Budget Test: Honda Civic Type R FN2 223wHp

Budget Test: Honda Civic Type R FN2 223wHp

Αδικημένα τα Honda Civic FN2, για την εποχή τους, ήταν κατά την άποψή μου «πολύ μπροστά», αφού θύμιζαν διαστημόπλοια ειδικά στο εσωτερικό τους. Αρκετοί ήταν αυτοί που απογοητεύτηκαν με το συγκεκριμένο μοντέλο, εξίσου πολλοί ήταν όμως και αυτοί που το λάτρεψαν, αφού και αυτό, όπως τα περισσότερα μοντέλα της Honda, έχει συγκεκριμένο target group και άμα κολλήσεις με ένα από δαύτα δύσκολα το ξεπερνάς. Κάπως έτσι πάει και η ιστορία για τον Παντελή, που κάποια στιγμή έπεσε το μάτι του στο κίτρινο concept Type R FN2, ενώ ήταν ακόμα ανήλικος, το «κόλλημα» ήταν ακαριαίο και ο μικρός τότε Παντελής ξεκίνησε να το επεξεργάζεται στο μυαλό του πώς θα το αποκτήσει. Για καλή του τύχη, αφού πέρασε λίγος καιρός από την κυκλοφορία του FN2, αρκετοί ήταν αυτοί που προσπάθησαν να τα πουλήσουν, αφού τελικά το αυτοκίνητο ήταν κάτι διαφορετικό από το πιο απόλυτο EP3 Type R. Ο Παντελής τότε βρήκε την ευκαιρία και χτύπησε ένα σε κόκκινο Milano Red FN2, με τις εργοστασιακές ζάντες βαμμένες σε μαύρο χρώμα.

 

Το διαφορετικό Type-R

Το Civic Type R FN2 δεν ακολούθησε την ίδια λογική με τον προκάτοχο του, το EP3, ήταν πιο βαρύ, περισσότερο πολιτισμένο, με πιο ήπια ρύθμιση στο VTEC φάσμα, ενώ από την άλλη το EP3 ήταν πιο «αλήτικο». Το FN2 έπεσε επίσης στην εποχή που οι υπετροφοδοτούμενοι αντίπαλοι άρχισαν να βγαίνουν από το εργοστάσιο με πολύ περισσότερα άλογα, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να παίξει μπάλα πλέον στην κατηγορία του. Με τον καιρό, όμως, οι γνωστοί ως «Hondaκηδες» αναγνώρισαν την αξία του και στη συνέχεια ακολούθησαν και οι πιο δύσπιστοι.

Τα ατμοσφαιρικά άλογα κοστίζουν

Στην αρχή, τα σχέδια του Παντελή περιορίζονταν σε μία εισαγωγή αέρα, σιγά-σιγά όμως κατέληξε να έχει φτιάξει ένα υπερ-ολοκληρωμένο πρώτο στάδιο, με αρκετές προσθήκες στην εξωτερική εμφάνιση, το στήσιμο, αλλά και τη μετάδοση. Για να αναπνέει, λοιπόν, καλύτερα ο κινητήρας, ο Παντελής κατασκεύασε στη GP Exhaust μία αντιγραφή της εισαγωγής της CPL για το συγκεκριμένο μοντέλο, που καταλήγει στο θόλο και εκεί βρίσκεται το μανιτάρι 80mm της DNA Filters. Η σωλήνα της εισαγωγής έχει διάμετρο 76mm και κόστισε €240 και το φίλτρο της DNA €80. Το χταπόδι έχει κατασκευαστεί από τη Danelatos Exhaust, αντιγραφή από το αντίστοιχο της Toda Racing και o Παντελής το αγόρασε μεταχειρισμένο €100 (καινούριο κοστίζει γύρω στα €300, αλλά το συγκεκριμένο ήταν κάπως ταλαιπωρημένο εξού και η τιμή..). Την υπόλοιπη εξάτμιση κατασκεύασε η Skrivanos Exhaust με κόστος €550, είναι 63,5mm, με δύο καζανάκια με μία απόληξη στον πίσω προφυλακτήρα.

