Πρώτη Επαφή: Ford Mustang Mach-E GT

Πρώτη Επαφή: Ford Mustang Mach-E GT

Η Mustang Mach-E άνοιξε νέους ορίζοντες στη σύγχρονη ιστορία της Ford, καθώς αποτέλεσε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της εταιρείας. Κατάφερε να ενώσει με μοναδικό τρόπο τον εμβληματικό χαρακτήρα του δημοφιλέστερου σπορ αυτοκινήτου σε ολόκληρο τον κόσμο με ένα εξαιρετικά προηγμένο σύστημα κίνησης που προσφέρει υψηλή ισχύ και αυτονομία. Τώρα, όμως, ήρθε η σειρά της Ford Performance να προσδώσει όσο το δυνατόν πιο ανόθευτο κοκτέιλ συγκινήσεων στο ηλεκτρικό «άτι» της Ford.

Hot-EV

Δεν υπάρχει κατηγορία, αλλά έτσι όπως προχωράει η αυτοκίνηση δεν νομίζω ότι απέχουμε πολύ από τη δημιουργία της. Βέβαια εδώ δεν θα μπορούν να συμπεριλαμβάνονται αυτοκίνητα που θα έχουν 300 ή 400Ps. Αυτό στην εποχή των μπαταριών και των ηλεκτροκινητήρων δεν είναι καθόλου δύσκολο. Όχι, όχι, πρέπει να πάμε λίγο παρακάτω και θα πρέπει να συνδυάσουμε ταχύτατες επιδόσεις με αντίστοιχα ικανή οδηγική συμπεριφορά που θα ανταπεξέρχεται στο εξαιρετικά υψηλό βάρος των ισχυρών αυτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Όλα αυτά ακούγονται ιδανικά για την Ford Mustang Mach-E GT.

Η συστοιχία των μπαταριών είναι παρόμοια με αυτή που συναντάμε στις Extended Range εκδόσεις, όπως στην έκδοση των 351Ps που είχαμε δοκιμάσει πριν τρεις μήνες, όμως οι τεχνικοί της Ford συνειδητοποίησαν ότι μπορούσαν να βγάλουν λίγη επιπλέον ισχύ από το battery pack των 376 κελιών. Το νέο πρόγραμμα διαχείρισης έφερε μία μικρή αύξηση στη χωρητικότητα της Mustang Mach-E, φτάνοντας τις 91kWh. Η αλλαγή αυτή θα περάσει σε όλη τη γκάμα των ηλεκτρικών Mustang από τις αρχές του 2022. Η μέγιστη αυτονομία της Mustang Mach-E GT φτάνει τα 500km και η φόρτιση με ταχυφορτιστή ισχύος 150kW απαιτεί μόλις 45min για να φτάσει το επίπεδο φόρτισης από το 10 στο 80%.

Κολοσσιαία ροπή

Ναι μπορούμε να την χαρακτηρίσουμε έτσι εφόσον μιλάμε για 87,7kgm, τα οποία είναι αποτέλεσμα των δύο ηλεκτροκινητήρων που βρίσκονται σε κάθε άξονα. Εκτός από την τρομακτική αυτή ροπή, η ισχύς φτάνει τα 487Ps, κάνοντας την Mustang Mach-E GT το ισχυρότερο μοντέλο παραγωγής της Ford στην Ευρωπαϊκή αγορά. Η κίνηση μεταδίδεται και στους 4 τροχούς μέσω ενός κιβωτίου 1 σχέσης. Η κατανομή της ροπής διαφοροποιείται ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες, αλλά και βάσει του επιλεγμένου προφίλ οδήγησης. Στο προφίλ Whisper, όπου προτεραιότητα δίνεται στην άνετη, αθόρυβη και οικονομική οδήγηση, έχουμε μεγαλύτερο ποσοστό ροπής να μεταφέρεται στους μπροστινούς τροχούς, ενώ αντίστοιχα στα προφίλ Active και Untamed αυξάνεται προοδευτικά η κατανομή της ροπής που φτάνει στους πίσω τροχούς.

Η Mach-E GT όμως έχει ένα επιπλέον πρόγραμμα οδήγησης, το “Untamed Plus”. Το προφίλ αυτό εξελίχθηκε για να βελτιστοποιήσει την απόδοση των ηλεκτροκινητήρων, τη διαχείριση της κατανομής ροπής σε κάθε άξονα και την παρεμβατικότητα του ESP για οδήγηση σε πίστα. Βέβαια, όπως μας είπε και ο Geert Van Noyan, Manager of Vehicle Dynamics στην Ford Europe, ελάχιστοι ιδιοκτήτες θα βάλουν την Mach-E GT τους σε τέτοια διαδικασία, αφού το υψηλό βάρος των 2.273kg θα ταλαιπωρήσει πολύ γρήγορα τα ειδικά εξελιγμένα ελαστικά της Pirelli, όμως η Mach-E GT ξεπερνάει σε μέγιστη πλευρική επιτάχυνση ακόμα και την Mustang Coupe 5.0. Και αν δεν είναι αυτό εντυπωσιακό, τι είναι;

3,7sec...

