Peugeot 208 1.2 PureTech 100Ps

Peugeot 208 1.2 PureTech 100Ps

Το νέο 208 αποτελεί την ολοκλήρωση της ριζικής ανανέωσης της γκάμας της Peugeot, που ξεκίνησε με το ιδιαίτερα μοντέρνο και ποιοτικό SUV 3008, συνεχίστηκε με την εξαιρετική premium μπερλίνα που ακούει στο όνομα 508, για να φτάσουμε εδώ, στο άκρως σημαντικό «όπλο» της στην πιο «ουσιαστική» -τουλάχιστον για το ελληνικό κοινό­- κατηγορία.

Careful planning

Είναι πλέον πασιφανές ότι το Group PSA έχει γυρίσει σελίδα και σχεδιάζει προσεκτικά το κάθε κατέβασμα στην αυτοκινητιστική «τράπουλα». Στην περίπτωση του 208, είναι ξεκάθαρη η ελευθερία που δόθηκε στο σχεδιαστικό τμήμα κατά τη διάρκεια εξέλιξής του. Το 208 είναι πρωτότυπο, είναι μοντέρνο, είναι sexy και καταφέρνει να επικρατεί σχεδιαστικά στο B-Segment. Είναι σπάνιο να γυρίσεις να κοιτάξεις ένα supermini, όμως το 208 το καταφέρνει κάθε φορά που περνάει από κάπου. Κυρίαρχο ρόλο σε αυτό παίζει φυσικά το μπροστινό μέρος, με τα LED φωτιστικά σώματα να έχουν σχήμα «χαυλιόδοντων», φτάνοντας χαμηλά στον προφυλακτήρα, το μπροστινό καπό που διαθέτει έντονα νεύρα και η οροφή που κάνει ένα διακριτικό «κατέβασμα» φτάνοντας στην πίσω πόρτα. Στο πίσω μέρος, την παράσταση κλέβει η φαρδιά μαύρη φάσα που ενώνει τα όμορφα φωτιστικά σώματα. Απ’ όπου κι αν το κοιτάξεις αυτό το αυτοκίνητο «ξεχειλίζει» έμπνευση. Η χρήση της νέας πλατφόρμας CMP2 κατεβάζει τη ζυγαριά κατά 30kg (1.165kg) και φέρνει το νέο 208 λίγο πάνω από τα 4m, στα 4.055mm, αυξημένο κατά 82mm από το προηγούμενο μοντέλο, όντας 30mm πιο κοντό σε ύψος (1.430mm) και πιο στενό σε πλάτος κατά 84mm (1.745mm).

i-Cockpit

Η ευφάνταστη σχεδίαση συνεχίζεται και στο εσωτερικό, με τους Γάλλους να μην έχουν κάνει εκπτώσεις ούτε στην ποιότητα ούτε στον τεχνολογικά προηγμένο εξοπλισμό. Το i-Cockpit, στη δεύτερη γενιά του, είναι ταχύτερο, περισσότερο παραμετροποιήσιμο, ενώ οι ενδείξεις του έχουν -κατ’ επιλογή- τρισδιάστατη απεικόνιση, καταφέρνοντας να προσδώσει με αξιώσεις μια ψηφιοποιημένη εμπειρία χρήσης. Είναι όμως κρίμα να μην μπορείς να το δεις ολόκληρο. Οι ψηλόσωμοι οδηγοί (άνω του 1,80m) είναι αναγκασμένοι να ρυθμίσουν χαμηλά το κάθισμα και ψηλά το τιμόνι, με αποτέλεσμα να κρύβεται το 50% του i-Cockpit από την στεφάνη του -σχεδόν τετραγωνισμένου- τιμονιού. Η μακρόστενη οθόνη αφής του συστήματος infotainment έχει διαγώνιο 10in στις εκδόσεις Allure και GT Line (με τη βασική Like να περιορίζεται στις 5in και την Active στις 7in), έχει κλίση προς τον οδηγό και παρέχει τις απαραίτητες δυνατότητες συνδεσιμότητας, με όμορφα γραφικά και υψηλή ανάλυση.

Όπως όμως καταλαβαίνετε, για να απολαύσετε το τεχνολογικό «κρεσέντο» του 208, θα πρέπει να προσπεράσετε τις βασικές εκδόσεις και να κοιτάτε από την Allure και πάνω. Το πάνελ αεροπορικού τύπου κάτω από τους αεραγωγούς φυσικά και έχει θέση στο εσωτερικό και του 208, αφού αποτελεί μία πανέμορφη εναλλακτική τοποθέτηση για δύο ξεχωριστές συστοιχίες διακοπτών, οι μισοί αφής και οι μισοί με φυσικό πάτημα, που παρέχουν αμφότεροι τον έλεγχο των διαφόρων λειτουργιών του αυτοκινήτου, όπως τον κλιματισμό, το ηχοσύστημα, την πλοήγηση, κ.α., χωρίς να ψάχνεις αιώνια στο μενού της κεντρικής οθόνης. Τα πάντα στο εσωτερικό του 208 αξίζουν να το χαρακτηρίσουν premium, με το Γαλλικό μοντέλο να φέρει ποιότητα και συναρμογή που δύσκολα συναντάται στην κατηγορία. Το φινίρισμα είναι άψογο, τα πλαστικά στην πλειοψηφία τους μαλακά, ενώ οι piano black επενδύσεις και οι ενθέσεις με carbon όψη ενισχύουν την αίσθηση πολυτέλειας. Οι χώροι δεν είναι από τα δυνατά σημεία του 208, ειδικά για τους πίσω επιβάτες, όμως μία «φυσιολογική» τετράδα θα βολευτεί αξιοπρεπώς. Αντίστοιχα ικανοποιητικός κρίνεται και ο χώρος αποσκευών με τα 311lt.

