Νέο Ford Puma 1.0EcoBoost mHEV 125Ps

Νέο Ford Puma 1.0EcoBoost mHEV 125Ps

Η Ford διευρύνει τις προτάσεις της στις συνεχώς αναπτυσσόμενες κατηγορίες των SUV και Crossovers με το νέο και πολύ ενδιαφέρον Puma. Το νέο αυτό μοντέλο τοποθετείται πάνω από το Fiesta Active και το Ecosport και κάτω από το νέο Kuga, με την εταιρεία να διαθέτει πλέον ένα πολύ ολοκληρωμένο οπλοστάσιο, το οποίο θα ολοκληρωθεί με την έλευση της νέας Mustang Mach-E. Το όνομα Puma δεν είναι φυσικά άγνωστο στην αγορά, αφού αποτέλεσε ένα μικρό Coupe το οποίο αγαπήθηκε από πολλούς λόγω της ενθουσιώδους οδικής συμπεριφοράς του. Όπως το παλιό Puma, που ήταν κουπέ, βασιζόταν στο πάτωμα του Fiesta, έτσι και το νέο βασίζεται και αυτό με τη σειρά του στο υπάρχον Fiesta, με τη διαφορά όμως ότι αποτάσσει το κουπέ αμάξωμα και πλέον, ακολουθώντας την ζήτηση του κοινού, γίνεται ένα δυναμικό και όμορφο B-SUV. Οι εξωτερικές του διαστάσεις το καθιστούν εξαιρετικά ευέλικτο για τα στενά της πόλης, αφού το μήκος του φτάνει τα 4.186mm και το πλάτος του τα 1.805mm. Το δε μεταξόνιο των 2.588mm υπόσχεται άνετους χώρους για τους επιβάτες του. Το δημιούργημα του Έλληνα σχεδιαστή, Γιώργου Σαριδάκη, διακρίνεται για το δυναμικό και μυώδες σχήμα, το οποίο θυμίζει αιλουροειδές. Στο μπροστά τμήμα, η μεγάλη μάσκα με το χρωμιομένο πλαίσιο είναι ένα από τα στοιχεία που κεντρίζουν το ενδιαφέρον. Τα επίσης μεγάλα φωτιστικά σώματα, που χρησιμοποιούν LED, ενσωματώνουν το σχήμα τους με το νεύρο των φτερών, κάτι που κάνει την εμφάνιση του Puma άκρως εντυπωσιακή. Οι δυναμικές γραμμές συνεχίζονται στο πλάι και καταλήγουν σε ένα μυώδες πίσω μέρος, με φουσκωτά φτερά και μεγάλα πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED. Μία διακριτική αεροτομή ως φυσική προέκταση της οροφής και ο πίσω προφυλακτήρας που αποτελείται από συνδυασμό καμπύλων και ίσιων γραμμών συμπληρώνουν το επιθετικό look του Puma. Η έκδοση Titanium διαφέρει εμφανισιακά από την ST-Line Χ, με τη δεύτερη να προσφέρει ένα πιο σπορ προφίλ χάρη στις ζάντες των 18in (17in στο Titanium), αλλά και του πιο επιθετικού bodykit.

Άπλετοι χώροι!

Η θέση οδήγησης έχει εξαιρετική ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις χάρη στην ψηλή της θέση, με το κάθισμα του οδηγού, εκτός από άνετο, να συγκρατεί σωστά το σώμα και στις εκδόσεις Titanium να διαθέτει λειτουργία μασάζ τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνοδηγό. Τα υλικά που απαρτίζουν το εσωτερικό είναι υψηλής ποιότητας, με διάσπαρτες πρακτικές θήκες σε πολλά σημεία, που θα κάνουν την καθημερινή συμβίωση με το Puma μια ευχάριστη εμπειρία. Οι εσωτερικοί χώροι είναι άνετοι και επαρκείς για τέσσερις ενήλικες επιβάτες, με τον χώρο αποσκευών να κλέβει τις εντυπώσεις. Τα 456lt, που διαθέτει, το κατατάσσουν στην κορυφή της κατηγορίας, αλλά οι εκπλήξεις δεν σταματούν εδώ. Κάτω από το -διπλό- πάτωμά του κρύβεται ένας επιπλέον χώρος των 80lt, που ακούει στο όνομα Ford MegaBox, ο οποίος έχει μία τάπα αποστράγγισης, που επιτρέπει τον σωστό καθαρισμό του με νερό, αν χρειαστεί να μεταφέρουμε κάποιο αντικείμενο που μπορεί να τον λερώσει, όπως για παράδειγμα μια γλάστρα με το φυτό της, διάφορα εργαλεία κτλ. Γενικά, στο MegaBox χωράνε αντικείμενα με συνολικό ύψος που φτάνει τα 115cm και η αντοχή του επιτρέπει τη φόρτωση αντικειμένων που φτάνουν μέχρι και τα 50kg.

