Opel Astra H Twin Top 1.6T 320Ps

Opel Astra H Twin Top 1.6T 320Ps

Πήξαμε στα κοντράδικα εκεί στη Θεσσαλονίκη. Για δύο μέρες ανεβήκαμε και όλη την ώρα μετράγαμε αυτοκίνητα των 500 και βάλε αλόγων, που έχουν τις κόντρες στην ευθεία ψωμοτύρι! Αρκετά από αυτά πάντως, αν και κοντράδικα, μπορούν να κυκλοφορούν και καθημερινά, αλλά, όπως και να ‘χει, το να έχεις για καθημερινό ένα αυτοκίνητο με 500 ή 600 άλογα, δεν το λες και ιδιαίτερα χρηστικό. Και μην πέσετε να με φάτε, έχω περάσει από αυτό το στάδιο και ξέρω. Πάλι καλά όμως που δοκιμάσαμε και αυτοκίνητα που αποτελούν εξαίρεση. Ένα από αυτά τα αυτοκίνητα, δηλαδή που έχει πιο γήινη δύναμη και πραγματικά μπορείς να το κυκλοφορείς άνετα κάθε μέρα, είναι το Opel Astra H Twin Top, που ο ιδιοκτήτης του την έχει «δει» λίγο πιο χαλαρά με τη βελτίωση. Ναι μεν τον ενδιαφέρουν οι χρόνοι, αλλά δεν θα χάσει όμως και τον ύπνο του, αν τον περάσει κάποιος, όπως μερικοί μερικοί... Το Astra Twin Top μοιράζεται τον ίδιο κινητήρα, με κωδικό Z16LET, με το Astra GTC, αλλά και με το Corsa OPC, με μία διαφορά, αφού στο OPC έχει διαφορετική χαρτογράφηση στην ECU, εξ’ ου και τα 192Ps σε σύγκριση με τα 180Ps των Astra. Το συγκεκριμένο μοτέρ είναι βούτυρο στο ψωμί για την Sachinidis Performance, που ανέλαβε να βελτιώσει το Astra.

Δεν κρύβεται καθόλου

Χαμηλωμένο χάρη στην coilover ανάρτηση της FK Automotive, με μπροστινό προφυλακτήρα από Astra OPC και aftermarket τρυπητούς δίσκους να κρύβονται όσο μπορούν πίσω από τις 17in Irmscher ζάντες. Και πολλή φασαρία μόλις πατήσεις λίγο παραπάνω το πεντάλ του γκαζιού, μαζί με το turbo να ξυπνάει παρεούλα με το φασαριόζικο external και -πιστέψτε με- κάνει πολύ θόρυβο ακόμα και στη καμπίνα, οπότε μόνο sleeper δεν το λες, ίσως το αντίθετο! Στο εσωτερικό, στα αριστερά του οδηγού βρίσκεται ένα Wideband της AEM και το μπαρόμετρο της ProSport και τέλος το boost controller της GReddy έχει τοποθετηθεί πάνω στην κολώνα του τιμονιού. Όμορφα, διακριτικά και τακτοποιημένα.

Το λες και daily

Το setup έχει ως εξής: σφυρήλατο μοτέρ για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο και turbo K04-023 από Astra Η OPC, με μεγαλύτερη όμως φτερωτή συμπιεστή, που είναι από K04-064 των S3 TFSI. Και εδώ VAG; Με κυνηγάνε τα άτιμα! Το setup απέδωσε μετά από τον προγραμματισμό της εργοστασιακής ECU από την MGI Motorsport 320Ps, με 1,6bar overboost και 1,4bar σταθερής πίεσης. Ο κυβισμός έχει παραμείνει στα 1.598cc, όπως και η συμπίεση στο 8,8:1. Το μπλοκ ενισχύθηκε με σφυρήλατα πιστόνια της Wossner και με ενισχυμένες μπιέλες της DP, ενώ στην κυλινδροκεφαλή έχει γίνει ροϊκή εξέλιξη από την Sachinidis Performance. Ο εργοστασιακός εκκεντροφόρος εισαγωγής αντικαταστάθηκε με έναν από την Boubis Cams, με πιο άγρια χαρακτηριστικά, ενώ αντικαταστάθηκαν και τα μέταλλα στροφάλου με aftermarket από την Mahle Sport. Ο κινητήρας σφραγίστηκε με βίδες ARP, ενώ από την ίδια εταιρεία είναι και οι βίδες του στροφάλου. Η παροχή των εργοστασιακών μπεκ φυσικά και δεν ήταν αρκετή για το νέο setup, έτσι τη θέση τους πήραν τα μπεκ της Bosch, που προέρχονται από μοντέλο της Porsche, με παροχή 630cc/min. Στο turbo έχει προσαρμοστεί μία σωλήνα αλουμινίου των 100mm που στο τέλος της έχει τοποθετηθεί ένα aftermarket φίλτρο αέρα. Επίσης, για περισσότερο αέρα, αλλά και χαμηλότερες θερμοκρασίες, το εργοστασιακό intercooler αντικαταστάθηκε με ένα universal μεγαλύτερης ψυκτικής ικανότητας. Για να αναπνέει καλύτερα το turbo, η Pavlidis Exhaust κατασκεύασε μία χειροποίητη εξάτμιση με το downpipe να έχει διατομή 70mm, ενώ η υπόλοιπη εξάτμιση έχει διατομή 63,5mm, που μπορεί να πέφτει λίγη για τη δύναμη του κινητήρα, ο ιδιοκτήτης του όμως ήθελε συγκρατημένο θόρυβο…μέχρι τη στιγμή που ανοίγει το 38άρι external της Tial! Από την ίδια εταιρεία προέρχεται η σκάστρα, ενώ η πίεση ρυθμίζεται από το boost controller Profec-B της GReddy. Στη μετάδοση, τέλος, χρησιμοποιήθηκε ένα ενισχυμένο set συμπλέκτη της Sachs Performance.

