Opel Ascona Turbo 588Ps

Opel Ascona Turbo 588Ps

Τι λές τώρα???

…μόλις συνειδητοποίησα ότι μετά από ένα BMW E36 V10 με 535Ps (Power 195), ένα Toyota Corolla KE70 4A-GE με 504whp (Power 188), ένα Mazda RX-7 FC 2JZ - GTE με 320Ps (Power 187), ένα Toyota Corolla AE86 3S-GE BEAMS με 505whp (Power 186), ένα Nissan 200SX S13 1UZ-FE με 300Ps (Power 185) και ένα BMW E36 318is turbo με 340Ps (Power 182), ετούτο εδώ το Opel Ascona είναι το δυνατότερο ελληνικό driftάδικο, που έχει περάσει από τις σελίδες μας τα τελευταία χρόνια… Αυτό, λοιπόν, είναι το outsider, που κάνει την ανατροπή και «τρυπώνει» στις σελίδες του Power, ένα μόλις τεύχος πριν 200αρίσει!!!

 

Δημήτρης Δημητρίου…  

Opel Ascona Drift 1…αυτήν τη φορά, θα ξεκινήσω από τον άνθρωπο, αφήνοντας στη σκιά της προσωπικότητάς του τη «μηχανή» και αυτό, γιατί με κέρδισε και με «ταξίδεψε» στο χρόνο…Μου θύμισε τον εαυτό μου στα 19, τα δύο μου BMW Ε21, από τα οποία ονειρευόμουν να φτιάξω ένα και καλό, ραμμένο με cage, 6κύλινδρο μοτέρ από 535i, 5άρι σαζμάν, μπλοκέ, ανάρτηση, τροχούς, body kit και αυτοκόλλητα Alpina! Α ρε, Δημήτρη, φωτιές, που μας άναψες! Ένας ρομαντικός και αισθηματίας, ένας από αυτούς, που «σκαλώνουν» με το πρώτο τους αυτοκίνητο, που το σκέφτονται και το αναπολούν διαρκώς, που δεν βρίσκουν ησυχία και γαλήνη μέχρι να ξαναγυρίσουν σε αυτό, ένας τέτοιος τύπος είναι ο Δημήτρης. Ένας «ταγμένος» Opelάκιας, με μάτια μόνο για μια δίθυρη Ascona. Φρόντισε, λοιπόν, να αποκτήσει ξανά μια τέτοια δίθυρη Ascona, σαν και εκείνη την πρώτη, αυτή που τον μύησε στην οδήγηση, τα μυστικά και την απόλαυση της πλαγιολίσθησης, να την ξεκινήσει από το μηδέν και να την φτιάξει, όπως την είχε ονειρευτεί τότε, πιτσιρικάς. Μια 1300άρα, ενός παππού αυτήν τη φορά, πέρασε -κατόπιν ανυποχώρητων διαπραγματεύσεων- στα χέρια του Δημήτρη και σύντομα έγινε αγνώριστη! Έμεινε γυμνή καρότσα, χτυπήθηκε αμμοβολή, ανακατασκευάστηκε, όπου απαιτείτο, και εν συνεχεία, ανέλαβε ο Κώστας (Towbars) να την ενισχύσει σε ράμφη, θόλους και κόντρες στήριξης της πίσω ανάρτησης, να σχεδιάσει, να κατασκευάσει και να τοποθετήσει ένα custom roll cage 8 σημείων, καθώς και νέες βάσεις για τα μελλοντικά bucket καθίσματα. Λιτή, με τα απολύτως απαραίτητα στο εσωτερικό, αλλά με επένδυση στον ουρανό, ταπετσαρίες στα πλαϊνά της, ντυμένο ταμπλό, η Ascona είναι -από όλες τις απόψεις- «κούκλα»! Όπου και αν πέσει το μάτι σου, θα διαπιστώσεις τάξη, σωστή μελέτη, σημασία στη λεπτομέρεια, ουσία αλλά και καλαισθησία. Ο Δημήτρης «την πονάει», θέλει να την βλέπει γυαλιστερή και ατσαλάκωτη, γι’αυτό και χαρακτηρίζει τον εαυτό του θεαματικό μεν, αλλά όχι παράτολμο. Την τελική πινελιά στην εμφάνιση της Ascona βάζει ο αδερφός του Κώστα (Tolis BodyWorks), βάφοντάς την κατακόκκινη, προσθέτοντας, μάλιστα σχετικά πρόσφατα, το body kit της 400άρας. Τα άλογα της, βέβαια, είναι κάμποσα παραπάνω…    