Μικρός και θαυματουργός!

Ο πολλαπλά βραβευμένος κινητήρας άμεσου ψεκασμού 1.0EcoBoost χρησιμοποιεί νέα μπεκ με πέντε οπές για καλύτερη διάχυση του καυσίμου και αποδίδει 125Ps στις 6.000rpm και τρεις διαφορετικές τιμές ροπής. Η αρχική τιμή είναι στα 17,3kgm και τα αποδίδει από τις 1.400rpm μέχρι τις 4.500rpm, η οποία όμως στη λειτουργία overboost μπορεί να φτάσει στα 20,3kgm στις 1.750rpm και στα 21,4kgm στις 1.750rpm χάρη στο e-assist από τον ηλεκτροκινητήρα. Στην ουσία, ο ηλεκτροκινητήρας των 11,5kW παίζει τον ρόλο της μίζας, αλλά και της γεννήτριας που αναλαμβάνει να φορτίσει τη μπαταρία 48V ιόντων λιθίου των 10Ah, η οποία διαθέτει ξεχωριστό σύστημα ψύξης. Πέρα όμως από τη φόρτιση δίνει σημαντική βοήθεια στο θερμικό κινητήρα, βοηθώντας στη χαμηλή κατανάλωση, όπου, σύμφωνα με το WLTP, η μέση τιμή της φτάνει τα 5,5lt/100km. Οι μηχανικοί της Ford έχουν χρησιμοποιήσει ένα νέο turbo χαμηλής τριβής για βελτιωμένη ευστροφία, με το turbo lag να μειώνεται ακόμα περισσότερο με τον «εμπλουτισμό» της ροπής από τον ηλεκτροκινητήρα, ιδιαίτερα στις χαμηλές rpm. Από τη στιγμή που σβήσει ο θερμικός κινητήρας μέσα σε 300 χιλιοστά του δευτερολέπτου, ο ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει να τον εκκινήσει ξανά. Παράλληλα, ο ηλεκτροκινητήρας φροντίζει να παρέχει ρεύμα και στα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα στον κλιματισμό, στο ηχοσύστημα, στο σύστημα infotainment κτλ. Η λειτουργία του χιλιάρη κινητήρα είναι εξαιρετικά ομαλή και δύσκολα θα καταλάβει κανείς ότι είναι τρικύλινδρος, αφού απουσιάζουν κάθε είδους κραδασμοί που συναντάμε σε αντίστοιχα σύνολα μικρού κυβισμού. Αυτό οφείλεται στο άριστο ζύγισμα του στροφάλου, ο οποίος χρησιμοποιεί έξι αντίβαρα και τέσσερα κουζινέτα, ενώ χρησιμοποιεί αλυσίδα για να κινήσει τους εκκεντροφόρους, της οποίας η τάση ρυθμίζεται με υδραυλικό εντατήρα. Επιπλέον, ο 1.0EcoBoost διαθέτει και σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου όταν οι απαιτήσεις σε ισχύ είναι χαμηλές, βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο την οικονομία καυσίμου.

Δαμάζοντας ένα Puma!

