Volvo EX40 Single Motor Extended Range 252Ps

Volvo EX40 Single Motor Extended Range 252Ps

Αν κοιτάζετε τις φωτογραφίες και απορείτε με την ονομασία EX40, επιτρέψτε μας να σας εξηγήσουμε: το EX40 ονομαζόταν μέχρι πριν λίγο καιρό XC40 Recharge, το οποίο ήταν η πλήρως ηλεκτρική έκδοση του Volvo XC40. Το XC40 εξακολουθεί να πωλείται και είναι ένα εξαιρετικό οικογενειακό SUV, αλλά πλέον διατίθεται μόνο με επιλογή κινητήρων βενζίνης mild hybrid τεχνολογίας.

Ο λόγος της μετονομασίας είναι για να ενσωματωθεί στην γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων της Volvo και να τοποθετηθεί ανάμεσα στο EX30 και το EX90. Η μεγαλύτερη αλλαγή που υπέστη το ηλεκτρικό SUV της Volvo έχει να κάνει με την ανανέωση του συστήματος κίνησης και με την μετάδοση που πλέον γίνεται στον πίσω άξονα.

 Volvo EX40 Single Motor Extended Range 252Ps

Baby Botox

Το παρουσιαστικό του EX40 δεν έχει σημαντικές διαφοροποιήσεις με το μοντέλο που γνωρίζουμε εδώ και χρόνια, με μοναδική επέμβαση στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και τα νέα, πιο αεροδυναμικά σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου. Άμεσα αναγνωρίσιμο χάρη στα φώτα με το μοτίβο του Mjolnir και την κλειστή μάσκα στο μπροστινό μέρος, συνεχίζει να παραμένει ένα κομψό, με σωστές αναλογίες, οικογενειακό SUV.

Αντίστοιχα επιδερμικές κινήσεις συναντάμε και στο εσωτερικό καθώς τίποτα δεν έχει αλλάξει σε επίπεδο σχεδίασης. Η αναβάθμιση εντοπίζεται μόνο στο μενού του infotainment που έχει εμπλουτιστεί με «καλούδια» της Google, όπως ψηφιακό βοηθό, YouTube, over-the-air ενημερώσεις και τους χάρτες Google Maps. Παραμένει λοιπόν σύγχρονο σχεδιαστικά, πολύ καλό ποιοτικά, όμως δεν υιοθετεί την τελευταία άκρως μινιμαλιστική εικόνα που γνωρίσαμε στο EX30. Η θέση οδήγησης είναι ψηλά τοποθετημένη δίνοντας πολύ καλή ορατότητα προς όλες τις μεριές, όμως το σύστημα πολυμέσων έχει σχετικά μικρούς χαρακτήρες, αρκετά εύχρηστο μενού, πλέον όμως οι 9in σίγουρα δεν εντυπωσιάζουν όταν πολλές C-SUV προτάσεις παραθέτουν 10, 12 ή ακόμα και 13in οθόνες αφής.

Ανεπηρέαστοι είναι φυσικά και οι χώροι όπου 4 επιβάτες θα βολευτούν πολύ άνετα, ενώ ακόμα και ένας τρίτος στην μέση δεν θα δυσκολευτεί ιδιαίτερα, καθώς το κεντρικό τούνελ είναι σχετικά λεπτό. Αντίστοιχα και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα 419lt και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, ενώ μία τσάντα, ένα backpack ή τα καλώδια φόρτισης μπορούν να αποθηκευτούν και στον ειδικό χώρο (frunk) 31lt κάτω από το καπό.

 Volvo EX40 Single Motor Extended Range 252Ps

FWD? Last Year

Το EX40 που δοκιμάζουμε εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη που εδράζεται στον πίσω άξονα, αποδίδει 252Ps με 42,9kgm ροπής και συνδυάζεται αποκλειστικά με το μεγάλο πακέτο μπαταριών ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 82kWh (79kWh ωφέλιμη). Μπορεί πλέον να φορτίσει με ισχύ έως 205kW (από τα 150kW του απερχόμενου μοντέλου) κάτι που σημαίνει πως χρειάζεται μόλις 28min για την ανάκτηση από το 10 έως το 80% της χωρητικότητάς της, χρησιμοποιώντας ταχυφόρτιση, ενώ σε φόρτιση AC ισχύος 11kw χρειάζεται 8 ώρες.

Το ηλεκτρικό μοτέρ είναι εξελιγμένο in-house από την ίδια την Volvo, είναι κατά 18kg ελαφρύτερο από το μοτέρ που αντικαθιστά (σε σχέση με το XC40 Recharge) και διαθέτει νέο λογισμικό βασισμένο στην μετάδοση της κίνησης η οποία γίνεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου 1 σχέσης. Αυτή η αλλαγή στο σύστημα κίνησης έχει θαυματουργά αποτελέσματα για τον οδηγικό χαρακτήρα του EX40. Το απερχόμενο μοντέλο συνήθως αδυνατούσε να «κατεβάσει» την ισχύ του στο δρόμο. Βλέπετε, η άμεση απόδοση της ισχύος των ηλεκτρικών ταλαιπωρεί τους μπροστινούς τροχούς και αυτός είναι φυσικά ο λόγος που δεν «προτιμάται» από τις εταιρείες. Ειδικά σε ολισθηρό οδόστρωμα, το XC40 Recharge πάσχιζε να βρει πρόσφυση στις επιταχύνσεις, με τα ηλεκτρονικά να λειτουργούν υπερωρίες προκειμένου να διατηρήσουν την κατευθυντικότητα και πορεία του οχήματος. Στο πισωκίνητο EX40 όλα αυτά δεν υφίστανται. Το μπροστινό μέρος απαλλαγμένο από το έξτρα βάρος και την ανάγκη της «διπλής δουλειάς» -απόδοση της ισχύος και στρίψιμο τροχών- είναι σημαντικά πιο ανάλαφρο, δίνοντας μία νέα οδηγική υπόσταση στο Σουηδικό SUV. Πλέον μπορείς να πιέσεις περισσότερο το γκάζι ακόμα και μέσα στην στροφή, με το EX40 να έχει πιο άμεσο, ακριβές και ευχάριστο τιμόνι, ικανοποιώντας περισσότερο τον οδηγό που θα θέλει να «ανεβάσει ρυθμό». Στον ανοιχτό δρόμο είναι ευθύβολο, με ελάχιστο αεροδυναμικό θόρυβο από τους σχετικά μεγάλους καθρέφτες.