Ευχάριστο και «διαδραστικό»

Ο τρικύλινδρος turbo κινητήρας 1.2 PureTech, με απόδοση 100Ps και ροπή 20,9kgm -μόλις από τις 1.500rpm- βρίσκεται στη μέση της γκάμας, πάνω από τα ατμοσφαιρικά 75Ps και κάτω από την πιο ισχυρή επιλογή με τα 130Ps των εκδόσεων GT Line. Συνδυάζεται αποκλειστικά με 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων με κλιμάκωση που ευνοεί τον κινητήρα, προσφέροντας αρκετά καλές επιδόσεις, με το 0-100km/h να απαιτεί 9,9sec, ενώ καταφέρνει να διατηρεί σχετικά εύκολα κατανάλωση καυσίμου γύρω στα 7,5lt/100km.

Ο κινητήρας, χωρίς να είναι ποτέ θορυβώδης, έχει μία «ζωντάνια» που ταιριάζει απόλυτα με τον χαρακτήρα και τη συμπεριφορά του 208. Η χρήση της πιο άκαμπτης πλατφόρμας επέτρεψε πιο σφιχτή ρύθμιση στην ανάρτηση, με το αμάξωμα να παίρνει μικρές κλίσεις, καταφέρνοντας να φιλτράρει με εντυπωσιακό τρόπο τις ανωμαλίες από το να περάσουν στο σώμα ή στα αυτιά των επιβατών. Η ηχομόνωση και η ποιότητα κύλισης είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο και μόνο «τσαμπουκαλεμένες» εγκάρσιες ανωμαλίες θα υπενθυμίσουν την ύπαρξη ημιάκαμπτου άξονα. Το τιμόνι, παρότι λίγο ελαφρύ, είναι άμεσο και ακριβές και αν επιλέξεις να κινηθείς γρήγορα, θα εκτιμήσεις τα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, με την ουρά να έχει μία τάση να βοηθήσει στη διαδικασία, η οποία κόβεται νωρίς λόγω του μη-απενεργοποιούμενου ESP.

Η βασική έκδοση Active με τον κινητήρα των 100Ps ξεκινάει από τα €16.200, με την πιο καλά εξοπλισμένη Allure της δοκιμής μας να φτάνει τα €17.200, τιμές που κρίνονται λίγο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Όμως το Peugeot 208 φέρνει κάτι πραγματικά νέο στην κατηγορία, που δεν είναι τίποτα λιγότερο από εξαιρετική ποιότητα και εμπνευσμένη σχεδίαση που διαφέρει. Είναι ένα αυτοκίνητο που σε κεντρίζει αμέσως μόλις το δεις, με τη θετική διάθεση να διατηρείται και κατά την οδήγησή του. Αναμένουμε με ανυπομονησία να οδηγήσουμε την έκδοση GT Line με τα 130Ps.

Μας Άρεσε (+)

Design που ξεχωρίζει

Ποιότητα κατασκευής

Υψηλή τεχνολογία από τις βασικές εκδόσεις

Οδική συμπεριφορά

Απόδοση κινητήρα

Δεν μας άρεσε (-)

Ορατότητα του πίνακα οργάνων

Χώροι πίσω επιβατών

Αυξημένη τιμή στις καλά εξοπλισμένες εκδόσεις

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή βασικής έκδοσης 1.2 PureTech 100Ps 6MT (Active): €16.200

Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.2 PureTech 100Ps 6MT (Allure): €17.100

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Κυβισμός: 1.199cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 75mm x 90,5mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων 

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.055

Ύψος (mm): 1.430

Πλάτος (mm): 1.745

Μεταξόνιο (mm): 2.540

Βάρος (kg): 1.165

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Εμπρός

Κιβώτιο: Χειροκίνητο έξι σχέσεων   

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson, με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, ράβδος στρέψης, αμορτισέρ αερίου

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 283x26mm με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 249x10mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 6Jx16in

Ελαστικά: 195/55

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 110/ 5.500

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 20,9/ 1.750

0-100km/h (sec): 9,9sec

Τελική Ταχύτητα (km/h): 188

Μέση Ονομαστική Κατανάλωση Κατά WLTP (lt/100km): 4,2

Μέση Κατανάλωση Δοκιμής (lt/100km): 7,4

Εκπομπές CO2 WLTP (gr/km): 97

 

Αρθρογράφος

 

Abarth 695: Μια ιστορία με λίγους και εκλεκτούς πρωταγωνιστές

Abarth 695: Μια ιστορία με λίγους και εκλεκτούς πρωταγωνιστές

Το όνομα 695 έχει τις ρίζες του στο μακρινό 1964, όταν ο Carlo Abarth δημιούργησε την πιο «πολεμική» εκδοχή του Fiat 500, το 695 esseesse.