 

Ascona 400+188…

Opel Ascona Drift 2…εκείνη, η πρώτη Ascona του Δημήτρη, ήταν μία 2λιτρη, με ζεύγος διπλών καρμπυρατέρ και ατμοσφαιρική εξέλιξη «εποχής». Σε αυτήν, τοποθέτησε εξαρχής έναν 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο C20 LET από Opel Calibra Turbo, που στην εργοστασιακή του μορφή αποδίδει 204Ps με 28kgm ροπής. Με 16βάλβιδη κυλινδροκεφαλή, σφυρήλατα Mahle πιστόνια, Bosch Motronic M2.7 διαχείριση και ένα Κ16 turbo στο 0,6bar (0,8bar overboost), η Ascona «ζωντάνεψε» για τα καλά. Σταδιακά, ο C20LET εξελίχθηκε με περιφερειακές βελτιώσεις και έφτασε να αποδίδει κοντά στα 300Ps, με πίεση, που πλέον είχε «σκαρφαλώσει» στο 1,2-1,3bar. Η εργοστασιακή μετάδοση της Ascona, όμως, παρέδιδε πνεύμα και γι’ αυτό έπρεπε να βρεθεί μια λύση. Στόχος του Δημήτρη ήταν ένα υψηλής απόδοσης, αλλά κυρίως αξιόπιστο σύνολο, ικανό να ανταπεξέρχεται στην αυξημένη καταπόνηση μιας ανάβασης, αλλά και ενός αγώνα drift, δίχως να βγάζει ζημιές. Στον C20LET τοποθετήθηκαν, γι’ αυτόν το σκοπό, ACL τριμεταλλικά μέταλλα στροφάλου και μπιελών, ARP 2000 μπουζόνια, Brian Crower σφυρήλατες μπιέλες και JE σφυρήλατα πιστόνια. Μια MLS φλάτζα 1,3mm της Cometic μεσολαβεί του κορμού και της κυλινδροκεφαλής, στην οποία έχει γίνει ροϊκή εξέλιξη από την Drakos Engineering, έχουν τοποθετηθεί oversize (+1mm) βαλβίδες εισαγωγής-εξαγωγής, Piper εκκεντροφόροι (διάρκεια εισαγωγής 260ο και βύθισμα 9,5mm), καθώς και ρυθμιζόμενα γρανάζια εκκεντροφόρων της ίδιας εταιρείας. Κατασκευής PPM exhausts είναι η πολλαπλή εξαγωγής με τους αυλούς διαμέτρου 38mm, το downpipe και ολόκληρη η εξάτμιση με διάμετρο 76mm, που καταλήγει σε ένα τελικό καζάνι. O C20LET, με τη συνδρομή μιας Garrett GTX3076R, έδειξε 588Ps και 65kgm ροπής στο δυναμόμετρο της Extreme Tuners, με «συγκρατημένη» την πίεση στο 1,7bar. Σκεφτείτε ότι αρκούν μόλις 1,4bar, ώστε ο Δημήτρης να «καπνίσει» την αγαπημένη του Ριτσώνα, ενώ σε αγώνες drift «κατεβαίνουν» με μόλις 1,2bar. Εξαιρετική δουλειά έχει, επίσης, γίνει στην custom πολλαπλή εισαγωγής με τα χωνιά των 42mm και τον αντάπτορα της πεταλούδας γκαζιού των 78mm, προέλευσης Alfa Romeo 2lt Twin Spark, όλα κατασκευής TGS Special Parts. Η τροφοδοσία καυσίμου γίνεται διαμέσου μιας αντλίας βενζίνης Bosch 044, μέσω ενός κυκλώματος με σωληνώσεις υψηλής πίεσης αεροπορικού τύπου, ενός ρυθμιστή πίεσης βενζίνης και μιας 4άδας μπέκ της Siemens με παροχή 940cc/min. Το δύσκολο έργο της ψύξης του κινητήρα έχουν αναλάβει ένα -σεβαστών διαστάσεων- intercooler με διάμετρο σωληνώσεων 76mm από το turbo και 80mm προς την εισαγωγή, ένα αλουμινένιο ψυγείο νερού και ένα ψυγείο λαδιού, όλα μελετημένα και όμορφα τοποθετημένα πίσω από τη μάσκα της Ascona. Ο Σπύρος Πανόπουλος προγραμμάτισε, από λευκό χαρτί, τον KMS MD35 άγραφο εγκέφαλο, που πλέον χρησιμοποιείται για τη διαχείριση των παραμέτρων λειτουργίας του C20LET, διαμορφώνοντας -κατά τα λεγόμενα του Δημήτρη- μια πολύ γεμάτη και ομαλή καμπύλη απόδοσης, ιδανική για τη χρήση, που προορίζεται το αυτοκίνητο.          

