DS3 Crossback 1.2PureTech 155PS EAT8

DS3 Crossback 1.2PureTech 155PS EAT8

Ξεχωριστό

Πραγματικά δεν υπάρχει άμεσος ανταγωνιστής γι’ αυτό το αυτοκίνητο, εκτός ίσως από το ΜΙΝΙ Countryman, το οποίο όμως στην πραγματικότητα δεν έχει δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα, μιας και «στυλιστικά» δανείζεται την ταυτότητα του κανονικού ΜΙΝΙ με μικροδιαφορές. Το DS3 Crossback, λοιπόν, δημιουργεί μία νέα κατηγορία, αυτή των Premium B-SUV. Μοιράζεται ορισμένα στοιχεία από το μεγάλο και άκρως πολυτελές DS7 Crossback, αφήνει όμως το δικό του στίγμα στο σχεδιαστικό χάρτη.

Οι μεγάλοι θόλοι, η εντυπωσιακή μάσκα, το «πτερύγιο καρχαρία» στη μεσαία κολώνα και το coupe τελείωμα της οροφής δημιουργούν ένα άκρως ξεχωριστό σχήμα, το οποίο δείχνει φαρδύτερο και χαμηλότερο απ' ό,τι είναι.

Προσωπικά, έχω πει και στο παρελθόν ότι όταν ένα αυτοκίνητο κυνηγάει τη διαφορετικότητα μόνο και μόνο για να είναι κάτι το διαφορετικό, χωρίς ουσία και χωρίς το υπόβαθρο σε εμφάνιση, τεχνολογία, πολυτέλεια ή οποιοδήποτε άλλο τομέα μπορεί να ξεχωρίσει, είναι καρικατούρα. Πολλά ήταν τα παραδείγματα τέτοιων αυτοκινήτων στο παρελθόν που φυσικά ναυάγησαν εμπορικά. Αυτό εδώ όμως το μικρό DS δεν είναι έτσι. Είναι πάρα πολύ όμορφο και στυλάτο, είναι η τελευταία λέξη σε τεχνολογία, είναι άρτια εξοπλισμένο, είναι έξυπνα σχεδιασμένο, εξαιρετικό στο δρόμο, αλλά και ακριβό. Τα €21.800 για τη βασική έκδοση των 100Ps είναι πολύ καλή τιμή, αν και δεν θα πάρεις όλα αυτά τα συστήματα που έχει αυτό εδώ, ούτε αυτά τα εκπληκτικά καθίσματα με λειτουργία μασάζ και τη δερμάτινη επένδυση-έργο τέχνης, αλλά και τα σχεδόν €40.000 που κοστίζει το συγκεκριμένο της δοκιμής, με όλα τα έξτρα του προαιρετικού εξοπλισμού, είναι υπερβολή για ένα μικρό σχετικά αυτοκίνητο με κινητήρα 1,2lt, ακόμα κι αν το έβγαζε η Bentley. Η έκδοση των 155Ps στο επίπεδο εξοπλισμού Be Chic με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο ξεκινάει από €31.850. Πάντως για κάποιον χαζομπαμπά που έχει αδυναμία στην κόρη του (σαν εμένα) και πολύ χρήμα (όχι σαν εμένα), δεν υπάρχει καλύτερο δώρο από αυτό εδώ.

Hi tech

Hi Tech και μέσα και έξω. Εκτός από τον ολοκαίνουριο PureTech των 1,2lt στη δυνατότερη εκδοχή του με τα 155Ps και το επίσης καινούριο, εξαιρετικό σε λειτουργία και αποδοτικότητα, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, το DS3 Crossback της δοκιμής είναι εξοπλισμένο σχεδόν με ό,τι υπάρχει στους καταλόγους των καινούριων πολυτελών αυτοκινήτων, με ψηφιακό πίνακα οργάνων, head up display, μεγάλη οθόνη 10,3in με όλες τις λειτουργίες ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, με όλα αυτά να συνυπάρχουν σε ένα περιβάλλον που δεν έχει ανταγωνιστή από άποψη σχεδιασμού, υλικών και φινέτσας, σε τέτοιου μεγέθους αυτοκίνητο. Το πολυτελές δέρμα nappa, η alcantara επένδυση του ταμπλό, ο προσεγμένος σχεδιασμός, οι αυτόματες «κρυφές» χειρολαβές στις πόρτες, που «εξαφανίζονται» όταν κλειδώνεις και αναδύονται όταν πλησιάζεις ή όταν ξεκλειδώνεις και πολλά ακόμα στοιχεία που συνήθως δεν μας απασχολούν σε άλλα αυτοκίνητα, εδώ είναι τόσο καλά φτιαγμένα και ταιριαστά, που δεν μπορείς να μην τα αναφέρεις. Αυτά «πουλάει» αυτό το αυτοκίνητο, μαζί με πολλά ακόμα που δεν φαίνονται, όπως η εξαιρετική ηχομόνωση της καμπίνας με ειδικά σχεδιασμένο ηχομονωτικό παρμπρίζ και παχύτερα κρύσταλλα στα παράθυρα.