Volvo EX40 Single Motor Extended Range 252Ps

Η ρύθμιση της ανάρτησης ωφελεί την άνεση και επιτρέπει παραπάνω από αισθητές κλίσεις του αμαξώματος, κάτι που θα προβληματίσει ελάχιστους οδηγούς και μόνο υπό πίεση. Το πισωκίνητο EX40 είναι πιο γρήγορο και αποτελεσματικό στον δρόμο και αναμφίβολα πιο ευχάριστο. Σύμφωνα με την εταιρεία, για να επιταχύνει η συγκεκριμένη έκδοση από στάση στα 100km/h απαιτούνται 7,3sec, με τον ηλεκτρονικό κόφτη της τελικής να ανεβαίνει στα 180km/h (από τα 160km/h που είχε η προηγούμενη FWD έκδοση), προκειμένου να συμβαδίζει με την υπόλοιπη γκάμα της Volvo. Δεν θα λέγαμε όχι όμως σε μερικά προφίλ οδήγησης, καθότι οι μόνες επιλογές του οδηγού είναι η δυνατότητα να βαρύνεις λίγο το τιμόνι και να ενεργοποιήσεις το Off-road mode. Υπάρχει όμως One-pedal drive που είναι καλοδεχούμενο σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

Το νέο σύστημα διαχείρισης έχει δώσει ένα ακόμη ατού στο EX40: την μείωση της κατανάλωσης ενέργειας. Μπορείς να κινείσαι με σβέλτο ρυθμό με μία μέση τιμή πολύ κοντά στα 17-18kWh κάτι που δίνει πραγματική αυτονομία που ξεπερνάει τα 450km.

Με όπλα του τον πιο σύγχρονο και αποδοτικό ηλεκτροκινητήρα, την μετάδοση κίνησης στον πίσω άξονα και ένα μεγαλύτερο πακέτο μπαταριών, το EX40 εναρμονίζεται πλήρως με τον ηλεκτρικό ανταγωνισμό στα C-SUV, ενώ ταυτόχρονα ευθυγραμμίζεται με τα υπόλοιπα ηλεκτρικά μοντέλα στην γκάμα της Volvo. Η συγκεκριμένη έκδοση, Single Motor Extended Range, με τιμή εκκίνησης τα 54.374ευρώ (χωρίς την κρατική επιδότηση) αποτελεί πλέον την χρυσή -και ιδανική- τομή ανάμεσα από την έκδοση με την μικρότερη μπαταρία (69kWh) και τους 238 ίππους (€49.587) και την τετρακίνητη των 408Ps (€62.372).

+

Ποιότητα κατασκευής

Κατανάλωση-αυτονομία

Οδική συμπεριφορά

Άνεση ανάρτησης

Χώροι

-

Τιμή

Χρηστικότητα infotainment

Αίσθηση τιμονιού

Τιμή βασικής έκδοσης EX40 Single Motor RWD 238Ps Plus: €49.587

Τιμή έκδοσης δοκιμής EX40 Single Motor Extended Range RWD 252Ps Ultra: €58.156

 

@HΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡEΣ

Τύπος:  Hλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη 400V

Θέση: Πίσω, εγκάρσια

@ΜΠΑΤΑΡΙΑ

Τύπος: Ιόντων λιθίου

Χωρητικότητα: 82kWh (ωφέλιμη 78kWh)

 

@ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους πίσω τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης

@ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.440

Πλάτος (mm): 1.873

Ύψος (mm): 1.647

Μεταξόνιο (mm): 2.702

Βάρος (kg): 2.075

Χώρος αποσκευών (lt): 419+31

@ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

@ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 345mm με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι 340mm με μονοπίστονες δαγκάνες

@ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7,5J x 19in

Ελαστικά: 235/50

@ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Μέγιστη ισχύς (Ps): 252

Μέγιστη ροπή (kgm): 42,9

0-100km/h (sec): 7,3

Τελική ταχύτητα (km/h): 180

@ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Mέση εργοστασιακή (WLTP): 16,3kWh/100km

Μέση δοκιμής: 18kWh/100km

 

@ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

Μέση εργοστασιακή (WLTP): 573km

Δοκιμής: 440-460km

 

@ΦΟΡΤΙΣΗ

ΑC (10-80%) έως 11kW: 8h

DC (10-80%) έως 200kW: 28min

 

Αρθρογράφος

 

BMW M2 Competition με 630Ps από την Manhart

BMW M2 Competition με 630Ps από την Manhart

Η Manhart Performance ανέλαβε την BMW M2 Competition F87 και τις ανέβασε την ιπποδύναμη στα 630Ps.