VW Golf VII GTI Performance DSG 340Ps

VW Golf VII GTI Performance DSG 340Ps

Full daily!

Κατά προσωπική μου άποψη, το Golf VII GTI είναι το πιο όμορφο από όλες τις γενιές που έχουν βγει μέχρι στιγμής. Ακόμα και σε σύγκριση με το καινούριο mk VIII GTI. Το συγκεκριμένο 7άρι μάλιστα μου αρέσει ακόμα περισσότερο, γιατί εκτός του ότι είναι βελτιωμένο, έχει κρατήσει και το εργοστασιακό του look, με μοναδική παρέμβαση τις 18άρες ζάντες της Enkei. Εντάξει, έχει αλλάξει και το τελικό καζανάκι και οι δύο μπούκες ξεχωρίζουν, ενώ αν είσαι και λίγο πιο παρατηρητικός, θα δεις ότι χάρη στα ελατήρια της Eibach έχει χαμηλώσει κατά 25mm εμπρός και κατά 15mm πίσω. Και ο λόγος που φοράει μόνο ελατήρια είναι ότι ο Άκης, ο ιδιοκτήτης το Golf, δεν ήθελε να αλλάξει τα εργοστασιακά ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Εκεί τελειώνουν οι επεμβάσεις που μπορείς να εντοπίσεις με το μάτι, ενώ από το εσωτερικό του δεν λείπει απολύτως τίποτα. Είναι με άλλα λόγια ένα αξιόπιστο σωστά βελτιωμένο Golf GTI πρώτου σταδίου. Ο Άκης όταν το αγόρασε είχε αυτό το πράγμα στο νου του, να το δυναμώσει λίγο παραπάνω, χωρίς να καταφύγει σε υπερβολές και παράλληλα να διατηρήσει όσο περισσότερο μπορεί το εργοστασιακό look, αλλά και να μην χάσει τον καθημερινό και χρηστικό του χαρακτήρα. Πράγμα που τα κατάφερε, γιατί με αυτό ακριβώς το setup μπορεί να κάνει ό,τι και θα έκανε με ένα εργοστασιακό Golf. Μόνο που τα κάνει πιο γρήγορα!

Καλά τα πολλά άλογα, αλλά…

Σε όλους μας αρέσει να οδηγούμε γρήγορα ένα αυτοκίνητο με πολλά άλογα. Όταν όμως αυτό το αυτοκίνητο αποτελεί και το καθημερινό μας αυτοκίνητο, έρχονται παρέα και ορισμένα πράγματα που θα πρέπει να συμβιβαστείς μαζί τους. Το να έχεις για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο με 600 άλογα, τη στιγμή που στην εργοστασιακή του μορφή είχε 200 ή 250, συνεπάγεται ότι θα χάσει αρκετά από τον καθημερινό του χαρακτήρα. Τέτοιας τάξης ιπποδυνάμεις απαιτούν ανάλογες επεμβάσεις στη μετάδοση, στα φρένα και στην ανάρτηση, με αποτέλεσμα η καθημερινή απλή μετακίνηση να θυμίζει βόλτα με roller-coaster. Ναι μεν θα έχεις τρελή δύναμη, αλλά παράλληλα θα βλέπεις και το ρεζερβουάρ σου να αδειάζει σε ανύποπτο χρόνο. Για να μην μιλήσω για aftermarket kit με ενισχυμένα δισκάκια για το DSG και αναρτήσεις που συμπεριφέρονται σαν «μπετόβεργες». Το VW Golf GTI Performance DSG του Άκη (ναι, το καλό με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό) είναι ένα λαμπρό παράδειγμα καθημερινού αυτοκινήτου που πλέον έχει έξτρα δύναμη, αλλά δεν έχει χάσει καθόλου τον χρηστικό του χαρακτήρα. Τα 340Ps που αποδίδει πλέον ο 2.0TSI EA888 Gen 3 είναι όσα χρειάζεται για να γίνει πιο γρήγορο, χωρίς να δημιουργεί στον οδηγό του το παραμικρό πρόβλημα.

