Volvo S90 T8 Recharge 392Ps

Volvo S90 T8 Recharge 392Ps

Ξεκινάμε με κάτι απλό: Το S90 είναι απ' τα ομορφότερα sedan ανεξαρτήτως κατηγορίας! Ιδίως με το απαλό facelift που δέχθηκε πριν 2 χρόνια, το ήδη εντυπωσιακό του σχήμα έγινε ακόμη καλύτερο. Επιβλητικές σουηδικές γραμμές, έξυπνες λεπτομέρειες και μεγάλες διαστάσεις, το κάνουν να κυριαρχεί στο δρόμο. Η τεράστια χρωμιομένη κοίλη μάσκα και τα δυναμικά εμπρός φανάρια σε «εξαναγκάζουν» να παραμερίσεις στην άκρη όταν το S90 σου γεμίσει τους καθρέφτες, ενώ τα ιδιαίτερα και ξεχωριστά πίσω φανάρια το κάνουν να δείχνει φαρδύτερο και χαμηλότερο απ' ό,τι είναι. Ταυτόχρονα δεν φαίνεται πουθενά πίσω η εξάτμιση, δίνοντάς του τον “Zero Emissions Future” χαρακτήρα που θέλει η σουηδική εταιρεία να έχει μέχρι το 2030. 

Δύναμη και οικονομία

Ο δίλιτρος κινητήρας έχει διπλό σύστημα υπερσυμπίεσης, κομπρέσορα Roots (της Eaton) και έναν υπερτροφοδότη καυσαερίων που αποτελεί ενιαίο τμήμα με την πολλαπλή εξαγωγής. Έτσι και «ακούει» αμέσως απ' τις χαμηλές στροφές, αλλά και έχει αρκετή δύναμη στις υψηλές. Επειδή τον περιποιήθηκαν σωστά, ο βενζινοκινητήρας βγάζει 303Ps, ενώ η ροπή είναι χορταστική με 40,8kgm από τις 2.200rpm και έως τις 4.800rpm. Το 8άρι αυτόματο κιβώτιο της Aisin αναλαμβάνει και στέλνει την δύναμη στους εμπρός τροχούς. Μονό που εδώ έχουμε έκδοση Recharge άρα στην εξίσωση μπαίνει και ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 88Ps. Αυτός κάθεται στον πίσω άξονα και κινεί αποκλειστικά τους πίσω τροχούς, έτσι το συγκεκριμένο S90 είναι τετρακίνητο αλλά ΧΩΡΙΣ μηχανική σύνδεση των εμπρός τροχών με τους πίσω!

Ανάλογα με την επιλογή του προγράμματος οδήγησης από τα 4 προγράμματα που υπάρχουν, ο εγκέφαλος του οχήματος τροποποιεί και την μετάδοση της ισχύος. Έτσι αν έχεις επιλέξει το Pure (αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία), τότε το μεγάλο sedan είναι καθαρά πισωκίνητο. Με το Hybrid (το προεπιλεγμένο πρόγραμμα λειτουργίας του οχήματος) συνδυάζονται βενζινοκινητήρας - ηλεκτροκινητήρας για άνεση και οικονομία, στο AWD λειτουργούν και οι δύο κινητήρες για βέλτιστη πρόσφυση, ενώ στο Power αλλάζει η χαρτογράφηση, τα πάντα «αγριεύουν» και ο συνδυασμός των κινητήρων έχει σκοπό τις μέγιστες επιδόσεις. Σε αυτό το mode, η συνδυαστική απόδοση είναι 392Ps και 65,2kgm, πράγμα που μετατρέπει το sedan σε έναν ανετότατο πύραυλο!

Επιδόσεις Supercar!

