Δοκιμή: Carbon-Off σε Audi Q5 2.0TFSI

Δοκιμή: Carbon-Off σε Audi Q5 2.0TFSI

Carbon Buildup

Το πρόβλημα είναι λίγο-πολύ γνωστό σε όλους μας. Πάντα οι κινητήρες μάζευαν σε κάποιο -μικρό- βαθμό επικαθίσεις με την πάροδο των ετών, όμως το μεγαλύτερο ποσοστό καιγόταν λόγω της σχεδίασης της εισαγωγής και του συστήματος τροφοδοσίας. Βλέπετε, στους παλαιότερους κινητήρες -έμμεσου ψεκασμού- το μπεκ βρισκόταν έξω από τον χώρο καύσης, στον αυλό εισαγωγής, ακριβώς πριν την βαλβίδα. Όταν το υγρό καύσιμο προσκρούει στην καυτή βαλβίδα, σε κάποιο ποσοστό εξατμίζεται αμέσως, κάτι που είναι καλό, αφού μπορεί να αναφλεγεί ευκολότερα αφήνοντας λιγότερο άκαυστο καύσιμο που μπορεί είτε να εξέλθει μέσω της εξαγωγής είτε να μείνει πίσω στο λάδι του κινητήρα. Στην ουσία οι βαλβίδες «ξεπλένονταν» σε μεγάλο βαθμό από τις αναθυμιάσεις και τις ακαθαρσίες του λιπαντικού από το μπεκ καυσίμου.

Δοκιμή: Carbon-Off σε Audi Q5 2.0TFSI

Ο άμμεσος ψεκασμός μπορεί να έφερε επανάσταση στην απόδοση, στις εκπομπές ρύπων και στην κατανάλωση καυσίμου, όμως έκανε το πρόβλημα με τις επικαθίσεις πολύ χειρότερο σε σχέση με τους συμβατικούς κινητήρες έμμεσου ψεκασμού. Οι πιο σκληρές νόρμες ρύπων έχουν αναγκάσει τους κατασκευαστές να σχεδιάσουν συστήματα διαχείρισης των αναθυμιάσεων του στροφαλοθαλάμου, που πλέον πρέπει να αναφλέγονται εκ νέου ως μέρος της διαδικασίας καύσης. Το σύστημα αυτό μειώνει σημαντικά τις εκπομπές ρύπων, μακροπρόθεσμα όμως μπορεί να δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα στη λειτουργία και την απόδοση του κινητήρα λόγω των επικαθίσεων στις βαλβίδες εισαγωγής, που δημιουργούν οι αναθυμιάσεις που απανθρακώνονται επάνω στις καυτές βαλβίδες οι οποίες δεν ξεπλένονται από καύσιμο, αφού το μπεκ βρίσκεται ακριβώς στο χώρο καύσης. Ακόμα εντονότερο είναι το φαινόμενο σε αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται κυρίως εντός πόλεως και δεν κάνουν μεγάλες διαδρομές, με αποτέλεσμα να μην ζεσταίνονται αρκετά και να μην έχουν έντονη ροή αερίων μέσα στον κινητήρα, με αποτέλεσμα να μην αυτοκαθαρίζονται μερικώς όπως προβλέπεται από τον κατασκευαστή. Τα ιζήματα του άνθρακα με την πάροδο του χρόνου επικάθονται σε όλα τα μέρη του κινητήρα -εκτός από το κύριο που είναι φυσικά οι βαλβίδες εισαγωγής- όπως στα μπουζί, στα μπεκ, στο θάλαμο καύσης, στο τούρμπο και στον καταλύτη, εμποδίζοντας την ελεύθερη ροή των καυσαερίων και βουλώνοντάς τα σταδιακά, μπλοκάρουν την σωστή αναπνοή, μειώνουν την απόδοση και καταστρέφουν ζωτικά εξαρτήματα του κινητήρα, αλλά και προκαλούν αύξηση κατανάλωσης καυσίμου, υστέρηση απόκρισης, ασταθές ρελαντί, και αύξηση παραγόμενων ρύπων.

