VW Scirocco 1.4 TSI 262Ps

VW Scirocco 1.4 TSI 262Ps

Ο μικρός αδικημένος

Για να μην παρεξηγηθώ, λέω αδικημένος γιατί το Scirocco είναι βαρύτερο σε σχέση με το Ibiza Cupra, οπότε είναι λογικό να υστερεί σε επιδόσεις με ένα αντίστοιχης ιπποδύναμης setup. Εμφανισιακά, πάντως, το Scirocco δείχνει πιο άγριο και επιθετικό και πιο πλατύ. Βασικά είναι πιο πλατύ και με τις frameless πόρτες δείχνει και πιο σπορ. Από τότε που βγήκε μου είχε κάνει κλικ και ας ήταν στην πράξη ένα Golf με πολύ ομορφότερο σουλούπι. Ή έστω ένα πολύ πρησμένο Ibiza. Ξέρε πώς είναι η φάση με τα VAG και τις αλλαξοκωλιές με πατώματα και μοτέρ, έτσι? Από τη μία, αυτό είναι κακό, γιατί σχεδόν όλα τους τα μοντέλα μοιάζουν μεταξύ τους, από την άλλη όμως είναι και καλό, γιατί ένα κοινό μοτέρ δέχεται τις ίδιες βελτιώσεις και έτσι μπορούν τα διάφορα μοντέλα να δανειστούν λύσεις, setup και ιπποδυνάμεις. Το πώς βέβαια θα αποδώσει το εκάστοτε setup σε κάθε καρότσα είναι άλλο θέμα, μιας και εκεί παίζει ρόλο το βάρος και φυσικά η διαφορετική αεροδυναμική του κάθε μοντέλου. Μην περιμένετε δηλαδή ένα υβρίδιο Ibiza Cupra να πάει το ίδιο με ένα Skoda Fabia και ένα Scirocco. Αυτό είναι κάτι που ξεφεύγει από πολλούς και βλέπουμε κατεβατά ολόκληρα σε κάθε πάτημα που θα βρούμε αναρτημένο στο fb και παλιότερα στα ανάλογα fora. Από την άλλη όμως, όπως και να το κάνεις, το να βλέπεις να τσακώνονται δύο άνθρωποι για μισή καρότσα διαφορά, έχει και αυτό την πλάκα του!

Πόσο καθαρό πια?

Όταν δώσαμε ραντεβού με τον Μιχάλη για την φωτογράφιση και τη δοκιμή, τον βρήκαμε να μας περιμένει στην παραλία της Πάχης Μεγάρων, με ένα πανί και ένα γυαλιστικό στα χέρια του και να κάνει τις τελευταίες πινελιές στο αμάξωμα. Το Scirocco του ήταν τόσο γυαλισμένο και προσεγμένο, που, όταν το κοίταζες κόντρα στο φως, ήθελε γυαλιά ηλίου για να μην στραβωθείς! Μου αρέσει όταν συναντάω τέτοιους ανθρώπους, που νιώθουν το αυτοκίνητο σαν ένα κομμάτι του εαυτού τους. Ανοίγοντας το καπό, αντίκρισα έναν κινητήρα προσεγμένο όσο και το υπόλοιπο αυτοκίνητο, τόσο προσεγμένο που είχα τις αμφιβολίες μου αν έχει κάνει ποτέ του χιλιόμετρα αυτό το αυτοκίνητο! Απ’ ό,τι μου είπε ο Μιχάλης, στην καλή κατάσταση του αυτοκινήτου βοηθάει πολύ ο Γιάννης Ροστάν, ιδιοκτήτης της JSR total carbonc leaner and detailing, που έχει έδρα στη Βάρη. Αν θυμάστε, μάλιστα, πριν λίγους μήνες είχε δοκιμάσει ο Βασίλης το Audi A3 του στο τεύχος #33.