Επιλέγεις στην οθόνη το Power, πατάς γκάζι και φρένο ταυτόχρονα, νιώθεις τον βενζινοκινητήρα να ανεβάζει στροφές και πίεση, παρατάς το φρένο και ξαφνικά τρως μια «κλωτσιά» απ' τον ηλεκτροκινητήρα. Το βαρύ sedan εκτοξεύεται μπροστά με τρόπο που δεν το περιμένεις! Η εκκίνηση είναι αντίστοιχη με supercar με το 18άμετρο να έρχεται στο φοβερό 2,31s, ενώ θέλει μόνο 4,71s για το 0-100km/h! Το ακόμη καλύτερο είναι ότι ποτέ δεν σε τρομάζει, γίνεται απίστευτα φυσικά και όσο είναι φορτισμένη η μπαταρία το κάνει επαναλαμβανόμενα σε βαθμό δεκαδικού ψηφίου. Με το 8άρι κιβώτιο να δουλεύει γρήγορα και σωστά, λόγω των πολλών σχέσεων, κρατάει τον βενζινοκινητήρα στο αποδοτικό του φάσμα οπότε η επιτάχυνση είναι πάντα έντονη. Έτσι βγαίνει απ' το 400άρι σε μόλις 12,94s με 173,61km/h, ουσιαστικά αν το πας από εκκίνηση με τέρμα γκάζι στα 402m έχει πιάσει σχεδόν την ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική των 180km/h. Αυτοί είναι χρόνοι που κάνει μια Porsche Panamera!!!

Ενώ όμως πάει σαν supercar (εντάξει, entry level), δεν θα το έλεγες σπορ αυτοκίνητο. Το «υψηλών επιδόσεων λιμουζίνα» είναι πολύ πιο ταιριαστό σαν περιγραφή. Στην εθνική μπορεί να κινείται συνεχώς με υψηλές ταχύτητες, είναι απίστευτα ευθύβολο, εύκολο και ξεκούραστο. Τις παρατεταμένες στροφές τις περνάει χωρίς καν να το καταλάβεις, τα πράγματα όμως αλλάζουν στις κλειστές. Είναι ικανό να πάει πολύ γρήγορα σε μια πιο «κλειστή» διαδρομή, τα φαρδιά λάστιχα (255/40-19) και η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση του δίνουν όσο grip χρειάζεται, όμως καταλαβαίνεις ότι δεν φτιάχτηκε γι' αυτό. Δεν έχεις ιδιαίτερη σύνδεση από το τιμόνι και κατά συνέπεια δεν μπορείς να νιώσεις κάποια ικανοποίηση αν το πας με πολύ γρήγορο ρυθμό και κοντά στο όριο. Πάντως στα μεγάλα γρήγορα ταξίδια, που αυτό είναι το ζητούμενο από αυτή την κατηγορία οχημάτων, είναι ανώτερο απ' το κατεστημένο, τον γερμανικό ανταγωνισμό...

Μέγαρο μουσικής

Χωράνε 4 άτομα. Στην πραγματικότητα μπορούν να μπουν και περισσότερα, άλλωστε μιλάμε για σχεδόν 3 μέτρα μεταξόνιο και 2 μέτρα πλάτος, αλλά σε τέτοιας κατηγορίας οχήματα θέλεις να πιάνεις εσύ όλο τον χώρο, να νιώθεις πιο «πρωθυπουργικά». Και εδώ το νιώθεις! Κάθεσαι σε ένα πολυτελές, ποιοτικότατο περιβάλλον με τεράστιους χώρους, είναι απ' τις λίγες φορές που σκέφτεσαι ότι το να είσαι άνετος στο πίσω κάθισμα και να οδηγεί άλλος είναι αντίστοιχα ωραίο. Συνήθως όμως θες να κάθεσαι πίσω απ' το τιμόνι σε κάθισμα-πολυθρόνα και εκεί βλέπεις ένα μινιμαλιστικό ταμπλό με όμορφη επένδυση ξύλου-δέρματος, ενώ στο κέντρο υπάρχει μια οθόνη αφής 9in. Σε άλλα μικρότερα Volvo δείχνει πιο ταιριαστή, εδώ, λόγω του μεγέθους του εσωτερικού, φαίνεται μικρή. Όμως από αυτήν μπορείς να χειριστείς ένα απ' τα ευκολότερα menu που υπάρχουν στην αγορά, με το πολύ τρία πατήματα είσαι σε οποιαδήποτε επιλογή θέλεις.

