Budget Test Audi A3 1.8TSI 377Ps

Budget Test Audi A3 1.8TSI 377Ps

Perfecto

Πραγματικά αυτό το αυτοκίνητο είναι ο ορισμός της αξιόλογης βελτίωσης. Είναι Audi, είναι τετρακίνητο, είναι 1,8lt και αποδίδει -με πολύ λίγα πράγματα- σχεδόν 380Ps. Είναι δηλαδή ένα A3 Sportback 1.8TSI, που κοντεύει να φτάσει σε δύναμη όχι το S3, αλλά το RS3, χωρίς φυσικά να το ακολουθούν τεκμήρια, φόρος πολυτελείας, τέλη και όλα αυτά τα κέρατα τα δίχαλα που συνοδεύουν ένα καλό αυτοκίνητο στη λαϊκή δημοκρατία της Ελλάδος. Είναι λοιπόν «budget», γιατί πλέον μπορείς να βρεις ένα καλό και προσεγμένο με περίπου €15.000 (που με τόσα χρήματα δεν αγοράζεις ούτε καν μικρό hot-hatch) και να το βελτιώσεις, όπως αυτό εδώ της Tuning On Road, με λιγότερα από 5.000 ευρώ και να βρεθείς με τετρακίνητο Audi Α3 Sportback με 380Ps από το πουθενά. Θα έχεις ένα αυτοκίνητο όμορφο, ποιοτικό, πολύ γρήγορο και αξιόπιστο, αν λάβουμε υπόψη ότι δεν είναι λίγα τα βελτιωμένα 1,8TSI που έχουμε δει πλέον να κάνουν πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα, χωρίς να ανατινάζονται. Γενικά, οι TSI των 1,8 και 2,0lt έχουν πολύ καλό «όνομα» πλέον στο χώρο του Tuning και γι' αυτό τους βλέπουμε τόσο συχνά βελτιωμένους. Είναι η εποχή τους, έτσι πάνε αυτά, κατά καιρούς εμφανίζονται κινητήρες που είναι πολύ αξιόπιστοι και εύκολοι στο να πάρουν άλογα, οπότε και ο κόσμος κατευθύνεται προς αυτούς. Εδώ και μερικά χρόνια, λοιπόν, η ζυγαριά έχει γείρει προς την VW και τις θυγατρικές της, που δεν είναι και λίγες, με αποτέλεσμα να αποτελούν σχεδόν τα μισά βελτιωμένα αυτοκίνητα στην αγορά. Like it or not, έτσι είναι. Εμένα για παράδειγμα δεν μου αρέσει, όχι γιατί είμαι hater και τέτοια χαζά, δεν μου έχουν κάνει τίποτε τα VW Group για να μην τα γουστάρω, αλλά γιατί θα ήθελα να υπήρχαν περισσότερα διαφορετικά μοτέρ να ασχολούμαι και να μην επαναλαμβάνομαι κάθε μήνα με τα ίδια. Το έχω πει πολλές φορές αυτό με τα Fan Boys και τους Haters ότι είναι εντελώς κουτό και όποιος αγαπάει πραγματικά τα αυτοκίνητα και τις βελτιώσεις δεν μπορεί παρά να είναι αντικειμενικός και να αναγνωρίζει τα πλεονεκτήματα όλων. Δεν είναι ομάδες, ούτε κόμματα τα αυτοκίνητα για να υποστηρίζεις κάποια μάρκα ή χώρα προέλευσης, αν έχεις τέτοιες ανάγκες, να πας την Κυριακή στο γήπεδο να ξεσπάσεις.   

 

Σε λιανά...