Αξιοπιστία πρώτα απ’ όλα

Το μεγάλο άγχος του Μιχάλη ήταν να βγάλει δύναμη από τον κινητήρα, ο οποίος είναι εργοστασιακός, χωρίς να θυσιάσει την αξιοπιστία του συνόλου. Έπρεπε λοιπόν να βρει τη σωστή ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και αποφυγής ζημιάς. Ήθελε να το φέρει όσο πιο κοντά γίνεται στις επιδόσεις του δίλιτρου, χωρίς να χάσει την ομοιογένειά του το σύνολο, αφού, εκτός από τις ευθείες, τον ενδιαφέρουν και οι στροφές. Ωραία προσέγγιση. Άλλωστε σας έχω πει ξανά ότι μου αρέσουν τα βελτιωμένα αυτοκίνητα, που μπορείς να τα χρησιμοποιείς χωρίς πρόβλημα κάθε μέρα. Τα πρώτα βήματα έγιναν με ένα απλό remapping Stage 1 στην εργοστασιακή ECU, από την R-TMG και στη συνέχεια ξεκίνησαν να προσθέτουν τα απαραίτητα περιφερειακά, με αποτέλεσμα το πρόγραμμα Stage 1 της R-TMG να γίνει Stage 2. Παράλληλα, ο Μιχάλης έβαψε μαύρους τους καθρέφτες και το διαχύτη του πίσω προφυλακτήρα, έβαλε ένα splitter lip της Maxton Design στο μπροστά προφυλακτήρα και φιμέ μεμβράνη στα πίσω φώτα.

Πρώτο στάδιο? Ποτέ!

Με το set-up του πρώτο σταδίου έμεινε για αρκετό διάστημα, αλλά, όπως φανταζόμαστε όλοι, το συνήθισε και πλέον άρχισε να ψάχνεται με υβριδικά turbo. Τη λύση έδωσε -για ακόμα μια φορά- η R-TMG, με το υβριδικό turbo 330RS. Το turbo αυτό χρησιμοποιεί ως βάση την Κ03 και έχει μεγαλύτερο billet φτερό συμπιεστή, καινούργιο cartridge με ενισχυμένα thross, καθώς και καινούργιο φτερό στροβίλου με μεγαλύτερο άξονα. Μπορεί να συνδυαστεί με σκάστρα και wastegate, όπως έγινε και εδώ, αντικαθιστώντας τα αντίστοιχα εργοστασιακά. Με φουλ πίεση και Stage 3 πρόγραμμα στην ECU, ο κινητήρας μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 330Ps. Γενικά, η R-TMG έχει βγάλει μια σειρά από πάρα πολύ ενδιαφέρονται προϊόντα, που καλύπτουν διάφορα set-up και μία ευρεία γκάμα κινητήρων του VW Group και αρκετά από αυτά τα συναντάμε στο μηχανοστάσιο του Scirocco. Ενδιαφέρον έχει το καινούργιο carbon κιτ εισαγωγής κρύου αέρα, που επιλέχθηκε εδώ, το οποίο έχει καλύτερη σχεδίαση και φυσικά καλύτερη απόδοση. Ελάχιστα πράγματα δεν προέρχονται από την R-TMG στον κινητήρα και αυτά είναι το intercooler της Energie Parts, οι πολλαπλασιαστές που είναι, όπως όλοι περιμένετε, από Audi R8, τα μπουζί της NGK και το σύστημα εξαγωγής, με διάμετρο σωληνώσεων στα 70mm, που έχει κατασκευαστεί από την Pantelis Exhaust. Ο κινητήρας, πλέον, αντί για 160Ps, που απέδιδε αρχικά, έχει 102 άλογα επιπλέον και η ροπή έχει φτάσει τα 33,86kgm.

Σφαγείο

Το ενδιαφέρον με αυτά τα set-up είναι οι χρόνοι που μπορούν να πετύχουν και επειδή είναι προσιτά στην αγορά τους, είναι και αρκετά δημοφιλή, με αποτέλεσμα να τα βλέπουμε συχνά στους δρόμους και στις κόντρες και φυσικά να γίνονται οι γνωστές διαμάχες τόσο στους δρόμους όσο και ηλεκτρονικά. Στο τεύχος #35 είχα μετρήσει μία AlfaRomeo Giulietta με 280Ps και έχει πλάκα να στήσουμε μία εικονική κόντρα με το Scirocco. Αρχικά να σας θυμίσω ότι η Giulietta είχε ένα θέμα με το συμπλέκτη, αλλά, παρά το γεγονός αυτό, από στάση ήταν πιο γρήγορη, αφού είχε κάνει 6,36sec για τα 100km/h, ενώ το Scirocco 6,6sec. Στα 400 μέτρα περνάει πρώτη με 14,58sec και 161,77km/h έξοδο και το Scirocco σε 14,87sec με 159,91km/h. Ο Μιχάλης, βασικά, δεν κάνει ποτέ κόντρες από στάση και η πρώτη και μοναδική φορά που το έκανε αυτό ήταν στις μετρήσεις που κάναμε. Οπότε με λίγο ψάξιμο ακόμα και πιο δυνατή εκκίνηση, σίγουρα θα έκανε κάτι καλύτερο. Παλιότερα ένα γνωστό μας κόκκινο Cupra DSG με υβρίδιο και ίδια ιπποδύναμη με το Scirocco είχε κάνει 13,72sec με 172,27km/h έξοδο, οπότε έχετε μία εικόνα για το τι μπορεί να κάνει, αν ξεκινήσει σωστά το Scirocco. Στις ρεπρίζ, τώρα, το Scirocco μένει λίγο πίσω στα 80-110km/h με 3η, αφού θέλει 2,99sec και η Giulietta 2,91sec, αλλά παίρνει το αίμα του πίσω στο 60-160km/h με 10,03sec, όταν η Alfa θέλει 10,64sec και στο 100-200km/h επίσης είναι μπροστά με 15,08sec, όταν η Ιταλίδα κάνει 16,91sec

Αυτά τα μικρά!

Το έχω πει ξανά, καλά και χρυσά τα τέρατα με τα 800 και βάλε άλογα, αλλά αυτά που κυκλοφορούν κάθε μέρα και τα σκίζουν χωρίς έλεος οι οδηγοί τους είναι τα μικρά και γήινα set-up της τάξεως των 300Ps. Ακριβώς αυτό είναι και το Scirocco του Μιχάλη, ένα απλό, προσεγμένο όσο και όμορφο και γρήγορο αυτοκίνητο, που λειτουργεί χωρίς κανένα πρόβλημα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.390cc
Διάμετρος x Διαδρομή:  76,5mm x 75,7mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,0:1
RTMG hybrid turbo 330RS

RTMG ρυθμιζόμενη σκάστρα ανοιχτού τύπου

RTMG wastegate

RTMG Direct Carbon εισαγωγή

RTMG κολάρο εισαγωγής turbo,

Energie Parts intercooler 550x230x65mm

R8 πολλαπλασιαστές,

RTMG αντάπτορας πολλαπλασιαστών

NGK BKR7EIX ψυχρότερα μπουζί

RTMG δοχείο αναθυμιάσεων

RTMG stage 3 ECU reflashing

Pantelis Exhaust σύστημα εξαγωγής 70mm

GReddy Profec OLED Boost Controller

Daemon 52mm πυρόμετρο

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εργοστασιακή

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

AP coilover kit


ΑΜΑΞΩΜΑ
Maxton Design μπροστά splitter lip

ΦΡΕΝΑ

Εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ
RTMG 16mm αποστάτες τροχών

Calibre Suzuka 8Jx18in ζάντες

Pirelli P-Zero 225/40 R18 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Maha LPS3000 της Tountas

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 262,4/6.670

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 33,86/4.440

Στάδιο Βελτίωσης: Stage 2

Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: %

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 3,43

0-80                 5,12

0-100               6,60

0-120               9,06

0-140               11,51

0-160               14,87

0-180               19,01

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,89     @        49,82

60        5,20     @        81,28

100      6,76     @        101,83

200      9,91     @        127,76

400      14,87   @        159,91

 

ΡΕΠΡΙΖ

ΚM/H             SEC

80-110             2,99

100-140           4,21

Roll με 2α

ΚΜ/Η             SEC

60-120             5,01

60-160             10,03

60-200             17,85

100-200           15,08

Tuned by
R-TMG Athens

Πευκών 60

Μεταμόρφωση

Τηλ.: 215 50 13 939

 

Αρθρογράφος

 

Ανάκληση Ford Mustang Mach-E στην Αμερική

Ανάκληση Ford Mustang Mach-E στην Αμερική

Η Ford ανακαλεί 17.962 Mustang Mach-E στην Αμερική, λόγω προβληματικής κόλλησης στο παρμπρίζ.