Ο Παντελής, στο πλαίσιο ενός «φρεσκαρίσματος» στο μοτέρ, έστειλε την κεφαλή στην Engine Tech by Dakis, που την πλάνισε κατά 2mm, έτριψε βαλβίδες, έκανε ροϊκή εξέλιξη στους αυλούς και φυσικά πριν μπει ξανά επάνω, αλλάχτηκαν retainers, τσιμουχάκια βαλβίδων και οδηγοί με νέα γνήσια ανταλλακτικά της Honda. Το καπάκι πήγε στη συνέχεια στην Paparigas Tuning Specialists, προκειμένου να τοποθετηθεί η φλάντζα της Toda, με 0,3mm πάχος που κόστισε €250 και ανεβάζει τη συμπίεση στο 11,5:1 περίπου. Προκειμένου να πάρουν λίγο ακόμα δύναμη στις υψηλές rpm στα FN2 βάζουν τρόμπα λαδιού από EP3, ο Παντελής βρήκε μία μεταχειρισμένη και την τοποθέτηση ανέλαβε η 10Sec Garage. Το αυτοκίνητο μεταμορφώθηκε όμως όταν μπήκε πάνω η πολλαπλή εισαγωγής RBC από τον Κ20Ζ03, τον κινητήρα του αμερικάνικου Civic Si 8ης γενιάς. Η συγκεκριμένη εισαγωγή κόστισε €400 και την τοποθέτηση ανέλαβε η Δουλτσίνος Improvement.

Τέλος, το πρόγραμμα έχει αναλάβει ο Γιώργος Ζόμπολας που προγραμμάτισε τον εγκέφαλο χρησιμοποιώντας το Flashpro της Hondata, ρυθμίζοντας και μερικές extra εφαρμογές, όπως flat-shift, adjustable launch control (ρυθμιζόμενο από τα κουμπιά του τιμονιού) και ένδειξη AFR στο εργοστασιακό στροφόμετρο. Με όλα τα παραπάνω το αυτοκίνητο απέδωσε 223wHP (στις πλήμνες, δηλαδή περίπου 245Ps στο στρόφαλο) στο δυναμόμετρο Dynapack της Geartech Engineering.

Το Spec List δεν τελειώνει εδώ

Όπως είπα και παραπάνω, μιλάμε για ένα υπερπλήρες πρώτο στάδιο. Βελτιώσεις συναντάμε και στη μετάδοση, αφού ο εργοστασιακός συμπλέκτης πήρε πόδι και αντικαταστάθηκε με τον Stage 1 της Exedy, που σαν μεταχειρισμένος του κόστισε €150 (καινούριος παίζει γύρω στα €400). Δεν πάει πίσω και στο στήσιμο, αφού φοράει την coilover ανάρτηση BR-RA της BC Racing που τη βρήκε μεταχειρισμένη για €550. Πώς αλήθεια κατάφερε και τα βρήκε όλα αυτά μεταχειρισμένα... Τέλος, αντικατέστησε τους μπροστινούς δίσκους με χαρακτούς από την RPB, που του κόστισαν €240.

#Instacivic

Το προσέχει και με το παραπάνω και μπορώ να πάρω και προσωπικά θέση σε αυτό, αφού όσες φορές κι αν το έχω πετύχει να κυκλοφορεί στο δρόμο, το συγκεκριμένο FN2 κυριολεκτικά γυαλίζει. Πάω στοίχημα ότι δεν κυκλοφορεί άπλυτο ποτέ, μόνο όταν το πηγαίνει για πλύσιμο. Παίζει σημαντικό ρόλο να σε καλύπτει η εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου σου και ο Παντελής εδώ έχει κάνει καλή δουλίτσα, όχι μόνο για τις προσθήκες, όπως τα extra splitters μπρος και πίσω της έκδοσης GP, τις ζάντες Japan Racing JR18 18in και τις carbon λεπτομέρειες, αλλά και για τον χρόνο που έχει διαθέσει στη συντήρησή του.

Κατά βάση, πιστάκιας

Ο Παντελής γουστάρει περισσότερο την πίστα, οπότε ο προσανατολισμός του αυτοκινήτου πάει προς τα εκεί, με ό,τι κι αν αυτό σημαίνει για τον τρόπο που έχει στηθεί και προγραμματιστεί. Στις μετρήσεις που κάναμε, το FN2 ήρθε φουλ ντυμένο και όπως πάντα με δύο άτομα μέσα, στη μέτρηση από στάση για τα 402m χρειάστηκε 16,74sec, με 163km/h έξοδο, στην ίδια μέτρηση χρειάστηκε 2,79sec για το 18m και 6,82sec για το 0-100km/h. Στις μετρήσεις με σχέση στο κιβώτιο το V-BOX έγραψε 10,08sec για το 60-160km/h και 14,69sec για το 100-200km/h. Not bad, σίγουρα όμως μπορεί και καλύτερα, αφού, όπως μας είπε και ο ίδιος, το πρόγραμμα δεν είναι ιδιαίτερα πιεσμένο στην παρούσα φάση.