Δίαιτα επειγόντως!

Για να πιάσει ακόμα και πρωτοσταδιάτο Corsa OPC χρειάζεται δίαιτα. Τα κιλά του κοστίζουν πολύ στις μετρήσεις και μόνο αν φύγουν, μπορεί να ρίξει τους χρόνους του, αφού το turbo ουσιαστικά έχει τερματίσει. Πιο συγκεκριμένα, για το τετρακοσσάρι χρειάστηκε 15,38sec, με 160km/h, με το Astra να πιάνει τα 100km/h σε 7,61sec, με ένα αρκετά κακό 18άμετρο, αφού χρειαστήκαμε σχεδόν 3sec. Στις roll μετρήσεις, για το 60-160km/h χρειάζεται 11,38sec και για το 100-200km/h 18,76sec. Χρειάζεται γενναία δίαιτα για να παίξει με τα «250άρια της μικρής κατηγορίας». Πράγμα που δεν είναι αδύνατο όμως. Όπως μου είπε ο ιδιοκτήτης, σχεδιάζει κάποια στιγμή στο μέλλον να πάρει μέρος σε κάποιον αγώνα ή Drag-day κι έχει βγάλει ήδη πρόγραμμα αδυνατίσματος για το αυτοκίνητο, με σκοπό να χάσει περίπου 200kg, ώστε να είναι έτοιμο όταν θα έρθει η ώρα. To πρόγραμμα προβλέπει να φύγουν φυσικά καθίσματα συνεπιβατών και συνοδηγού, αλλά και του οδηγού να αντικατασταθεί με ένα bucket. Επίσης, πόδι θα πάρει και η οροφή, οπότε καταλαβαίνουμε πλέον ότι χωρίς όλα τα παραπάνω, οι χρόνοι του θα πέσουν σημαντικά, δεν είναι και λίγα 200kg. Η λύση υπάρχει, μέχρι τον αγώνα όμως το Astra κυκλοφορεί στη συμπρωτεύουσα όπως ακριβώς έγινε η δοκιμή. Αφού άλλωστε ο ιδιοκτήτης του ήθελε απλά να έχει ένα λίγο πιο γρήγορο setup που να του αρέσει στην οδήγηση και να μπορεί να κινείται κάθε μέρα κανονικά, χωρίς προβλήματα.

Περίεργο!

Το Astra Twin Top δεν είναι ένα από τα αυτοκίνητα της Opel που συναντάς και κάθε μέρα, πόσο μάλλον και βελτιωμένο με 300+ άλογα. Όταν επικοινωνήσαμε με τον Δάνο Σαχηνίδη και του ζητήσαμε αυτοκίνητο για δοκιμή και μας πρότεινε το Astra, το δεχθήκαμε, αφού θέλαμε να δούμε και κάτι διαφορετικό. Στο κάτω-κάτω έχουμε πήξει στα αγαπημένα αλλά άπειρα VAG, οπότε κάθε τι διαφορετικό είναι και καλοδεχούμενο, ειδικά όταν δουλεύει σε καθημερινή βάση ρολόι και χωρίς προβλήματα!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 1.598cc Διάμετρος x Διαδρομή:  79mm x 81,5mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1 Wossner πιστόνια

DP μπιέλες

Mahle μέταλλα στροφάλου

ARP βίδες στροφάλου

ARP βίδες κεφαλής

Ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής

Boubis Cams εκκεντροφόροι

Bosch μπεκ καυσίμου 630cc/min

Υβριδικό turbo Κ04-23 Astra OPC

Pavlidis Exhaust 63mm σύστημα εξαγωγής

Pavlidis Exhaust 70mm downpipe

Custom σωλήνας εισαγωγής 100mm

Universal intercooler

TiAL external wastegate 38mm

MGI ECU remapping

AEM wideband

Pro Sport μπαρόμετρο

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Sachs οργανικός δίσκος συμπλέκτη

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

FK coilover kit

ΑΜΑΞΩΜΑ Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

Εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ 8Jx18in ζάντες 225/40  ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 4,31

0-80                 5,64

0-100               7,61

0-120               9,60

0-140               12,41

0-160               15,49

0-180               19,32

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,94     @        44,40

60        5,49     @        76,91

100      7,12     @        95,49

200      10,35   @        126,67

400      15,38   @        159,36

 

ΡΕΠΡΙΖ

Roll με 2α

ΚΜ/Η             SEC

60-120             5,51

60-160             11,38

60-200             23,27

100-200           18,76

Tuned by

Sachinidis Performance

Αγίας Παρασκευής 47

Θεσσαλονίκη

Τηλ.: 2310 51 51 09

http://sachinidis-performance.gr/en/

 

Αρθρογράφος

 

Η τεχνολογία βοηθά την αυτονομία της Ford Mustang Mach-E

Η τεχνολογία βοηθά την αυτονομία της Ford Mustang Mach-E

Η νέα, αμιγώς ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E προφέρει αυτονομία που φτάνει έως και 600 χιλιόμετρα.