 

Σσσρρρτττ…

Opel Ascona Drift 3…έτσι ακριβώς κάνει το πράμα, καθώς φορτώνει λυσσαλέα και την «νύφη» καλούνται να πληρώσουν η μετάδοση και τα πίσω ελαστικά! Στην εργοστασιακή διαιρούμενη χελώνα ενός κιβωτίου 2λιτρης Ascona προσαρμόστηκε μια custom πλάκα αλουμινίου και πάνω σε αυτήν ένα 5άρι κιβώτιο από BMW 735i Ε32. Σε αυτό, ένα 2χτενο Sachs πλατό για Opel Calibra 4x4 συνεργάζεται με έναν custom, ελληνικής κατασκευής, 6φτερο δίσκο, με διάμετρο 240mm. Η Axotechniki ανέλαβε την κατασκευή του κεντρικού άξονα, που «κουμπώνει» στον άξονα από…Jeep Cherokee 4lt, του οποίου το διαφορικό έχει κολληθεί με argon (μπλοκέ argonέλι, που λένε και στην πιάτσα)! Driftάδικο χωρίς γρήγορο και κοφτερό τιμόνι, ως γνωστόν, δεν έχει τύχη. Έτσι, έχει τοποθετηθεί κρεμαγιέρα με ηλεκτρουδραυλική υποβοήθηση από Citroen Saxo VTS με τρείς στροφές από άκρη σε άκρη και custom, μακρύτερα, ρυθμιζόμενα ψαλίδια και ακρόμπαρα με uniball συνδέσμους, κατασκευής Μάνου Κοντιζά (Service Park). Η πλαγιολίσθηση και οι βίαιες μεταφορές βάρους, που εξελίσσονται με πολλά χιλιόμετρα, είτε στο βουνό είτε στην πίστα, τιθασεύονται από την ανάρτηση της Bilstein και τα ελατήρια της H&R (850lbs μπροστά, 375lbs πίσω). Μπροστά, έχει επέμβει ο Μιχάλης Κυρλαγκίτσης, κάνοντας πιο σφικτό το rebound των αμορτισέρ, τα οποία έχουν αντίστοιχα μετατραπεί σε coilover πίσω. Τα όμορφα φουσκώματα του body kit της Ascona 400 γεμίζουν οι Japan Racing τροχοί (8Jx17in μπροστά, 9Jx17in πίσω), που φιλοξενούν μέσα τους 4πίστονες Brembo δαγκάνες μπροστά με Ferodo DS 2500 τακάκια, αεριζόμενους δίσκους 310mm και σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης. Πίσω, το σύστημα πέδησης προέρχεται από VWGolf 4, με ΟΕΜ δαγκάνες, Ferodo τακάκια, δίσκους 260mm και σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης.

 

Έλα ανέβα το βουνό, δώσε μπάντα στο λαό…

 Αν όχι ο μόνος, σίγουρα ένας από τους τελευταίους εναπομείναντες, ο Δημήτρης είναι ένας οδηγός αγώνων, που βάζει δίπλα-δίπλα την προσωπική του ικανοποίηση με την ευχαρίστηση των θεατών! Ζει για τη στιγμή, αδιαφορεί για χρόνους, κατατάξεις κλπ, θέλει να ανεβαίνει το βουνό διπλωμένος, να ενώνει τη μία στροφή μετά την άλλη, να «καπνίζει» την Ascona ξεσηκώνοντας τα πλήθη στις μύτες των ποδιών τους! Εμείς, πήραμε μια μικρή γεύση κατά τη διάρκεια της φωτογράφισης στους πρόποδες της Πάρνηθας. Αφού δεν ήρθε το δασαρχείο νομίζοντας ότι κάπου πήρε φωτιά, φτηνά την γλιτώσαμε! Δημητρίου και Ascona είναι μια τρέλα και, προσωπικά, δεν βλέπω την ώρα για την φετινή Ριτσώνα! Θα τρέξω να τον δω, θα ανέβω σε κάποια «Κ» να τον περιμένω, να τον χειροκροτήσω και να φωνάξω δυνατά το όνομά του! Είναι ωραίος τύπος, ρε γαμώτο…      