Τώρα, μην με ρωτήσεις για εξοπλισμό, ένα όχημα όπως το μεγάλο sedan της Volvo έχει τα πάντα. Τόσος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, απορώ που τα χωράει όλα! Ο επιλογέας ταχυτήτων είναι ένα κόσμημα, κατασκευασμένο απ' τη Orrefors, δείχνει ότι το συγκεκριμένο Volvo έχει δεχθεί έξτρα περιποίηση για να ξεχωρίζει, ενώ ακόμη και ο διακόπτης εκκίνησης είναι ιδιαίτερος και ταιριάζει με τον πολυτελή χαρακτήρα του. Και κάπου εδώ φτάνουμε στο γιατί ο υπότιτλος είναι «μέγαρο μουσικής». Η συγκεκριμένη έκδοση είναι εφοδιασμένη με ένα δυνατό και ακριβό ηχοσύστημα της Bowers & Wilkins, που χάρη στην ηχομόνωση επίπεδου που σε περιβάλλει, μπορείς να ακούσεις την μουσική που προτιμάς με εκπληκτική ποιότητα. 1.460W από 19 ηχεία και ένα καινοτόμο subwoofer κάνουν τους 4 επιβάτες να νιώθουν λες και κάθονται στο μέγαρο μουσικής, άλλωστε το equalizer έχει και επιλογή “Concert Hall”.

Λύσεις για όλα

Πιστεύεις πως ένα μεγάλο πολυτελές sedan με δυνατό κινητήρα θα καταναλώνει πολύ καύσιμο; Με φορτισμένη την μπαταρία των 11,8kWh μπορείς να κάνεις αμιγώς ηλεκτρικά περίπου 40km, πράγμα που σημαίνει ότι για καθημερινή χρήση μέσα στην κίνηση της πόλης ουσιαστικά δεν χρειάζεσαι -ή χρειάζεσαι ελάχιστα- τον βενζινοκινητήρα. Έτσι στον μεικτό κύκλο, για τα πρώτα 100km, καις με το ζόρι 2,5lt/100km! Μόλις η μπαταρία αδειάσει, η κατανάλωση ανεβαίνει γρήγορα στα 9lt/100km, ένα νούμερο που παραμένει πολύ καλό για 300+Ps σε μεγάλο όχημα με 2+ τόνους βάρους. Ένας απ’ τους λόγους που συμβαίνει αυτό είναι οι 8 σχέσεις του κιβωτίου. Στο hybrid mode αλλάζει συνεχώς και πολύ ομαλά ώστε να κρατάει τις rpm του κινητήρα χαμηλά, ενώ ο κομπρέσορας βοηθάει στο να έχει από νωρίς την κατάλληλη ροπή ώστε κατευθείαν να ανεβάσει στην επόμενη σχέση. Πάντως, χάρη στον ενσωματωμένο 11άρη φορτιστή, η μπαταρία φορτίζει μέσα σε λιγότερο από 4 ώρες οπότε ακόμη και στη δουλειά να πας, το βάζεις να φορτίζει και είσαι σπίτι-δουλειά-καφεδάκι-σπίτι με σχεδόν μηδενική κατανάλωση. Σε περίπτωση που θες να πας άμεσα ένα ταξίδι, φουλάρεις βενζίνη και έφυγες, το S90 Recharge έχει λύση για τα πάντα.

Τυχεροί!