Ναι, το νούμερο αυτό είναι πιθανότατα πιο εντυπωσιακό. Η αίσθηση της επιτάχυνσης είναι πραγματικά σοκαριστική, με την Mustang Mach-E GT να κατανέμει με εκπληκτικό τρόπο την ισχύ της και να εκτοξεύει το βαρύ της αμάξωμα σε χρόνο που την καθιστούν ως το ταχύτερο σε επιτάχυνση ευρωπαϊκό μοντέλο της Ford. Ο ρυθμός επιτάχυνσης συνεχίζεται αμείωτος μέχρι και τα 140km/h, σημείο από το οποίο η Mach-E GT μειώνει ελάχιστα τον ρυθμό επιτάχυνσης για τη διατήρηση του επίπεδου φόρτισης της μπαταρίας. Πάντως αν επιμένεις στο γκάζι, δεν θα αργήσεις καθόλου να δεις τα 200km/h της τελικής ταχύτητας σε 15,1-15,2sec. Οι πρώτες δοκιμές στο εξωτερικό μάλιστα έδειξαν 400άρι σε 12,5sec, με 180+km/h. Μιλάμε δηλαδή για ένα αυτοκίνητο 2,3 τόνων που υπολείπεται ελάχιστα στα 402m από μία Ferrari F430 που χρειάζεται 11,8-12sec!

Toned up

Η Mustang Mach-E είναι ένα σύνολο που σου τραβάει το μάτι. Η έκδοση GT, όμως, είναι σαφώς πιο δυναμική, με τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, τη μεγάλη μπροστινή μάσκα, που πλέον διαθέτει σκούρα απόχρωση και το μειωμένο ύψος της ανάρτησης κατά 10mm. Οι ζάντες των 20in φορούν ειδικά εξελιγμένα ελαστικά P Zero PZ4 της Pirelli, με διάσταση 245/45 και πίσω τους δεσπόζουν τεράστια φρένα διαμέτρου 385mm, με τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo μπροστά και συμπαγείς 316mm πίσω. Κανείς δεν πρόκειται να μπερδέψει την έκδοση GT αν δει ένα από τα δύο αποκλειστικά χρώματα που είναι διαθέσιμη: το φανταχτερό Cyber Orange και το πανέμορφο Grabber Blue.

Η εικόνα στο εσωτερικό είναι γνώριμη από τη δοκιμή μας με την τετρακίνητη έκδοση των 351Ps, όμως η κορυφαία έκδοση GT διαθέτει νέες επενδύσεις σε γκρι χρώμα με συνδυασμό δέρματος-alcantara, καθώς και επιπλέον ενθέσεις αλουμινίου. Το κεντρικό υποβραχιόνιο με το λογότυπο GT σου υπενθυμίζει ότι δεν οδηγείς κάποια τυχαία Mach-E, όμως το πιο χτυπητό σημείο διαφοροποίησης είναι τα νέα καθίσματα, με τα οποία προίκισε το τμήμα της Ford Performance την Mustang Mach-E GT που κρατούν σωστά το σώμα και αποδεικνύονται πολύ άνετα στο ταξίδι.

Energy Drink

Είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε την κορυφαία έκδοση της Mustang Mach-E στην Κροατία, στα πλαίσια της Πανευρωπαϊκής παρουσίασης του μοντέλου, σε ένα μεικτό οδικό τμήμα γύρω από τις Κροατικές ακτές της βόρειας Αδριατικής. Το ψιλόβροχο που επικρατούσε σε έκανε να ξανασκεφτείς 2 φορές να τερματίσεις το γκάζι, αφού τα 87,7kgm ροπής καραδοκούν παντού και είναι νούμερο που ντροπιάζει πολλά supercars. Παρ' όλα αυτά η Mach-E GT είναι εξαιρετικά φιλική, με το ταχύτατο ESP να «τιθασεύει» τις ορέξεις του οδηγού και το σύστημα τετρακίνησης να δουλεύει κυριολεκτικά υπερωρίες. Το βάρος είναι παραπάνω από αισθητό, όμως δεν σε ενοχλεί ποτέ, αφού οι μηχανικοί της Ford έχουν περάσει αμέτρητες ώρες στο κέντρο εξέλιξης Lommel proving ground για να ρυθμίσουν την ανάρτηση και την οδηγική συμπεριφορά της Mach-E GT. Η ανάρτηση χρησιμοποιεί σκληρότερα ελατήρια κατά 10%, ενώ το τρίτης γενιάς σύστημα ανάρτησης, MagneRide, με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα μαγνητοροϊκά αμορτισέρ να διαθέτουν νέα και ισχυρότερα πηνία, νέες βαλβίδες, καθώς και υγρό με διαφορετικό ιξώδες για να παρέχουν σημαντικά ταχύτερες εναλλαγές στην απόσβεση ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου. Η διαχείριση του βάρους είναι εξαιρετική καθώς δεν αφήνουν το αμάξωμα να παίρνει κλίσεις, όμως σε δρόμους με κατσαρό ή ανώμαλο οδόστρωμα θα κάνουν την Mach-E GT να «διαβάζει» τον τάπητα. Δεν γίνεται ποτέ σκληρή ή άβολη, όμως το σφιχτό setup απαιτεί καλό οδόστρωμα για να δείξει τις πραγματικές αρετές της ανάρτησης.

