Volvo XC90 T8 AWD PHEV Geartronic R-Design 407Ps

Volvo XC90 T8 AWD PHEV Geartronic R-Design 407Ps

Η Porsche Cayenne, η BMW X5, η Mercedes-Benz GLE και το Range Rover Sport έχουν όλα δύο κοινά: εξοπλίζονται -αν βαστάει η τσέπη σου- με πανίσχυρους κινητήρες και μπορούν να σε κάνουν να νιώθεις ότι όλος ο κόσμος σε μισεί. Τα γρήγορα SUV αποτελούν σύμβολο υπέρμετρου πλεονασμού, μία ένδειξη ότι του τύπου, που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι τους, δεν του καίγεται καρφί για το περιβάλλον και ένα σημάδι ότι ο ίδιος τύπος θέλει να κυριαρχεί στο δρόμο, αγνοώντας την ύπαρξη των «μικροσκοπικών», κοινών αυτοκινήτων. Με μία αξιοσημείωτη εξαίρεση βέβαια: το Volvo XC90. Η πρώτη γενιά του μοντέλου ήρθε από το πουθενά το 2002 και δεν έλεγε τίποτα για τον οδηγό του, παρά μόνον ότι πρόκειται για έναν άνθρωπο που χρειαζόταν ένα όχημα με μεγάλους χώρους για να μεταφέρει την οικογένειά του όσο το δυνατόν πιο άνετα και με μεγαλύτερη ασφάλεια. Στη δεύτερη γενιά του, το XC90 είναι το αυτοκίνητο που σηματοδότησε την αναγέννηση της Σουηδικής εταιρείας, αρχής γενομένης από το 2015, όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε, βάζοντας ταυτόχρονα τη Volvo στο «lobby» των premium κατασκευαστών.

 

Το σφυρί του Thor

Το XC90 εντυπωσιάζει αρχικά με την πληθωρικότητά του, αφού το μήκος του φτάνει τα 5 μέτρα (4.950mm), το πλάτος ξεπερνάει τα 2 μέτρα (2.008mm) και το μεταξόνιο αγγίζει τα 3 μέτρα (2.984mm). Το design του αμαξώματος είναι εκλεπτυσμένο, υποδηλώνοντας αμέσως τη Σουηδική καταγωγή του, κυρίως με την -παραδοσιακά- μεγάλη μάσκα εμπρός και τα κάθετα πίσω φωτιστικά σώματα. Κυρίαρχο επίσης στοιχείο της νέας σχεδιαστικής ταυτότητας (που υιοθέτησαν όλα τα μοντέλα της Volvo έπειτα από το XC90) αποτελούν τα μπροστινά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, σε σχήμα πλάγιου T, παραπέμποντας στο «σφυρί του Thor», το Mjölnir. Στα μάτια μου, το XC90 είναι το πιο όμορφο μεγάλο SUV που μπορείς να αγοράσεις αυτή τη στιγμή. Ειδικά σε αυτό το φοβερό πακέτο R-Design που είχαμε για δοκιμή, με τη μαύρη μάσκα, τους πιο επιθετικούς προφυλακτήρες, τις διπλές εξατμίσεις και τις τεράστιες ζάντες 20in, πραγματικά δεν παίζεται! Βέβαια, σε συνδυασμό με τον υβριδικό κινητήρα T8, εκτοξεύει και το κόστος στα €97.370, αλλά, αν κρίνω από τα κάθε λογής premium SUV της τελευταίας 5ετίας που βλέπω σε κάθε βόλτα προς τα Νότια προάστια, λεφτά υπάρχουν! Απλά δεν είναι στις δικές μας τσέπες…

