VW Golf GTE 204Ps

VW Golf GTE 204Ps

Hybrid for who?

Τι θυμάστε για τα υβριδικά μοντέλα του παρελθόντος? Ότι ήταν ένας δήθεν τρόπος έκφρασης του οικολογικού ενδιαφέροντος των Celebrities για το περιβάλλον ή ένα μέσο, με το οποίο κινείσαι υπερβολικά οικονομικά και απίστευτα ξενέρωτα για τους υπόλοιπους κοινούς θνητούς. Όμως, τα τελευταία χρόνια, οι Tesla, MCLaren, Porsche και BMW μας απέδειξαν ότι τα υβριδικά αυτοκίνητα μπορούν να είναι ενδιαφέροντα και σπορ! Βέβαια, τα hypercars των 500.000+ ευρώ είναι ωραία μόνο, όταν τα χαζεύεις από το Youtube, αλλά για τους υπόλοιπους petrolheads υπάρχει κάτι, που να μην απαιτεί να πιάσουμε το Τζόκερ μετά από 8 απανωτά Τζακ-Ποτ? Πλέον υπάρχει! Το νέο Golf GTE.

GT Blue

197 golf gte 1Έπειτα από την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση e-Golf, το χρυσό παιδί της Volkswagen ανεβάζει σημαντικά τον πήχη των απαιτήσεων στα υβριδικά μοντέλα, που θα ακολουθήσουν τα επόμενα χρόνια, αφού δεν διστάζει να το βαφτίσει με τα αρχικά “GT”. Το Golf GTE δείχνει ξεκάθαρα τις σπορ προθέσεις του και τοποθετείται δίπλα στα GTI και GTD. Κάτω από το καπό συναντάμε το γνωστό 1.4TSI απόδοσης 150Ps (χωρίς το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων ACT), ο οποίος, όμως, έχει κάνει λίγο στην άκρη για να χωρέσει και ο ηλεκτροκινητήρας, που είναι τοποθετημένος ανάμεσα στο βολάν και στο κιβώτιο DSG. Ο compact ηλεκτροκινητήρας ζυγίζει 34kg και αποδίδει 105Ps και 33,5kgm ροπής. Ο ηλεκτρικός κινητήρας τροφοδοτείται από μία συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου, συνολικού βάρους 120kg, με χωρητικότητα 8,7kWh, η οποία βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα, με το ρεζερβουάρ να παίρνει τη θέση κάτω από το χώρο αποσκευών, μειώνοντας, έτσι, τη συνολική του χωρητικότητα από τα 380 στα 272lt. Συνδυαστικά οι δύο κινητήρες αποδίδουν 204Ps με 35,7kgm ροπής. Αυτά τα νούμερα από μόνα τους δεν είναι τίποτα εξωπραγματικό. Κάτι, δηλαδή, ανάμεσα στο GTI και στο GTD. Αν βάλετε, όμως, στην εξίσωση τη μέση κατανάλωση, που μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 1,5lt/100km και τις εκπομπές των 35gr CO2, τότε το GTE δεν έχει αντίπαλο! Το εξάρι κιβώτιο DQ400e έχει εξελιχθεί ειδικά για το συγκεκριμένο μοντέλο και - εκτός από τους δυο συμπλέκτες υγρού τύπου - διαθέτει και έναν τρίτο, ο οποίος χρησιμοποιείται για τη σύζευξη μεταξύ του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα.