Δοκιμή: Carbon-Off σε Audi Q5 2.0TFSI

Υπάρχει λύση

Η CarbonOff διαθέτει μια αποτελεσματική μέθοδο καθαρισμού κινητήρων από επικαθίσεις ιζημάτων άνθρακα, με την χρήση του συστήματος HHO Engine Carbon Cleaning System, η οποία επιτυγχάνει εύκολα, μέσα σε 30-40 λεπτά (ανάλογα με τον κυβισμό), με πολύ μικρό κόστος, χωρίς λύσιμο του κινητήρα, της πολλαπλής εισαγωγής και κυρίως, χωρίς χημικά. Αυτό γίνεται χάρη στην χρήση ειδικού μηχανήματος υψηλής τεχνολογίας το οποίο παράγει υδρογόνο και συνδέεται με την εισαγωγή του κινητήρα για όση ώρα διαρκεί η διαδικασία του καθαρισμού. Είναι γρήγορη, ασφαλής και οικολογική μέθοδος καθαρισμού των βλαβερών ιζημάτων που συσσωρεύονται στο εσωτερικό των κινητήρων, επιτρέποντάς του να «αναπνέει» πλέον σωστά και να λαμβάνει πίσω την απόδοση που είχε χάσει με την πάροδο του χρόνου, λειτουργώντας όπως όταν ήταν καινούργιος. Η διαδικασία του καθαρισμού είναι πανεύκολη και συνίσταται να γίνεται κάθε 15.000-20.000 χιλιόμετρα ή 1 φορά το χρόνο, καθώς προλαμβάνει τις εκτεταμένες επικαθίσεις, συντελώντας στην μακροζωία του κινητήρα και στην αποφυγή δαπανηρών επισκευών. Σε περιπτώσεις όπου το πρόβλημα είναι εκτεταμένο, πρέπει να λυθεί υποχρεωτικά η κυλινδροκεφαλή και να καθαριστούν οι βαλβίδες, οι αυλοί και η πολλαπλή εισαγωγής.

Πώς όμως λειτουργεί αυτό το σύστημα?

Η συσκευή Engine Carbon Cleaning ουσιαστικά λειτουργεί με νερό. Φυσικά δεν ρίχνει νερό στον κινητήρα, αλλά διασπά το νερό με την μέθοδο της ηλεκτρόλυσης παράγοντας Υδρογόνο και Οξυγόνο.

H2O > O+ + H+. Το παραγόμενο μείγμα αερίου (Υδρογόνο + Οξυγόνο, το οποίο λέγεται και οξυυδρογόνο) διοχετεύεται στον κινητήρα του οχήματος μέσα από την εισαγωγή του αέρα, αναρροφώντας το καθώς δουλεύει στο ρελαντί. Η2 (>2.300οC) -> 2Η.

Το οξυγόνο υγραίνει και μαλακώνει όλες τις συσσωρευμένες ανθρακούχες επικαθίσεις και τα ιόντα Υδρογόνου διεισδύουν στα μόρια του άνθρακα και ενώνονται μαζί του δημιουργώντας ενώσεις Υδρογονανθράκων. C + H+-> CxHy.

Στη συνέχεια, λόγω της λειτουργίας του κινητήρα, της καύσης που γίνεται στο εσωτερικό του καθώς και της θερμοκρασίας που αναπτύσεται στα μέρη πριν και μετά του θαλάμου καύσης του κινητήρα, οι παραγόμενοι υδρογονάνθρακες και το λοιπό Υδρογόνο που έχει εισέλθει στον κινητήρα καίγονται και τα παράγωγα καυσαέρια της καύσης αυτής είναι υδρατμός και διοξείδιο του άνθρακα, τα οποία αποβάλλονται στο περιβάλλον από την εξάτμιση. CxHy + O2 -> CO2 + H2O.

Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται η καύση (στην ουσία ο καθαρισμός) των ιζημάτων άνθρακα (καρβούνιασμα) σε όλο το εσωτερικό του κινητήρα και του καταλύτη, σε ποσοστό 85 - 100%. Όλη η διαδικασία ελέγχεται ηλεκτρονικά από το λογισμικό της συσκευής, με ειδικούς αισθητήρες που συνδέονται στο όχημα. Το σύστημα αυτό δεν ρυπαίνεται το περιβάλλον, δεν παράγονται επιβλαβή για την ανθρώπινη υγεία αέρια ή χημικές ενώσεις. Με τον καθαρισμό ο κινητήρας πλέον, ξαναβρίσκει την χαμένη του ισχύ και μπορεί να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου μέχρι 15%.

Δοκιμή: Carbon-Off σε Audi Q5 2.0TFSI

Για του λόγου το αληθές...

Θέλαμε να δοκιμάσουμε στην πράξη την μέθοδο καθαρισμού με ένα αυτοκίνητο με σύγχρονο κινητήρα άμεσου ψεκασμού. Δανειστήκαμε λοιπόν από μια συνάδελφο, ένα Audi Q5 2.0TFSI με 156.000 χιλιόμετρα, το οποίο είναι ιδανικό για την περίσταση, μιας και άμεσου ψεκασμού είναι και μπόλικα χιλιόμετρα έχει και επιπλέον είναι και σωστά συντηρημένο ώστε να μπορούν να βγουν ασφαλή συμπεράσματα.