Το νέο Ford Puma φέρνει ένα εξαιρετικά προηγμένο τεχνολογικό προφίλ στην κατηγορία. Ο ψηφιακός πίνακας των 12,3 ιντσών (στάνταρ εξοπλισμός στην έκδοση Titanium για τους πρώτους μήνες λανσαρίσματος του μοντέλου) είναι εντυπωσιακός, διαθέτει πλήθος πληροφοριών -μεταξύ των οποίων και οι οδηγίες του συστήματος πλοήγησης-, ενώ αλλάζει γραφικά απεικόνισης ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης. Το σύστημα infotainment SYNC 3 της Ford προσφέρει εύκολη συνδεσιμότητα συσκευών smartphones μέσω Apple CarPlay και Android Auto χωρίς επιπλέον κόστος και υποστηρίζεται από μία οθόνη αφής 8 ιντσών. Επιπρόσθετα, το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect μετατρέπει το νέο Puma σε κινητό WiFi hotspot με δυνατότητα σύνδεσης έως και 10 συσκευών. Το σύστημα επιτρέπει τον έλεγχο διαφόρων λειτουργιών άνεσης μέσω του FordPass mobile app, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η Vehicle Locator και η Vehicle Status, η οποία ελέγχει τη στάθμη καυσίμου, την κατάσταση του συναγερμού, τη διάρκεια ζωής του λαδιού του κινητήρα και άλλα. Η οδήγηση του νέου Ford Puma είναι απολαυστική κάτω από όλες τις συνθήκες. Ζωντανό και διασκεδαστικό, διατηρεί σε μεγάλο βαθμό το ενθουσιώδες στήσιμο του Fiesta και οριοθετεί την κορυφή της κατηγορίας. Το τιμόνι, γρήγορο και άμεσο, διακρίνεται για την πληροφορία του και δεν θυμίζει αυτοκίνητο της κατηγορίας SUV. Ο επιλογέας του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων έχει πάρα πολύ καλή αίσθηση, με μικρές διαδρομές, που επιτρέπουν γρήγορες και θετικές αλλαγές. Τα φρένα έχουν πολύ καλή απόδοση και δύσκολα θα καταφέρει κανείς να τα κουράσει. Τα 125Ps του κινητήρα είναι κάτι παραπάνω από ικανά για να κινήσουν τα 1.280kg του ιδιαίτερα  δεμένου αμαξώματος και μπορούν να το επιταχύνουν από στάση στα 100km/h σε 9,8sec, ενώ του χαρίζουν 191km/h τελικής ταχύτητας. Το νέο Ford Puma διατίθεται με τον ίδιο κινητήρα, με απόδοση 155Ps, με τις εκδόσεις diesel (1.5EcoBlue 120Ps) να απέχουν ακόμα μερικούς μήνες, ενώ την ίδια περίοδο θα είναι διαθέσιμο και με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων. Ο οδηγός έχει διαθέσιμα πέντε διαφορετικά προφίλ οδήγησης, το Normal για καθημερινή χρήση, το Eco για οικονομία, το Sport για τους πιο «ανήσυχους», καθώς και τα Slippery για όταν υπάρχουν συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης και το Trail για τις εκτός δρόμου διαδρομές. Ναι, αν και δικίνητο, το Puma δεν θα πει όχι σε εκτός δρόμου διαδρομές χάρη στα 166mm της απόστασης από το έδαφος. Ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς, σε δρόμο με αλλεπάλληλες στροφές, η συμπεριφορά του Puma είναι πάρα πολύ καλή, με το σύνολο τιμόνι-κινητήρας-ανάρτηση να συνεργάζονται εξαιρετικά αποτελεσματικά. Το δε ταξίδι είναι μία πολύ ευχάριστη εμπειρία, με την καμπίνα να είναι πολύ ήσυχη και την ποιότητα κύλισης να θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.

Value for money

Με δέκα διαθέσιμες εξωτερικές αποχρώσεις και έναν εξαιρετικά πλούσιο εξοπλισμό, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ψηφιακό πίνακα οργάνων, μπροστά καθίσματα με λειτουργία μασάζ, φώτα LED εμπρός και πίσω, προηγμένα συστήματα ασφαλείας, όπως το Pre-Collision Assist με Active Braking, το Intelligent Speed Limiter, το Collision Mitigation System και το Lane-Keeping System, το νέο Ford Puma είναι ένα εξαιρετικά ολοκληρωμένο μικρό SUV με μεγάλες αρετές, που ξεκινάει από τα 20.097 για την έκδοση Titanium με τα 125Ps και από τα 22.681 για τον κινητήρα των 155Ps. Διαθέτει εργοστασιακή εγγύηση 8 χρόνια Ford Protect, ενώ το προγράμματα MyPuma της Ford Finance προσφέρει προνομιακούς όρους με προκαταβολή από 0%, επιτόκιο από 1% και διάρκεια αποπληρωμής έως 84 μήνες. 

Μας Άρεσε (+)

Design

Λειτουργία-απόδοση κινητήρα

Οδική συμπεριφορά

Χώρος αποσκευών-Megabox

Υψηλό επίπεδο στάνταρ εξοπλισμού

Δεν μας άρεσε (-)

Απουσία ρεζέρβας

Χώροι πίσω επιβατών

Τιμές:

PUMA TITANIUM 125PS: €20.097

PUMA TITANIUM 155PS: €22.681

PUMA ST-LINE X 125PS: €24.254

PUMA ST-LINE X 155PS: €25.793

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 999cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 71,9mm x 82mm

Τύπος: Τρικύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο και μεταβλητός χρονισμός Ti-VCT

Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων χαμηλής τριβής

Βάρος (kg): 1.280

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστά τροχούς

Κιβώτιο: Μηχανικό έξι σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα MacPherson, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 278x25mm με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Ταμπούρα 228x40mm (Έκδοση Titanium 125Ps)

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7Jx17in

Ελαστικά: 215/55

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm):  125/ 6.000

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 17,3/1.400-4.500

0-100km/h (sec): 9,8sec

Τελική Ταχύτητα (km/h): 191

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

CO2 (gr/km) WLTP:      124

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 5,5

Δοκιμής (lt/100km): 7,9

 

Αρθρογράφος

 

Πρώτη Επαφή: Νέο Fiat 500X Sport

Πρώτη Επαφή: Νέο Fiat 500X Sport

Με την έλευση του πιο «αθλητικού» 500X Sport ολοκληρώνεται ουσιαστικά η γκάμα του δημοφιλούς Crossover της Fiat, τουλάχιστον μέχρι να το αγγίξει ο σκο...