VW T-Cross 1.0TSI 115Ps DSG7

VW T-Cross 1.0TSI 115Ps DSG7

Happy puppy

Όταν άκουσα πρώτη φορά ότι η VW ετοιμάζει μικρότερο SUV από το Τ-Roc που θα βασίζεται και αυτό στην ίδια πλατφόρμα με το Polo, φαντάστηκα ότι θα είναι ένα Polo με ψηλότερη ανάρτηση και πλαστικά προστατευτικά στους προφυλακτήρες, όπως είναι πλέον κοινή τακτική για διάφορα μοντέλα. Το T-Cross, ενώ βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα MQB A0 και έχει παρόμοιες διαστάσεις με το Polo, είναι ένα εντελώς διαφορετικό -σε εμφάνιση- αυτοκίνητο. Είναι 54mm πιο μακρύ, με 12mm μεγαλύτερο μεταξόνιο, πιο ψηλή θέση οδήγησης και ελαφρώς καλύτερους χώρους στην καμπίνα. Σε σχέση πάλι με το T-Roc, το T-Cross υπολείπεται σε μήκος κατά 12,2cm. Διαθέτει επίσης ένα χαρακτηριστικό που θα έπρεπε να έχουν -κατά τη γνώμη μου- όλα μα όλα τα πεντάπορτα οχήματα, που δεν είναι άλλο από το πίσω συρόμενο κάθισμα που μπορεί να μετακινηθεί κατά 140mm, αυξάνοντας είτε τον χώρο για τους πίσω επιβάτες είτε τον χώρο αποσκευών ανάλογα με τις ανάγκες. Έτσι η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ μπορεί να διαμορφωθεί ανάλογα, από τα 385 έως και τα 455lt.

Στο εσωτερικό, η συγγένεια με το Polo βέβαια είναι εμφανέστερη, χωρίς φυσικά αυτό να είναι κακό. Η VW μάλιστα δίνει τη δυνατότητα επιλογής διακοσμητικών πακέτων με έντονες χρωματικές αντιθέσεις που τονίζουν τον νεανικό χαρακτήρα του μοντέλου. Η οθόνη αφής 8in του συστήματος πολυμέσων Composite Media με την καλή ανάλυση και τη εύκολη πλοήγηση του μενού συμπληρώνει το παζλ, ενώ στις καλύτερες εκδόσεις (σαν την δική μας την Style) υπάρχει και ψηφιακός πίνακας οργάνων. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας από την άλλη είναι υπερπλήρης ακόμα και στις βασικές εκδόσεις (Life) και περιλαμβάνει σύστημα ανίχνευσης πεζών με αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση εμποδίων νεκρής γωνίας και αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης.

Οδηγώντας

Στο δρόμο, το μικρό T-Cross ήταν μία ευχάριστη έκπληξη. Όλες του οι εκδόσεις είναι προσθιοκίνητες, αλλά το αυξημένο ύψος, με απόσταση από το έδαφος στα 18,4cm, του επιτρέπει να κινηθεί σε χωματόδρομους χωρίς πρόβλημα και φυσικά μέσα στην πόλη μπορεί να αντιμετωπίσει πιο άνετα τις ανωμαλίες και τα πεζοδρόμια. Η ορατότητα από τη θέση του οδηγού είναι εξαιρετική λόγω του ύψους της θέσης οδήγησης αλλά και του «τετράγωνου» σχεδιασμού. Η ανάρτηση είναι όσο πρέπει σφιχτή για να ελέγχει αποτελεσματικά τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και ταυτόχρονα αρκετά ενδοτική στο να απορροφά τις λακκούβες, δίνοντας στο μικρό T-Cross μία αίσθηση μεγαλύτερου και καλύτερου αυτοκινήτου. Στον αυτοκινητόδρομο είναι σταθερό και άνετο, με μικρούς αεροδυναμικούς θορύβους όταν η ταχύτητα αυξάνεται και το τιμόνι του είναι ελαφρύ και με μέτρια αίσθηση που όμως δεν είναι ενοχλητική.