Enjoy the silence

197 golf gte 2Το εσωτερικό μοιράζεται πολλά στοιχεία από το Golf GTI, όπως τα ημι-bucket καθίσματα με την κλασική πλέον καρό επένδυση και το όμορφο τριάκτινο τιμόνι. Μόλις, όμως, κάτσεις στη θέση του οδηγού, θα παρατηρήσεις ευθύς αμέσως τον διαφορετικό πίνακα οργάνων, που δεν έχει μεγάλο στροφόμετρο, αλλά ένα όργανο χρήσης της ηλεκτρικής ενέργειας. Η πράσινη περιοχή προς τα αριστερά δείχνει ότι φορτίζεται ο ηλεκτροκινητήρας μέσω της ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, η μπλε περιοχή υποδεικνύει ότι το Golf κινείται πλήρως με ηλεκτρική ενέργεια, ενώ, μόλις η βελόνα περάσει το 10 και βουτήξει στο “Boost”, τότε απολαμβάνεις τη μέγιστη δύναμη, που αποδίδουν συνδυαστικά οι δυο κινητήρες. Μόλις γύρισα το κλειδί σάστισα, αφού δε συνέβη κυριολεκτικά τίποτα. Κανένας θόρυβος από κινητήρα και εξάτμιση, παρά μόνο μια ένδειξη “Ready” στον πίνακα οργάνων. Καλή φάση! Stealth mode! Το GTE αρχίζει να κινείται με μια απόκοσμη ησυχία να το περιβάλλει. Το μόνο, που ακούς, είναι ο θόρυβος της κύλισης από τα λάστιχα! Η επιτάχυνση με τον ηλεκτροκινητήρα είναι επαρκής και μπορείς να κινηθείς αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι τα 130km/h. Σε αυτήν τη λειτουργία, η αυτονομία θεωρητικά μπορεί να φτάσει μέχρι τα 50km, αν και στην πράξη εμείς διανύσαμε περίπου 36-38km. Ακόμα και αυτή η αυτονομία αρκεί για τους περισσότερους από εμάς στην καθημερινή μετακίνηση μέχρι την εργασία μας και πίσω, με αποτέλεσμα να μην καις σταγόνα βενζίνης. Είναι αυτονόητο δε ότι η μέση κατανάλωση επηρεάζεται πολύ από τις αποστάσεις, που καλύπτεις χωρίς να χρησιμοποιήσεις τον βενζινοκινητήρα. Πολύ δύσκολα θα δείτε πάντως πάνω από 5lt/100km. Με οικιακό ρεύμα, μια πλήρης φόρτιση διαρκεί 3 ώρες και 45 λεπτά, ενώ με τη χρήση του wallbox της VW (ή μέσω charging stations, όπως στα προηγμένα κράτη) ο χρόνος αυτός μπορεί να περιοριστεί μέχρι τις 2 ώρες και 30 λεπτά. Το σύστημα διαχείρισης του υβριδικού συνόλου προσφέρει συνολικά πέντε επιλογές: Στο e-Mode κινείσαι αποκλειστικά ηλεκτρικά, στο Βattery Charge, ο TSI χρησιμοποιείται για την φόρτιση της μπαταρίας, στο Hybrid Auto, ο εγκέφαλος αποφασίζει κατά βούληση ότι θεωρεί καλύτερο ανάλογα με την οδήγηση, ενώ στο Battery Hold, ο ηλεκτροκινητήρας δεν χρησιμοποιείται καθόλου και φυλάσσονται τα αποθέματα της μπαταρίας.  Η ενεργοποίηση του σπορ προγράμματος GTE γίνεται απλά, πατώντας το κουμπί δίπλα από τον επιλογέα του DSG, αποτελώντας την πεμπτουσία πίσω από τον χαρακτηρισμό GT.

Γεύση από GTI?