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:

Κυβισμός: 1.998cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 86mm x 86mm

Σχέση Συμπίεσης: 9:1

Tunedby:

Auto Service Δημήτρης Δημητρίου, Τατοϊου 69, Μεταμόρφωση

TUNINGSPECS:

Ψυγείο λαδιού

Ιntercooler με σωληνώσεις 76mm (turbo), 80mm (εισαγωγή)

Αλουμινένιο ψυγείο νερού

ACL Race Series μέταλλα στροφάλου/μπιελών

Brian Crower σφυρήλατες μπιέλες
JE σφυρήλατα πιστόνια
ARP 2000 μπουζόνια

Cometic φλάντζα κυλινδροκεφαλής 1,3mm
Drakos Engineering ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής
Inconel βαλβίδες εισαγωγής +1mm

Inconel βαλβίδες εξαγωγής +1mm

Piper εκκεντροφόρος εισαγωγής με διάρκεια 260ο , βύθισμα 9,5mm

Piper ρυθμιζόμενα γρανάζια εκκεντροφόρων
PPM πολλαπλή εξαγωγής με αυλούς 38mm

Garrett GTX3076  turbo, 76mm downpipe και εξάτμιση με ένα τελικό

Turbosmart 45mm external

TGS custom εισαγωγή με χωνιά 42mm

TGS custom αντάπτορας πεταλούδας

Alfa Romeo 2.0lt Twin Spark πεταλούδα εισαγωγής 78mm

Siemens 4 x 940cc/min μπέκ

Bosch 044 αντλία βενζίνης, σωληνάκια υψηλής δικτύου καυσίμου

KMS MD35 άγραφος εγκέφαλος

HKS μανιτάρι φίλτρο αέρα

ΑΝΑΡΤΗΣΗ:

Μπροστά: Bilstein με custom ρύθμιση επαναφοράς, H&R ελατήρια 850lbs, Service Park custom μακρύτερα ρυθμιζόμενα ψαλίδια και ακρόμπαρα με uniball συνδεσμούς

Πίσω: Bilstein custom coilover αμορτισέρ, H&R ελατήρια 375lbs

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ:

BMW 735i 5τάχυτο κιβώτιο, custom 6φτερος δίσκος 240mm, 2χτενο Sachs πλατό Opel Calibra 4x4, Axotechniki custom κεντρικός άξονας, Jeep Cherokee 4.0lt άξονας με κολλημένο διαφορικό και βήμα 3,9:1, Towbars custom κόντρες διαφορικού

ΑΜΑΞΩΜΑ:

Towbars μπάρα θόλων μπροστά - πίσω

Towbars custom roll cage 8 σημείων

Towbars custom βάσεις καθισμάτων

ΦΡΕΝΑ:

Μπροστά: Brembo 4πίστονεςδαγκάνες, Ferodo DS 2500 τακάκια, αεριζόμενοι δίσκοι 310mm, σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής

Πίσω: VWGolf 4 ΟΕΜ δαγκάνες, Ferodo τακάκια, VWGolf 4 δίσκοι 260mm, σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής, Wilwood υδραυλικό χειρόφρενο

 

ΤΡΟΧΟΙ:

Japan Racing 8Jx17in με ελαστικά Federal 215/40/17 μπροστά, 9Jx17 με ελαστικά 235/40/17 πίσω

    

 

Αρθρογράφος

 

Η Mugen παρουσιάζει βελτιωμένα Honda ZR-V και Civic Type R Concept για το Τόκιο show

Η Mugen παρουσιάζει βελτιωμένα Honda ZR-V και Civic Type R Concept για το Τόκιο show

Με ένα SUV και ένα hot hatchback συμμετέχει στο Τόκιο auto show ο Ιαπωνικός οίκος βελτιώσεων Mugen. Η πολύ γνωστή εταιρία βελτιώσεων επέλεξε να δουλέψ...