Design από άλλο πλανήτη

Η αίσθηση της εκλεπτυσμένης πολυτέλειας συνεχίζεται ή μάλλον αυξάνεται μόλις καθίσεις στο εσωτερικό. Παντού έχουν χρησιμοποιηθεί εξαιρετικής ποιότητας υλικά, με το μαλακό δέρμα να καλύπτει μεγάλο μέρος της καμπίνας. Το πακέτο R-Design προσθέτει επενδύσεις από χρώμιο και αλουμίνιο, εκεί που κανονικά θα υπήρχε το ξύλο, δίνοντας μια πιο σπορ νότα. Το εσωτερικό του XC90 διακατέχεται από μινιμαλισμό σε ό,τι αφορά τους διακόπτες και πλουραλισμό σε ό,τι αφορά την ποιότητα, τη σχεδίαση και τα συστήματα άνεσης. Η τρομακτική προσοχή στη λεπτομέρεια εντοπίζεται στο χειροποίητο επιλογέα ταχυτήτων από κρύσταλλο, του διάσημου Σουηδικού οίκου Orrefors, αλλά και στα χειριστήρια εκκίνησης του κινητήρα και εναλλαγής των Drive Modes, τα οποία είναι κατασκευασμένα με αδαμαντοκοπή! Το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό είναι αφιερωμένο στην κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής 9in, που θυμίζει tablet, από την οποία ελέγχονται το ηχοσύστημα, ο κλιματισμός, το σύστημα πλοήγησης και πολλά ακόμη συστήματα άνεσης και υποβοήθησης οδήγησης. Απαιτεί σίγουρα λίγο χρόνο εξοικείωσης και στις πολύ ηλιόλουστες μέρες μπορεί να προβληματίσει στην ανάγνωση από τις δαχτυλιές που «κάθονται» στην οθόνη. Είναι τόσο διαφορετικό και premium το εσωτερικό του Volvo, που τις μέρες που το είχαμε για δοκιμή, είχα μαζί μου ένα πανάκι για να καθαρίζω την οθόνη! Δεν άντεχα να την βλέπω με δαχτυλιές. Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο πολυτέλειας είναι το εκπληκτικό ηχοσύστημα της Bowers&Wilkins, το οποίο αποτελείται από έναν δωδεκάναλο ενισχυτή 1.400 Watt και 19 συνολικά ηχεία! Όπως καταλαβαίνετε, μιλάμε για ένα από τα καλύτερα ηχοσυστήματα που έχουν χρησιμοποιηθεί ever σε αυτοκίνητο. Σε ό,τι αφορά τους παρεχόμενους χώρους, πρόκειται για ένα από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας. Στην 7θεσια διάταξη, δε, στην τρίτη σειρά καθισμάτων θα καθίσουν επιβάτες κανονικού αναστήματος και όχι δύο παιδάκια, όπως είχαμε συνηθίσει μέχρι τώρα με τα περισσότερα 7θεσια της αγοράς. 3 μέτρα μεταξόνιο είναι αυτά!

 

Πόσα άλογα?

407 παρακαλώ, με 65kgm ροπής και μάλιστα όχι από τρίλιτρο, ούτε διομισάλιτρο μοτέρ. Το XC90 κινείται από τον δίλιτρο Drive-E κινητήρα, με κωδικό B4204T34, ο οποίος -εκτός από υψηλή τεχνολογία και απόδοση- αντιπαραθέτει στους ανταγωνιστές του σαφές φορολογικό πλεονέκτημα, αφού οι περισσότερες προτάσεις των premium SUV κινούνται από κινητήρες 3 ή 4 λίτρων. Η Volvo περιγράφει το αυτοκίνητο ως «το πιο ισχυρό και καθαρό SUV στον κόσμο» και προσφέρει τρεις διαφορετικές επιλογές κινητήρων, με όλες να πληρούν τις τελευταίες προδιαγραφές Euro6d. Η κορυφαία έκδοση T8, που έχουμε στα χέρια μας, κινείται από ένα πλήρως αλουμινένιο σύνολο 1.969cc, που αποδίδει 320Ps και 40,8kgm ροπής. Η τροφοδοσία γίνεται με συνδυασμό κομπρέσορα τύπου Roots από την Eaton (ο οποίος σύμφωνα με την εταιρεία είναι ο ταχύτερος που έχουν κατασκευάσει ποτέ, αφού μπορεί να περιστρέφεται μέχρι τις 24.000rpm) και φυσικά υπερτροφοδότη καυσαερίων. Υπάρχει, φυσικά, και ένας ηλεκτροκινητήρας ισχύος 87Ps, με 24,5kgm ροπής, τα οποία μεταφέρονται μονάχα στον πίσω άξονα, με το σύστημα τετρακίνησης (Haldex 5ης γενιάς) να προσομοιώνει τη μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς. Η μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης 270-400V και χωρητικότητας 10,4kWh έχει τοποθετηθεί στο κεντρικό τούνελ, προκειμένου να μην επηρεάζει το διαθέσιμο χώρο στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Το XC-90 είναι plug-in Hybrid, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να φορτιστεί από οικιακό δίκτυο. Η αυτονομία, μόνο με ηλεκτροκίνηση, είναι 40 ονομαστικά χιλιόμετρα, με την κατανάλωση να ανακοινώνεται στο πολύ φιλόδοξο νούμερο των 2,6lt/100km. Στην πραγματικότητα μπορείτε να διανύσετε περίπου 30km, χωρίς να κάψετε ούτε σταγόνα βενζίνης. Αν τώρα το βράδυ ξεχάσετε να το φορτίσετε, θα δείτε νούμερα κατανάλωσης γύρω στα 10lt/100kmΤο XC90 διαθέτει πέντε προγράμματα οδήγησης, τα οποία ο οδηγός μπορεί να επιλέξει είτε από το διακόπτη φετίχ είτε από την οθόνη αφής: 1)Pure: Αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία με αυτονομία μέχρι 40km. 2)Hybrid: Τυπική λειτουργία με συνδυασμό του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτρικού μοτέρ. 3)Power: Συνδυασμένη λειτουργία βενζινοκινητήρα-ηλεκτροκινητήρα με στόχο τις μέγιστες επιδόσεις. 4)AWD: Συνδυασμένη λειτουργία των δύο κινητήρων για βέλτιστη πρόσφυση. 5)Save: «Κλείδωμα» της φόρτισης του ηλεκτροκινητήρα, προκειμένου η μπαταρία να χρησιμεύσει, όταν ο οδηγός θελήσει να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά.