197 golf gte 3Το GTE καταπίνει απίστευτα εύκολα τα χιλιόμετρα χάρη στην εξαιρετική ποιότητα κύλισης και την υποδειγματική ηχομόνωση. Με το πάτημα του κουμπιού GTE, μεταμορφώνεται. Η απόκριση του γκαζιού βελτιώνεται σημαντικά, το σύστημα διεύθυνσης γίνεται πιο βαρύ, το DSG κρατάει πιο ψηλά τις στροφές, ενώ οι δυο κινητήρες ξεζουμίζουν ακόμα και τον τελευταίο ίππο. Αν έχεις φορτισμένες τις μπαταρίες, οι επιδόσεις του GTE - αναλογικά με το βάρος, που φτάνει τα 1.540kg - είναι πολύ καλές και κινούνται στα επίπεδα του Golf GTD. Τα πρώτα 100km/h από στάση έρχονται σε 7,49sec, τα 160km/h σε 16,43sec ενώ το 400άρι ολοκληρώνεται σε 15,18sec με 155km/h έξοδο. Στις ρεπρίζ, όμως, η άμεση ροπή του ηλεκτροκινητήρα καθιστά το GTE αντίστοιχα γρήγορο με το GTI Performance με τα 230Ps. Το επιπρόσθετο βάρος δεν δείχνει να έχει επηρεάσει σημαντικά τη συμπεριφορά του GTE. Η ανάρτηση είναι ιδανικά ρυθμισμένη και το μόνο, που θα σου περιορίσει τον ρυθμό, είναι η αυξημένη υποστροφή και η μέτρια αίσθηση από το τιμόνι λόγω των περισσότερων κιλών, που “κάθονται” στον μπροστινό άξονα. Σίγουρα, δεν αρέσκεται στις “ταρζανιές”, όπως το GTi, αλλά με ομαλή οδήγηση είναι εντυπωσιακά αποτελεσματικό, ασφαλές και γρήγορο.

Back to the future!

197 golf gte 4Το νέο VW Golf GTE είναι ένα από τα πιο σπορ υβριδικά αυτοκίνητα της αγοράς. Η υβριδική του τεχνολογία του χαρίζει φυσικά μηδενικά τέλη (ανεξαρτήτως κυβέρνησης), ενώ - με σχεδόν 4 ώρες φόρτιση - μπορείς να κινηθείς χωρίς να κάψεις ούτε 1€ βενζίνης. Είναι όμορφο, άνετο, καταπίνει τα χιλιόμετρα σαν pac-man, ενώ δεν θα πει ποτέ όχι στη γρήγορη οδήγηση σε δρόμους με στροφές. Αυτός ο μοναδικός συνδυασμός είναι που το κάνει να απαιτεί την τσουχτερή τιμή των 37.950€. Αλλά μην ξεχνάτε ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο του σήμερα, που μας προσφέρει ένα πακέτο του αύριο. Ένα GTI από το μέλλον!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή έκδοσης VW Golf GTE 204Ps: €37.950

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο, ηλεκτροκινητήρας με μπαταρίες ιόντων λιθίου 8,7kWh

ΘΕΣΗ              Εμπρός, εγκάρσια

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.395

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   74,5 x 80 

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           10:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός υπερτροφοδότης εξάτμισης

ΑΝΑΦΛΕΞΗ              Ηλεκτρονική με ξεχωριστό πηνίο ανάφλεξης ανά κύλινδρο

ΒΑΡΟΣkg                  1.540

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ                     Εμπρός

ΚΙΒΩΤΙΟ                    Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ               Ελεύθερο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ   Άξονας πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ                     7Jx17in

ΕΛΑΣΤΙΚΑ                225/45

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ                    Αεριζόμενοι δίσκοι 312mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΠΙΣΩ                           Συμπαγείς δίσκοι 300mm με μονοπίστονες δαγκάνες

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 204/ 5.000-6.000

ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)          35,7/ 1.600-3.500

0-100km/h      7,5sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  222

Εκπομπές Ρύπων

C02 (gr/km)       35

Μέση κατανάλωση

Ονομαστική (lt/100km)  1,5

Δοκιμής (lt/100km)    5,2

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η SEC   

0-60     4,04

0-80     5,41

0-100   7,49

0-120   9,78

0-140   12,80

0-160   16,43

0-180   21,52

 

ΡΕΠΡΙΖ

Ρεπρίζ 3ης

50-80   2,53

80-110   2,72

Ρεπρίζ 4ης

50-80   3,27

80-110 3,58

100-140  5,37

Ρεπρίζ 5ης

80-110 5,91

100-140  8,40

Roll-on με 2α

60-120  6,19

60-160  13,68

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC @ ΚΜ/Η

18        2,75     46,71

60        5,27     79,84

100      6,84     95,66

200      10,05   124,52

400      15,18   155,19

 

Αρθρογράφος

 

FCA Heritage

FCA Heritage

FCA Heritage, το πάθος για τα κλασσικά αυτοκίνητα συναντά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.