Αναλυτικά, λοιπόν, η βελτίωση του πανέμορφου ζαχαρί Α3 (έτσι λέγαμε παλιά το μεταλλικό λευκό) της Tuning On Road ακολουθεί την πεπατημένη, με σίγουρες λύσεις κυρίως από in house προϊόντα, μιας και για τα αυτοκίνητα του ομίλου διαθέτουν σχεδόν τα πάντα και, όπως θα διαπιστώσετε, σε αρκετά προσιτές τιμές. Είναι στην ουσία ένα δεύτερο στάδιο, με τη δημοφιλή πλέον χρήση της Borg Warner K04-064 που φοράνε τα Audi S3 TFSI, η οποία κουμπώνει κατευθείαν στην εργοστασιακή πολλαπλή εξαγωγής χωρίς καμία τροποποίηση και έτσι μπορεί να χρησιμοποιηθεί εύκολα και χωρίς πολλά εργατικά ή αντάπτορες, με κόστος περίπου στα €1.100. Η εξάτμιση είναι ολόσωμη, με μεταλλικό καταλύτη της Tuning On Road, συνολικού κόστους €900 (€300 κοστίζει μόνος του ο καταλύτης) και από τη μεριά της εισαγωγής, το intercooler επίσης της Tuning On Road, κοστίζει €650, όπως και το  kitεισαγωγής αέρα με αλουμινένια σωλήνα και χοάνη Aeroflow, που κοστολογείται στα €260. Η σκάστρα είναι της Tial, τοποθετημένη με δικό της V-band σωλήνα αλουμινίου, κόστους €240. Τα μπεκ προέρχονται από Opel Insignia και έχουν προσαρμοστεί με πατέντα, αλλά επειδή είναι λίγο Top Secret το κόλπο, ο φίλος μας ο Βασιλάκης δεν μας αποκάλυψε λεπτομέρειες παρά μόνο ότι κοστίζουν €450. Τέλος, το πρόγραμμα είναι Stage 3 της TuningOnRoadφυσικά, με κόστος στα €550 και είναι το απλό, που δεν υποστηρίζει launch control και flat shift, γιατί ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου δεν κάνει κόντρες ή εκκινήσεις από στάση και δεν τον ενδιέφερε να τα προσθέσει. Αν όμως κάποιος τα θέλει, υπάρχει η δυνατότητα να ενσωματωθούν στον προγραμματισμό. Ο προγραμματισμός, μιας και τον αναφέραμε, όπως μας αποκάλυψε ο Βασίλης, είναι πολύ σχολαστικός και λεπτομερής, για να μπορεί το αυτοκίνητο να λειτουργεί άνετα και απροβλημάτιστα με βενζίνη πρατηρίου 100 οκτανίων και του πήρε πολύ χρόνο -τόσο στο δυναμόμετρο όσο και στο δρόμο- για να γίνει σωστά. Με αυτά τα ολίγα λοιπόν η απόδοση έχει σκαρφαλώσει στα 377Ps, με 48,6kgmροπής, υπερδιπλάσια δηλαδή από την εργοστασιακή. Το ίδιο πρόγραμμα με τα εργοστασιακά μπεκ αποδίδει 335Ps, με 43kgm, ενώ, με το εργοστασιακό turbo, ο 1,8TSI ανεβαίνει από τα 160 στα 230Ps.  

Πάει;