 

Θωρηκτό

Οδηγώντας το XC90 νιώθεις ένα πράγμα. Σιγουριά. Τίποτα δεν μπορεί να το εκτρέψει από την πορεία του. Είναι σαν να βρίσκεσαι μέσα σε ένα πολυτελές χρηματοκιβώτιο. Ο δίλιτρος κινητήρας κινεί άνετα το αμάξωμα, ενώ, σε συνθήκες πλήρους φορτίου και στο Power Mode, τα 2.282kg εκτοξεύονται σε 5,8sec στα 100km/h. Δεν περιμένεις τέτοια επιτάχυνση από ένα τόσο βαρύ αυτοκίνητο. Και ενώ η διαδικασία είναι διασκεδαστική, φέρνει στην επιφάνεια ένα από τα λίγα μειονεκτήματα του XC90 Τ8. Ο θόρυβος του κινητήρα σε τέρμα γκάζι δεν συνάδει με τον εκλεπτυσμένο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ο κινητήρας συνεργάζεται πολύ καλά με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο Geartronic, που είναι γρήγορο και ομαλό, διαλέγοντας πάντα τη σωστή σχέση, ανάλογα με τον τρόπο που οδηγείς και το προφίλ οδήγησης στο οποίο βρίσκεσαι. Το πακέτο R-Design στην έκδοση Τ8 εξοπλίζεται με αερανάρτηση, η οποία παρέχει εξαιρετικό κράτημα και περιορισμένες κλίσεις. Η κύλιση όμως δεν είναι αυτό που περιμένεις από ένα τόσο premium όχημα. Βέβαια, οι 20άρες ζάντες, με τα ελαστικά 275/45 συμβάλλουν στη μείωση της άνεσης, ειδικά στο Ελληνικό ανάγλυφο οδόστρωμα. Γενικά, ο προσανατολισμός του αυτοκινήτου δεν είναι ξεκάθαρος προς τη σπορ συμπεριφορά ή την άνεση, αφού η αίσθηση που σου δίνει δεν είναι ιδιαίτερα σπορ, ενώ και η ποιότητα κύλισης δεν είναι κορυφαία. Στην εθνική, το story είναι διαφορετικό. Εδώ είναι απόλυτα σταθερό και ταξιδεύει άνετα, φιλτράροντας αποτελεσματικά τις μικρές ανωμαλίες. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι ακούγονται ελάχιστα και τίποτα δεν διαταράσσει τη γαλήνη των επιβατών. Το τιμόνι έχει το απαιτούμενο βάρος και την απαιτούμενη αμεσότητα, αλλά και περιορισμένη αίσθηση, κάτι σχεδόν σύνηθες σε μεγάλα SUV, με δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου.