Κορυφαίο στοιχείο εξοπλισμού είναι επίσης τα Matrix LED φώτα του. Δεν έχω οδηγήσει μέχρι σήμερα άλλο αυτοκίνητο με καλύτερα φώτα από αυτά. Επειδή έτυχε να πάω με αυτό νύχτα από την Αθήνα στο Βόλο, πραγματικά δεν έχω κάνει πιο ξεκούραστο ταξίδι νύχτα ποτέ. Στην αυτόματη λειτουργία, έχουν πάντα αναμμένους τους προβολείς, με τρεις δέσμες και μία ακόμα συστοιχία LED σε κάθε φανάρι, τις οποίες είναι σαν να τις κουνούν ανεξάρτητα έξι στρουμφάκια. Φωτίζουν τον δρόμο σε τεράστια απόσταση, αναγνωρίζουν τις ταμπέλες και τις φωτίζουν ξεχωριστά, δεν ρίχνουν στα απέναντι αυτοκίνητα και σε αυτά που βρίσκονται μπροστά σου ρίχνουν μέχρι το ύψος του πίσω παρμπρίζ. Κάνουν τη νύχτα μέρα, χωρίς να ενοχλούν κανέναν, το αντίθετο θα έλεγα, σίγουρα βοηθούσαν και τους προπορευόμενους, οι οποίοι θα αναρωτιόνταν τι έπαθε ξαφνικά το αμάξι τους και φέγγει έτσι, αφού, κοιτάζοντας στον καθρέπτη, δεν έβλεπαν δυνατά φώτα. Το DS3 Crossback βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMP (Common Modular Platform) που είναι κατά 35kg πιο ελαφριά και κατά 30% πιο άκαμπτη από την προηγούμενη, με μήκος 4.120mm, πλάτος 1.790mm, ύψος 1.520mm  και 170mm απόσταση από το έδαφος. Οι χώροι του είναι άνετοι για τέσσερις επιβάτες και ο χώρος αποσκευών είναι ικανοποιητικός, με όγκο 350lt.

Driving with Style

To DS3 Crossback για όλους αυτούς τους λόγους είναι ένα εξαιρετικά ευχάριστο περιβάλλον να ζεις, αλλά και να οδηγείς. Είναι άνετο, με σωστή ρύθμιση στην ανάρτηση που ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην απόσβεση των κραδασμών και τον έλεγχο των κλίσεων, εμπνέει ασφάλεια και σιγουριά στις στροφές, ακόμα και με πολλά χιλιόμετρα και χάρη στους μεγάλους τροχούς του έχει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Το ESP του, παρότι δεν απενεργοποιείται (μόνο μέχρι τα 50 km/h), είναι διακριτικό και ποτέ δεν παρεμβαίνει ενοχλητικά, ενώ ο συνδυασμός του κινητήρα των 155Ps με το σφιχτά κλιμακωμένο κιβώτιο διατηρούν πάντα ένα ικανοποιητικό επίπεδο επιτάχυνσης. Το EAT8 μας εντυπωσίασε για ακόμη μία φορά, αφού οι αλλαγές γίνονται γρήγορα και ομαλά σε όλα τα προγράμματα, ενώ στο Sport κρατάει τις σχέσεις για περισσότερες στροφές και στο ECO, όταν αφήνεις το γκάζι ρολάρει με μεγάλη σχέση για περισσότερη οικονομία. Το όμορφο μικρό τιμόνι είναι κυριολεκτικά «μπιζουδάκι» και αποδεικνύεται αρκετά άμεσο και έχει σωστό βάρος.

Συμπερασματικά, μπορώ να πω ότι αν και γενικά είμαι αρνητικά προκατειλημμένος με τέτοιου είδους αυτοκίνητα, αυτό εδώ το DS με κέρδισε. Είναι όλα αυτά που κανονικά δεν με ενδιαφέρουν σε ένα αυτοκίνητο, αλλά είναι τόσο καλό σε αυτά, που δεν μπορώ να μην του το αναγνωρίσω. Αφού κατάφερε να κάνει εμένα να ανοίξω το site της DS και να φτιάχνω ένα δικό μου στο configurator, φαντάσου τι θα κάνει σε κάποιον που δίνει προτεραιότητα στην τεχνολογία, τον εξοπλισμό και την πολυτέλεια. Κορυφαίο μπιζουδάκι!

+

Ξεχωριστό Design

Άνεση

Πολυτέλεια

Εξοπλισμός

Οδική συμπεριφορά

-

Τιμή που φτάνει τα C-SUV

Κατανάλωση υπό πίεση

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή Βασικής Έκδοσης 1.2PureTech 100Ps Chic: €21.800

Τιμή Έκδοσης Δοκιμής 1.2PureTech 155Ps So Chic: €33.500

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τρικύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Κυβισμός: 1.199cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 75mm x 90,5mm

Σχέση Συμπίεσης: 11:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης 

Βάρος (kg): 1.270

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

           

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7,5J x 18in

Ελαστικά: 215/55 R18

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):155/5.500

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 24,5/ 1.750

0-100km/h (sec): 9,1

Τελική Ταχύτητα (km/h): 208

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km): 122

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 6,5

Δοκιμής (lt/100km): 8,7

 

Αρθρογράφος

 

Η BMW M4 Competition στο Ring

Η BMW M4 Competition στο Ring

Η BMW M4 Competition μπαίνει στην πίστα του Nurburgring και γράφει 7:28.570.