Η γλώσσα των αριθμών

Κακά τα ψέματα, το πόσο γρήγορο είναι ένα αυτοκίνητο το δείχνει στο δρόμο με τα όργανα μετρήσεων. Οι αριθμοί πάντα λένε την αλήθεια τουλάχιστον όσον αφορά την ταχύτητα (η αίσθηση είναι άλλο πράγμα..) και το V-BOX είναι ο αμερόληπτος κριτής. Στις μετρήσεις λοιπόν το Golf του Άκη τα πήγε αρκετά καλά και για να έχει και λίγο πιο ενδιαφέρον ας το συγκρίνουμε με ένα ομόσταβλό του Golf Mk V, που απέδιδε 375Ps και που είχαμε δοκιμάσει πριν περίπου δύο χρόνια, στο τεύχος #050. Επίσης εξοπλισμένο με κιβώτιο DSG, το 5άρι GTI χρειάστηκε για τα πρώτα 18 μέτρα 2,85sec, ενώ του Άκη για την ίδια διαδικασία έκανε 2,57sec. Αυτό αμέσως του έδωσε σημαντικό προβάδισμα στο 0-100km/h, αφού το έκανε σε 5,54sec, ενώ το 5άρι έκανε 5,98sec, αλλά και στα 400 μέτρα, που ολοκλήρωσε την μέτρηση με 13,55sec και 178,31km/h έξοδο, ενώ το Mk V GTI έκανε 13,81sec, με 181,39km/h ταχύτητα εξόδου. Το 5άρι μάλιστα στις μετρήσεις ήταν με ένα κάθισμα μόνο, ενώ φόραγε semi-slick ελαστικά της Toyo -ενώ του Άκη φορούσε καινούρια Michelin Pilot Sport 4- και επίσης είχε περισσότερα πράγματα από το 7άρι του Άκη, όπως μεγαλύτερο turbo (K04-064), μεγαλύτερο intercooler, αντλία υψηλής της Autotech και μπεκ S3 8P. Τα 375 άλογα του Golf V GTI φάνηκαν όμως στη σύγκριση των επιδόσεων σε ρεπρίζ, τόσο στο 60-160km/h, που το 5άρι χρειάστηκε 7,34sec, έναντι των 8,1sec του 7αριού, αλλά και στο 100-200km/h, που έγινε σε 10,61sec έναντι των 11,39sec που χρειάστηκε ο Άκης. Το ωραίο πάντως είναι ότι σε όλες τις μετρήσεις που κάναμε οι χρόνοι του Golf VII GTI ήταν σχεδόν «καρμπόν» και αυτό οφείλεται τόσο στο DSG όσο και στη σταθερή απόδοση του κινητήρα του.

Λίγα και καλά!