Ξεκινήσαμε τη διαδικασία από το δυναμόμετρο της PS Tuning στον Πειραιά, για μία δυναμομέτρηση «πριν» και αφού καθαρίζαμε την εισαγωγή στην Carbon Off θα κάναμε άλλη μια αμέσως μετά. Όλα αυτά σε 2 ώρες, την ίδια μέρα, με το ίδιο καύσιμο, ίδια θερμοκρασία, ίδια πίεση στα λάστιχα, όλα ίδια, για όσο το δυνατόν πιο ακριβή αποτελέσματα. Το επιμελώς συντηρημένο Q5 με 95άρα βενζίνη έδειξε 203,8Ps στις 4.540rpm με 34,2kgm ροπής στις 3.970. Σε 156.000km λοιπόν, ο κινητήρας έχει χάσει 7,2Ps (μιλάμε για τον 2.0TSI με τα ονομαστικά 211Ps..) από τις επικαθίσεις και πάμε λοιπόν να δούμε πόσα από αυτά θα μπορέσουμε να πάρουμε πίσω. Πεταγόμαστε στο κεντρικό κατάστημα της Carbon Off στον Άγιο Δημήτριο, όπου ο Νίκος μας υποδέχεται με χαμόγελο και λίγα λεπτά μετά έχουμε λύσει την εισαγωγή του αέρα και έχουμε τοποθετήσει το στόμιο του καθαρισμού. Η διαδικασία πήρε 50 λεπτά με τον κινητήρα να λειτουργεί στο ρελαντί. Έπειτα ξεκινήσαμε και πάλι για το δυναμόμετρο της PS Tuning.

Δοκιμή: Carbon-Off σε Audi Q5 2.0TFSI

Η διαφορά στην λειτουργία ήταν άμεσα αντιληπτή με τον δίλιτρο TSI να λειτουργεί ακόμα πιο στρωτά από πριν. Ο Τάσος ανεβάζει το Q5 στο Dyno, ανοίγει τους δυνατούς ανεμιστήρες και αφότου αφήσαμε λίγο το μοτέρ να δροσιστεί κάναμε δύο πατήματα. Στο πρώτο είδαμε 209,2Ps και στο δεύτερο 210,9Ps στις 4.650rpm με 36,2kgm ροπής στις 3.710rpm. Μιλάμε δηλαδή για μια αύξηση της τάξης των 7,1Ps σε απόλυτα νούμερα, όμως η ανάλυση της δυναμομέτρησης δείχνει κάτι ακόμα πιο εντυπωσιακό. Μετά το ξεκάπνισμα της CarbonOff, βελτιώθηκε σημαντικά η καμπύλη ροπής από τις 2.300rpm μέχρι τις 5.800rpm, ενώ εξαφανίστηκε και μία σημαντική πτώση ροπής στο φάσμα 3.300-3.900rpm. Εκεί ο κινητήρας πήρε πίσω 3,5kgm ροπής!

Δοκιμή: Carbon-Off σε Audi Q5 2.0TFSI

Άρα από το δυναμόμετρο φύγαμε με άκρως ενθαρρυντικό αποτέλεσμα, θέλαμε όμως να διαπιστώσουμε τι διαφορά στην κατανάλωση θα προκύψει. Μηδενίσαμε λοιπόν το ένα από τα 2 trip computer, το δώσαμε πίσω στη συνάδελφο που το κυκλοφορεί κάθε μέρα και μία βδομάδα έπειτα, όταν είχε σημειώσει 600km, συγκρίναμε το αποτέλεσμα σε ίδιο κύκλο μετακινήσεων. Από τα 13,2lt/100km που κατανάλωνε το ευτραφές τετρακίνητο Audi (έχει και βαρύ πόδι η κυρία μας..), έπεσε στα 12,3lt/100km, διαφορά σχεδόν 1lt καυσίμου, κάτι που σημαίνει πως ο καθαρισμός που κάναμε, εκτός από την αύξηση στην απόδοση και την φροντίδα για την καλή λειτουργία του κινητήρα, σε βάθος χρόνου θα κάνει και απόσβεση του κόστους μέσω της χαμηλότερης κατανάλωσης. Αυτό που έκανε όμως μεγαλύτερη εντύπωση στην συνάδελφο είναι η διαφορά του κινητήρα στο «τράβηγμα» από τις χαμηλές στροφές.

Δοκιμή: Carbon-Off σε Audi Q5 2.0TFSI

Ο καθαρισμός της CarbonOff λοιπόν, ιδιαίτερα σε αυτοκίνητα με κινητήρες άμεσου ψεκασμού (η διαδικασία γίνεται φυσικά και σε κινητήρες συμβατικού ψεκασμού) είναι μια ξεκάθαρη περίπτωση win-win, όπου μόνο κερδισμένος μπορείς να βγεις.

CARBON OFF:

Αγίου Βασιλείου 81

Άγιος Δημήτριος Αττικής 173 43

Τηλ: 211 18 43 507

Web: www.carbonoff.gr

Βρείτε τα σημεία εξυπηρέτησης σε όλη την Ελλάδα πατώντας εδώ

 

Αρθρογράφος

 

Honda S2000 VS Honda Integra Type R

Honda S2000 VS Honda Integra Type R

Μια αναμέτρηση στα 400 μέτρα ανάμεσα σε δύο μοντέλα της Honda, ένα πισωκίνητο και ένα προσθιοκίνητο.