Turbo vs N/A

Αν το παραπάνω budget είχε χρησιμοποιηθεί π.χ. σε ένα 2.0TFSI βλέπε Golf V GTI, θα μιλάγαμε για ένα πολύ δυνατότερο σύνολο με υβριδικό turbo ή K04, όμως τα πράγματα με την ατμόσφαιρα είναι διαφορετικά. Ο Παντελής δεν τα βρήκε όλα ρόδινα από την αρχή, μέχρι να βρει τις κατάλληλες «παρέες» πλήρωσε αρκετά «κερατιάτικα», που κάποιες φορές έφταιγε και άλλες όχι, παρόλα αυτά ποτέ δεν σταμάτησε να ασχολείται με το FN2. Είναι όμως άλλο πράγμα να στροφάρεις κάθε μέρα στις 8.000+rpm και να μην φοβάσαι τίποτα!

BUDGET:

GP Exhaust εισαγωγή 76mm: €240

DNA φίλτρο αέρα: €80

Danelatos Exhaust χταπόδι: €100 (μεταχειρισμένο)

Skrivanos Exhaust σύστημα εξαγωγής 63,5mm: €550

Engine Tech by Dakis πλάνισμα-φρεζάρισμα-ροϊκή εξέλιξη: €500

Toda Racing φλάντζα κεφαλής 0,3mm: €250

Type R EP3 αντλία λαδιού: €165 (μεταχειρισμένο)

RBC πολλαπλή εισαγωγής: €400

Geartech Engineering Hondata Flashpro remapping: €650

Exedy Stage 1 συμπλέκτης: €150 (μεταχειρισμένο)

BC Racing coilover kit: €550 (μεταχειρισμένο)

RPB δίσκοι: €240

Ferodo Racing DS2500: €120

Japan Racing JR18 ζάντες 18in: €750

Hel σωληνάκια αεροπορικού τύπου: €65

GP εμπρός lip: €210

GP πίσω lip: €210

Carbon χερούλια: €75

Carbon τάπα βενζίνης: €75

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.998cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 86mm x 86mm

Σχέση συμπίεσης: 11,5:1

GP Exhaust εισαγωγή αέρα 76mm

DNA φίλτρο αέρα

Danelatos Exhaust πολλαπλή εξαγωγής

Skrivanos Exhaust σύστημα εξαγωγής 63,5mm

Engine Tech by Dakis πλάνισμα-ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής

Toda φλάντζα κεφαλής 0,3mm

Αντλία λαδιού από Honda Civic Type R EP3

RBC πολλαπλή εισαγωγής

Geartech Engineering Hondata Flashpro remapping

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Exedy Stage 1 συμπλέκτης

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

BC Racing coilover kit BR-series

 

ΑΜΑΞΩΜΑ

GP εμπρός lip

GP πίσω lip

Carbon χερούλια

Carbon τάπα βενζίνης

ΦΡΕΝΑ

RPB μπροστινοί δίσκοι εργοστασιακής διαμέτρου

Ferodo Racing DS2500 τακάκια

ΤΡΟΧΟΙ

Japan Racing JR18 8Jx18in ζάντες

Sailun Atrezzo R01 225/40 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η      SEC

0-60         3,48

0-80         5,12

0-100       6,82

0-120       8,72

0-140      11,33

0-160      14,28

0-180      17,71

0-200      21,51

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ       SEC        ΚΜ/Η

18       2,79       47,73

60      5,14        80,36

100    6,74        99,06

200     9,85     129,90

400    14,76    162,94

ΡΕΠΡΙΖ 3η

ΚΜ/Η     SEC

50-80     2,37

80-110    2,75

ΡΟΛΛ 2η

KM/H             SEC

60-120             5,42

60-160             10,08

60-200             18,03

100-200           14,69

 

Αρθρογράφος

 

Η Cupra αποκαλύπτει το Tavascan Extreme E Concept

Η Cupra αποκαλύπτει το Tavascan Extreme E Concept

H Cupra ενσωματώνει το DNA της μάρκας στο Cupra Tavascan Extreme E Concept. Το ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο είναι το επόμενο στάδιο του project Ext...