Suzuki Swift 1.3 135Whp

Suzuki Swift 1.3 135Whp

Μικρό, ελαφρύ και σβέλτο.

Πάνω που η Suzuki ετοιμάζεται να παρουσιάσει το καινούριο Swift Sport, με κινητήρα 1,4lt Turbo, περίπου 140Ps και 900kg, εμείς βρήκαμε ένα παρόμοιο, από ένα φίλο του περιοδικού, για να πάρουμε μια γεύση από το πώς είναι τα μικρά σβέλτα hot hatches, που τα τελευταία χρόνια έχουν χαθεί από την αγορά. Το σημαντικότερο πλεονέκτημά τους, αυτό που τους έδινε την παιχνιδιάρικη συμπεριφορά και την αμεσότητα, ήταν φυσικά το χαμηλό τους βάρος. Χαρακτηριστικό μάλιστα ήταν ότι, όταν έβαζες μέσα 4 ή 5 άτομα, καταλάβαινες αμέσως ότι γινόταν άλλο αυτοκίνητο. Βλέπεις, άλλο τα 400kg επιπλέον στα 900 και άλλο στον ενάμιση τόνο. Όταν έχεις πάντως χαμηλό βάρος, όλα είναι καλύτερα. Το γκάζι, το φρένο, το τιμόνι, τα πάντα. Έτσι ήταν και αυτό το Swift του 2005, που τότε, που είχε πρωτοπαρουσιαστεί, μου είχε κάνει πάρα πολύ καλή εντύπωση, κυρίως για το πλαίσιό του, που ήταν καλύτερο ακόμα και από μερικά Gti της εποχής. Είχα αγοράσει μάλιστα ένα κίτρινο στη γυναίκα μου, το χειρότερο κίτρινο χρώμα που έχει περάσει από τα χρωματολόγια ever. Το έπαιρνες καινούριο και ήταν σαν 10 ετών ξεβαμμένο από τον ήλιο, αλλά ομοιόμορφα. Είχε και τεράστιους καθρέπτες κι έτσι ονομάστηκε ο «Αυτιάς, ο χλεμπονιάρης». Ο Αυτιάς έμεινε για περίπου ενάμιση χρόνο και είχε ένα απίστευτο κουσούρι. Κάθε φορά που τον ξεκινούσες από στάση, το πεντάλ του συμπλέκτη απομόνωνε σε διαφορετικό σημείο. Δεν υπήρχε μεγαλύτερο σχολείο για νέα οδηγό από αυτό το αμάξι. Εμένα, κάθε μέρα μου έσβηνε, αλλά η κυρία το συνήθισε και δεν θεωρούσε τη θέση του πεντάλ δεδομένη, απλώς το αντιμετώπιζε κάθε φορά σαν να μπήκε μέσα τώρα. Μετά από αυτό, της έδινες EVO με εξάφτερο, το έπαιρνε και έφευγε. Για να μην σας αφήσω με την απορία, τα Swift τότε είχαν πολύ μεγάλη ζήτηση και κατασκευάζονταν στην Ουγγαρία. Επειδή το εργοστάσιο δεν προλάβαινε, έφεραν και μερικά καράβια από την Ιαπωνία. Αυτό, που τα ξεχώριζε με την πρώτη ματιά, ήταν η κεραία. Το γιαπωνέζικο είχε την κεραία πίσω και μικρή, ενώ το ουγγαρέζικο εμπρός και ψηλή. Το Ουγγαρέζικο, λοιπόν, που είχαμε και εμείς, τουλάχιστον η πρώτη παρτίδα, είχε πρόβλημα στο σωληνάκι του συμπλέκτη, το οποίο ήταν από λάθος υλικό και ξέφτιζε εσωτερικά, με αποτέλεσμα να έχει γεμίσει τα υγρά με κομματάκια, που, αναλόγως με το που κάθονταν, άλλαζαν και τη θέση που γινόταν η σύμπλεξη ή το πόσο έπρεπε να πατάς το πεντάλ. Μεγάλη τρολιά. Στο γιαπωνέζικο φυσικά δεν συνέβη ποτέ...