Τη βελτίωση, αλλά και τη συντήρηση του αυτοκινήτου την έχει αναλάβει ο Δημήτρης Ζάχος της Delta Performance και πάμε να δούμε λοιπόν τι άλλαξε στο setup του κινητήρα και πώς πήρε την παραπάνω δύναμη. Ανοίγουμε το καπό και το μόνο aftermarket «που φαίνεται» είναι το κολάρο σιλικόνης στην εισαγωγή, το οποίο είναι της Racing Line και τίποτα άλλο! Μία προσεκτική ματιά προς τον καθρέφτη του μηχανοστασίου θα εμφανίσει και το downpipe 76mm που κατασκεύασε η Mavroidakos Racing Exhaust. Μέσα στο εργοστασιακό φιλτροκούτι τοποθετήθηκε ένα φίλτρο τύπου πάνελ της K&N και οι μηχανικές επεμβάσεις ολοκληρώνονται με το υπόλοιπο σύστημα εξαγωγής που αποτελείται από σωληνώσεις των 76mm, ένα μεσαίο και ένα τελικό καζανάκι με διπλές απολήξεις των 90mm, κατασκευασμένο και αυτό από τον Μαυροϊδάκο. Τι έμεινε; Ο Άγγελος Παπαηλίας της ΑΡ+ Power για να αναλάβει το remapping της εργοστασιακής ECU. Δυναμομέτρηση δεν έχει γίνει στο αυτοκίνητο και η δύναμη εκτιμάται στα 330-340Ps και βάσει των επιδόσεων που σημειώσαμε επιβεβαιώνει την εκτίμηση αυτή. Αυτό είναι το εντυπωσιακό με τους 2.0TSI EA888 Gen 3. Το 8μπεκο σύστημα τροφοδοσίας με συνδυασμό άμεσου και έμμεσου ψεκασμού, η ταχύτατη ECU και η μεγάλη τουρμπίνα της IHI δίνουν πολλά άλογα με ελάχιστες και μονάχα περιφερειακές επεμβάσεις, χωρίς καμία αλλαγή σε αντλίες βενζίνης μπεκ κ.λπ. Αν μάλιστα αλλαχθεί το turbo με το μεγαλύτερο ΙΗΙ IS38 που φορούν τα Golf R και τα S3 8V, τότε ανοίγει ο δρόμος για τα 400+Ps με κάποιες αλλαγές στο σύστημα τροφοδοσίας. Αλλά ακόμα και έτσι όπως το έχει ο Άκης είναι τέλειο για καθημερινό αυτοκίνητο.

Ανακεφαλαίωση!

Τι έχουμε λοιπόν εδώ; Ένα ταχύτατο αποτέλεσμα, που διατηρεί την αξιοπιστία του συνόλου, χωρίς μάλιστα να έχει χρειαστεί να δώσει μια περιουσία ο ιδιοκτήτης του για να το βελτιώσει. Μεγάλο του πλεονέκτημα επίσης το γεγονός ότι το Golf VII GTI δεν έχει χάσει καθόλου τη χρηστικότητά του και μπορεί να το οδηγεί καθημερινά σε όλες τις μετακινήσεις του είτε πρόκειται να πάει στη δουλειά του είτε να πάει τάπα σε μία στριφτερή διαδρομή. Χωρίς να χρειάζεται να κοιτάει ποτέ όργανα εποπτείας, μετρήσεις από την ECU κ.λπ...

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.984cc

Διάμετρος x Διαδρομή:  82,5mm x 92,8mm

Σχέση συμπίεσης: 9:1

Mavroidakos Racing Exhaust σύστημα εξαγωγής 76mm

Mavroidakos Racing Exhaust downpipe 76mm

Κ&Ν φίλτρο τύπου πάνελ

Racing Line κολάρο εισαγωγής

AP+ Power ECU remapping

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εργοστασιακή

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Eibach Pro kit ελατήρια χαμηλώματος

ΑΜΑΞΩΜΑ

Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

Εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ

Enkei SC 24 8Jx18in ζάντες

Michelin Pilot Sport 4 225/40 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η      SEC

0-60         3,12

0-80         4,15

0-100       5,54

0-120       7,07

0-140       9,14

0-160       11,22

0-180       13,78

0-200       16,93

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ       SEC        ΚΜ/Η

18       2,57       48,83

60       4,73       88,87

100     6,19      108,90

200     9,05      139,43

400    13,55     178,35

ROLL ON

KM/H            SEC

60-120             3,95

60-160             8,10

60-200             13,81

100-200           11,39

Tuned by

Delta Performance

Αναπαύσεως 4

Βριλήσσια

Τηλ.: 211 40 53 617

AP+Power

Λεωφ. Σουνίου 14

Νέος Κουβαράς

Τηλ.: 210 99 62 010

 

Αρθρογράφος

 

Διαθέσιμη η νέα σειρά του υβριδικού FIAT Panda από 12.900 ευρώ

Διαθέσιμη η νέα σειρά του υβριδικού FIAT Panda από 12.900 ευρώ

Η νέα σειρά του Panda είναι διαθέσιμη αποκλειστικά με το υβριδικό σύστημα HyFly που εξασφαλίζει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας ...