Peugeot 508 GT 225Ps EAT8

Peugeot 508 GT 225Ps EAT8

Forbidden fruit

Η λέξη sedan μοιάζει πλέον απαγορευμένη. Πρακτικά κανείς δεν επιθυμεί ένα «saloon» αυτοκίνητο, αν δεν έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος και δεν αναγράφει κάπου στη μπροσούρα του τα αρχικά SUV. Αυτό όμως έχει και ένα καλό: δίνεται τεράστια ελευθερία στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν ένα σχήμα όσο το δυνατόν πιο κομψό επιτρέπουν οι νόρμες ασφαλείας, χωρίς απαραίτητα να απασχολούνται για την τέλεια ορατότητα ή πρακτικότητα. Κάτι τέτοιο συνέβη και με το Peugeot 508. Από τη θέση του οδηγού δεν έχεις πολύ καλή ορατότητα προς τα πίσω, ενώ η πρόσβαση και ο διαθέσιμος χώρος των πίσω επιβατών μόνο κορυφαίος δεν είναι. Αλλά, Θεέ μου, πόσο όμορφο είναι. Και δεν είναι μόνο ότι είναι απλά όμορφο, κρύβει και ουσία κάτω από τον θελκτικό του μανδύα. Όταν ο CEO του PSA Group, Carlos Tavares, αποφάσισε το 2015 να κάνει στροφή στα προϊόντα του ομίλου, στοχεύοντας στην ποιότητα, φάνταζε κάτι ουτοπικό. Μετά τα 3008, 5008 και 508 από την Peugeot, αλλά και τα δύο Crossback μοντέλα της DS, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία επ’ αυτού. Οι Γάλλοι πλέον τολμούν να διαφέρουν σχεδιαστικά, ενώ, ταυτόχρονα, νοιάζονται να προσφέρουν ποιότητα εφάμιλλη με τους Γερμανούς που -κακά τα ψέματα- είχαν το πάνω χέρι εδώ και δεκαετίες. Αυτό όμως δείχνει πλέον να αλλάζει.

Πιο premium από premium

Μην επαναλαμβανόμαστε, το 508 είναι αναμφισβήτητα ένα όμορφο αυτοκίνητο. Πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι είναι και ένα sexy αυτοκίνητο. Και αυτό είναι κάτι που έχει να ειπωθεί για μοντέλο της Peugeot από το RCZ. Το sexy αυτοκίνητο είναι αυτό που σε προκαλεί να το κοιτάξεις. Είναι αυτή η σπάνια «ράτσα» αυτοκινήτων που απλά το βλέπεις και το θέλεις! Ξεχωρίζει από μακριά. Αρχικά είναι αυτό το υπέροχο προαιρετικό χρώμα ειδικής επίστρωσης «Rouge Ultimate». Έπειτα είναι η «φιγούρα». Το ύψος του μετά βίας αγγίζει το 1,4m, ενώ το πλάτος προκαλεί στα 1.859mm. Χαμηλό, φαρδύ, με κουπέ «αύρα» και με άκρως επιθετικό μπροστινό μέρος. Το καπό είναι όσο πιο χαμηλό επιτρέπουν οι προδιαγραφές ασφαλείας, με τους κάθετους φωτεινούς LED «χαυλιόδοντες» να προκαλούν θαυμασμό. Ακόμα μεγαλύτερο θαυμασμό, όμως, θα εκφράσεις μόλις καθίσεις στο εσωτερικό του. Αρχικά η σχεδίαση κάνει τις αντίστοιχες προτάσεις των Γερμανών να μοιάζουν βαρετές. Το εσωτερικό του 508 έχει δημιουργηθεί με φαντασία και προσοχή στη λεπτομέρεια. Η οθόνη αφής 10in είναι «χωμένη» στο κάτω μέρος του πολυεπίπεδου ταμπλό, αποτελώντας το κέντρο ελέγχου του συστήματος infotainment. Πλαισιώνεται δε από τα πανέμορφα «πλήκτρα πιάνου» που χρησιμοποιούνται για διάφορα συστήματα του αυτοκινήτου, όπως για τον κλιματισμό, το ηχοσύστημα, το σύστημα πλοήγησης κ.λπ. Ποιοτικά, το εσωτερικό του 508 δεν σηκώνει την παραμικρή αμφισβήτηση για την premium στόφα του. Μαλακά υλικά σε όλο το ταμπλό, λεπτομέρειες από αλουμίνιο, επενδύσεις δέρματος-alcantara και αψεγάδιαστη συναρμογή.