Λεβεντόπαιδο Αρίστο

Αρκετά σας ζάλισα με το δικό μου, ας πούμε και κάτι γι’ αυτό εδώ της δοκιμής, που, όπως βλέπετε και από τις φωτό, είναι το γιαπωνέζικο. Είναι του φίλου μας, του Αριστοτέλη, φανατικού αναγνώστη και είναι το καθημερινό του αυτοκίνητο. Τόσο καθημερινό, που έχει 265.000km! Φυσικά, δεν τα έχει κάνει όλα αυτά τουρμπισμένο, αλλά δεν έχει σημασία, τα χιλιόμετρα είναι χιλιόμετρα. Ένα φρεσκάρισμα του έκανε προληπτικά πριν το τουρμπίσει, με φλάντζες, μέταλλα, ελατήρια και γυάλισμα και αμέσως πήρε μία TD04 από κάποιο Subaru, που δεν την χρειαζόταν πια και άρχισε τη δουλειά. Το αυτοκίνητο λύθηκε στο συνεργείο PolychronopoylosServiceστον Κορυδαλλό και, αφού έγινε το φρεσκάρισμα στο μπλοκ, έφυγε για την Marios MRS, που του έφτιαξε καινούριο χταπόδι για να μπει η τουρμπίνα, Downpipe και εξάτμιση, με σκέτο σωλήνα 60mm, τοποθέτησαν και ένα πανέμορφο τελικό της HKS, το οποίο έχει και μπούκα 5in και βγάζει ήχο, που παραπέμπει σε πολύ μεγαλύτερο μοτέρ. Έβαλε και ένα χειροποίητο intercooler, μία χοάνη και το μόνο που μένει για ένα old school τούρμπισμα από αυτά που ήταν πολύ της μόδας πριν γίνουν όλα τα αυτοκίνητα OEM turbo, είναι ο παράλληλος εγκέφαλος και τα μεγαλύτερα μπεκ. Αυτά τα πήρε από την Toxic Performance και είναι ένα Piggyback εγκεφαλάκι Ultratech Chrono και τέσσερα μπεκ της Precision, με παροχή 400cc/min. Βέβαια δεν χρειάζονταν τόσο μεγάλα για το 0,4bar, που δουλεύει, αλλά καλύτερα να περισσεύουν παρά να μην φτάνουν. Εξάλλου, τα μοντέρνα μπεκ δεν έχουν το πρόβλημα που είχαν τα παλιά, που δεν είχαν ακρίβεια και όταν έβαζες πολύ μεγάλα «κατουρούσαν» και ξέπλεναν τον κύλινδρο από τα λάδια. Τώρα μπορείς να βάλεις μεγάλα και να τα ρυθμίσεις να ψεκάζουν λιγότερο. Τον προγραμματισμό του εγκεφάλου τον έκανε ο Γιώργος Ζόμπολας, στην Geartech Engineering και στο δυναμόμετρό το μικρό Suzuki έβγαλε 135Whp, δηλαδή περίπου 160Ps. Τόσο δείχνει, μου είπε ο Αριστοτέλης, και στο δρόμο, μιας και είναι αρκετά πιο γρήγορο από το Swift Sport 1,6, ειδικά εν κινήσει.