Η Mustang Mach-E GT είναι κυριολεκτικά μία περίπτωση dr Jekyll & mr Hyde, καθώς μπορείς την μια στιγμή να ρολάρεις με απόλυτη ηρεμία στο προφίλ Whisper (που προσαρμόζει και την απόσβεση των αμορτισέρ) και με ένα απλό σανίδωμα του δεξιού πεντάλ να κινείσαι με ταχύτατους ρυθμούς που ελάχιστα αυτοκίνητα μπορούν να ακολουθήσουν. Οι ευθείες κυριολεκτικά εξαφανίζονται και μόλις ξεκινήσουν οι στροφές βρίσκεσαι σε ένα αυτοκίνητο που ποτέ δεν θα δυσανασχετήσει για τις εντολές σου με το τιμόνι ή το γκάζι. Διαθέτει λειτουργία torque vectoring που επενεργεί τόσο στους μπροστά όσο και στους πίσω τροχούς, ευνοώντας το turn-in, ενώ η τετρακίνηση τοποθετεί πάντα σωστά το πίσω μέρος, επιτρέποντας ένα μικρό ποσοστό ανοίγματος της ουράς.

Το τιμόνι έχει γρήγορη απόκριση και αρκετά καλή αίσθηση, χωρίς ωστόσο να φτάνει τα καλύτερα γρήγορα μοντέλα της Ford. Υπάρχει μία μικρή, αλλά αισθητή νωθρότητα στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης, αλλά για ένα SUV, με βάρος 2,3 τόνους, θα πρέπει να αναγνωρίσουμε τις προσπάθειες των μηχανικών της Ford να φέρουν το συγκεκριμένο αποτέλεσμα. Στο πρόγραμμα Untamed δείχνει τον καλύτερο της εαυτό, έχοντας μία ευχάριστη και πάντα προβλέψιμη συμπεριφορά, αρκεί να στηριχθείς στα τρομερά επίπεδα πρόσφυσης που προσφέρει η τετρακίνηση και τα ειδικά εξελιγμένα ελαστικά. Τα φρένα της Brembo έχουν παραπάνω από αρκετή ισχύ πέδησης, ακόμα και με τη δεδομένη μάζα, που πρέπει να σταματήσουν, όμως το πεντάλ δεν είναι ιδιαίτερα προοδευτικό και δεν μπορείς πάντα να φρενάρεις ιδιαίτερα ομαλά, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με την παροχή της τρομερής ισχύος.

H Mustang Mach-E GT θα είναι διαθέσιμη στη χώρα μας στις αρχές της χρονιάς, με την τιμή της να μην έχει ανακοινωθεί μέχρι στιγμής.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Δύο ηλεκτροκινητήρες AC, σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη

Θέση: Εμπρός και πίσω

 

ΜΠΑΤΑΡΙΑ

Τύπος: Συστοιχία ιόντων λιθίου

Χωρητικότητα: 88kWh ωφέλιμα (91kWH για τα MY22)

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ MagneRide, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ MagneRide, αντιστρεπτική δοκός

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο: 1 σχέσης

Διαφορικό: Ελεύθερο, με ηλεκτρονικό κλείδωμα

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 385x27mm με τετραπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 316x11mm με διπίστονες δαγκάνες

 

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 9Jx20in

Ελαστικά: Pirelli P Zero PZ4 245/45

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 487

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 87,7

0-100km/h (sec): 3,7

Τελική ταχύτητα (km/h): 200 (Ηλ. περιορισμένη)

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km): 0 (WLTP)

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (kWh/100km): 17,6kWh/100km (WLTP)

AYTONOMIA

Ονομαστική (km): 500 (WLTP)

 

Αρθρογράφος

 

Το γρηγορότερο αυτοκίνητο παραγωγής στο Nurburgring

Το γρηγορότερο αυτοκίνητο παραγωγής στο Nurburgring

Η Mercedes-AMG GT Black Series ΜΥ21 είναι το γρηγορότερο αυτοκίνητο παραγωγής στην πίστα του Nurburgring, από την στιγμή που σημείωσε 6:43.616.