GT με τσαμπουκά!

Για την κορυφαία έκδοση GT, η Peugeot προίκισε το 508 με τον πιο δυνατό 1.6PureTech που διαθέτει στο οπλοστάσιό της. Αποτελεί φυσικά εξέλιξη του γνωστού μας 1.6THP και αποδίδει 225Ps, με 30,6kgm ροπής στις 2.750rpm. Συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο της Aisin, χωρίς να υπάρχει δυνατότητα για χειροκίνητο κιβώτιο. Είναι κάτι που δεν θα σου λείψει, όμως, αφού και την ταχύτητα των αλλαγών έχει στη σπορ οδήγηση, αλλά και την ομαλότητα που θέλεις στην καθημερινότητά σου. Η χρήση της πλατφόρμας EMP2 που συνδυάζει χάλυβα υψηλής αντοχής και  συνθετικά υλικά σε πλαίσιο και αμάξωμα έχουν φέρει το βάρος της έκδοσης με τα 225Ps ακριβώς στα 1.500kg. Οι επιδόσεις του 508GT (0-100km/h σε 7,73s και 400άρι σε 15,53s) είναι πολύ καλές, όμως δεν φτάνουν να απειλήσουν τις αντίστοιχες σπορ μπερλίνες του ανταγωνισμού, όπως Alfa Romeo Giulia 200Ps, BMW 330i 258Ps και VW Arteon 272Ps, τα οποία βρίσκονται, μαζί με το κορυφαίο Peugeot, στο οικονομικό target group των 46-53.000 ευρώ. Μάλιστα, το 508GT βρίσκεται στην ανώτερη κλίμακα του εύρους των γρήγορων προτάσεων του D-Segment, με τιμή τα 53.000 ευρώ. Κι ενώ μπορεί να ακουστεί υπερβολική ή προκλητική για ένα μοντέλο με σήμα το λιοντάρι, το 508 όμως έχει και την εμφάνιση και την ποιότητα και την τεχνολογία να την υποστηρίξει. Για αρχή, διαθέτει στάνταρ τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, των οποίων η ρύθμιση της απόσβεση αλλάζει ανάλογα με το προφίλ οδήγησης. Στη ρύθμιση Normal είναι απλά σφιχτή και απορροφά την πλειοψηφία των ανωμαλιών παρά τις 19άρες ζάντες και τα ελαστικά 235/40. Στην καθημερινότητα όμως θα εκτιμήσεις τη ρύθμιση Comfort που παρέχει πιο ποιοτική κύλιση. Κάθεσαι αρκούντως χαμηλά στα εξαιρετικά καθίσματα με συνδυασμό επένδυσης δέρματος και alcantara, τα οποία φέρουν την ανατομική πιστοποίηση EGR και αποδεικνύονται ιδιαίτερα άνετα ακόμα και μετά από πολλές ώρες οδήγησης. Το μικρό τιμόνι -όπως σε όλα τα σύγχρονα Peugeot- κρύβει σεβαστό μέρος από το iCockpit των 12,3in που είναι πλήρως παραμετροποιήσιμο, διαθέτει 5 διαφορετικά layouts και εξαιρετικά γραφικά. Το μοτέρ έχει πολύ καλή ελαστικότητα και δύναμη, αρκεί να είσαι πάνω από τις 2.500rpm. Αν όμως πας να εξαντλήσεις τα αποθέματα ισχύος, θα περάσεις σχετικά εύκολα τα 10lt/100km, με τη μέση τιμή να σταθεροποιείται γύρω στα 9lt/100km με φυσιολογική χρήση. Το αυτόματο 8άρι διατηρεί τις στροφές χαμηλά στο ταξίδι και ξυπνάει πρόθυμα για κατέβασμα στο απότομο πάτημα του γκαζιού. Το 508 GT έχει τρομερό ταλέντο στο να καλύπτει μεγάλες αποστάσεις και μάλιστα σε γρήγορους ρυθμούς. Διαλέγοντας το προφίλ Sport, όλα γίνονται λίγο πιο άμεσα, πιο σπορ. Το τιμόνι βαραίνει, τα αμορτισέρ σφίγγουν, ενώ το σύνολο μοτέρ-κιβώτιο είναι πλέον πιο ετοιμοπόλεμο. Σε αυτή τη ρύθμιση, το 508GT απολαμβάνει περισσότερο τη σπορ οδήγηση μαζί με τον οδηγό του. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι πρακτικά ανύπαρκτες και το άμεσο μπροστινό προσφέρει ικανοποιητική, αλλά όχι κορυφαία πληροφόρηση. Αυτό που θα εκτιμήσει ο έμπειρος οδηγός είναι τα πολύ υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και η διακριτική παρέμβαση του ESP. Δεν είναι όμως παιχνιδιάρικο, αφού η ουρά ακολουθεί πιστά το μπροστινό μέρος. Είναι όμως άκρως ασφαλές και αποτελεσματικό για τη συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών.