Ο τρικύλινδρος 1.0TSI με τα 115Ps, όπως έχουμε επισημάνει πολλές φορές σε όλα τα αυτοκίνητα που τον φοράνε, δείχνει πολύ πιο δυνατός και ροπάτος απ’ όσο υποδηλώνει ο κυβισμός του, κάτι που είναι εμφανές ακόμα και σε πολύ βαρύτερα αυτοκίνητα από αυτό, οπότε πόσο μάλλον στη μικρή και ευέλικτη καρότσα του T-Cross. Συνδυαζόμενος μάλιστα με το πολύ καλό και γρήγορο επτατάχυτο DSG δεν αφήνει κενό στην επιτάχυνση πουθενά και το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να κρατήσει σταθερό το γκάζι και να αφήνει τους εγκεφάλους να κάνουν τα υπόλοιπα, φροντίζοντας για την οικονομία και την άνεση. Στο πρόγραμμα Sport, οι αλλαγές είναι λίγο πιο απότομες, αλλά εκεί δείχνει και πιο ζωντανό, διατηρώντας τις στροφές σε υψηλότερο επίπεδο και κάνοντας περισσότερα kickdown. Φυσικά εκεί η κατανάλωση αυξάνεται, σε κανονικές όμως συνθήκες κυμαίνεται γύρω στα 7,5lt/100km, τιμή κοντά στο μέσο όρο της κατηγορίας. Οι επιδόσεις του είναι επαρκείς για τον χαρακτήρα και τον προσανατολισμό του, με επιτάχυνση από τα 0 στα 100km/h σε 10,16sec και 80-110km/h σε 5,11sec με kickdown από 4η σε 3η. Πλέον τις ρεπρίζ στα αυτοκίνητα με αυτόματο σασμάν θα τις μετράω έτσι, γιατί δεν έχει νόημα να προσπαθείς να κρατήσεις μία σχέση σε ένα κιβώτιο που μπορεί να κατεβάσει σε 0,1sec. Αυτό θα κάνει στο δρόμο, αν πατήσεις γκάζι να προσπεράσεις και αυτό μετράμε. Όσο ανεβαίνουν βέβαια τα χιλιόμετρα ο ρυθμός πέφτει, γιατί και ψηλό αυτοκίνητο είναι και η ιπποδύναμή του δεν είναι μεγάλη. Τα τετρακόσια μέτρα από στάση, λοιπόν, θα τα καλύψει σε 17sec, με ταχύτητα 131km/h και η τελική του ταχύτητα είναι 193km/hΌταν το πιέσεις, η συμπεριφορά του κοντά στο όριο είναι προοδευτική, προβλέψιμη, με εύκολα ρυθμίσιμη ουρά, όπως σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα του Group, που δεν χαρακτηρίζονται ως sport, αλλά δεν έχει και κανένας παράπονο από αυτά. Τα φρένα του στέκονται πάντα στο ύψος των περιστάσεων, όντας δυνατά και αποτελεσματικά.

Βενιαμίν

Το T-Cross είναι ένα εξαιρετικό μικρό αυτοκινητάκι, με πολυδιάστατο χαρακτήρα, που -για να πω την αλήθεια- μου έκανε πολύ καλύτερη εντύπωση από αυτήν που περίμενα και μου άρεσε περισσότερο από το T-Roc και εμφανισιακά και οδηγικά. Κάποια παράπονα που ακούγονται και γράφονται για τις πλαστικές επιφάνειες στο εσωτερικό εγώ δεν τα συμμερίζομαι, γιατί δεν τα θεωρώ κριτήριο, μιας και το ταμπλό και τις ταπετσαρίες ούτε τα χαϊδεύω ούτε τα μασουλάω, οπότε, όπως δεν μου κάνουν ιδιαίτερα θετική εντύπωση όταν είναι μαλακά, έτσι δεν μου κάνουν και ιδιαίτερα αρνητική όταν είναι σκληρά. Στην έκδοση με τον 1.0TSI με τα 115Ps και το αυτόματο κιβώτιο είναι πολύ εύκολο στην καθημερινή οδήγηση και διαθέτει παράλληλα ικανοποιητικές επιδόσεις και καλή οικονομία καυσίμου.

Μας Άρεσε (+)

Μοντέρνα εμφάνιση

Ρύθμιση ανάρτησης

Απόδοση κινητήρα

Πλούσιος βασικός εξοπλισμός (Life)

Πρακτικότητα

 

Δεν μας άρεσε (-)

Ποιότητα εσωτερικού

Κατανάλωση υπό πίεση

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €20.250 (δοκιμής 21.800) ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τρικύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Κυβισμός: 999cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 74,5mm x 76,4mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,3:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων

Βάρος (kg): 1.270

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

           

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7J x 17in

Ελαστικά: 205/55 R17

           

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):115/5.500

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 20,4/ 2.000-3.500

0-100km/h (sec): 10,2

Τελική Ταχύτητα (km/h): 193

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km):       114

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km):  5,0

Δοκιμής (lt/100km):    7,7 

 

Αρθρογράφος

 

Lamborghini LB744: Κινητήρας V12 και τρία ηλεκτρικά μοτέρ για 1.000 ίππους

Lamborghini LB744: Κινητήρας V12 και τρία ηλεκτρικά μοτέρ για 1.000 ίππους

Η διάδοχος της Aventador θα έχει αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, οκτώ σχέσεων και τρεις ηλεκτροκινητήρες και έναν θερμικό V12 μοτέρ.