχωρίζει από το προηγούμενο μοντέλο με την ανασχεδιασμένη μάσκα εμπρός, την αεροτομή οροφής σε μαύρο χρώμα, καθώς και από τους διαφορετικούς προφυλακτήρες μπροστά-πίσω. Πλέον είναι διαθέσιμο σε 15 διαφορετικά χρώματα αμαξώματος, τα οποία, αν συνδυαστούν με την επιλογή ColourConcept, που περιλαμβάνει τη βαφή της οροφής, τους καθρέφτες, τις ζάντες και τις κολώνες να είναι βαμμένες σε άσπρο, ασημί ή και μαύρο χρώμα, οι συνδυασμοί γίνονται 45! Σαν σχέδιο πλέον το Fabia δείχνει τα χρόνια του, αφού είναι σχετικά συντηρητικό συγκριτικά με τον ανταγωνισμό στο B-Segment.

Sport feeling

H έκδοση Monte Carlo διαθέτει επιπλέον μπροστινό spoiler και διακριτικά side-skirts, ζάντες αλουμινίου 16in, λογότυπα Monte Carlo στις μεσαίες κολώνες, καθώς και πίσω φώτα τεχνολογίας LED. Στο εσωτερικό, τα καθίσματα είναι τύπου bucket με κόκκινες ραφές, το τιμόνι που και αυτό έχει τις ίδιες ραφές είναι flat-bottom, ενώ οι επενδύσεις στις κολώνες και στην οροφή έρχονται σε μαύρο ύφασμα. Το υπόλοιπο εσωτερικό ακολουθεί μία ελαφρά συντηρητική γραμμή, χωρίς όμως να είναι κακό στο μάτι και, το βασικότερο, να είναι αρκετά πρακτικό. Τα πλαστικά που απαρτίζουν το εσωτερικό είναι σκληρά στην υφή, η συναρμογή είναι πολύ καλή και γενικά το εσωτερικό έχει αρκετά πρακτικές θήκες και άνετους χώρους. Ακόμα και ο χώρος των αποσκευών που αγγίζει τα 330lt και μεγαλώνει, αν διπλωθούν τα πίσω καθίσματα, είναι άκρως ικανοποιητικός για το μέγεθος του Fabia. Ο εξοπλισμός του σε αυτήν την έκδοση περιλαμβάνει cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο κλιματισμό, προβολείς ομίχλης και οθόνη αφής των 6,5in, συμβατή τόσο με IOS όσο και με Android.

Οδηγώντας

Θετικές εντυπώσεις αποκομίσαμε από τον κινητήρα, που μπορεί μέχρι τις 1.400rpm να «κοιμάται» ελαφρά, αλλά από εκεί και πάνω είναι αρκετά ζωηρός και αν έχετε και ελαφρύ το δεξί πόδι, είναι και αρκετά οικονομικός. Το τρικύλινδρο σύνολό μας είναι ιδιαίτερα γνωστό, αφού το έχουμε δει και δοκιμάσει σε διάφορα μοντέλα του group και είναι ένα από τα καλύτερα μικρά σύνολα που κυκλοφορούν. Στο μοντέλο που είχαμε στα χέρια μας απέδιδε 95Ps και σίγουρα με αυτά τα άλογα σπορ δεν το λες το Monte Carlo, αλλά τα 10,8sec που θέλει για να φτάσει τα 100km/h από στάση και τα 184km/h της τελικής ταχύτητας είναι αξιοπρεπείς τιμές για τα 1.046kg του.