Το μοντέλο που είχαμε για δοκιμή ήταν ένα απ' τα τελευταία κομμάτια πριν την αναβάθμιση που έκανε η Volvo στα Τ8 σύνολα παραγωγής από το 2022 και έπειτα. Το αναβαθμισμένο S90 Τ8 Recharge που διατίθεται εδώ και μερικούς μήνες απ' το εργοστάσιο είναι δυνατότερο κατά 63Ps (310Ps από τον θερμικό και 145Ps από τον ηλεκτροκινητήρα), φτάνοντας συνδυαστικά τα 455Ps, ενώ αυξήθηκε η χωρητικότητα της μπαταρίας που έφτασε τα 18,8kWh. Πλέον ως αμιγώς ηλεκτρικό φτάνει τα 88km, περισσότερα απ' όσα κάνει ο μέσος Ευρωπαίος πολίτης ημερησίως και η κατανάλωση για τα πρώτα 100km πέφτει στα 0,8lt/100km! Έτσι όποιος παραγγείλει τώρα το S90 Τ8 Recharge, θα παραλάβει κάτι ακόμη καλύτερο από αυτό που περιγράφω!

Με σαλόνι που θυμίζει...σαλόνι, ανάρτηση που ισοπεδώνει τα πάντα, μόνωση που σε απομονώνει πλήρως απ’ το περιβάλλον, δύναμη που «ξεφτιλίζει» πολλά σπορ μοντέλα και look που σε κάνει να ξεχωρίζεις διακριτικά, είναι δύσκολο να βρεις αρνητικό στην σουηδική πρόταση. Ακόμα και η τιμή που πλέον ξεκινάει πάνω από τις 80.000 ευρώ, ακούγεται υψηλή, αλλά στην πράξη δεν είναι αν το συγκρίνεις με τα  Audi A6 50TFSI e Quattro (€78.600), BMW530e xDrive (€69.600) και Mercedes-Benz E 300 e 4Matic (€75.050) που υπολείπονται και σε χαρακτήρα και σε επιδόσεις αφού αποδίδουν 100-150 άλογα λιγότερα! Μην ξεχνάς ότι εσύ θα το παραγγείλεις με 455Ps!

Τιμή βασικής έκδοσης Volvo S90 MHEV B5 2.0lt diesel 235Ps: 77.296

Τιμή έκδοσης δοκιμής Volvo S90 T8 Recharge 2.0lt 392Ps: €81.577

 

+

Premium χαρακτήρας

Επιδόσεις

Απόδοση υβριδικού συστήματος

Εξοπλισμός

Εσωτερικοί χώροι

Ποιότητα κατασκευής

Άνεση

-

Αίσθηση τιμονιού

Μικρή οθόνη για το μέγεθος του εσωτερικού

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Βενζινοκινητήρας 1.969cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 82mm x 93,2mm

Σχέση συμπίεσης: 10,3

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων, μηχανικός υπερσυμπιεστής

Ηλεκτροκινητήρας: ΑC, σύγχρονου τύπου ισχύος 88Ps και 24,5kgm

Μπαταρία: Ιόντων λιθίου χωρητικότητας 11,8kWh

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Σε όλους τους τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο οκτώ σχέσεων με μετατροπέα ροπής

Διαφορικά: Ελεύθερο εμπρός, περιορισμένης ολίσθησης πίσω

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.969

Ύψος (mm): 1.446

Πλάτος (mm):  1.879

Μεταξόνιο (mm): 2.941

Βάρος (kg): 2.094

Χώρος αποσκευών (lt): 461

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Διπλά ψαλίδια, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 8.5J x 19in

Ελαστικά: 255/40

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 303Ps/6.000rpm

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 40,8kgm/2.200-4.800rpm

Ονομαστική ισχύς ηλεκτροκινητήρα (Ps/kW): 88

Ονομαστική ροπή ηλεκτροκινητήρα (kgm): 24,5

0-100km/h (sec): 4,7

Τελική ταχύτητα (km/h): 180

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 κατά WLTP (gr/km): 40

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική κατά WLTP  (lt/100km): 1,8

Δοκιμής (lt/100km):    9,1

 

Αρθρογράφος

 

Εξατομίκευση στο ηλεκτρικό Fiat 500

Εξατομίκευση στο ηλεκτρικό Fiat 500

Η Fiat σε συνεργασία με τη Mopar, προσφέρει μια σειρά αξεσουάρ που δίνουν το στίγμα μια «πράσινης» προσέγγισης –για πρώτη φορά- και ως προς την εξατομ...