Avangarde

Το Volvo XC90 είναι η επιτομή της πολυτέλειας και της τεχνολογίας και αποτελεί σίγουρα ένα από τα καλύτερα μεγάλα SUV που μπορεί να αγοράσει κανείς σήμερα, ξεκινώντας από τα €76.466 για την έκδοση Τ6. Έχει φοβερούς χώρους, άπειρα συστήματα ασφάλειας, ενώ το πακέτο R-Design το κάνει να δείχνει πανέμορφο. Οι 20άρες ζάντες του στερούν την κορυφαία άνεση που περιμένεις από ένα τέτοιο αυτοκίνητο, αλλά δίνουν ένα πιο σίγουρο πάτημα και σπορ αίσθηση. Η έκδοση Τ8 προσφέρει φοβερές επιδόσεις και περιορισμένη αυτονομία μόνο με ηλεκτροκίνηση, με τον δίλιτρο κινητήρα να παρέχει φορολογικό «ατού» έναντι στη Γερμανική «τρόικα» που μονοπωλεί τη συγκεκριμένη κατηγορία.

Μας Άρεσε (+)

Εκλεπτυσμένο design

Υψηλή αισθητική και ποιότητα στο εσωτερικό

Χώροι ακόμα και για 7 άτομα

Πολλά συστήματα ασφάλειας στο βασικό εξοπλισμό

Επιδόσεις με το συνδυασμό των 2 κινητήρων

Οδική συμπεριφορά που εμπνέει εμπιστοσύνη

 

Δεν μας Άρεσε (-)

Θόρυβος κινητήρα στο τέρμα γκάζι

Περιορισμένη αυτονομία σε Hybrid Mode

Ποιότητα κύλισης για την κατηγορία

Η κεντρική οθόνη είναι μαγνήτης αποτυπωμάτων

Τιμή βασικής έκδοσης T6 AWD Geartronic 310Ps: €76.466

Τιμή έκδοσης δοκιμής T8 AWD PHEV Geartronic R-Design 407Ps: €97.370

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο, ηλεκτροκινητήρας με μπαταρίες ιόντων λιθίου 10,4kWh

ΘΕΣΗ                         Εμπρός, εγκάρσια

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.969

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   82 x 93,2

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           10,3:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ          Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, μηχανικός υπερτροφοδότης σε συνδυασμό με υπερτροφοδότη καυσαερίων

ΑΝΑΦΛΕΞΗ             Ηλεκτρονική με ξεχωριστό πηνίο ανάφλεξης ανά κύλινδρο

ΒΑΡΟΣ (kg)               2.282

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ                    Στους 4 τροχούς, με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη Intelligent Activation

ΚΙΒΩΤΙΟ                   Αυτόματο Geartronic 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ             Ελεύθερο με ηλεκτρονικό κλείδωμα, τελική σχέση μετάδοσης 3,33:1

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ        Διπλά ψαλίδια βάσης, αερανάρτηση, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ  Άξονας πολλαπλών συνδέσμων με συνθετικό εγκάρσιο φύλλο σούστας αντί ελατηρίων, αερανάρτηση, αντιστρεπτική δοκός

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ                     9,5Jx20in

ΕΛΑΣΤΙΚΑ                275/45

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ                    Αεριζόμενοι δίσκοι 366x30mm με διπίστονες δαγκάνες

ΠΙΣΩ                          Αεριζόμενοι δίσκοι 340x20mm με μονοπίστονες δαγκάνες

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)     320/5.700

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   40,8/ 2.200-5.400

ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)    407/ 5.700

ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 65/ 1.600-3.500

0-100km/h       5,8sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h 230

Εκπομπές Ρύπων

C02 (gr/km)       59-63

Μέση κατανάλωση

Ονομαστική (lt/100km)  2,6-2,8

 

Αρθρογράφος

 

Με μόλις 70km/h κατάφερε να περάσει το τεστ αποφυγής ταράνδου το Renegade 4xe

Με μόλις 70km/h κατάφερε να περάσει το τεστ αποφυγής ταράνδου το Renegade 4xe

Μέτρια ήταν η επίδοση του Jeep Renegade 4xe στο τεστ αποφυγής ταράνδου, αφού η μέγιστη ταχύτητα εισόδου που είχε ήταν στα 70km/h.