Tech Corner: Renault Energy 1.3 TCe

Tech Corner: Renault Energy 1.3 TCe

Κινητήρας σταθμός

Τα τελευταία χρόνια οι αυτοκινητοβιομηχανίες εκτός από την εξέλιξη των ηλεκτρικών μοντέλων, έχουν δώσει ιδιαίτερο βάρος στην εξέλιξη και τη βελτίωση των βενζινοκινητήρων. Ένας από αυτούς είναι και ο νέος κινητήρας Energy 1.3 TCe της Renault, ο οποίος μάλιστα είναι ένας από τους σημαντικότερους που παρουσιάστηκαν τα τελευταία χρόνια για τα αυτοκίνητα της γαλλικής εταιρείας και τους εταίρους της. Ο νέος τετρακύλινδρος κινητήρας πληροί όλες τις προδιαγραφές ποιότητας, αντοχής και αξιοπιστίας του Groupe Renault. Αποτελεί το αποτέλεσμα τεσσάρων ετών έρευνας, 40.000 ωρών εξομοίωσης και 300.000km δοκιμών σε ακραίες συνθήκες, όπως πολικό ψύχος, καύσωνες, υγρασία και σκόνη. Είναι «φορτωμένος» με πάρα πολλές τελευταίες τεχνολογίες, με σκοπό την αύξηση της απόδοσης, την επίτευξη βελτιωμένης οικονομίας και την απόλαυση της οδήγησης. Είναι διαθέσιμος σε διαφορετικές εκδόσεις ιπποδύναμης που ποικίλουν από τους 115Ps μέχρι και τους 160Ps και το σχεδόν ένα εκατομμύριο από αυτούς που θα παράγεται κάθε χρόνο θα κατασκευάζεται σε πέντε διαφορετικά εργοστάσια. Για τα μοντέλα της Ευρωπαϊκής αγοράς αυτά θα είναι στο Valladolid της Ισπανίας, στο Sunderland της Αγγλίας και στο εργοστάσιο Kölleda της Daimler στη Γερμανία. Μάλιστα, σύμφωνα με τον Xavier Durand, Engine Adaptation Project Manager της Renault, ο κινητήρας αυτός είναι η απαρχή της νέας γενιάς βενζινοκινητήρων του ομίλου, κάτι που σημαίνει ότι την αρχιτεκτονική του και τις νέες τεχνολογίες, που υιοθετεί, θα τις δούμε και στους κινητήρες που θα ακολουθήσουν τα επόμενα χρόνια.  

 

Τεχνολογικό επίτευγμα

Ο νέος τετρακύλινδρος κινητήρας, λοιπόν, είναι πολλά υποσχόμενος λόγω των πολλών και σημαντικών καινοτομιών που επιφέρει. Με χωρητικότητα μόλις 1.330cc, μπορεί να αποδώσει ακόμα και 160Ps, που σημαίνει 123Ps/lt και μια μέγιστη τιμή ροπής που είναι ακόμα πιο εντυπωσιακή, στα 27,5kgm! Διαθέτει υπερσυμπιεστή με ηλεκτρικό wastegate actuator για άμεση απόκριση και ακρίβεια στον έλεγχο της πίεσης σε όλο το φάσμα των στροφών, πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή για να μπορεί να είναι υδρόψυκτη, μειώνοντας τη θερμοκρασία των καυσαερίων και τους ρύπους, ενώ παράλληλα αυξάνει και τη διάρκεια ζωής του υπερσυμπιεστή. Ο ψεκασμός του καυσίμου είναι άμεσος, με ένα μπεκ έξι οπών σε κάθε κύλινδρο, σε πίεση μέχρι 250bar και διαθέτει μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων στην εισαγωγή και στην εξαγωγή.

Η κυλινδροκεφαλή διαθέτει πρωτοποριακή, τριγωνική σχεδίαση, σαν μια μακρόστενη πυραμίδα, όπου φυσικά η κάτω πλευρά ακουμπάει στο μπλοκ και στις άλλες δύο πλευρές είναι τοποθετημένα τα εξαρτήματα της εισαγωγής και της εξαγωγής. Με αυτή τη διάταξη εξοικονομείται σημαντικός όγκος, αλλά και βάρος. Το μεγαλύτερο όμως τεχνολογικό επίτευγμα αυτού του κινητήρα το αφήσαμε για το τέλος. Δεν είναι μια νέα καινοτομία, είναι όμως η πρώτη φορά που εφαρμόζεται σε κινητήρα μαζικής παραγωγής. Πρόκειται για την επίστρωση στο εσωτερικό των κυλίνδρων. Ας το δούμε λίγο πιο αναλυτικά, όμως, γιατί έχει ενδιαφέρον.