Η καλή κλιμάκωση του κιβωτίου βοηθάει αρκετά στην κίνηση μέσα στην πόλη, ενώ δεν θα πει όχι και σε ταξίδι με φορτωμένη καμπίνα και ταχύτητες που φτάνουν στα 140km/h. Το πλαίσιό του πάντως είναι αρκετά δεμένο και στιβαρό και σε προδιαθέτει να το πιέσεις και λίγο παραπάνω. Προβλέψιμο και εύκολα ελεγχόμενο, μπορεί να γίνει αρκετά διασκεδαστικό. Σίγουρα με τον κινητήρα των 110Ps και το εξάρι κιβώτιο θα το ευχαριστηθεί κάποιος περισσότερο, αλλά ακόμα και στη μικρή έκδοση που είχαμε στα χέρια μας τα πήγε μια χαρά. Όσον αφορά την κατανάλωση, στη διάρκεια της δοκιμής, είδαμε μέχρι και 6,2lt/100km και ο τρόπος οδήγησής μας δεν ήταν και ιδιαίτερα οικονομικός. Είμαστε σίγουροι ότι με λίγο περισσότερη σύνεση, αλλά και με τον κλιματισμό κλειστό, μιας και το είχαμε στα χέρια μας την εποχή που η θερμοκρασία ξεπερνούσε τους 32ο, θα μπορέσει να πέσει και κάτω από τα 6lt! Το τιμόνι δεν έχει και την καλύτερη δυνατή αίσθηση, χωρίς όμως να είναι κακό, απλά του λείπει λίγο η παραπάνω πληροφορία που θα θέλαμε. Τα φρένα είναι εκεί κάθε φορά που θα τα χρειαστείς και μπορούν να σταματήσουν ικανοποιητικά το Fabia χωρίς να κουράζονται. Οι αναρτήσεις είναι λίγο σφιχτές, χωρίς όμως να κάνουν το αμάξωμα να «δυσανασχετεί» σε κάθε ανωμαλία που συναντά και μόνο ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας θα σου θυμίσει την παρουσία του όταν περάσεις με φόρα πάνω από εγκάρσια ανωμαλία.

Αξίζει το μικρό!

Το πακέτο Monte Carlo είναι αρκετά ενδιαφέρον και προσιτό για κάποιον που θέλει κάτι το λίγο ξεχωριστό και όμορφο και αν μάλιστα συνδυαστεί με τη δυνατότερη έκδοση του κινητήρα, μπορεί να χαρακτηριστεί και σπορ. Αν από την άλλη σας αρέσει να ξεχωρίζετε και να μην βλέπετε τα μούτρα του βενζινά σας κάθε μέρα και τα 95Ps μια χαρά θα είναι για τις καθημερινές σας μετακινήσεις και αποδράσεις!

+

Κατανάλωση

Εσωτερικοί χώροι

Οδηγική συμπεριφορά

Πρακτικότητα

 

-

Ελαφρώς συντηρητική σχεδίαση

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ SKODA FABIA MONTE CARLO 1.0TSI 95PS

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €15.500

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

·         Κυβισμός: 0.999cc

·         Διάμετρος x Διαδρομή:  74,5mm x 76,4mm

·         Τρικύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο

·         Σχέση Συμπίεσης: 10,3:1

·         Τροφοδοσία: Υπερσυμπιεστής καυσαερίων, άμεσος ψεκασμός

·         Βάρος (kg): 1.046

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

·         Εμπρός: Γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου

·         Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ

·         Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 95/5.000-5.500

·         Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)16,31/1.800-3.500

·         0-100km/h (sec): 10,8sec

·         Τελική Ταχύτητα (km/h): 184

·         ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (gr/km):      109

·         ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ Ονομαστική (lt/100km): 4,8

·         Δοκιμής (lt/100km): 6,2

ΦΡΕΝΑ

·         Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

·         Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

·         Ζάντες: 6Jx16in

·         Ελαστικά: 215/45

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

·         Κίνηση: Εμπρός

Κιβώτιο: Χειροκίνητο πέντε σχέσεων

 

Αρθρογράφος

 

Historic Acropolis Rally 2023: Με συμμετοχές από όλη την Ευρώπη

Historic Acropolis Rally 2023: Με συμμετοχές από όλη την Ευρώπη

Το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις κάνει δυναμικό comeback στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων.