24H Nurburgring Race 20-23/06/2019

24H Nurburgring Race 20-23/06/2019

Ive done it!

Ένα από τα πιο value for money αξεσουάρ που μπορείς να αγοράσεις στο κατάστημα του Nurburgring είναι το λαστιχένιο βραχιολάκι που γράφει “I’ve done it”. Δεν σημαίνει ότι πήγες και έκανες πχ 8min, αλλά ότι έζησες αυτή τη μοναδική εμπειρία. Το φοράω και εγώ πολλές φορές με καμάρι, αφού μου πήρε 36 χρόνια να επισκεφτώ το Nurburgring, το 2018. Η πίστα του Νordschleife είναι ένα ιερό τοτέμ για τους petrolhead, είναι κάτι που πρέπει να κάνεις οπωσδήποτε στη ζωή σου, αν γουστάρεις την ταχύτητα και τα αυτοκίνητα. Φαίνεται ήταν μέχρι να πάω για πρώτη φορά. Πέρυσι με καλή petrolhead παρέα, οδήγηση και συνοδήγηση στην πίστα, φέτος προσκεκλημένος της Falken Tires για την παρακολούθηση του 24ωρου αγώνα που οργανώνει η ADAC στο Nordschleife.

24h NBR

Ανάμεσα στα βουνά Eifel υπάρχουν 20,8km στενού οδικού δικτύου, με αλλεπάλληλες στροφές, γνωστό ως Nordschleife. Βαπτισμένο ως η «πράσινη κόλαση» από τον Sir Jackie Stewart, αρχικά φιλοξενούσε τοπικούς αγώνες, όμως σύντομα οι διοργανωτές συνειδητοποίησαν την υψηλή επικινδυνότητα των αγώνων αυτών και αποφάσισαν να κατασκευάσουν εκεί μία κανονική πίστα, το γνωστό σε όλους Nurburgring. Κατασκευάστηκε το 1927, αλλά εμπλουτίστηκε το 1983 με το Nurburgring GP track και τη χάραξη των 154 στροφών που γνωρίσαμε όλοι αρχικά στο Gran Turismo 4.

Ο 24ωρος αγώνας του Nurburgring έχει λάβει πλέον μυθικές διαστάσεις ανάμεσα σε οδηγούς και motorsport fans. Είναι φυσικά ένας αγώνας αντοχής και τη στιγμή που ο αντίστοιχος αγώνας του Le Mans θεωρείται ως ο κορυφαίος του είδους παγκοσμίως, λόγω του φαντασμαγορικού χαρακτήρα του και λόγω της premium «εσάνς» που φέρνουν οι αμέτρητοι celebrities κάθε χρόνο στο Circuit de Sarthe, εδώ μιλάμε για κάτι εντελώς διαφορετικό. Ο 24ωρος αγώνας του Nurburgring είναι βάναυσος, σκληρός και…τρομακτικός. Χαρακτηριστικά, οι οδηγοί λένε: «αν επιζήσεις τη νύχτα, είσαι ακόμα στη μάχη». Όταν μάλιστα ρώτησαν τον Jorg Bergmeister στο Media lounge της Falken είπε χαρακτηριστικά: «αν ήταν να τρέξω μόνο σε έναν αγώνα ολόκληρη τη χρονιά, θα επέλεγα τις 24 ώρες του Nurburgring». Τελέστηκε για πρώτη φορά το 1970 και περιλαμβάνει τη μεγάλη χάραξη της πίστας με τα 25,4km και τις 170 στροφές. Είναι ένα διεθνές event και μπορούν να λάβουν μέρος ακόμα και ερασιτέχνες στις μικρές κατηγορίες, με το grid να περιλαμβάνει περίπου 160-180 αυτοκίνητα από Ford Capri και Opel Manta, μέχρι Clio Cup, αυτοκίνητα τουρισμού, όπως τα TCR, μέχρι και τα τέρατα της κατηγορίας GT3. Τι εργαλεία, θεέ μου. Ούτε υβριδικά και μπαταρίες, μόνο σούπερ αμόλυβδη βενζίνη με 20% αιθανόλης (Ε20). Ενδεικτικά, το BMW M6 GT3 αποδίδει 580Ps από τον twin-turbo V8, ενώ η Porsche 911 GT3 R βγάζει 550Ps από έναν εξωφρενικό εξακύλινδρο 4,0lt που στροφάρει μέχρι τις 9.5000rpm. Αυτά είναι και τα δύο όπλα της Falken Motorsport για φέτος και αυτός είναι και ο λόγος που ξέρουμε μερικές πληροφορίες επιπλέον.

At the heart of motorsport

Φέτος η Falken γιόρταζε τα 20 χρόνια παρουσίας της στο θρυλικό αγώνα αντοχής και ως αποτέλεσμα είχε προσκαλέσει περισσότερους από 400 εμπόρους ελαστικών και περίπου 50 δημοσιογράφους από τις περισσότερες Ευρωπαϊκές αγορές, για να τους προσφέρει ένα θεαματικό αγωνιστικό διήμερο. Στο ελληνικό τραπέζι βρισκόμαστε παρέα με τον Νίκο Ανδρικόπουλο, Γενικό Διευθυντή της Falken Tyre Europe GmbH για Ελλάδα και Κύπρο, καθώς και μερικούς από τους κορυφαίους εμπόρους ελαστικών από τις δύο χώρες. Την όμορφη βραδιά ανοίγει ο Yutaka Kuroda, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Falken. Μας μίλησε για την ιστορία της Falken από το έτος 1983, που βρίσκεται κάτω από την ομπρέλα ενός κολοσσού: της Sumitomo Rubber Industries, που αποτελεί πλέον την 5η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής ελαστικών, με 12 διαφορετικά εργοστάσια σε όλο τον κόσμο, παράγοντας περισσότερα από 110 εκατομμύρια ελαστικά ετησίως. Λίγο πριν, ο Kuroda βρισκόταν έξω από το dinner lounge μαζί με το επιτελείο του για να χαιρετήσει όλους, μα όλους τους προσκεκλημένους. Ιάπωνες… Στη συνέχεια, το λόγο έλαβε ο Markus Bοgner, πρόεδρος και γενικός διευθυντής της Falken Tyre Europe GmbH: «Ανταποκρινόμαστε στην πρόκληση του Nurburgring από το 1999». Ο Γερμανός μιλάει με ενθουσιασμό για τη δέσμευση της εταιρείας στους αγώνες. «Τότε ξεκινάγαμε με ένα Ford Cosworth και ένα Nissan Skyline, το οποίο έγινε γρήγορα το αγαπημένο αυτοκίνητο των motorsport fans. Ο 24ωρος αγώνας παρέχει εξαιρετικά δεδομένα, τα οποία χρησιμοποιούμε για την παραγωγή των σπορ ελαστικών μας».

Petrolhead ατμόσφαιρα

Την επόμενη μέρα ξυπνάμε σχετικά νωρίς καθώς το ξενοδοχείο απέχει περίπου 30km από την πόλη του Nurburg. Υπό κανονικές συνθήκες μιλάμε για μισή ωρίτσα δρόμο, όμως το συγκεκριμένο τριήμερο με τον πανικό του αγώνα υπολογίστε ένα δίωρο. Πλησιάζοντας την πίστα συναντάς ένα μοναδικό θέαμα. Σε κάθε ύψωμα πάνω από στροφή, συναντάς τουλάχιστον 200 με 300 τροχόσπιτα και full εξοπλισμένες τέντες. Οι Γερμανοί έχουν κατασκηνώσει 2-3 μέρες πριν, ψήνουν ασταμάτητα, καταναλώνοντας απίστευτες ποσότητες μπύρας. Δίπλα από κάθε τέντα υπάρχει γεννήτρια, δορυφορικό πιάτο και ηχεία που παίζουν στη διαπασών κυριολεκτικά «ό,τι να ‘ναι». Φοβερές είναι όμως και οι αυτοσχέδιες κατασκευές που στήνουν πίσω από τα συρματοπλέγματα της πίστας. Άλλα έχουν πολυθρόνες, άλλα καναπέδες, ενώ μερικά είναι σαν μικρές κερκίδες για 6-7 άτομα. Φοβεροί οι τύποι. Γνήσιοι petrolheads! Φτάνουμε στην πίστα γύρω στις 11. Το πίσω μέρος από το paddock είναι το όνειρο κάθε petrolhead, οι ομάδες μετακινούν τα αγωνιστικά τους δίνοντας την ευκαιρία στα smartphone να δείξουν ότι αξίζουν τα υπερβολικά λεφτά τους, για τα 40Megapixel τους. Κάπου εκεί βρίσκεται και το διαστημόπλοιο της VW, το ID.R, το οποίο μερικές μέρες νωρίτερα είχε θέσει τον ταχύτερο γύρο όλων των εποχών με το εξωφρενικό 6:05.336. To ρεκόρ έγινε με οδηγό τον Romain Dumas, διαλύοντας τον προηγούμενο καλύτερο χρόνο του NIO EP9 κατά 40sec!

Γύρω στις 15:00 βρίσκομαι να περπατάω στο grid που έχει γεμίσει ασφυκτικά από αυτοκίνητα, μηχανικούς και χιλιάδες fans. Φέτος, η προσέλευση των θεατών έφτασε τις 250.000. Το feeling είναι απίστευτο, η ατμόσφαιρα γιορτινή, τα αυτοκίνητα ψαρωτικά, μπορείς να πας κοντά, να τα περιεργαστείς, να δεις και να φωτογραφίσεις το εσωτερικό και το μηχανοστάσιό τους και οι μόνοι που δείχνουν «out of place» είναι οι οδηγοί. Όχι όλοι, αλλά αρκετοί φαίνονται σκεπτικοί. Σε λιγότερο από μία ώρα θα ξεκινήσουν έναν από τους πιο δύσκολους και απαιτητικούς αγώνες στον πλανήτη. Ο καιρός ευτυχώς είναι πολύ καλός, με έντονη ηλιοφάνεια και ζέστη. Βέβαια, στο Ring αυτό μπορεί να αλλάξει δραματικά σε μόλις μερικές ώρες. 

Ακριβώς στις 16:00 ξεκινάει ο αγώνας με τα αυτοκίνητα της κατηγορίας GT3 να ξεχύνονται για την πρώτη στροφή. Δύο Mercedes-AMG GT GT3 και δύο Porsche 911 GT3 R βγαίνουν αλώβητα και οδηγούν τον αγώνα. Το θέαμα στα περάσματα των αυτοκινήτων μπροστά σου είναι άκρως εντυπωσιακό. Όχι μόνο από την ταχύτητα αυτή καθεαυτή, αλλά από το γεγονός ότι βλέπεις τον απίστευτο βαθμό δυσκολίας που έχει αυτός ο αγώνας. Μεγάλες υψομετρικές διαφορές ανάμεσα από ανηφόρες και κατηφόρες, τυφλά χασίματα με 200+km/h, κυριολεκτικά μπορείς να «μυρίσεις» τον κίνδυνο αν «σκαμπάζεις» από motorsport. Τις κορυφαίες θέσεις μονοπωλούν τα αυτοκίνητα των Mercedes-Benz, Porsche και Audi. Λίγο μετά την 5η ώρα είδαμε την κορυφαία προσπέραση του αγώνα, όταν ο Kevin Estre, με την 911 GT3 R, πλησίασε την AMG GT GT3 του Dirk Muller, πήρε το slip stream και πέρασε τον Γερμανό με τους δύο αριστερούς τροχούς να πατάνε εκτός πίστας, στο γρασίδι, για να πάρει την πρώτη θέση! Άντε γεια!

Night Patrol

Μόλις νυχτώσει ο αγώνας του Ring αποκτάει μια «άγρια» ομορφιά. Το σκοτάδι «σπάει» από τις φωτιές των petrolheads που ψήνουν με ασταμάτητο ρυθμό, δημιουργώντας παντού συννεφάκια «τσίκνας», αλλά και από τους φοβερούς προβολείς των αγωνιστικών. Το soundtrack του rock και house σπάει από τα ουρλιαχτά των κινητήρων που συνεχίζουν να επιτελούν το έργο τους αδιάκοπα. Τα πυρωμένα δισκόφρενα και οι φλόγες από τις εξατμίσεις συνθέτουν μοναδικά φωτογραφικά κάδρα και το όλο feeling σε κάνει να θες να ζήσεις τον αγώνα περισσότερο σαν θεατής και όχι σαν εκπρόσωπος των media καθισμένος σε κάποιο lounge. Φύγαμε από την πίστα στις 23:00, αφού το επόμενο λεωφορείο για το ξενοδοχείο είχε περιορισμένες θέσεις. Το επόμενο πρωί είχα κλείσει θέση για το Falken Drift Taxi που γινόταν σε μια μεγάλη αλάνα λίγο μετά την είσοδο της πίστας. Εκεί, πέντε γαλάζια BMW έχουν προετοιμαστεί κατάλληλα από την ομάδα της Falken Motorsport για να κάνουν ένα και μόνο πράγμα ή μάλλον δύο: να καίνε αλόγιστες ποσότητες καουτσούκ και να προσφέρουν θέαμα. Μπήκα σε ένα M3 E30 με κινητήρα S50 από M3 E36 και 300Ps. Η βόλτα με drifting γωνίες ήταν μικρή, αλλά απολαυστική και την απολαύσατε σε κάποιο βαθμό και εσείς μαζί μου, με το video που σηκώσαμε στη σελίδα μας στο Instagram.

Πλησιάζοντας προς το τέλος, τα αυτοκίνητα είναι βρώμικα και λαβωμένα από τις επαφές, ενώ η μηχανική καταπόνησή τους αυξάνει τις απαιτήσεις των μηχανικών που δίνουν τη δική τους μάχη μαζί με τους οδηγούς. Η Porsche με το νούμερο 911 κρατάει πίσω της τα R8 LMS και τα AMG GT για περίπου 16 ώρες, χτίζοντας μία διαφορά ενός ολόκληρου γύρου, με 2 ώρες να απομένουν ακόμα για το πέσιμο της καρό σημαίας. Ωστόσο, ο Laurens Vanthoor υπέπεσε σε ένα επιπόλαιο λάθος για αυξημένη ταχύτητα υπό το καθεστώς κίτρινης σημαίας και του επιβλήθηκε ποινή 5 λεπτών, με αποτέλεσμα να πέσει στη δεύτερη θέση, με το R8 LMS με το νούμερο 4 να παίρνει το προβάδισμα. Τελικά, το Audi της Phoenix Racing με οδηγούς τους Pierre Kaffer, Frank Stippler, Dries Vanthoor και Frederic Vervisch πήρε τη νίκη στον 24ωρο αγώνα για 5η φορά. H Falken είχε μια άκρως αξιοπρεπή εμφάνιση, ιδιαίτερα με την ομάδα των Peter Dumbreck, Stef Dusseldorp, Alexandre Imperatori και Jens Klingmann, που κατάφεραν να φέρουν την M6 GT3 στην 6η θέση γενικής. Η 911 GT3 R ήταν λίγο πιο άτυχη, τερματίζοντας στην 21η θέση, έπειτα από ένα κλαταρισμένο ελαστικό από θραύσματα αλλά και ένα τετακέ μερικούς γύρος πριν το τέλος του αγώνα. Ο 24ωρος αγώνας του Nurburgring είναι ένα μοναδικό event. Τρομερά αυτοκίνητα, οδηγοί με ατσάλινα νεύρα, προσπεράσεις που κόβουν την ανάσα και όλα αυτά γύρω από μία ατμόσφαιρα πραγματικών petrolhead. Έπειτα από δύο ολόκληρες μέρες με το γκάζι στο πάτωμα, είμαι πλέον βέβαιος ότι αυτός είναι ο πιο απαιτητικός και θεαματικός αγώνας αντοχής στον κόσμο. Κανονίστε από τώρα για του χρόνου …στις 21-24 Μαΐου 2020

 

Αρθρογράφος