Από τότε που οι κατασκευαστές κινητήρων άρχισαν να χρησιμοποιούν το αλουμίνιο ως βασικό υλικό για την κατασκευή των μπλοκ, λόγω των πλεονεκτημάτων του σε εξοικονόμηση βάρους και ταχεία αποβολή θερμότητας, έπρεπε να βρουν μία λύση για την αντοχή του στην τριβή και στη θερμοκρασία από τα ελατήρια των εμβόλων και τις υψηλές θερμοκρασίες της καύσης. Η λύση σε αυτό είναι η χρήση χιτωνίων από σίδηρο, πάχους περίπου 2mm, τα οποία είναι «πρεσσαριστά» μέσα στο μπλοκ. Αυτά τα χιτώνια μπορεί να λύνουν το πρόβλημα της αντοχής του αλουμινίου, μειώνουν όμως κατά πολύ και τα πλεονεκτήματά του, αφού και το συνολικό βάρος του μπλοκ αυξάνουν και την απαγωγή της θερμότητας περιορίζουν. Εδώ οι μηχανικοί του Groupe Renault είχαν βρει τη λύση πριν αρκετά χρόνια, μόνο που αυτή η λύση απαιτούσε χρόνο και ειδική προεργασία σε κάθε κινητήρα ξεχωριστά για να εφαρμοστεί, κάτι που δεν μπορεί να γίνει σε έναν κινητήρα μαζικής παραγωγής που το κέρδος του βασίζεται στις οικονομίες κλίμακας. Αυτό μέχρι πρότινος, όμως, μιας και πλέον βρήκαν τον τρόπο να γίνεται και στους κινητήρες του καθημερινού αυτοκινήτου μας. Η λύση αυτή ακούει στην ονομασία «Mirror Bore Coating» και στην ουσία είναι ψεκασμός υγρού χυτοσίδηρου στην επιφάνεια των κυλίνδρων. Αυτό δημιουργεί μία σιδερένια επίστρωση πάχους 0,2mm, δίνοντας στην επιφάνεια του αλουμινίου όλα τα πλεονεκτήματα του χυτοσίδηρου, χωρίς κανένα από τα μειονεκτήματα! Το βάρος δεν αυξάνεται σχεδόν καθόλου και η επιφάνεια είναι σκληρή και λεία σαν γυαλί. Οι μειωμένες τριβές που προσφέρει αυτή η εφαρμογή είναι ευεργετικές και για τις μηχανικές απώλειες του κινητήρα, αλλά και φυσικά για τη θερμοκρασία. Το αποτέλεσμα είναι η αύξηση της θερμοδυναμικής απόδοσης, που μεταφράζεται σε μεγαλύτερη ισχύ, με παράλληλη μείωση της κατανάλωσης!         

Θα φορεθεί πολύ…

Ο νέος 1.3lt TCe, χάρη στη μεγάλη ισχύ που μπορεί να αποδώσει, αλλά και λόγω της πολύ υψηλής ροπής για τον κυβισμό του από τις χαμηλές μάλιστα στροφές λειτουργίας, τοποθετείται ήδη σε πολλά μοντέλα του Groupe Renault, από τα μοντέλα πόλης μέχρι τα μεγάλα SUV. Ξεκινώντας από το B-Segment, χρησιμοποιείται στο ολοκαίνουριο Clio, το οποίο έχει κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του και αναμένεται σύντομα να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία. Βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMF-B, με το μήκος του να είναι ελαφρώς μειωμένο και το αμάξωμα να έχει χαμηλώσει κατά 30mm, προς όφελος της αεροδυναμικής. Το νέο Clio επωφελείται από σημαντικές αλλαγές στο εσωτερικό του, προς όφελος της ποιότητας, της ευρυχωρίας και της συνδεσιμότητας. Το «Smart Cockpit» αντικαθιστά τον πίνακα οργάνων με μία οθόνη 7 ή 10 ιντσών (ανάλογα με την έκδοση), ενώ στο κέντρο του ταμπλό συναντάμε μία κατακόρυφη οθόνη αφής 7 έως 9,3 ιντσών, που υιοθετεί το νέο σύστημα infotainment «Easylink», το οποίο αναβαθμίζεται ασύρματα μέσω διαδικτύου (Over-The-Air). Ο νέος κινητήρας 1.3 TCe εξοπλίζει τις ανώτερες εκδόσεις του Clio και αποδίδει 130Ps και -εκτός από το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων- μπορεί να συνδυαστεί με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη EDC 7 σχέσεων.

Άλλο ένα αυτοκίνητο που επωφελείται από τον καινούριο κινητήρα είναι το επίσης δημοφιλές και κομψό city-crossover, Renault Captur, με 130 και 150Ps, που βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας από άποψη εμφάνισης και στιλ. Το νέο Captur είναι διαθέσιμο σε μία ευρεία γκάμα εκδόσεων, με τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας να είναι ιδιαίτερα πλούσιος, περιλαμβάνοντας αυτόματο φωτισμό στροφής, έξυπνη κάρτα hands-free, υποβοήθηση πέδησης έκτακτης ανάγκης και σύστημα πολυμέσων R-LINK Evolution ή Media Nav Evolution.

Το κλασσικό μικρομεσαίο οικογενειακό Renault Megane, μία σταθερή αξία στην κατηγορία του C-Segment, ένα εξαιρετικό οδηγικά αυτοκίνητο με προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποδειγματική οδική συμπεριφορά, είναι διαθέσιμο με τρεις διαφορετικές εκδοχές του κινητήρα 1.3TCe  με 115, 140 και 160Ps.

Τέλος, έχουμε δύο μοντέλα της κατηγορίας SUV, το εξαιρετικά ολοκληρωμένο και πρακτικό Renault Kadjar με 140 και 160Ps, για το οποίο έχουμε γράψει πολλές φορές ότι πρόκειται για ένα από τα κορυφαία μοντέλα στην κατηγορία C-SUV, ενώ άλλο ένα συγγενικό SUV του ομίλου είναι αυτό της θυγατρικής Dacia, το οποίο προσφέρει την καλύτερη σχέση τιμής/αξίας, πιθανότατα και από όλα τα αυτοκίνητα που υπάρχουν σήμερα στους ελληνικούς καταλόγους. Ο λόγος φυσικά για το νέο Dacia Duster, το οποίο διατίθεται με δύο διαφορετικές ιπποδυνάμεις, στα 130 και 150Ps.

 

Αρθρογράφος

 

Το 2022 ήταν η χρονιά της Bentley

Το 2022 ήταν η χρονιά της Bentley

Η Bentley παρέδωσε τα περισσότερα αυτοκίνητα στην ιστορία της (15.174) το 2022. Είναι η πρώτη φορά που η Bentley πουλά πάνω από 15.000 αυτοκίνητα μέσα...