Το Peugeot 508GT είναι ένα πανέμορφο και ποιοτικό μεσαίο sedan. Μία διαφορετική σπορ μπερλίνα. Έχει το γκάζι και τη συμπεριφορά που μπορεί να ζητήσεις στη σπορ οδήγηση και την ποιοτική κύλιση και προηγμένη τεχνολογία που θέλεις στην καθημερινότητά σου. Στα €53.000 μόνο φτηνό δεν είναι, όμως στέκεται επί ίσοις όροις δίπλα σε premium κατασκευαστές. Είναι μία ευχάριστη εναλλακτική με όραμα, μεράκι και ουσία.

Μας Άρεσε (+)

Σχεδίαση

Απόδοση κινητήρα

Ποιότητα κατασκευής

Οδική συμπεριφορά

Υψηλή τεχνολογία-Εξοπλισμός

 

Δεν μας άρεσε (-)

Τιμή

Ορατότητα

Χώροι πίσω επιβατών

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή βασικής έκδοσης 1.5BlueHDi 130Ps (Base): €29.900

Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.6PureTech 225Ps ΕΑΤ8 (GT): €53.000

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

ΘΕΣΗ              Εμπρός, κατά το διαμήκη άξονα

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.598

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   77 x 85,8

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           10,5:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων

ΒΑΡΟΣ kg                  1.495

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής

Διαφορικό: Ελεύθερο

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 330x30mm με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι διαμέτρου 290x12mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 8,5Jx19in

Ελαστικά: Michelin Pilot Sport 4 235/40

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 225/ 5.500

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 30,6/ 2.750

0-100km/h (sec): 7,3sec

Τελική Ταχύτητα (km/h): 250

ΕΚΠΟΜΠΕΣ C02 (gr/km): 119-128

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 6,7

Δοκιμής (lt/100km): 9,5

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                  3,81

0-80                  5,60

0-100                7,73

0-120                10,28

0-140                13,45

0-160                17,48

0-180                22,28

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80                2,70

80-110              3,64

KM/H             SEC

80-110              3,92

100-140            7,14

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,66     @        45,43

60        5,15     @        75,18

100      6,86     @        92,31

200      10,24   @        119,67

400      15,53   @        151,10

 

Αρθρογράφος

 

Subaru Forester 2.0 e-Boxer 150Ps

Subaru Forester 2.0 e-Boxer 150Ps

Η πέμπτη γενιά του Subaru Forester ακολουθεί μεν την τάση της εποχής που απαιτεί εξηλεκτρισμένα οχήματα, αλλά παράλληλα μένει και πιστή στις παραδόσει...