Με δεδομένο το μεγάλο βάρος (1.430kg), τα δύο άτομα και την τετρακίνηση, το αυτοκίνητο πάει πάρα πολύ καλά. Ξεκολλάει από στάση δυνατά ακόμα και με τον εργοστασιακό συμπλέκτη! Με πολύ λίγο σπινιάρισμα, επιταχύνει μέχρι τα 100km/hσε 5,1secκαι κάνει το τετρακοσάρι σε 13,1sec, με ταχύτητα εξόδου 175km/h. Όσο όμως ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα, το βάρος με τους δυο μας, που αγγίζει τα 1.600kg, του κόβει σχετικά το ρυθμό, γι' αυτό θα παρατηρήσετε στους χρόνους ότι, ενώ έχει πολύ καλές επιταχύνσεις μέχρι τα 140km/h, καλύτερες από ένα ελαφρύτερο δικίνητο με την ίδια απόδοση ας πούμε, στα πολλά η επιτάχυνση μειώνεται. Η εκκίνηση όμως και η επιτάχυνση στις τρεις πρώτες σχέσεις είναι εντυπωσιακή και σε αριθμούς και σε αίσθηση. Γενικά, στο δρόμο είναι ένα πολύ καλό σύνολο, με την KWVariant 3 να το κρατάει ακλόνητο στις στροφές, χωρίς να σακατεύει την άνεση, ενώ τα φρένα του, που είναι εμπρός τετραπίστονα BremboZ18, διαμέτρου 355mm και πίσω από Audi S3 TFSI, φροντίζουν να το σταματούν αποτελεσματικά. Ο ήχος από την ολόσωμη εξάτμιση είναι μπάσος και δυνατός στο φορτίο, αλλά καθόλου ενοχλητικός σε κανονική χρήση και όταν ζεσταθεί αρκετά, αρχίζει και τα πυροτεχνήματα στο άφημα του γκαζιού. Επίσης, η σκάστρα του είναι αρκετά φλύαρη σε κάθε αλλαγή ταχύτητας, με σκληρό ελατήριο, που ανοίγει μόνο όταν απελευθερώνει μεγάλη πίεση, ενώ στο χαμηλό φορτίο έχει έντονο turbo flutter, κάτι που αγαπάμε πολύ και ας μην κάνει καλό στην τουρμπίνα. Σε γενικές γραμμές πάντως είναι ένα αυτοκίνητο που το βρίσκεις σε καλή κατάσταση μεταχειρισμένο, σε αρκετά χαμηλή τιμή και επειδή παίρνει εύκολα και οικονομικά άλλα τόσα άλογα απ’ όσα είναι, έχεις ένα πύραυλο με ωραία εμφάνιση και ποιοτικό εσωτερικό, χωρίς να έχεις ξοδέψει μια περιουσία. Τέλειο. 

BUDGET:

Turbo Borg Warner K04-064: €1100

Ολόσωμη εξάτμιση με μεταλλικό καταλύτη Tuning On Road: €900

Intercooler Kit Tuning On Road: €650

Kit εισαγωγής Tuning On Road: €260

Σκάστρα Tial: €240

Mπεκ από Opel Insignia: €450

Πρόγραμμα Stage 3 Tuning On Road: €550

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

KINHTHΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

Κυβισμός: 1798cc
Διάμετρος x Διαδρομή:  82,5mm x 84,2mm

Σχέση Συμπίεσης: 9,8:1

Turbo k04 064

Ολόσωμη εξάτμιση με καταλύτη Tuning On Road 

Intercooler Tuning On Road

Induction kit Tuning On Road

Σκάστρα Tial

Mπεκ από Opel Insignia

Πρόγραμμα Stage 3 Tuning On Road

TUNEDBY

Tuning On Road
Αχαρνών και Νεϊγυ 29, Άγιος Ελευθέριος
Αθήνα, 11143

Τηλέφωνο : 211 2132025

Κινητό 1: 6972284962

Κινητό 2 : 6977356581

FAX: 211 2132025

E-mail: tuningonroad@hotmail.gr

Website: www.tuningonroad.com

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εργοστασιακή

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Αμορτισέρ KW Variant 3

Eμπρός τετραπίστονα Brembo Z18 355mm

Πίσω Audi S3

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες 8j x 18in

Continental Premium Contact 6 225/40/18

 

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Εργοστασιακό

DYNOTEST

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο MAHA LPS 3000PKW της Boulekos Dynamic

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 377/6.635

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 48,6/5.135

Στάδιο Βελτίωσης: Stage 2

Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: 235%

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η           SEC   STOCKCAR*

0-60                 2,38             

0-80                 3,55             

0-100               5,10             

0-120               6,57             

0-140               8,62             

0-160               11,19             

0-180               13,77

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               2,58

80-110             2,15

           

4η

KM/H             SEC
80-110             3,30

100-140           4,11

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

M        SEC  @          KM/H

18        2,12   @          55,29

60        4,18   @          91,57

100      5,64   @        107,25

200      8,51   @        138,67

400      13,10 @        175,15

Roll on            SEC

60-120             4,19

60-160             8,81

 

Αρθρογράφος