Σβέλτο

Για τα δεδομένα του σήμερα, ναι, το 8,24 για το 0-100km/hτο λες απλά σβέλτο. Βλέπετε τα μικρά Hot Hatches έχουν ξεφύγει και δεν είναι πια ούτε μικρά, ούτε απλώς σβέλτα. Έχουν γίνει πολύ ακριβά και πολύ γρήγορα, σε βαθμό να έχουν χάσει τον αρχικό τους προσανατολισμό. Δεν θέλουμε 300Ps και 50.000 ευρώ για Hatchbacks, παιδιά, ξυπνήστε. Αν είχαμε 50κ ξέραμε να πάρουμε και άλλα αυτοκίνητα. Ξυπνάνε, όμως, σιγά σιγά και, όπως θα δείτε και στα νέα, η VW έβγαλε το Up GTi με τον τρικύλινδρο χιλιάρη και το καλό νέο είναι ότι την VW, επειδή κάνει πωλήσεις, τείνουν να την ακολουθούν πολλοί κατασκευαστές και έτσι μπορεί να ξαναδούμε στους δρόμους μικρά και ζωντανά αυτοκίνητα. Όπως είναι αυτό εδώ, που, με απλές και οικονομικές λύσεις, είναι ένα αυτοκίνητο, που μπορείς να χρησιμοποιείς κάθε μέρα και, αν χρειαστεί καμιά φορά να κάνεις και μια προσπέραση, να μην βγάλεις το χτικιό στο αντίθετο ρεύμα. Βέβαια, στο συγκεκριμένο, όπως θα δείτε και στον πίνακα με τις ρεπρίζ, θα χρειαστεί ένα κατέβασμα, γιατί η TD04 του πέφτει κάπως μεγάλη και στις χαμηλές στροφές δεν ακούει. Έχει και τα KoniSportμε ελατήρια, που το χαμηλώνουν 25mm, της H&R, έχει και τα φρένα με δίσκους 305mmκαι τετραπίστονες δαγκάνες της Tarox και είναι κομπλέ. Όπως θα ήταν, αν το αγόραζες έτοιμο, εκτός από το συμπλέκτη, που για να αντέξει τη ροπή, έχει βολάν και πλατό από SuzukiBaleno, που είναι λίγο μεγαλύτερο και τετράφτερο δίσκο της G-Racing, ο οποίος είναι λίγο υπερβολή για τα άλογα του αυτοκινήτου και μάλλον δημιουργεί περισσότερα προβλήματα απ’ όσα λύνει. Κατά τα άλλα, είναι ένα πολύ καλό μικρό αυτοκινητάκι, που, με τις ανάλογες παρεμβάσεις, έχει αποκτήσει ένα χαρακτήρα σαν αυτόν που περιγράφουμε ότι πρέπει να έχει ένα μικρό, φτηνό και καλό Hatch. Αυτόν που θέλουμε.   

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός (cc): 1.328

  • Διάμετρος x Διαδρομή (mm): 78x69,5
  • Συμπίεση: 9,0:1
  • Turbo TD04 από Subaru WRX
  • Χταπόδι χειροποίητο Marios MRS
  • Χειροποίητη εξάτμιση 60mm Marios MRS
  • Τελικό καζανάκι HKS
  • Custom χειροποίητο aftercooler
  • Φιλτροχοάνη Αpexi
  • Παράλληλος εγκέφαλος Ultratech
  • Injectors Precision 400cc/min
  • Πρόγραμμα Geartech

TUNED BY

  • Polychronopoylos Motorsport
  • Θεσπιέων 12, Κορυδαλλός
  • τηλ: 2104965025

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Πλατό και βολάν από Suzuki Baleno
  • Δίσκος τετράφτερος G-Racing

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

  • Αμορτισέρ Koni Sport με ελατήρια HR
  • Τετραπίστονες δαγκάνες Τarox με δίσκους 305mm

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες Japan Racing JR3 7jx16in
  • Ελαστικά Dayton 205/45

 

 

 

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

  • Προφυλακτήρας από Suzuki Swift Sport
  • Lip spoiler από Ibiza cupra
  • Μπαρόμετρο Defi
  • Turbo timer HKS
  • Καθίσματα από Suzuki Swift Sport

DYNOTEST

  • Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dynapack της Geartech
  • Μέγιστη ισχύς (Whp/rpm): 135/5.850       
  • Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 16/5.600
  • Στάδιο Βελτίωσης: Stage 3
  • Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: 70%

 

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η           SEC   STOCK CAR* 

0-60                 3,88             

0-80                 5,59    

0-100               8,24     11,0

0-120               11,08

0-140               15,44

0-160               20,66

0-180               27,89

 

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               5,41

80-110             4,52

           

4η

KM/H             SEC
80-110             8,22

100-140           10,25  

 

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

M        SEC    @        KM/H

18        2,62     @        45,39

60        4,93     @        83,76

100      6,95     @        90,89

200      10,44   @        115,51

400      15,97   @        142,16

 

Roll on            SEC

60-120             7,89

60-160             16,36

 

 

Αρθρογράφος